Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info
< späť na článok

Diskusia : Elektrina verzus auto?

120 príspevkov
24.05.2012 18:39 / Huntik2 nevhodné
ktomu len poviem tolko ako to uz chalani vyssie napisali. Naivita s velkym N ak si ludia myslia ze raz budu same elektromobily. Teraz som aj cital v odbornom casopise ze ak by sme mali prekonvertovat cisto teoreticky auta na elektricku energiu , len v EU by sme museli postavit 150 !!! jadrovych elektrarni myslim vykonom 1,5 Gwatt ci ako aby sme to boli schopni pohanat. Je to neskutocne smiesne ved to je matematicky lahko dokazatelne , neni to realne , v dnesnej dobe ked chcu rusit jadrovu energiu ? si robia srandu a este ak vazne niekto spomenie solarnu veternu energiu ako cestu tak je kreten.
24.05.2012 15:31 / Vantage nevhodné
Bohovský nápad, vyrobiť auto za trištvrte milióna eur a nadchýňať sa, že má malú spotrebu. Tým výrobcom už načisto zadrbáva. (N) Za tú cenu je obrovský dom, Ferrari, a niekoľko vagónov paliva.
24.05.2012 00:29 / Fujibot nevhodné
V najblizsom obdobi +- 20 rokov, sa vyznamnejsie elektromobily (nie hybridy) nepresadia, prvym problemom je dojazd, druhym elektricka energia. Kto tvrdi opak, nech si prejde ucivo zakladnej skoly o elektrickej energii. Solarne panely su absolutna blbost, elektricke auto pre kazdeho obcana je fikcia, pretoze by nebolo mozne dodavat sustavne potrebnu energiu do siete a druha, baterie by enormlen znecistili prostredie... ropa je ropa a to si kazda krajina uvedomuje nehladuc na vyskum elektromobilov
24.05.2012 07:27 / RamoS
1
nevhodné
Presne tak - počul som o nedostatku el. energie. Keby ale neboli solárne panely také drahé, tak podľa mňa by sa to možno dalo použiť. Na druhej strane si neviem predstaviť dobíjanie auta na nejakej "čerpačke", kde by som musel stáť minimálne 30 minút. Síce som niečo čítal o systéme výmenných batérii, ale to by museli mať všetky autá jednotné batérie a aj nové by sa museli robiť minimálne s rovnakými potrebnými parametrami, rozmermi a pripojovacími rozmermi, ako staré - aby pasovali do všetkých áut. To sa mi ale nezdá v dnešnej dobe reálne. Vidím to tak, že v blízkej dobe budu elektromobily jazdiť prevažne v mestách a pri ich cenách to budú skôr druhé autá do mesta pre solventných zákazníkov. Obyčajný človek hľadá univerzálne auto, ktoré ho odvezie do práce, na nákupy, dovolenku... Za cenu elektromobilu sa dá kúpiť slušné o dosť väčšie auto.
23.05.2012 22:41 / MELOR nevhodné
a co SOLAR??? Za uplne spicu povazujem solarne pohony, ale to je protisystemové, boli by sme málo závislí od státu, co je proti záujme hnusnych politikov...
24.05.2012 11:45 / macyvegr
0
nevhodné
To nieje ani zdaleka take jednoduche a v skutocnosti je to este ovela a ovela zlozitejsie. Som nerad, ze ti beriem iluzie tym ze tu teraz napisem par udajov, ale zial je to tak. Niekto tu pisal, ze by chcel mat na streche auta aspon solarny panel aby mu to pohanalo aspon klimatizaciu. Tak to je absolutna hlupost. Nechcem teraz urazat autora toho vyroku, nemyslim si o nom nic zle, proste nemoze kazdy vediet vsetko a ten co to napisal len jednoducho nema potrebne informacie. Takze keby si pokryl aj celu strechu svojho osobneho auta solarnymi clankami, plus este aj prednu a zadnu kapotu tak za jasneho slnecneho dna by ti to vystacilo tak mozno na napajanie svetlometov a ked tak este aj na napajanie radia a navigacie. Ale to je asi tak vsetko. A pozor, to hovorim, ze plati len za jasneho slnecneho dna a na priamom slnku! Zial je to tak. To su proste solarne clanky. 1 meter stvorcovy v sucastnosti jedneho z najkvalitnejsich solarnych clankoch je schopny dat 200 W elektriny a aj to musi prave byt na priamom slnku! Len ta spominana klimatizacia auta potrebuje nieco cez 1 KW, to je 1000 W. Len na pohon takejto slabsej klimatizacie by si potreboval 5 metrov stvorcovych solarnych clankov! a to znova zdoraznujem plati len na priamom slnecnom svite! Proste bez ropy, benzinu ci atomovych a tepelnych elektrarni je to v prd.li Stale nemame za ne adekvatnu nahradu a to vnimam do buducna ako velky pruser
24.05.2012 07:31 / RamoS
0
nevhodné
Podľa mäa solárny pohon pre auto je zatiaľ nereálny. Neorientujem sa v tom veľmi, ale myslím, že kombík nižšej strednej triedy - napr Octávia nemá dostatočnú plochu karosérie pre umiestnenie potrebného počtu solárnych panelov. Tie autá, ktoré aom videl - na rôzne preteky (je ale pravda, že boli pomerne staré), mali ľahkú karosériu s veľkou plochou a slabý motor + kolesa z bicykla... Solárny pohon pre autá zatiaľ asi nieje... Ale ak sa mýlim opravte ma. Skôr je to teraz možné pri pokrytí celej strechy a kapoty solárnymi panelmi využiť na pohon ventilátora, rádia a možno klimatizácie. ale na potiahnutie čo i len 60kW motora to zrejme stačiť nebude.
23.05.2012 22:37 / MELOR nevhodné
Mne sa paci system electro-spalovaci motor. Ako v dizlovych rušnoch. Spalovaci motor vyrába elektrinu pre elektromotor, ktory potom pohána stroj. (Y)
24.05.2012 06:57 / levican96
0
nevhodné
to je diesel elektrický pohon, má to opodstatnenie len v prenose veľkých výkonov, rušnov, ťažkých nákladákov...kde by sa mechynický prenos výkonu ťažko realizoval U osobákov sa určite nepresadí, tam to nemá žiadne plusy.
24.05.2012 07:34 / RamoS
0
nevhodné
Prečo by nemal mať taký systém žiadne plusy? Stačilo by nechať pracovať dieslový/ benzínový motor v optimálnych otáčkach, kde má nízku spotrebu a postačuje vyrábať elektrinu. Možno by to nebolo dokonalé, ale spotreba by bola dajme tomu okolo 3l / 100 km bez rozdielu či je to diaľnica, mesto... To by možno stálo za to. Ale ťažko povedať, nakoľko nie som odborník.
25.05.2012 22:49 / sayes
0
nevhodné
23.05.2012 20:39 / subo1111 nevhodné
Čím skor bude elektrina v automobiloch, tym skor sa uvolní napatie v krajinach taziacich ropu. Uz nebude zaujem o Irak, Iran a ďalšie krajiny. Ropa vsak neza-nikne, pretože je dolezita na maziva, oleje, ale az vtedy sa jej spotreba zniži, dufam, ze skor pre blahobyt a pokrok. Zial dnes jej to tak, kde je ropa, je vojna.
24.05.2012 07:40 / RamoS
0
nevhodné
Pravda s tou ropou :). Len ropa sa používa v takom množstve, že si to neviem ani predstaviť. Konkrétne: plasty - tie sú úplne všade, kozmetika, oleje, margaríny a rôzne pseudomaslové akože nátierky :)... Ropa je dnes úplne všade. Keby ju ale prestali papkať autá, tak by sa jej spotreba výrazne znížila - ako bolo povedané. Som za elektromobily, len ešte domyslieť: 1. cenu, 2. dojazd aspoň 600 km na jedno nabitie, 3. nabíjanie (tak 8 minút na nabíjacej stanici aj s dohustením kolies a kávičkou). Ak sa dostane elektromobil komfortom používania na úroveň dnešných áut so spaľovacími motormi, tak má šancu preraziť. Zatiaľ by som to riešil ako napr Opel Ampera / Chevrolet Volt - ak sa vybije batéria, tak môžu jazdiť na benzín.
23.05.2012 15:42 / Sharky206 nevhodné
zoberme to z druhej strany..ako ekologická je likvidácia tých batérií? hodiť to najskôr kdesi do skladu a potom zakopať do zeme? to už je len ekologické... :-| a ani likvidácia solárnych panelov nieje práve najekologickejšia ;)
23.05.2012 17:01 / mikov126
1
nevhodné
Najekologickejsie je rozumne vyuzivat zdroje. To ze nasa spolocnost si navykla na vyhadzovanie pouziteho, je neekologicke. Preto sa zda ze najlepsie je vyrabat vsetko z napr. papiera.
24.05.2012 07:45 / RamoS
0
nevhodné
Alebo z niečoho, čo je recyklovateľné. Ale HLAVNE!!!! vyrábať kvalitné veci, ktoré vydržia dlho a nie ako dnes - všetko sa robí na dobu tak povedzme po skončení záruky, aby sa to potom pokazilo a následne opravilo. Oprava pritom stojí minimálne 1/2 z ceny novej veci = stará vec sa vyhodí, kúpi sa nová. Je to divná "politika" výrobcov, na ktorej sa snažia veľa predávať = veľa zarobiť. Ako je možné, že niekedy sa nosili topánky roky rokúce a menila sa len podrážka? Dnes keď vydržia topánky 2 roky, tak je to rekord. Ak človek chodí pešo čo i len 5 km denne, tak nestačí tie dnešné topánky meniť (reklamovať). Ak chodí autom, tak sa to nejako dá vydržať. Keby sme zvýšili kvalitu, tým asi aj cenu, tak toľko neplýtvame surovinami. To je na zamyslenie!!!
23.05.2012 15:05 / rominest nevhodné
Niektore povzdychy v clanku su tak trochu smiesne. Ako ked kocili parne lokomotivy a stazoval by som sa, ze lokomotiva bez poriadneho dymu, pary, su-su- su zvuku a prihadzovania uhlia pod kotol znamena stratu a divny pokrok. Ano je tam trochu smutku. Ale to je aj ked napr. koncim strednu skolu. A elektromobily maju zatial smolu, lebo akumulatory su slabe a drahe. Mimochodom cely sucasny koncept standardneho auta je neuveritelne zaostaly, ci z isteho pohladu hlupy. Auto je na to, aby som sa dostal rychlo, ako tak pohodlne a bezpecne z bodu A do bodu B. Lenze pozrite sa na spotrebu a hmotnosti. Ak idem sam ci dvaja platim najme za prevoz auta a nie pasazierov, kedze auto vazi 1000kg a viac (VW Touareg aj cez 2300 ) a pasazieri 70-200. A to je aj zabijak elektromobilov. To chce koncept lahkeho uzkeho vozidla tak pre 2 osoby sediace za sebou. Mensia vaha si vyzaduje menej energie na rozbeh. A mensia celna plocha = mensi odpor vzduchu. Klasika na benzin/naftu moze zostat pre presuny vela ludi a/alebo nakladu.
24.05.2012 09:14 / RamoS
0
nevhodné
Auto je aj preto také ťažké, aby malo nejakú bezpečnosť. Isto by sa dal použiť podobný "monokok" ako majú F1-tky, ale neviem, či pri náraze by sa takto nedeformovateľná vec nepodpísala na zraneniach pasažierov. Na druhej strane, ak by sme mali ako hovoríš úzke a ľahké autá per 2 pasažierov = museli by byť v rodine aj iné rodinné autá, čo nie je u niekoho možné. Auto je väčšinou univerzálne - cesta do práce, na nákupy, dovolenku... Keď už chceme šetriť, tak by sme mali jazdiť na motorkách - sú ľahké a ak by mali smiešny výkon - povedzme 20 kW, tak by boli úsporné, ľahké a dostatočne výkonné. A ak nie, tak elektrobicykle, ktoré jazdia aj teraz. Všetko spomínané - akože na cesty do práce. A pôžitok z jazdy? Samozrejme, že sú nadšenci - trochu sa k nim radím. Akurát včera išiel okolo nádherný červený Dodge Challenger (ten nový typ) - mal tam výkonný motor HEMI (objem tuším cez 5l u slabšieho a 7l u silnejšieho? - neviem ktorý to bol) - ten zvuk bol ale nádherný - až sa mi chlpy zježili :). taký pocit elektromobil nenavodí. Na druhej strane majú elektromotory vysoký krútiaci moment od nulových otáčok = možné výborné dynamické parametre. Preto sa možno vykašleme na zvuk a budeme si užívať výkonné elektromotory :).
27.05.2012 00:47 / rominest
2
nevhodné
Vdaka za rekaciu. Nooo, nie uplne ale velmi zhruba nieco ako F1, ale s deformacnymi zonami - napr. penovy hlinik a pohodlnejsie. Viac aut v rodine nie je u kazdeho nutnost.. Ak si kupujes batoh, tak si kupis velky 70 litrovy a nosis ho aj tam kde ti staci skladny lahky 20litrovy? Ja tvrdim, ze je miesto na inovanciu. Napr auto, ktore sa pri parkovani scvrkne a pri jazde sa sa zvacsi, aby malo dostatocne deformacne zony. Motorka da iny pozitok z jazdy ako auto, ale je malo bezpecna. Mozes mat rad velke motory, ma to svoje caro, ale ked ti cosi ponukne lepsi zazitok a lacnejsiu jazdu ako klasicke auto, i ked max rychlost mozno nebude cez 200km/h? Budes sa branit? Asi nie ako pises v zavere. :)
23.05.2012 19:27 / TL_unicorn
2
nevhodné
Za tieto kecy Ťa petrolheadi zožerú... ;-D Nie je pre každého auto len nutným zlom. Rovnako ako má niekto záľubu v počítačoch, rybárčení, turistike, DIY atď. sú ľudia, ktorí majú záľubu v autách a jazdení. Tí rozhodne nebudú nadšení z konca spaľovacieho motora.
23.05.2012 16:43 / saintjimmy
0
nevhodné
A pozitok z jazdy ti nehovori nic? Mas 80 rokov ze auto pouzivas len na presun do lidla a kostola? Jazdenie je aj o uplne niecom inom len o presune z bodu A do B...
27.05.2012 00:20 / rominest
0
nevhodné
Uznavam. Ale pozitok je relativny. Cim vacsie auto tym menej vnimas vysoku rychlost a okolie. Podla mna je miesto na nieco inovativne, co da lepsi pozitok z jazdy za menej penazi na km a bezpecnejsie ako motorka :)
23.05.2012 21:50 / macyvegr
2
nevhodné
A ty si urcite jeden z tych ktory stoja v prvych radoch protestujucich proti vysokym cenam benzinu a nafty. Lenze ked sa potom ta ropa minie, co akoze raz sa urcite minie tak si potom mozes osedlat osla a pozbijat voz z popadanych stromoch. A to potom len uvidis ten pozitok z jazdy. A mimochodom o com je teda jazdenie? Auto sluzi predovsetkym pre presun z bodu A do B. Alebo mi nieco uslo za tych 28 rokov co som na svete a 10 rokov co robim sofera profesne? Rad sa necham poucit
23.05.2012 14:30 / o--o nevhodné
Ja si myslim ze pridavat umelo zvuk do ticheho auta je na skodu, uz male deti v skolke sa ucia, ze ked prachadzaju cez cestu najprv sa treba obzriet dolava a potom doprava ( v Britanii naopak samozrejme Ten kto prechadza cez cestu len na zaklade sluchu bez zrakoveho vnemu (pripadne slepi bez vodiacej osoby, alebo psa) je samovrah hodny na Darwinovu cenu za TUPOST.
23.05.2012 13:49 / sturm nevhodné
Moj nazor je ze sa elektromotor nemoze nikdy vyrovnat spalovaciemu motoru a to uz z viacerych hladisk.. teda nie ako primarny pohon jedine ako sekundarny a hybrid je len zaplata velkej diery malou dierou. skor by som povedal ze uplne nahradenie ropnych paliv vodikom by rolo najlepie riesenie..
23.05.2012 21:59 / macyvegr
0
nevhodné
Elektromotor velmi obstojne prekonava spalovaci motor takmer v kazdom ohlade. Hlavny problem je nie ani tak elektromotor, ale zdroj energie. V spalovacom motore je to beznzin, nafta a pod... pre elektromotor je to elektrina a to je problem. Elektrina sa neda skladovat, teda da, ale len velmi neefektyvne a je s tym spojenych mnozstvo problemov, a dalsi problem je, ze ani elektrina nieje zadarmo a jej vyroba je tiez pomerne zlozita a problematicka oblast
23.05.2012 15:27 / levican96
1
nevhodné
porovnaj zložitosť, účinnosť, spolahlivosť, čistotnosť, životnosť elektromotora a spaľovacieho motora....Elektrický motor má vo všetkom PLUS.
24.05.2012 09:18 / RamoS
0
nevhodné
Súhlasím -elektromotor je vo všetkom lepší a má al menej častí a okrem ložísk sa tam nikde nič netrie o seba - ako piesty vo valci. Žiadny olej v motore... Jediný problém - skladovanie elektriny a jej rýchle "čerpanie". Navyše predpokladám zvýšený nárast atómových elektrárni. A to sa nebude "zeleným" isto páčiť. Aj tak si ale myslím, že v dome je elektromobil v pohode, ale na sídliskách by dobíjanie mohlo byť trochu problémom. Predsa len dom má viac možností ako napr - solárne panely na streche...
23.05.2012 15:22 / levican96
1
nevhodné
Budúcnosť majú jedine elektrické pohony !!!!!!!!!! Ropy je tu max na 50 rokov, a každým rokom sústavne stále dražie. Za 30 rokov už bude tak drahá že sa jednoducho na ropné palivá nebude dať jazdiť, pretože by som na cestu autom do práce minul celú výplatu. Jediná možnosť je elektrika, vývoj ide rýchlo dopredu, už sú barerky ktoré sa nabijú za par minut a majú životnost 10 rokov! Booom elektromobilov ešte len nastane. Prognostici hovoria, že v roku 2040 sa počet aut na elektriku a benzín zhruba vyrovná...
24.05.2012 09:21 / RamoS
0
nevhodné
Len je tu jeden oooooobrovský problém. Niekde som čítal, že elektropohony je nemožné použiť v leteckej doprave - určite nie u veľkých lietadiel a vraj tam zatiaľ neexistuje alternatíva k súčasným palivám. Z toho vyplýva - ak porastie cena ropy, porastie cena palív = lietanie bude drahé = neprístupné bežným ľuďom = nebude sa cestovať toľko na dlhé vzdialenosti.
23.05.2012 20:09 / ulicnik24
1
nevhodné
ropa (benzin nafta) nie je jedine palivo ake sa do pouzit v spalovacich motoroch
23.05.2012 21:54 / macyvegr
0
nevhodné
To je sice pravda, ale elektrina je hned po nich co sa tyka efektivnosti. Biopaliva a podobne srandy za nou daleko zaostavaju
23.05.2012 13:34 / mikov126 nevhodné
Boli casy kedy bolo viac aut z elektromotorom ako zo spalovacim. Takze ziadna novinka. a koncept hybridneho pohonu ma tiez uz takych 30 rokov. V kazdom ohlade je elektomotor lepsi ako spalovaci. Problem je ale v akumulatoroch. A dalsia zavazna vec je, zataz na elektricku siet. Momentalne si nemozeme dovolit prest na elektrinu, ale bolo by rozumne sa na to pripravovat.
24.05.2012 09:24 / RamoS
0
nevhodné
Presne tak - elektriny je nedostatok. Najprv treba dobudovať, posilniť elektrickú sieť a jej zdroje a tak sa zaoberať elektromobilmi. Túto podstatnú nevýhodu "elektromobilizmu" len tak nikto nevyvráti.
23.05.2012 12:17 / tomy45 nevhodné
a este k tym sportovym autam, ked ti tak bude chybat zvuk a rachot silnych mnohvalcovych motorov: elektromobil je na zaciatku svojho vyvoja a v uplnych plienkach, napriek tomu uz teraz prve hybridu budu mat vacsiu dynamiku ako cisto benzinove supersporty - so spalovacimi motormi ktore uz presli cca. 100 rokmi svojho vyvoja, preco asi?? preto ze elektromotor dokaze byt dynamickejsi - maximalny tocivy moment takmer od nuly, nepotrebuje prevodovku apod. mna osobne u silneho auta potesi a najviac zaujima ako hlavna lahodka ten pocit ze ta hodi do sedadla a ze citis to zrychlenie, nie ze robi rachot. a za par rokov vyvoja elektromobil budu taketo auta zdaleka viac dynamicke ako ich niekdejsi predchodca - spalovaci motor, ktory sa bude javit popri nich ako slabsi odvar. ak by neboli ropne spolocnosti typu schell apod. nasilne branili vyvinu elektromobilov, tak by sme tu uz niekolko rokov jazdili na elektriku na po kazdej stranke lepsich autach ako mame dnes (to by vsak sa nenazrali obrovskych miliard z ropy americania a arabi, tym je jedno ze dodrbali celu planetu)
23.05.2012 15:23 / levican96
1
nevhodné
ak je pre teba najdôležitejší rachot a smrad motorov,,, stačí, dalej ani nečítam tvoj názor...............
23.05.2012 12:06 / tomy45 nevhodné
pre autora clanku a ostatnych tupcom: neviem ci sa budete tesit z toho ze Vase auto "buble", zachveje sa na volnobehu ked pridate plyn apod. ked nebudete mat uz dokopy co dychat - vsade bude extremne horuco, roztopia sa oceany a drahsi ako benzin bude pitna voda.. ono tento vyvoj nie je asi tak len pre srandu, ale kvoli tomu ze vdaka emisiam CO speje ekosystem planety do zahuby, takze elektromobily su nevyhnutnost ak chce ludsko prezit dalsich par sto rokov, bez ohladu ci sa to menej chapavym mozgom paci alebo nie. na margo radenia: vacsina aj drahych supersportov, od menej exluzivnych az po tie top (od AMG mercedesov, az po ferrari) uz nema manualnu prevodovku, iba moznost sekvencneho radenia packami na volante, a nikto sa kvoli tomu neposral a nejde vesat, iba autor clanku narieka ze mu radiaca paka bude chybat, ale to ho nemusi mrziet lebo na take auto aj tak urcite nema. a u lacnejsich aut existuju zatial este stale vo velkom manualy nie preto aby robili radost detom ze mozu v ruke drzat paku, ale preto ze maju cititelne nizsiu spotrebu ako automaty a su lacnejsie. vsetko je o zvyku - ak ty budes mat depresie z toho ze necitis benzin a nemas v tuke radiacu paku, tvoje deti, bud si isty ze tvojim vnukom ktory ani nevedeli ze take veci existovali to urcite chybat nebude a tak ako sa tebe zda neprirodzeny elektromobil a normalne auto so spalovacim motorom, tak sa im bude zdat prirodzeny elekt. a naopak nechutne spalovacie auto. pozn. typu: zelene globalne politicke mozgy apod. tu moze potit len tupa arogantna hlava, ktora nepochopila o co ide a co je hlavnym zmyslom elektromobilov (nie bavit zadubencov ktory maju pocit ze bez piestov a radiacej paky nepreziju, ale nevyhnutnost - zmiernit aspon dopad CO na uz aj tak neuveritelne dodrbanu atmosferu, ked sa to uz neda dat uplne doporiadku)
23.05.2012 12:20 / newminder
0
nevhodné
tvoje tvrdenia su relativne, pokial realne neskumas, kto je najvacsim producentom emisii a zdaleka nielen CO...auto so spalovacim motorom to nie je (hoci som toho nazoru, ze po svete uz davno nema behat ani jedno) mas tu lietadla, nakladne lode, cely priemysel...aj pri vyrobe el. aut si moc priroda neodychne.
23.05.2012 12:24 / tomy45
1
nevhodné
ja suhlasim s tebou - ale treba to skrtit kde to len ide (v to ze prestanu lietat lietadla neverim ani ja).. ale naco maju po zemi jazdit denno denne miliony aut produkujuce sklenikove plyny ak nemusia, je to predsa tiez velky a nezanedbatelny diel z kolaca
23.05.2012 20:10 / ulicnik24
0
nevhodné
pozabijaj vsetky zive organizmy co prdia, Metan je tiz skodlivy
23.05.2012 14:12 / marfy131
0
nevhodné
Najväčším producentom CO2 je príroda pokiaľ ja dobre viem, otepľovanie je prirodzený jav.. Doteraz neexistuje relevantný dôkaz o tom žeby CO2 bol za niečo také zodpovedný. Ak sa chcete zbaviť CO2 prestaňte dýchať... (http://sk.wikipedia.org/wiki/Oxid_uhli%C4%8Dit%C3%BD) Začnite myslieť skepticky k veciam čo hovoria médiá. Väčšina rečí v médiách sú len účelové klamstvá.
24.05.2012 09:28 / RamoS
0
nevhodné
Presne to som chcel napísať, že neexistuje dôkaz, že za globálne otepľovanie môžme my ľudia a naše autá. Je to prirodzený jav - podľa najnovších štúdii. Podnebie na zemi má svoje fázy. Raz je teplo, inokedy zima...
23.05.2012 11:24 / newminder nevhodné
Dokument "Who Killed the Electric Car?" odpovie na vela otazok. Dnesne auta uz davno mali prejst na jedno nabitie 1000 Km a viac. General Motors a jeho EV1 malo dojazd 200 KM potom viac...a to sa bavime o prvej polovici 90 rokov. Vyrabalo sa seriovo, nebol to ziadny jednokusovy prototyp.
24.05.2012 09:44 / RamoS
0
nevhodné
Dokument som videl a EV1 bolo celkom dobré auto :). Škoda, že to stopli - všetko to bola práca tých, ktorí majú z ropy zisk... Nepochybujem, že elektromobily mohli byť dnes poriadne ďaleko. Dokonca som počul, že vraj je veľa alternatív k rope, ale sú zavreté niekde v trezoroch, lebo by sa už dávno nejazdilo na ropu. Ale môžu to byť len také teórie :).
23.05.2012 12:21 / tomy45
2
nevhodné
presne tak to je.. ropa = biznis co na tom ze znicili do velkejmiery celu planetu (kto dneska pochybuje o globalnom oteplovani??) inaksie by tu uz nielkolko rokov boli elektromobily ktore by nemali ziadne nevyhody oproti autam na fosilne paliva, naopak vacsi dojazd, jazdne vlasnosti a boli by aj lacnejsie ako sucasne auta nehovoriac o tej hlavnej veci - neprodukovali sklenikove plyny
23.05.2012 16:30 / gecko
0
nevhodné
globalne oteplovanie je podvod kvoli biznisu s CO2. ano, zem prechadza obdobiami, ale zmeny, ktorych sme svedkami, nesposobil clovek. a hlavne si uvedom, ze CO2 je plyn zivotne dolezity pre zivot, pretoze sa z neho fotosyntezou vyraba kyslik. v atmosfere je tolko CO2, ze cinnostou cloveka sa vytvara mizive percento. lenze to ti ziaden globalista nepovie, pretoze ide o biznis, ludia nesmu vediet viac ako je dovolene. a hlavne CO2 produkujes aj ty dychanim, vdychujes kyslik a vydychujes CO2. tak ak veris blabolom o glob. oteplovani a chces zachranit planetu, mal by si menej dychat :D
24.05.2012 09:52 / RamoS
0
nevhodné
Aj ja si myslím, že CO2 neprodukujeme v hlavnej miere my :). To je len zámienka "ekoteroristov". U áut sú aj iné - škodlivejšie veci ako CO2 - napr pevné častice u nafťákov. Prečo asi v Japonsku nesmú jazdiť osobné dieslové autá? Taktiež v Nemecku sú oblasti, kde sa prideľujú nálepky a zatiaľ čo červenú nálepku (nesmie do danej oblasti vstúpiť) dostane napr benzín z roku 1993, tak u nafťáka je to 1997 (alebo tak nejako, keď si dobre pamätám). Benzínove motory by mali byť ešte zvýhodnené a aj na naftu by mala byť prirážka - pre tých, ktorí nemajú filter pevných častíc na aute, prípadne by mali chodiť na emisnú každý rok a komu nejde, tak výmena, lebo pečiatka do papierov = vyššia cena paliva + iné obmedzenia vstupu. Lebo pevné častice zo spálenej nafty sú karcinogéne!!!!
23.05.2012 20:11 / ulicnik24
0
nevhodné
(Y) konecne normalny nazor, myslim si o tom presne to iste.
23.05.2012 11:24 / dpvr1 nevhodné
ak ma niekto chut stat par hodin na pumpe prosim, inac zivotnost baterie je len 4-6 rokov, nova stoji 5000-7000eur, auto samo o sebe je raz tak drahe ako dieselove, a nabitie na pumpe stoji cca7-10eur a s nabitov prejdete cca 100km a ked natankujete za 10 eur nafty prejdete 130km, elektricke auto je akurat do minusu nic viac nic menej, skôr neaky hybrid ktory si v noci doma dobyjem a ked dojde prud dalej jazdim na naftu a v noci zas dobyjem, inac to nema buducnost a to by muselo mat este aj solarnu strechu aby mi potiahlo aspom klimu aby som nezostal stat po 20km a musela by sa zmenit legislativa aby sa cez den nemuselo svietit inac to nevidim
24.05.2012 09:54 / RamoS
0
nevhodné
Lenže o 10 rokov môže byť pomer diesla / elektromobilu oveľa iný - v prospech elektromobilu. A osobne by som išiel tvrdo po technickom stave dieslakov a ich splodín! Nechcem dýchať tie sadze!
23.05.2012 15:29 / levican96
0
nevhodné
teraz ano, ale budúcnosť je iná, vývoj ide rychlo dopredu. http://www.hybrid.cz/clanky/ibm-nove-baterie-pro-elektromobly-dojezd-800-km
23.05.2012 12:14 / Kosto2012
0
nevhodné
Typicky nazor obyvatela Trencianskeho okresu... 80% ludi v mojom okoli su tiez taky tvrdohlavy a nedaju dopustit na spalovaci motor.A pritom je to len o zvyku.Ja jazdim na LPG za 6euro/100km ale ked ceny elektromobilov klesnu na cca 10000e a budu aj cerpacie stanice tak predam auto a kupim elektromobil.Aspon budem jazdit s dobrym pocitom ze neznecistujem zivotne prostredie pretoze elektrina sa da vyrobit aj ekologicky.
23.05.2012 14:12 / o--o
2
nevhodné
Drahy Kosto2012, ak si myslis, ze elektrina sa da vyrobit ekologicky tak si fakt strasne naivny. Samozrejme ze sa da vyrabat aj ekologicky ale v akom mnozstve? Spotreba energie ludstva je enormna, sucasne technologie nedokazu pokryt tuto spotrebu ekologicky vyrabanou elektrinou, to by sa musela zaviest do praxe fuzia jadier, co je zatial nevyriesitelny problem, solarne panely, vetricek, morske prudy, gravitacia (vodne elektrarne) ti dostatok Wattov nevyrobia. Na zaver statistika, ktora hovori myslim ze za vsetko: 40% energie - tepelne elektrarne - UHLIE, 30% energie - ROPA, 20% jadrova energia - to znamena ze 90% spotrebovanej energie vyraba ludstvo NEEKOLOGICKY, len 10% je schopne vyrobit ekologicky, aj toto cislo ide z casti na ukor vyuzivania pody na ukor potravin pre ludi.
24.05.2012 09:59 / RamoS
0
nevhodné
Ale ak by na každej streche bola krytina z solárnych článkov a pokrývala by sa aspoň časť spotreby domácnosti + zbytok by sa dodal do siete za rovnakú výkupnú cenu, ako nakupuje konkrétny dodávateľ zo siete, tak by sa isto zlepšili pomery s dodávkou energie. Navyše strechy nemusia byť len lomené, ale aj naklonené na juh = veľká plocha solárnych panelov. Hlavné je, aby boli solárne panely a celá tá technológia lacné - za cenu napr normálnej strechy. Aj tak to ale nebude nejaké ohromné percento dodávanej energie.
23.05.2012 15:31 / levican96
0
nevhodné
Ak by sa autá na vodík rozšírili, v prvom rade by si pohon na vodík vyžiadal masívne zvýšenie výroby elektriny. Spaľovací motor pracuje s účinnosťou cca 30 %, ak k tomu prirátame straty pri výrobe vodíka z elektriny, celková účinnosť bude možno nejakých 25 %.. Elektromotor pracuje s účinnosťou 80-90% :-) TAKŽE TU JE VÝSLEDOK: Autá na vodík spotrebujú nakoniec trikrát toľko elektriny, ako autá jazdiace priamo na elektrický pohon. Preto podľa mňa jediná možnosť budúcnosti je elektrický pohon. Akonáhle sa vyvinú výkonnejšie batérie , nič nebude stáť v ceste. V budúcnosti budú batérie schopné dodať až 10x toľko energie ako dnes !
23.05.2012 11:24 / PRETORIAN_87 nevhodné
Pravdou je nech si vravi kto chce co chce ze si malokto vie predstavit ako ho obehne nejaky Mustang ci Corveta a nespravi sa mu zo zvuku motora husacia koža aj na pate. Rev V8 bude vzdy revom V8.. Na druhej strane sa zamyslime nad tym kolko mame zasob na taketo plitvanie energiou, ci sme uz dost neznicili svoje zivotne prostredie a ci taketo kusky naozaj nepatria do ruk fajnsmekrou a zberatelou. K vydrzi baterie: Napr. Chevrolet ma hybrida z dojazdom 600 km pricom spalovaci motor je vyuzivany ako alternativa pri prazdnej baterii..
23.05.2012 11:22 / Animak2 nevhodné
Pride prva krutsia zima a vsetky elektromobily ostanu na parkoviskach... za som za hybridne vozidla... Taktiez tie baterie budu neskutocne drahe... dnes sa stava z auta spotrebny material... a este ak bnudemem musiet do toho kupovat baterie za 3-5tisic eur kazdych 5-6 rokov, tak to bude riadne na prd... Kupte si dnes notebook a vyskusajte ho, zvlada to co napisal vyrobca? Nie... Hlavne baterie v NBoch sa vyslahaju po 3rokoch, pri vacsej zatazi aj do 2rokov, to iste mobily atd.... a teraz si to predstavte pri aute... Nie dakujem...
24.05.2012 10:03 / RamoS
0
nevhodné
Znižovanie kapacity batérii v zime je naozaj vážny problém! Dojazd sa zníži možno na 1/2 a tak jazdenie bude 2x drahšie. U spaľovacích motorov sa zdvihne spotreba tak o 1 až 2 - to nie je 2x toľko...
23.05.2012 11:19 / depropex nevhodné
Povedzte pánom inžinierom že ja som to vyriešil za nich, stačí tam dať chladenie motora s aerodynamickým systémom vydávajúcim zvuk turbodchadla, odvetrávanie skrine statora pre silnejší zvuk , priame zuby na prevodoch... no povedzte komu by sa nepáčilo auto so zvukom turborakety kríženou s rally autom a trolejbusom ? :-) :-D ja si stojím za svojim, že aj elektriky môžu mať sadistický prejav, len treba vedieť ako :-)
23.05.2012 11:03 / miros0071 nevhodné
a mam taky mali dotaz .preco nevyrabaju auta na vodik ved na internete som to videl a aj traktor bol na vodu a celkom to malo aj vykon ale na to sa musi asi pockat lebo este sa neminula ropa :-D
24.05.2012 10:22 / macyvegr
0
nevhodné
Nemyl si pojmi s dojmami. To su dve uplne odlisne veci. Takze: - za prve: auto jazdiace na vodu - za druhe: auto jazdiace na vodik To nieje to iste, ale je to dost podstatny rozdiel
23.05.2012 15:25 / levican96
0
nevhodné
Vidno kolko ludí sa dá hlúposťou oklamať :-) Auto na vodu neexistovalo ani nikdy nebude !
23.05.2012 10:07 / bohusinko1 nevhodné
(N) mate detske nazory ti co ste za elektromotori hmm auta zacnu bit velmi drahe ich servis bude nehorazne drahy co z toho ze prejazdis 50 eur za mesiac ked na servis das 500 hm.... musim uznat do mesta idealne .....ale inak nic a ma to slaby dojazd .... na dlhe trasi tragedia
24.05.2012 10:08 / RamoS
0
nevhodné
A to kde si čítal, že servis bude nehorázne drahý? Pozri si dokument "Kto zabil elektromobil" a uvidíš, čo povedal mechanik o údržbe GM EV1... V tom motore sa nemá čo pokaziť, lebo je jednoduchý - bez častí ako piesty, ventily... Tam sú akurát ložiská. A ani sa mechanik neušpinil, lebo v elektromotore nie je ani olej :). Možno batérie budú drahé, ale časom sa to možno zmení. Skôr ale predpokladám, že tak ako teraz zarábajú Arabi a Amíci na rope, tak by pri elektromobiloch zarábali číňania na batériách. A hlavne neoriginálne batérie by boli nanič a hrozila by explózia :). Už to vidím, že to takto dopadne :).
23.05.2012 12:16 / Kosto2012
0
nevhodné
Sak najviac sa jazdi po meste tak co a ked idem na dlhsi dojazd zoberiem si bicykel :-D
23.05.2012 10:36 / Franta13
2
nevhodné
Aha ... detské názory ... si odkiaľ prišiel? ... 1. všetko nové je drahé ... preto je tu konkurecia a otvorený trh ... vždy je všetko nové drahé a časom sa príde k tomu ako to robiť efektívnejšie a lacnejšie. 2. Zbehni si na google a prečítaj si aký dojazd mal prvý alebo celkovo prvá dekáda spaľovacích motorov a koľko žrali a koľko dokázali vyprodukovať energie ... takže to, že elektromotor bude mať menší dojazd na začiatku je úplne samozrejme a nevidím v tom problém. ....
23.05.2012 09:20 / delink nevhodné
elektrika ma budúcnosť, el.motory sú výkonnejšie aj majú krútiaci moment, čo sa o spalovákoch nedá povedať, pokial nemaju obsah a otáčky
23.05.2012 10:16 / Pribik
0
nevhodné
len ak bude elektrina vyrabana 100 percent z cistej energie a zivotnos vozidla bude viac ako 10 rokov.
23.05.2012 10:54 / S.P.C
0
nevhodné
Len ak cena NEDOTOVANEJ elektriky nestupne (uz dnes tvori polovicu nakladov na spalovaci motor), Len ak cena velmi drahych baterii (samotna bateria ma cenu ako lacnejsie cele auto so spalovacim motorom) radikalne klesne- co v najblizsej dobe nehrozi, musela by extremne narast energeticka hustota, pretoze material je drahy a bude skor stale drahsi v buducnosti.
23.05.2012 08:48 / ilec nevhodné
načo umelo vytvarať zvuk na aute? nech mi nikto nehovori ze vela ticha by mestam skodilo.
23.05.2012 08:56 / moorhun1
2
nevhodné
Presne tak.. keby chodci a vodici boli k sebe ohladuplni a davali pozor tak, ako je to na ceste nevyhnutne, nebolo by treba ziadneho umeleho zvuku.. lenze.. KEBY..
23.05.2012 10:38 / Franta13
0
nevhodné
Na jednej strane to je treba vysvetliť dôchodcom, ktorý si myslia, že na prechode majú nejakú nesmrteľnosť a na druhej tým 18 ročným čo zoberú otcovi BMW a keď trošku stúpia na plyn tak berú nie len chodcov, ale aj chodník, lampy, značky atd
23.05.2012 08:06 / sparco800 nevhodné
ak sa to ešte viac zdokonalí mohlo by to byť ........... veď prečo nie čisté a lacnejšie vozenie do práce , školy..... väčšine ľudí je jedno na čom sa vozí a tých pár fanúšikov spaľovacích to už by sa nejako snáď dalo :)
23.05.2012 09:49 / Arcaes
1
nevhodné
Zdieľam podobný názor, ALE: Neviem kto hovorí o lacnejšej jazde. Už len údržba bude fest drahá, elektronické súčiastky keď ti vypadnú budu určite o niečo drahšie, a takisto keby nebolo ropných mandátov, ktorý zarábajú na tom veľké prachy, tak elektromobily tu mohli byt v plnom prúde už pred 50 rokmi, Tu si môžeš pozrieť kedy bol prvý elektromobil: http://inventors.about.com/od/estartinventions/a/History-Of-Electric-Vehicles.htm Takže ak dôjde k takej rapídnej výmene spaľovacích za elektrické, ver tomu že sa nájde niečo aby si vynahradili tie straty ;) bohužiaľ
23.05.2012 11:37 / Animak2
0
nevhodné
elektormobily tu boli uz pred 100 rokmi a zacalo s nimy porsche, lenze cely projekt padol, vkada Henrimu Fordovi, ktory zacal s pasovou vyrobou cenovo dostupnych aut a tiez to, ze baterie sa nedali dobijat a boli na cca 50km... a ropa bola lacnejsia nez baterie... Elektormobily budu fakt drahe, hlavne baterie a to nehovorim otom, ze elektrina pojde rapidne hore, ak sa dopyt po nej zvysi tak o 50%(moj predpoklad).... Zacnu sa davat specialne dane atd... takze aj osvetlenie v domacnosti moze byt drahsie a v celkovom dosledku budu naklady na domacnost este vyzsie, nez s klasickym autom... pretoze dobre sa smeje na tom, ze 100km za 2 eura, ale ako sa budeme smiat natom, ked hodina jednej ziarovky bude stat 50 centov... to tu este nikoho nenapadlo? A taktiez, sa kvoli fukusime rusit atomove elektrarne a aj u nas... elektrinu budeme musiet kupovat zo zahranicia, takze aj to sa odrazi na cene a nakoniec budeme svietit v domacnostiach iba pocas sviatkov, navstev... inak pri svieckach ako pred 100 rokmi, Fcking niceone! Tomu sa hovori pokrok! ;-D
24.05.2012 10:13 / RamoS
0
nevhodné
Vidíš - to je podľa mňa správny názor, ktorý by bolo potrebné publikovať všade. Úplne súhlasím s týmto tvrdením. Tak ako teraz zarábajú poniektorí na rope, tak isto sa bude v budúcnosti zarábať na elektrine. Lenže ropy - tej na jazdenie autom sa môžme poniektorí vzdať, ak bude drahá, ale kto prežije bez elektriny? - počítača, svetla, telky... = všetkého, čo dnes tak radi používame? Všetko len kvôli elektromobilom a stúpaniu ceny elektriny?
23.05.2012 07:31 / trulko24 nevhodné
haha a v celej petrzke, a vobec na vsetkych sidliskach na SK budu ludia vecer vyhadzovat z balkonov predlzovacky aby do rana ponabijali tie stovky tisic aut, aby rano mohli do prace :D preboha ludia, to je absolutna utopia uz len z tohto pohladu...
23.05.2012 12:28 / peter22222
2
nevhodné
Vidis jaky si sprosty v zahranici to uz davno chodia taketo auta len tu nie.Ja som jednoznacne zato a ceny benzinov aj napriek obrovskemu poklasu ropy su stale extremne vysoke a u nas prakticky zlacneli o 4centy co je ubohe ked od noveho roka vzrastli o 16centov za liter
24.05.2012 10:57 / macyvegr
0
nevhodné
Ani zdaleka by som nenazval toho cloveka na ktoreho si reagoval sprostym. Nahodou je to jeden s tych ludi ktory vie rozmyslat aj nad dosledkami niecoho a skus sa nad tym zamysliet aj ty. Presne to o com pise je velky problem ktory zo sebou prinasaju elektromobili. A to je to, ze si musime uvedomt, ze ludstvo trpi ani nie tak nedostatkom ropy, ale nedostatkom energie vseobecne. Ropa je len jedna z foriem energie. Ropa, uhlie, atomove palivo, zemny plyn - to vsetko patri do jednej kategorie a hovori sa tomu energia. Toto si ludia prosimvas musite uvedomit. Je to dolezite aby sme pochopili pred akym velkym problemom my ako ludstvo momentalne stojime. Elektromobilov je teraz mozno tak 0,1 percenta a aj toto cislo som urcite dost prehnal. Ale pozri sa na cesty na tie stovky tisic aut len tuna na Slovensku! Vies si predstavit co to bude ked bude kazdy z nich jazdit na elektrinu? Sucastny stav a pocet elektrarni v ziadnom pripade by nebol schopny takuto potrebu elektriny pokryt a nastal by kolabs elektrickej energie. Toto nieje len moj vymysel, to je seriozna vedecka studia a analyza ktora dosla k takymto vysledkom a iste ti to potvrdi kazdy kto sa tomu dobre rozumie
24.05.2012 10:18 / RamoS
0
nevhodné
Len v rozvinutom zahraničí bývajú ľudia s elektromobilmi v domčekoch a majú zásuvku pekne v garáži. Na sídliskách ako Petržalka je to nemysliteľné. tam by som si musel celú nos strážiť auto, aby mi sused, alebo náhodný "expert" nevytiahol zásuvku z môjho auta a nedobil si svoje na môj účet :). Radšej si natankujem na pumpe tekuté palivo. A pre "peter22222" - prečo si myslíš, že u nás nejazdia také elektrické autá? Lebo sú veľmi drahé, majú malý dojazd... Také malé autíčko - nejaká Peugeot stojí tuším cca 30 000€. Za 1/3 tých prachov si normálny človek kúpi celkom v pohode auto a zbytok prejazdí - aj má tie prachy, ale zrejme ich nemá...
23.05.2012 08:02 / mrtko18
0
nevhodné
Utópia ale kdeže mnohé automobilky dnes už vyvíjajú batérie, ktoré sa budú dať rýchlo nabiť a napr. čínska spoločnosť BYD vyvynula model e6, ktorý je možné nabiť cez rýchlo nabíjačku napojenú na 360 V zásuvku za 20 minút. Je len otázkou času kto príde ešte s lepšou vymoženosťou, automobilky si totiž uvedomujú, že rastúca cena pohonným hmôt ako komplementárneho tovaru značne zráža predaj áut a ich využívania, preto alternatíva u tých múdrejších spoločností je jediná cesta ako sa dostať zo začarovaného kruhu, ktorý vytvára benzín, nafta a ropa.
23.05.2012 10:58 / S.P.C
2
nevhodné
Si mlady a naivny... A cena elektriky nerastie? Este pri sucasnom antijadrovom sialenstve budes rad, ze si mozes dovolit pustit pocitac - a nie nabijat auto! Si uvedomujes kolko je to `stavy` nabijat 220V/16 amperov auto niekolko hodin, aby si sa potom odviezol 100 kilometrov??? (N) (N) (N)
23.05.2012 09:50 / Arcaes
2
nevhodné
už len mi povedz, aká bude životnosť tej batérie...
23.05.2012 10:40 / Franta13
2
nevhodné
LoL ... taká otázka ... sa stačí pozrieť koľko vydržala baterka v mobile či notebooku pred rokmi a koľko vydrží teraz ... to bude to isté s autami ...
23.05.2012 11:03 / Pribik
1
nevhodné
pred rokmi aj 10 dni ( nokia 3310) teraz asi tak 2-3 dni
23.05.2012 12:20 / Kosto2012
2
nevhodné
Hah ale s Nokiou 3310 :-D si len telefonoval a pisal SMS co je tak 15min denne.Ale teraz s mobilom fotis nahravas a dokonca mas aj pripojenie na internet a ta baterka sa vyslaha preto tak rychlo lebo v mobile je vela funkcii a dost sa bateria vybija aj ked mas telefon len zapnuty a nic s tym nerobis
24.05.2012 10:20 / RamoS
0
nevhodné
Lenže v Nokii 3310 mala životnosť 3 roky a bolo potrebné zakúpiť novú, ale teraz ide v pohode bez problémov aj 4 roky. A či viac? Dlhšie som mobil nemal.
23.05.2012 16:17 / gecko
0
nevhodné
no lebo v aute nemas milion inych somarin, vsakze. a hlavne tie najnovsie, ktore zapinaju svetla uz pocas prichodu k autu, este si ani nenasadol a uz to zere baterku. nehovoriac o klime, ktora ma spotrebu jak svina.
23.05.2012 07:42 / OU_YEAH
1
nevhodné
Samozrejme, keď rozmýšlaš na úrovni dnešnej ponuky technologii a stavby zákonov... Totiž technologia tu je, je pridrahá a nemá ju kto financovať...Prečo ? ... Pretože sa nepodporuje... Prečo ? Práve preto, že je to pre ľudí momentálne nepohodlné... Lenže, ak nebudeme podporovať nové technologie, tak budeme jazdiť na rovnakom princípe ešte 500 rokov....Podporujte elektromobili a do 40 rokov bude spaľovanie minulosť...Nepodporujte ich a budeme spaľovať na veky....
23.05.2012 10:59 / S.P.C
1
nevhodné
Podporuj si ten shit za svoje peniaze! Bohuzial rozne `statne podpory` zabezpecia, ze to budu nasilu podporovat vsetci :-|
23.05.2012 08:33 / Alien93
2
nevhodné
Keby sme mohli spaľovať ešte 500 rokov tak by tu hybridy nikto neriešil a všetci by sme lietali ešte na starých dobrých V8, ktoré prežijú teba, mňa a ešte 4 generácie. (Y)
23.05.2012 07:23 / sparco800 nevhodné
tieto elektromotory by mohli byť tak do malých áut jazdiacich po meste...... ale aj tak nevytlačia spaľovacie motory ....
23.05.2012 07:43 / OU_YEAH
2
nevhodné
Vytlačia... Za chvíľku... Batérie aj napájanie zažívajú obrovský investičný boom... Do piči aj s celým spaľovaním... Je priam smutné, že ešte spaľovanie existuje... Tak stupídna a zaostalá technológia...aaacht
24.05.2012 10:23 / RamoS
0
nevhodné
Po prečítaní diskusie tvrdím, že elektromotory nevytlačia spaľovacie motory, lebo cena elektriny porastie a nie sme schopní vyrobiť toľko elektriny... Elektromobily budú, ale len pre priaznivcov. Pokým nebudú lacné - nemajú šancu. cena malého auta - predstavujem si asi ako u Thálie 5000€ ;)
23.05.2012 08:31 / Alien93
1
nevhodné
Asi si nikdy nemal V8 čo ;-D
23.05.2012 09:35 / Legolas38
0
nevhodné
naco by mal mat V8. su aj ine priority ako decke nahanacky na V8
23.05.2012 08:38 / OU_YEAH
1
nevhodné
nerozumiem...
23.05.2012 08:47 / toyota399
2
nevhodné
nevies co je to poriadne vozenie v poriadnom aute
24.05.2012 11:07 / macyvegr
0
nevhodné
To by sme museli naskor podiskutovat na temu co si kto predstavuje pod pojmom ,,poriadne auto". Bez toho je tato tvoja poznamka uplne bezpredmetna a bezcenna
23.05.2012 11:49 / Animak2
0
nevhodné
V8 su zbytocne tazke a vysoke... boxeri alebo R6 boli motormi!
23.05.2012 09:39 / Legolas38
0
nevhodné
ako si predstavujes poriadne vozenie na poriadnom aute? tak ze chodis kruhacom smykom? ze ohrozujes druhych ludi? uz som sa viezol s roznymi blbcami ked som mal smrt v ociach. takych by mali pustat na okruhy a nie do premavky. co sa tyka sili auta v tejto dobe dvojlitre turbo-diesle su uplne dostatocne auta. ma to tah a aj komfort...
23.05.2012 11:46 / Animak2
1
nevhodné
tvojlitrove TDI sa do mesta vobec, ale vobec nehodia... uvedomili si to uz vsetci co take auto pouzivaju do mesta... ten motor je navrhnuty tak aby makal niekolko hodin vkuse a nie na par kilometrove vzdialenosti... potom praskaju hlavy voacov, odpaluje sa vstekovanie atd... si aspon nieco kukni o motoroch, ked uz chces o nich rozpravat... pseudo pretekari tu boli uz na bicykloch, teraz su na autach a budu na elektromobiloch aj raketach... Ak mas takych kamaratov/znamych, tak by si im mal dohovorit a z principu si k nim do auta nesadnut... ja to robim tiez...
23.05.2012 12:44 / Legolas38
1
nevhodné
no hej a V8 je do mesta...zozere aj travu okolo. asi mame odlisne priority. ja uznavam jazdenie na hranici povolenych rychlosti...a tak aby som nemusel len tankovat
23.05.2012 12:44 / Legolas38
1
nevhodné
no hej a V8 je do mesta...zozere aj travu okolo. asi mame odlisne priority. ja uznavam jazdenie na hranici povolenych rychlosti...a tak aby som nemusel len tankovat
23.05.2012 11:47 / Animak2
0
nevhodné
dvojlitrove*
23.05.2012 07:16 / OU_YEAH nevhodné
Spaľovacie motory by som zakázal ! Už tu smrdia pekne dlho... smrdí to a robí to hluk... najlepšie je keď si ešte niekto namontuje super výfuk, aby bol ešte hlasitejší....
23.05.2012 07:10 / DJKarko nevhodné
no pokial ide o čas tankovania resp dobíjania to by sa dalo riešiť výmenou batérie ako to funguje napr pri vysokozdvižných vozýkoch alebo v menšom prevedení ako to poznáme x-rokov napr v rádiach či hodinách čiže by sa museli výrobcovia zjednotiť a dohodnúť sa na nejakých pár štandardných druhoch autobatérii a tie by sa dobíjali na pumpách čiže by sa vyriešil problém z čakaním na dobitie či z parkovaním ale už som nedávno zachitil niečo o nových batériách myslím že to bolo od samsungu ktoré majú mať asi 20x väčšiu kapacitu nabitia a dobitie má byť do 20 minút. síce to bolo spomínané v relácii zameranej na hardware a konkrétne sa jednalo o netebooky ale predstavitel samsungu vravel že prototyp je už funkčný a vyskúšaný a že všetko sa pripravuje na masovú produkciu ale majitelia notebookov si ešte musia počkať nakolko sa chcú najprv zamerať na automobilový trh a ak na dnešné baterky prejde auto 60 kilákov z novým 20x viac a to už za to stojí každopádne myslím že elektrické vozidlá vytlačia tie zo spalovacím motorom a tie zostanú ako autor članku písal zberatelskýmy kúskamy
24.05.2012 10:26 / RamoS
0
nevhodné
Len to menenie je na figu. Náhodou Ti vymenia za nejakú starú batériu s nedostatočnou kapacitou a ešte sa pokazí v tvojom aute a máš problém - budeš si musieť kúpiť novú, lebo túto pokazenú Ti nevezmú nikde. Kúpiš novú a náhodou sa Ti to stane znova, lebo niekto sa takto bude zbavovať starých bateriek... A máš problém - môžeš sa súdiť. Buď sa bude jazdiť len na batérie v autách, alebo pri výmene to dopadne tak ako píšem... Na Slovensku isto.
23.05.2012 06:19 / bobo.boboo nevhodné
To je len príležitosť na nový biznys. Obchodné domy ti v budúcnosti pokojne nabijú auto na parkovisku. Problémy v článku mi pripomínajú prechod z konského povozu na autá. Ľudia sa sťažovali že autá neerdžia a nesmrdia ako kone.
23.05.2012 02:10 / gecko nevhodné
a zabudol som este dodat dalsi dovod. auto stoji na pumpe par minut, natankujete a idete prec. a aj tak sa obcas dokazu utvorit na pumpach zacpy. lenze elektroauto musite dat nabijat aspon na polhodku, alebo aj viac. ak chcete doplna, tak mozno na pol dna. takze tu mame dalsi problem, a to ''elektrocerpacky'' s kapacitou parkovacich miest ako supermarkety. to si teda vazne nedokazem predstavit.
23.05.2012 09:43 / Legolas38
0
nevhodné
lenze na cerpacich stanicach sa cerpa po jednom. myslim si ze rozhodit kable nebude problem aby sa nabijalo viac ludi. ale rozmernejsie cerpacky asi budu...druhy sposob je ten co pisal niekto hore. vymienali by sa baterie. ak by boli nejak standardizovane
24.05.2012 11:16 / RamoS
0
nevhodné
Len ako som vyššie písal - dám novú, dostanem starú - pokazí sa, mám problém. Možno nie, ale možno áno...
23.05.2012 02:06 / gecko nevhodné
uz som to raz niekde pisal. elektricke auta su len boom, ktory nema buducnost z jedineho dovodu - ludska pohodlnost. spalovaci motor totiz moze prejst tisice kilometrov, pricom tankovanim stratite v podstate len minuty. ak by ste zratali u akehokolvek auta, ktore ma najazdenych trebars 200 000 km, cas straveny doplnanim paliva, a porovnate s casom jazdy, je to obrovsky nepomer. prejdete stovky km, potom 5 minut na pumpe a idete dalsich niekolko stovak km. a tak stale dookola. auto je vzdy pripravene, dokonca aj s prazdnou nadrzou a rezervnym kanistrom mate auto okamzite k dispozicii. az budu vyrabat elektroauta, v ktorych proste vymenite baterky ako v radiu, potom sa mozno da uvazovat o nahradeni spalovacich motorov elektrickymi. lebo si neviem predstavit, ze by raz niekedy mohol existovat akumulator, ktory 5 minut nabijate a mozete ist na trasu dlhu aj stovky km.
23.05.2012 13:28 / bobo.boboo
0
nevhodné
A načo ti je pumpa. Na parkovišti supermarketu, alebo odpočívadle pri diaľnici ti to nabijú tak, že to do nasledujúcej zastávky určite neprejazdíš. Ropa bude tak vzácna, že nám iné ani nezostane.
23.05.2012 09:46 / Legolas38
0
nevhodné
ale kolko percent ludi potrebuje chodit stovky km? to ake budu baterie v buducnosti nevieme ale urcite budu uz len lepsie :D
23.05.2012 11:19 / PRETORIAN_87
0
nevhodné
Pravdou je nech si vravi kto chce co chce ze si malokto vie predstavit ako ho obehne nejaky Mustang ci Corveta a nespravi sa mu zo zvuku motora husacia koža aj na pate. Rev V8 bude vzdy revom V8.. Na druhej strane sa zamyslime nad tym kolko mame zasob na taketo plitvanie energiou, ci sme uz dost neznicili svoje zivotne prostredie a ci taketo kusky naozaj nepatria do ruk fajnsmekrou a zberatelou. K vydrzi baterie: Napr. Chevrolet ma hybrida z dojazdom 600 km pricom spalovaci motor je vyuzivany ako alternativa pri prazdnej baterii..
23.05.2012 13:36 / bobo.boboo
0
nevhodné
Veľký hluk a smrad potrebujú hlavne primitívi. Pravdepodobnejšie je, že bude Mustang a Corveta bezhlučne predbehnutá elektromobilom.
23.05.2012 11:53 / Animak2
0
nevhodné
by som rad videl dojazd tych baterii pri takej zime ako bola ta posledna... diesle mali problemi... a co elektricke auta kde vam zima cez noc vyslaha bateriu, alebo budete musiet tankovat kazdych 15 minut, lebo zima, zima :DD, taktiez si neviem predstavit take auta v severskych statoch Norsko, Finsko, Kanada atd...
23.05.2012 12:46 / Legolas38
1
nevhodné
vsetko je to o vyvoji
Udajte dôvod prečo je príspevok nevhodný:
Udajte dôvod zablokovania uživateľa:
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Konateľ medzinárodnej športovej agentúry Stars & Friends Karol Csontó počas jednodňovej návštevy výkonného riaditeľa FC Liverpool Iana Ayreho...

Prečo Balotelli nestojí 100 miliónov a ako to bolo so Škrtelom?

Čo všetko skrýva vo svojom vnútri nový iPhone 6 a iPhone 6 Plus? Zaujímalo to aj z austrálskych mechanikov z iFixit.

Pohľad do útrob nového iPhonu 6

Nebohá žena mala podľa svojej sestry depresiu a niekoľko dní sa s nikým nerozprávala. Potom sa obzvlášť krutým spôsobom zabila.

Najbrutálnejší spôsob samovraždy?

Nedávno oslávila “čierna ovca“ britskej kráľovskej rodiny 30. narodeniny. Hoci sa asi nikdy nestane kráľom britského impéria, Harrymu to zjavne nevadí

30 vecí, ktoré (možno) neviete o princovi Harrym
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×