Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Toyota RAV4 s elektrickou iskrou v oku

Japonské SUV budú vyrábať v elektrifikovanej verzii, vyvinutej spolu s firmou Tesla. Zatiaľ iba pre severoamerických zákazníkov.
27 3 príspevky 09.05.2012 / Marek Pokrývka

Na sympóziu EVS26 v Los Angeles odhalila japonská automobilka Toyota sériovú podobu modelu RAV4 EV. Ide o druhú elektrifikovanú verziu tohto typu SUV, prvá vznikla už v roku 1997. Tú súčasnú predznamenal koncept z roku 2010. Toyota na nej spolupracovala s americkým špecialistom na elektromobily Tesla Motors.

Sériová verzia elektrickej Toyota RAV4 27 fotografií v galérii Sériová verzia elektrickej Toyota RAV4

Osemročná záruka na životnosť akumulátora

Tesla sa podieľala na vývoji pohonného reťazca, ktorý pozostáva elektromotora s výkonom 115 kW (154 k) poháňajúceho prednú nápravu a akumulátora uloženého pod podlahou. Kapacita batérie má stačiť na maximálny dojazd asi 160 kilometrov, plné nabitie by malo trvať zhruba šesť hodín. Záruka na batériu je osem rokov alebo 160-tisíc kilometrov.

RAV4 EV ponúka dva režimy jazdy s označeniami Normal a Sport. Základný mód Normal znamená zrýchlenie 0-100 km/h za 8,6 sekundy a najvyššiu rýchlosť 137 km/h. V Sport akceleruje elektromobil na stovku za sedem sekúnd a dosiahne 160 km/h, no podstatne rýchlejšie čerpá elektrickú energiu  z batérie.

Novinka sa napapá iba z elektrickej nabíjacej stanice 27 fotografií v galérii Novinka sa napapá iba z elektrickej nabíjacej stanice

Karoséria v znamení lepšej aerodynamiky

Exteriér SUV je upravený pre dosiahnutie lepšej aerodynamiky. RAV4 dostala nové nárazníky, spätné zrkadlá, prednú masku s výplňou, kryty podvozkových častí a veľký strešný spojler. Nové sú tiež predné svetlomety s troma šošovkami a číre zadné svetlá. Nechýbajú označenia EV vpredu i vzadu, nápisy Electric na dverách a modré logo Toyoty.

Interiér sa zmenil iba minimálne. Vďaka premyslenému umiestneniu všetkých prvkov nijako neubudlo z jeho priestrannosti, nezmenšil sa ani batožinový priestor. Elektrická RAV4 má upravený prístrojový panel, odlišnú páku prevodovky a nový typ čalúnenia. Vybavenie zahŕňa sedempalcovú dotykovú obrazovku navigačného systému.

Kabína japonského SUV sa zmenila len nepatrne 27 fotografií v galérii Kabína japonského SUV sa zmenila len nepatrne

Automobilka chce počas najbližších troch rokov vyrobiť asi 2 600 exemplárov RAV4 EV. Na americkom trhu bude elektromobil stáť bez dane 49 800 dolárov (asi 38 200 eur), teda takmer dvakrát toľko ako špičková benzínová verzia. Toyota zatiaľ nehovorí o príchode elektrického SUV aj na iné trhy.

BANNER300


Najnovšie články
Audi spustilo autonómnu taxislužbu

Volkswagen prehodnocuje svoje investície, aby získal ďalšie financie na riešenie dôsledkov nákladného emisného škandálu. Na predaj je aj motocyklová legenda...

O Ducati má záujem aj rodina Benettonovcov

Opel predstavil športovo ladený variant liftbacku. Maximálny výkon dvojlitrového motora nezvýšil, ide najmä o dizajn a podvozok.

Insignia GSi: Rýchlejšia než predchodca

Tlak na nemecké automobilky neustáva a opäť to zrejme spustil Volkswagen. V dobrovoľnom priznaní totiž upozornil úrady na nelegálnu dohodu veľkých nemeckých...

Nemecké automobilky v 90. rokoch vytvorili kartel

V predaji je júlové číslo najpredávanejšieho motoristického magazínu na Slovensku. Čo všetko v novom vydaní AUTO BILDU nájdete?

Nový AUTO BILD: Tieto témy prináša júlové číslo

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 22. júla 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Šprinty na štvť míle sú odjakživa skôr doménou amerických muscle cars. Medzi nimi sa však zavše zjavia aj exoti, ktorých neradno podceňovať.

Výkon cez 2 000 koní: Najrýchlejšie Evo sveta
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×