Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Volvo vyvíja radar na divokú zver

Volvo sa pustilo do vývoja bezpečnostného systému, ktorý by mal znížiť riziká vyplývajúce zo zrážky vozidla s divokou zverou.
2 1 príspevok 13.06.2011 / Marián Balog

Radar na divokú zver bude založený na technológii systému Pedestrian Detection s automatickým brzdením, ktorý už Volvo má v sériovej výrobe. Nový bezpečnostný prvok sa bude skladať z radarového senzoru a infračervenej kamery.

TIP: Test Volvo V60 D3: Hlavne o peniazoch

Plná funkčnosť systému v noci je nevyhnutným predpokladom úspešnosti projektu, keďže väčšina kolízií s divokou zverou hrozí najmä na svitaní, za súmraku, alebo počas tmavých zimných mesiacov. Kamera bude monitorovať cestu pred vozidlom, a ak detekuje v dosahu zviera, upozorní vodiča akustickým signálom. V prípade, že ten nereaguje, automaticky sa aktivujú brzdy. Plné brzdenie umožní úplne sa vyhnúť zrážke, alebo aspoň minimalizovať škody.

Volvo vyvíja radar na divokú zver 2 fotografie v galérii Volvo vyvíja radar na divokú zver Volvo vyvíja radar na divokú zver 2 fotografie v galérii Volvo vyvíja radar na divokú zver

Inžinieri Volva už začali zbierať údaje, ktoré systém potrebuje na identifikovanie divokých zvierat. Navštívili zoologickú záhradu, kde filmovali zvieratá a ich schémy správania sa. Na začiatku sa sústredili na jeleňa, daniela a losa.

BANNER300

V prvej fáze vývoja sa kladie dôraz na vysokú zver, pretože pri zrážke s ňou je riziko vážnych zranení najvyššie. Potvrdili to interné štatistiky nehôd značky Volvo. Pri kolízii s vysokou zverou je totiž veľká pravdepodobnosť, že zrazené zviera skončí kotúľajúc sa po kapote a čelnom skle.

Momentálne prebieha vývoj softvéru, systém sa „učí“ rozoznávať jednotlivé zvieratá a tvorcovia pracujú aj na rozhodovacom mechanizme, ktorý určí ako a kedy bezpečnostná pomôcka zasiahne.


Najnovšie články
Rolls-Royce chce zaujať aj na Slovensku

Volkswagen chce s čínskou automobilkou vytvoriť spoločný podnik a spustiť výrobu. Do novej továrne plánuje investovať miliardy eur.

VW plánuje výrobu v Číne

Kórejská automobilka len pred niekoľkými dňami v Detroite po prvýkrát predstavila model Stinger. Teraz sme sa s pravdepodobne najkrajším zástupcom značky Kia...

Stinger GT: Najkrajšiu Kiu sme videli naživo

Dvojlitrový turbomotor má výkon 170 kW (231 k) a krútiaci moment 350 Nm, ktorý štandardne putuje na všetky kolesá druhej generácie SUV.

Do rodiny JCW prichádza aj Countryman

Omladenie zasiahlo najmä prednú časť auta. Šesťvalec je minulosťou, pôvodný automat nahradila modernejšia desaťstupňová prevodovka.

Mustang pôsobí po facelifte agresívnejšie

Naftový model 520d má papierovú spotrebu iba 3,9 l/100 km. Mníchov okrem neho prináša zmeny aj pre rady 3,4 a 6.

Nová päťka v najhospodárnejšej verzii

Zohriať poriadne motor býva počas zimných mesiacov riadnym problémom. Pomôcť mu môžu aj prídavné clony pred chladičom, ktoré sa stávajú medzi vodičmi stále...

Prídavné clony chladiča: Pomôžu alebo uškodia?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×