Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info
< späť na článok

Diskusia : Chladenie s chladnou hlavou: Ako na klimatizáciu v aute

29 príspevkov
01.08.2012 09:48 / zippi nevhodné
tolko "inteligentov" v jednej diskusii len tak nenajdes ako to funguje - manualna klima: ak zatlacis AC tak kompresor klimy ide bez presusenia a stale spotrebuvava vykon motora a stale ide na plny vykon (i ked je pravda ze odoberany vykon sa ciastocne meni, sposobuje to rozdiel tlakov/teplot na chladici a vyparniku - ked chcete viac nastudujte si ako funguje chladnicka a PV diagram) takze manualna klima chladi vzdy na maximum ak chces teplejsi vzduch pridas kurenie - to sposobi ze uz ochladeny vzduch klimov sa znova zohreje radiatorom automaticka klima: su dve moznosti - bud ma kompresor ktory ma regulovatlny vykon alebo ma taky isty kompresor ako manulana klima... este su vynimky ked sa kompresor zapina/vypina a tym sa reguluje teplota princip funkcie je rovnaky - ak v aute svieti A/C kompresor ide a stale chladi - je jedno ci mas nastavenych 17 alebo 26 stupnov, do toho sa primiesava vzduch z kurenia a dosiahnes vyslednu teplotu ako si nastavis jedine setrenie paliva moze byt riesenie regulaciou vykonu kompresora alebo jeho prerusovanym chodom - uzivatel to nema ako ovplyvnit potom su este podmienky kedy sa kompresor nezopne - napr vonku je pod 5stupnov, vyparnik namrza a podobne este k pouzivaniu - vzdy je lepsie pouzivat ventilator na vyssi vykon spolu s klimov z dovodu ze na vyparniku je menej kondenzatu a tym menej baktrerii, menej smradu atd tiez je vhodne vypinat klimu pred dojazdom do ciela aby sa stihol vyparnik vysusit
07.07.2012 00:25 / borrelli nevhodné
ten clanok je recyklovana starina, plna nezmyslov a mytusov. nenapisali ani zakladne rady. Takze ja otvorim auto, ako prva vec startujem klimu na plne pecky, otvaram vsetky dvere, okna, aby sa horuci vzduch dostal z potrubi klimy a auta. pustam to striedavo na okno, nohy, aj na stred. o par minut mozem vyrazit, este chvilu necham otvorene okna, potom zavriem a pustam klimu na vnutorny okruch. tym sa rychlo dosiahne prijatelna teplota v kabine. po case, ked uz zacinaju omrzat nohy, alebo to vadi spolusediacemu, tocim klimu len na predne okno a mierne prikurim. Najhorsie co moze vodic urobit je caste vypinanie a zapinanie klimy. Na chladici klimy sa po jej vypnuti okamzite vyzraza voda a ked sa znovu zapne, voda sa navali do kabiny v podobe zatuchnuteho vlhkeho a horuceho vzduchu. Cize uplne zle. Ak niekomu manulana klima chladi moc, musi si ju prikurit a nikdy nie prerusovat chod! Tiez pred dojazdom je najdolezitejsie klimu vypnut tak aby pri vypnuti motora uz bola klima vysusena a neostala voda na rebrach chladica. Ja vypnem motor a este 5 minut neham bezat vetraky na plno. Plesne tak nemaju sancu a ked druhy den nakopnem klimu, tak ma neovali vlhky smrad plesnivej vody.
06.07.2012 11:49 / Rafi87 nevhodné
riadna blbosť! :-0 ;-D ;-D ;-D v týchto teplách 36-39°C otec klimatizáciu dáva na 25-26°C a nedá sa vydržať, je mi teplo a tečie zo mňa,, keby sme mali max 6°C odrátať tak to by bolo 30°C v aute a to je riadne vela, to by sme sa uvarili,, bol by som zvedavý že autor článku má jak nastavenú klímu!
04.07.2012 21:34 / radovan.kalmancai nevhodné
..mam kontrolnu otazku, lebo v clanku to nebolo spominane. Kdesi som to cital,alebo pocul a robim to tak - ze pri zapnuti AC nastavim vnutornu cirkulaciu vzduchu.Malo by to mat v takom pripade nizsie vykonnostne naroky na AC a tym aj na spotrebu. - Co si o tom myslite ? /samozrejme, po nejakej hodine jazdy na nejaky cas vypnem AC a otvorim ventilacny system/ ..a este jedna vec - udajne by sa malo par minut /5-10??/ pred zastavenim vypnut AC, aby sa vyzrazana voda /ci ako/ mohla vysusit a tym sa predchadza pliesnam a zapachom.
04.07.2012 22:31 / vysokykajko
0
nevhodné
presne tak to robim aj ja. kdesi som cital, ze je to energeticky vyhodnejsie s vnutornym okruhom, nakolko sa neochladzuje horuci vonkajsi vzduch, ale uz vychladeny z kabiny. a co sa tyka toho vypinania pred zastavenim, aj o tom som pocul, riadim sa podla toho a nemam ziadny problem so zapachom a plesnami. a 2x rocne este pouzivam tie spreje na dezinfekciu klimy.
31.07.2012 13:24 / Chylo1
0
nevhodné
No je otazne ci je to vyhodnejsie . Ked mas manulanu klimu zapnutu tak motor musi tocit aj kompresorom a toci s nim stale rovnako cize konzistetne zatazuje spalovaci motor a je mu jedno ci mas vnutorny alebo vonkajsi okruh. Vyhodne je to len v tom ze si rychlejsie vychladis interier a klimu vypnes. Vypinat a zapinat klimu tiez nie je pre organizmus dobre. Neviem ako su na tom automaticke klimatizacie a ci maju inverter ktory kompresor nevypina ale plynule reguluje otacky podla vnutornej teploty. V tomto pripade je lepsie mat zapnuty vnutorny okruh.
04.07.2012 22:33 / vysokykajko
0
nevhodné
a este: klimu pouzivam celorocne
31.07.2012 13:26 / Chylo1
0
nevhodné
Presne tak. Ja mam klimu nastavenu celorocne na rovnaku teplotu a vobec to neriesim. (Y)
04.07.2012 17:05 / CELUAR nevhodné
Tak čo ja viem, ja osobne v aute na krátku vzdialenosť sťahujem len okná, ak viem že idem niekde ďalej najprv to vyvetrám len tak cez okná a potom zapnem klímu a okná zatiahnem ... možno to vyzerá pre niekoho divne ale takto mi to vyhovuje nakoľko nemám vyslovene výkonné auto tak aj spotreba a výkon idú svojím negat. smerom :-(
04.07.2012 16:48 / roto99 nevhodné
Tak tazko pocopit ako si clovek moze dat kluimatizaciu o 5-6 stupnov menej v aute ako je vonkajsia teplota.......To nepotrebuje potom klimu,ale staci mu kurenei.Je to stare tvrdenie s minuleho storocia.Clovek by si vlastne skoro kuril a potil sa ako d.....l.?????Ja mavam cele leto klimu na minimum aj ked neviem ci to je pre kazdeho dobre ja som aj po 10 hodinovej ceste cerstvy a pripraveny na kazdu situacii.Ziadny sok som este nikdy nezazil.Podla prieskumov na celom svete je optimalna teplota v aute po cely rok okolo 21 C.Ja osobne by som sa pri nej potil.....Ale aj tak to je odbornici mom.rozdiel min 15 st.C.
04.07.2012 12:20 / TL_unicorn nevhodné
Kedysi sa jazdilo bez klímy - nie je to až tak dávno. Ja som začínal pred 10-11 rokmi na kadette 1.6i, kde som mohol o klíme akurát tak snívať a bol som na ňom aj v Chorvátsku - a ľudia v autách prežili aj bez nej. Tento článok obsahuje rozumný návod (ako rozumne používať manuál bez climatronicu alebo aspoň tempmaticu), ale tvári sa, ako keby vozidlo bez klímy alebo s nefunkčnou klímou bola katastrofa, pri ktorej ide o životy. :-)
04.07.2012 16:49 / roto99
3
nevhodné
tak veru v tychto horucavach ide hlavne malym detom a zvieratkam v aute bey klimy o zivot..........!!!
04.07.2012 19:09 / TL_unicorn
1
nevhodné
A máš nejaké štatistické údaje o počte úmrtí detí, mamičiek, zvieratiek ,plyšových medvedíkov atď. v aute za jazdy bez klimatizácie? Aby si teda dokázal podoprieť toto svoje tvrdenie. :-) Koľko ľudí do roku 1985 zahynulo v aute kvôli absencii klimatizácie za jazdy? Ak nemáš nijaký argument a čísla s uvedením dôveryhodného zdroja (z ktorého si ich získal), tak len kyvkáš hlavou a trepeš dve na tri. :-D
04.07.2012 22:33 / roto99
0
nevhodné
Tych umrti z priehratia a kolapsov je kazdy den habadej.Posledny asi vcera aj v TV sofer autobusu.Pokial si pocuval chybala klima.....Nie som statista ani nemam chut ich zhanat.Ak mas na to gule kludne sa mozeme stavit o co chces?Postav svoje auto na prave poludnie pri 40-kach ake teraz vladnu na asfaltove parkovisko,alebo cestu bez klimy a ja s klimou.Kto dlhsie vydrzi?Myslim ze budes dalsi v obsiahlej statistike....A najlepsie pri tom ak si das aj pivo tak 35 stupnov teple ako tu radi autor....Aby si nedostal sok..Totalne blbosti.
04.07.2012 18:43 / vesely123
1
nevhodné
no skôr klimatizácia škodí hlavne deťom ale to je taký svet učte si deti na balvnku antialergické vecičky klimatizáciu nech sa nepotia umývajte im stále ručičky ... ALe príde choroba a pôjdu ako prvé toť asi všetko. Mnohé deti sú rukojemníkmi novodobých mamičiek ktoré svoju starostlivosť až moc prehánajú a to hlavne v mestách ...
04.07.2012 11:48 / nezmar1111 nevhodné
ako naňu ????demontuvat
04.07.2012 11:01 / ppepo666 nevhodné
Vonku je 33, v dome mám 25. Idem si zapnúť kúrenie na 29 aby som nezažil šok.
04.07.2012 12:07 / golfmannCL
3
nevhodné
zase dalsi obuch co to nepochopil... och toto je narod
04.07.2012 16:04 / ppepo666
5
nevhodné
Jediný čo to nepochopil si ty. Obmedzený vajčak čo nepozná srandu. A akej národnosti si ty, podľa mňa si cigánsky madar, že golfmann sa premenuj na gaymantinel.
05.07.2012 00:01 / golfmannCL
2
nevhodné
ak by si sa zatým aspon zasmial bolo by to ine.. kazdy by vedel ze zartujes ale takych ako si ty je tu nasranych kopa.. myslim tych ktorých si strielaju z autorov clankov ktorý vychadzajú z niecoho z nejakej studie a nie ako ty zo sprostej hlavy...kazdy je blby mimo teba mam pocit.. nastav si najmenej vystup si a ked ta odrbe o zem potom si spomen na to ze sa tu pisalo o vhodnou rozdiele teplôt. A nauc sa spravat.
04.07.2012 07:56 / Barguzin nevhodné
Celkom by ma zaujímalo ohľadom manuálnej klímy, kedže v článku padlo odporúčanie krotiť jej účinok troškou červeného pásma. Dúfam teda, že to nefunguje na podobnom princípe, ako v autách len s ventiláciou, že sa primiešava teplý vzduch od motora k čerstvému... V tom prípade, by to bolo podľa mňa kontraproduktívne, a manuálnu klímu by som na aute nechcel... A ak sa červeným pásmom reguluje len chladiaci výkon kompresora, potom, v prípade režimu bez AC, ako funguje to červené pásmo (predpokladám, že rovnako ako v prípade ventilácie - primiešavaním výstupného tepla od motora)? Je to nejako ošetrené v manuálnych klímach? K článku jedna faktická (aj keď nie veľmi podstatná) - keď si slnko odkladá protézu do pohárika, práveže klimu už pomaly vypíname?
05.07.2012 17:33 / canon-one
0
nevhodné
no musim ta trochu sklamat ale ked sa povie ze je slnko zubate mysli sa tym ze je slabe , a co sa tyka toho prikurovania pri manualnej klime tak to funguje tak ze klima stale chladi na plno a prikurujes do toho teplou vodou z motora kedze radiator kurenia aj klimy su za sebou :-) , ale automaticka klima funguje uplne rovnako len tie ventily reguluju servomotorceky a este ventilator je ovladany riad. jednotkou
04.07.2012 08:14 / michal.nemec
0
nevhodné
Radiator kurenia je umiestneny az za vyparnikom klimatizacie. Cize, zapnem klimu a ked sa auto vychladi, ked zacne byt chladny vzduch z vyfukov nepriemny, trosku do neho prikurim. Pretoze vysup z klimy ma tusim 5 stupnov, na vyduchoch je to 15, co je neprijemny chladny vzduch. Ked sa do toho prikuri, ide prijemny vzduch a na udrziavanie prijemnej teploty v aute to staci. Nic je je kontroproduktivne, nie je to tak, ze klima chladi ohrievany vzduch, ale studeny vzduch z klimy sa ohriev. Robim to tak s manualnou klimou. Nasmerujem ofuk na celne sklo, trochu prikurim a nik sa nestazuje, ze na neho fuci studeny vzduch. Samozrejme, najprv treba auto vyvytretat, potom klimou vychladit a potom uz len takto udrziavat.
04.07.2012 09:40 / Barguzin
0
nevhodné
Kontraproduktívne som nemyslel v zmysle, žeby klíma bola neúčinná, ale skôr z hľadiska výkonového zaťaženia motora, a tým aj spotreby. Napríklad, ak by bola možnosť regulovať mechanický výkon kompresora, mohli by sme uvedený efekt dosiahnúť pri nižšej spotrebe paliva. Takto kompresor odoberá rovnaký mechanický výkon, pričom reálna potreba chladenia je nižšia. V oblasti železničnej dopravy, kde je klimatizačný agregát poháňaný ASM je možnosť meniť hodnotu U a f frekvenčným meničom. Neviem, ako je to na aute (či už s auto, alebo man klímou), ale zrejme je tam možnosť len pripojenia a odpojenia kompresora. Ničmenej, ďakujem za odpoveď, presne to som potreboval vedieť.
04.07.2012 10:09 / typex
0
nevhodné
tam výkon neuberieš.remenica kompresora sa točí vkuse s remenicou motora,je tam elektrická cievka ktorá zapne spojku kompresora.takže tam to je buď alebo.aspoň čo ja viem
04.07.2012 08:37 / ladislav.malak
0
nevhodné
Dobry den, dakujem za odpoved predoslemu ucastnikovi diskusie. Presne tak to bolo v clanku myslene, ako "udrziavaci" rezim manualnej klimatizacie, po uvodnom vychladeni. S pozdravom, L. Malak
04.07.2012 06:51 / typex nevhodné
pridať k modrej červenú?to nerobím ani nebudem,ak je priveľmi chladno tak uberiem otáčky vetráka prípadne na chvíľu vypnem AC gombík. automatická klíma si zapína kompresor podľa teploty v kabíne,to počuješ na voľnobehu že uberie otáčkam.a ak vypneš motor,vetrák chladiča sa točí ešte cca 5 sekúnd.z výparníka vyteká voda,tak žiadnu paniku že to je chladiaca kvapalina.toď moje postrehy :-)
05.07.2012 17:43 / canon-one
1
nevhodné
to zalezi od typu auta , ja mam vo vectre automaticku klimu a kompresor ide non stop ked mam vypnuty ECO rezim ,ked ECO zapnem vtedy kompresor zase nenaskoci nikdy moze byt vonku aj 50 stupnov a ja mozem nastavit aj 18 bude len fukat ako sprosty vareny vzduch
04.07.2012 13:19 / maros.g19
0
nevhodné
aj manualna klima si zapina kompresor podla potreby.Rozdiel medzi man. a aut. klimou je len v tom,ze na manualnej treba nastavit rychlost a smer ofuku rucne a automaticka to robi sama.
Udajte dôvod prečo je príspevok nevhodný:
Udajte dôvod zablokovania uživateľa:
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Slovenský hokejista Marián Hossa dosiahol tisíci bod kariéry v NHL. Útočníkovi Chicaga Blackhawks sa podarilo vysnívanú métu pokoriť ako 80. hráčovi...

Video: Hossa dosiahol 1000. bod, pomohol k výhre s Ottawou

Budík Realarm pre Windows Phone ponúkne funkčnú a estetickú integráciu do systému a poslúži aj ako časovač.

Realarm: Funkciami nabitý budík

Landon (12) je záhadou nielen pre rodičov, ale aj lekárov. Už rok odmieta jedlo aj pitie.

Neje a nepije: Lekári sú bezradní

Ak netrpíte klaustrofóbiou a fascinujú vás vojnové mementá, toto obydlie je tu práve pre vás.

Neuveríte, ako zmenili bunker z Druhej svetovej vojny!
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×