Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Peugeot 301: Prvý reprezentant nového spôsobu označovania modelov

DOPLNENÉ
PARÍŽ 2012    Čísla Peugeotov pri generačných výmenách prestanú rásť ako doteraz. Začnú sa však rozlišovať modely s jednotkou a osmičkou na konci.
20 3 príspevky 01.10.2012 / Ladislav Malák

Naživo z Paríža 

Matematicky by za číslom 308 ešte mohlo nasledovať 309, to však už bolo historicky obsadené modelom z konca 80. a začiatku 90. rokov minulého storočia. Kolovali tiež chýry, že Peugeot „zresetuje počítadlo“ a začne od jednotky. Čiže nástupca 308 sa mal volať 301. Všetko je ale nakoniec úplne inak....

Peugeot 301 naživo 20 fotografií v galérii Peugeot 301 naživo

Peugeot sa totiž rozhodol s nárastmi čísel pri generačných výmenách skoncovať a zakonzervovať ich tak, ako sú. Inými slovami, keď príde nástupca modelu 308, bude niesť opäť označenie 308. Zároveň Peugeot obnovuje modelové označenie s jednotkou na konci. Prvým zástupcom bude Peugeot 301. Nie ako nástupca tristo osmičky, ale ako paralelný model.

Peugeot 301: prvý z novej línie modelov s označením, končiacim sa jednotkou 20 fotografií v galérii Peugeot 301: prvý z novej línie modelov s označením, končiacim sa jednotkou

To, čo sa v systéme označovania zachová, je nula v strede trojciferného čísla. Tá je dobre známou autorskými právami chránenou značkovou záležitosťou Peugeotu, vďaka ktorej si pred dávnymi rokmi vynútil premenovanie pôvodne zamýšľaného Porsche 901 na 911. A aj číslo na začiatku bude tak ako doteraz označovať veľkostný segment: trojka v prípade nového 301 znamená segment C, čiže kompaktnú, resp. nižšiu strednú triedu.

Novinkou je to, že na konci modelového označenia bude odteraz iba jednotka alebo osmička. O tom, ktorá to bude, má rozhodnúť povaha modelu. Tie jednotkové majú byť orientované na „robustnosť, praktickosť a dostupnosť“, teda preložené do ľudskej reči hlavne na cenu, resp. pomer ceny a poskytnutej protihodnoty.

Prvý pohľad do interiéru novej tristo jednotky 20 fotografií v galérii Prvý pohľad do interiéru novej tristo jednotky

Osmičkové majú byť „valorizujúce a majú prinášať inovatívnosť a prispôsobenie sa novým požiadavkám zákazníkov“, čo v preklade z marketingových zaklínadiel do jazyka slovenského podľa všetkého znamená tú vyššiu cenovú kategóriu, i keď s adekvátnou protihodnotou. Tak trochu nám to zaváňa inšpiráciou z novej politiky príbuzného Citroënu, ktorý paralelne so „štandardným“ radom C postupne uvádza prémiovo, avantgardne a dizajnovo ladený rad DS.

Prvá „nula jednotka“ v predaji od novembra

Auto má byť 4,44 metra dlhé, rázvor 2,65 metra má priniesť priestor vzadu na úrovni špičky segmentu. Rekordný má byť aj kufor: 506 litrov podľa prísnejšej normy VDA. V bezpečnostnej výbave má auto ponúkať aj ESP, ale zato najviac iba štyri airbagy, čo by dosvedčovalo „budgetovú“ orientáciu modelu.

Peugeot 301 20 fotografií v galérii Peugeot 301 Peugeot 301 20 fotografií v galérii Peugeot 301
Aj keď majú byť jednotkové a osmičkové Peugeoty iného zamerania, dizajnové prvky budú mať príbuzné: na novom 301 nájdete kopu detailov aktuálneho 208

Pod prednou kapotou budú pracovať osvedčené 1,6-litrové štvorvalce: benzínový VTi (85 kW/115 k) a naftový HDi (68 kW/92 k). Po dvesto osmičke má však byť nová tristojednotka ďalším modelom, kde sa aplikuje nový úsporný benzínový trojvalec 1.2 VTi (53 kW/72 k).

Peugeot 301
benzín
nafta
1.2 Vti Euro5
1.6 Vti Euro5
1.6 Hdi Euro5
1.6 Hdi Euro4
Zdvihový objem (cm3)
1199
1587
1560
Výkon kW (k)
53 (72)
85 (115)
68 (92)
Kr. moment (Nm)
110
150
230
Prevodovka
5 st. manuál
4 st. automat
5 st. manuál
Max. rýchlosť (km/h)
160
188
180
0 - 100 km/h (s)
14,2
9,4
10,8
11,2
11,3
Spotreba (l)
mesto
6,9
8,7
10
4,8
5,5
mimo mesto
4,2
5,1
5,5
3,7
3,9
kombinácia
5,2
6,4
7,1
4,1
4,5
Dĺžka (mm)
4442
Šírka (mm)
1748
Výška (mm)
1466
Rázvor (mm)
2652
Objem bat. priestoru (l)
640
Hmotnosť (kg)
980
1090

Peugeot bude model 301 vyrábať v Španielsku. Zóna trhového zásahu: stredná a východná Európa vrátane Ruska a Ukrajiny, Blízky východ, Perzský záliv, ako aj niektoré štáty Afriky a Latinskej Ameriky. Začiatok predaja: od 1. novembra 2012.

Cestu a pobyt redaktora v Paríži hradila spoločnosť Škoda.

BANNER300


Najnovšie články
Kamionisti podvádzajú s emisiami

Ceny palív na Slovensku zastavili prudký rast a aspoň nateraz to vyzerá, že sa už výraznejšie meniť nebudú. Analytici v nadchádzajúcich týždňoch očakávajú skôr...

Nafta a benzín: Za aké ceny budeme tankovať?

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na pondelok 23. januára 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Stačí trošku nepozornosti, pohotová kamera a hneď je človek hviezdou internetu, či už chce, alebo nechce. Presne tak, ako vodiči v nasledujúcich príbehoch.

Babráci za volantom nemajú ani trošku citu

Návrhy grafických dizajnérov často dráždia našu fantáziu. Výnimkou nie je ani upravený Ford Mustang, ktorý dostal karosériu typu sedan.

Nová verzia legendy: Mustang aj ako sedan?

KLEBETY TÝŽDŇA Civic Type R bude mať len manuál, Kia chystá malé SUV a omladená trieda S má byť špičkou v autonómnych technológiách.

Corvette ZR1 a Focus štvrtej generácie

Automobily, ktoré vznikli v časoch socializmu, sú na našich cestách vidieť čoraz menej. Pripomeňte si ich v dnešnom kvíze, pamätáte si ešte na ich názvy...

Kvíz: Ako dobre poznáte legendy socializmu?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×