Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

VW postaví novú fabriku v Číne

Volkswagen plánuje postaviť v Číne novú továreň a vzdelávacie centrum. Projekt však zrejme nebude jednoduchý, nakoľko zvolenú provinciu kvária nepokoje.
1 25.04.2012 / Soňa Zverková

Šéf koncernu Volkswagen Martin Winterkorn a zástupcovia čínskej automobilky SAIC Motor Corporation podpísali dohodu o novej továrni v provincii Sin-ťiang. Stalo sa tak pri návšteve čínskej delegácie pod vedením premiéra Wen Ťia-paa a spolkovej kancelárky Angely Merkelovej v hlavnom sídle VW vo Wolfsburgu.

Koncern vo vyhlásení uvádza, že do továrne v Urumči, hlavnom meste provincie, ktorá bude od roku 2015 vyrábať 50-tisíc áut ročne, investuje 170 miliónov eur. Okrem toho VW podporí rozvoj dodávateľskej siete a založí vzdelávacie centrum.

Vpredu: Chu Mao-jüan, člen predstavenstva SAIC Motor Corporation a Martin Winterkorn, predseda predstavenstva koncernu Volkswagen. Vzadu čínsky premiér Wen Ťia-pao a kancelárka Angela Merkelová. Zdroj: Volkswagen

VW zároveň podpísal so svojím partnerom China First Automobile Group Corp (FAW) memorandum o predĺžení spoločného podniku FAW-Volkswagen o ďalších 25 rokov. Podnik, ktorý vznikol v roku 1991, prevádzkuje fabriky v mestách Čchang-čchun, Čcheng-tu a Ta-lien.

Chúlostivá misia

Volkswagen v Číne

Čína je pre koncern Volkswagen najväčším trhom. VW tu vlani predal 2,26 milióna vozidiel a v prvých troch mesiacoch tohto roka sa predaj zvýšil o 15,6 percenta na viac ako 633-tisíc áut. Obidva spoločné podniky tu zamestnávajú zhruba 50-tisíc ľudí a v desiatich továrňach vyrábajú vozidlá, prevodovky, podvozky a motory. VW chce v Číne do roku 2016 investovať celkovo 14 miliárd eur.

Hoci na prvý pohľad vyzerá vyhlásenie koncernu optimisticky, jeho misia „industrializácie čínskych regiónov” však nebude jednoduchá. Podľa denníka Handelsblatt v prvom rade preto, že ujgurský národ, ktorý žije v provincii Sin-ťiang, bojuje o nezávislosť od roku 1955, keď si Čína násilne privlastnila časť jeho územia. Dnes sa táto prevažne moslimská oblasť označuje aj ako Východný Turkestan.

Na rozdiel od Tibeťanov sa však Ujguri neboja použiť zbrane. Oblasťou zmietajú nepokoje, protesty a teroristické útoky. Situáciu komplikuje aj fakt, že väčšina Ujgurov nehovorí po čínsky. Volkswagen bude musieť postupovať mimoriadne obozretne, aby nevyvolal nepokoje či nespokojnosť obyvateľov.

Peking svoju prítomnosť v Tibete aj Východnom Turkestane ospravedlňuje hospodárskymi úspechmi. Veľký zahraničný investor tak prichádza vhod, i keď zrejme nie práve dobrovoľne. Navyše podľa Handelsblattu čínska vláda od úspešných investorov požaduje účasť na realizácii politických cieľov v jej päťročnom pláne.


Najnovšie články
Honda Insight má jazdiť pod päť litrov

Francúzska značka začína byť silným hráčom na dôležitom indickom trhu. Model Kwid zaknihoval veľký úspech a Renault vraj chystá podobnú obdobnú novinku, ktorá...

Renault: Ešte lacnejšie SUV než Dacia Duster?

Francúzska automobilka Renault ukončila minulý rok s rekordnými číslami. Predaj potiahol región Ázie a Tichomoria, predovšetkým však Čína.

Renault v rekordérskej nálade

Polčasové zmeny zasiahli typ Active Tourer i jeho väčšieho brata. Prinášajú nielen osvieženú vizáž, ale aj dvojspojkovú prevodovku.

BMW modernizuje svoje kompaktné MPV

Neznámy milovník deväťstojedenástky zhromažďoval pod jednou strechou to najlepšie z ikonickej generácie 964. Čoskoro jeho kolekcia poputuje do aukcie.

Dražiť sa bude unikátna zbierka Porsche

Stredne veľké SUV prispieva k budovaniu mena švédskeho výrobcu, pyšný môže byť taktiež Volkswagen s tromi prvenstvami.

Najbezpečnejšou novinkou je Volvo XC60

Nemecký off-road spája tradičné silné stránky s výdobytkami súčasnej techniky, vďaka čomu by predchodcu mal prekonať vo všetkých smeroch.

Mercedes-Benz triedy G: Moderná klasika
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×