Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nový Seat Toledo: Budúcnosť Škody

AKTUALIZOVANÉ
Ženeva 2012 Toledo sa vracia ku klasickému tvaru karosérie a prichádza so sviežim dizajnom. Poskytne miesto pre piatich a vyše 500-litrový batožinový priestor. Doplnený text aj živé fotografie
24 17 príspevkov 07.03.2012 / Marek Pokrývka

Španielska automobilka Seat v Ženeve predstavila koncept nového Toleda. Predznamenáva generáciu sériového modelu a zároveň novú Škodu Rapid. Produkcia doteraz poslednej verzie Toleda sa v roku 2009 skončila pre slabú predajnosť. Svoju úlohu v tom zohrala aj konštrukcia, namiesto sedanu totiž posledné Toledo malo karosériu MPV.

Nový Seat Toledo sa vracia ku klasickému tvaru karosérie 24 fotografií v galérii Nový Seat Toledo sa vracia ku klasickému tvaru karosérie

Nové Toledo sa vráti k pôvodnému tvaru. Keďže veko batožinového priestoru sa bude otvárať so sklom, pôjde o typ liftback. Auto má rázvor 2,6 metra a celkovú dĺžku 4,48 metra. Veľkosťou je tak veľmi blízko konceptu Škoda MissionL, s ktorým má zdieľať platformu s označením AO-plus. Spoločné budú aj viaceré pohonné jednotky, ktoré budú pochádzať z bohatej ponuky koncernu VW Group. Pôjde najmä o motory línií TSI a TDI.

Koncept Toleda pôsobí dynamicky a má jednoznačné línie 24 fotografií v galérii Koncept Toleda pôsobí dynamicky a má jednoznačné línie

TIP: Všetky články z autosalónu Ženeva 2012 nájdete v špeciálnej rubrike

Dizajn auta vychádza z nového smeru, ktorý načrtli koncepty IBE, IBX a IBL. V sériovej podobe ho ukázalo maličké Mii a nedávny facelift typu Ibiza. Toledo má jednoduché, jasne definované línie. Veľké chladiace otvory a výrazné blatníky dávajú celkovému dizajnu dynamický ráz. Nový Seat pôsobí podstatne vyváženejšie než posledná generácia tohto typu.

Pod piatymi dverami sa skrýva veľký batožinový priestor 24 fotografií v galérii Pod piatymi dverami sa skrýva veľký batožinový priestor

Vo vnútri poskytne Toledo plnohodnotný priestor piatim pasažierom. Batožinový priestor má mať výborný objem presahujúci 500 litrov. Interiér neprekvapí ani neurazí, má typické znaky koncernu Volkswagen. Zaujímavým prvkom v koncepte sú červené akcenty na čalúnení i plastoch, hliníkové pedále a volant so sploštenou spodnou časťou.

Interiér nového Seatu sa bude držať osvedčeného štandardu 24 fotografií v galérii Interiér nového Seatu sa bude držať osvedčeného štandardu

Doplnené 7.3.: Seat odhalil Toledo síce iba ako štúdiu, sériový model by sa však od nej nemal veľmi odlišovať. Jeho predstavenie môžeme očakávať na septembrovom autosalóne v Paríži. Do predaja sa má novinka dostať ešte pred koncom roka. Základná cena by sa na domácom trhu údajne mala pohybovať okolo 14-tisíc eur.

Nový Seat Toledo naživo 24 fotografií v galérii Nový Seat Toledo naživo

Nové Toledo je okrem návratu ku koreňom zaujímavé aj tým, že naznačuje, ako asi bude vyzerať jeho koncernová sestra s okrídleným šípom na kapote, ktorá sa zaradí medzi Fabiu a Octaviu. Treba si len odmyslieť emotívnejšie krivky prednej a zadnej časti a nahradiť ich škodováckym dizajnom.

TIP: Sledujte všetky novinky z autosalónu Ženeva 2012 aj cez Facebook!


Najnovšie články
Fascinujúca evolúcia Range Roveru na videu

Na viedenskom autosalóne sme mali možnosť zoznámiť sa nielen s novými vozidlami značky, ale aj šéfdizajnérom Gilesom Taylorom.

Rolls-Royce chce zaujať aj na Slovensku

Volkswagen chce s čínskou automobilkou vytvoriť spoločný podnik a spustiť výrobu. Do novej továrne plánuje investovať miliardy eur.

VW plánuje výrobu v Číne

Kórejská automobilka len pred niekoľkými dňami v Detroite po prvýkrát predstavila model Stinger. Teraz sme sa s pravdepodobne najkrajším zástupcom značky Kia...

Stinger GT: Najkrajšiu Kiu sme videli naživo

Dvojlitrový turbomotor má výkon 170 kW (231 k) a krútiaci moment 350 Nm, ktorý štandardne putuje na všetky kolesá druhej generácie SUV.

Do rodiny JCW prichádza aj Countryman

Omladenie zasiahlo najmä prednú časť auta. Šesťvalec je minulosťou, pôvodný automat nahradila modernejšia desaťstupňová prevodovka.

Mustang pôsobí po facelifte agresívnejšie

Naftový model 520d má papierovú spotrebu iba 3,9 l/100 km. Mníchov okrem neho prináša zmeny aj pre rady 3,4 a 6.

Nová päťka v najhospodárnejšej verzii
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×