Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Range Rover Evoque: Kompaktný luxus

VIDEO
Malé prémiové SUV, definujúce nový segment cross-coupé, sa dá objednať už aj na Slovensku.

Range Rover Evoque mal premiéru už minulý rok na Parížskom autosalóne, na Slovensko však stále nedorazil. Cenník ale existuje a už dnes si ho môžete objednať. Sériová výroba začne v júli, prvé kusy dorazia na Slovensko koncom augusta.

Range Rover Evoque 24 fotografií v galérii Range Rover Evoque

Range Rover Evoque je v ponuke s dvomi naftovými a jedným benzínovým motorom. Slabší diesel s výkonom 110 kW (150 k) môže byť ako jediný kombinovaný s pohonom len prednej nápravy. Táto úsporná kombinácia je zároveň dostupná len s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Prepĺňaný benzínový dvojliter je naopak spojený výlučne s automatickou prevodovkou, ktorá má tiež šesť stupňov. Naftové štvorkolky v oboch výkonových stupňoch môžu mať automat za príplatok 2 366 eur.

Range Rover Evoque
Pohon 2,2 eD4 2WD 2,2 TD4 2,2 SD4 2,0 Si4 Auto
Dĺžka (3dv. / 5dv.) 4 355 / 4 365 mm
Šírka 1 965 mm
Výška (3dv. / 5dv.) 1 605 / 1 635 mm
Rázvor náprav 2660 mm
Batožinový priestor (3dv. / 5dv.) 550 / 575 l (1350 / 1445 l)
Pohotovostná hmotnosť (3dv. / 5dv.) 1 595 / 1 625 kg 1 670 / 1 700 kg 1 690 / 1 720 kg - / -
Výkon 110 kW / 150 k 110 kW / 150 k 140 kW / 190 k 171 kW / 240 k
Krútiaci moment 340 Nm 420 Nm 420 Nm 340 Nm
Max. rýchlosť 184 185 km/h 200 / 195 km/h* 217 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,8 10,8 s 10 / 8,5 s* 7,6 s
Emisie CO2 129 g/km 149 g/km 149 / 174 g/km* 199 g/km
Kombinovaná spotreba 5,0 5,6 l/100km 5,6 / 6,4 l/100 km* 8,4 l/100 km
Cena (zákl. výbava Pure, 5dv.) Od 35 135 € Od 36 965 € Od 39 813 € od 42 051 €

*údaje za lomítkom platia pre automatickú prevodovku

Trojdverová verzia je drahšia oproti päťdverovej o 1 017 eur. Všetky motory sa dajú kombinovať s tromi stupňami výbavy: základná Pure a luxusnejšie Dynamic a Prestige.

Už základná výbava obsahuje okrem kompletnej bezpečnostnej výbavy napríklad automatickú klimatizáciu, 17-palcové hliníkové kolesá, čiastočne kožené sedadlá, tempomat či audiosystém s ôsmymi reproduktormi a výkonom 80 wattov.

Range Rover Evoque 24 fotografií v galérii Range Rover Evoque

Príplatok za vyššie stupne výbavy Dynamic a Prestige činí 8 338 eur, resp. 9 152 eur. Cenový rozdiel medzi nimi je teda nízky a líšia sa hlavne dizajnovými prvkami či farebným prevedením interiéru. Kým Dynamic má športovejší charakter, Prestige sa zameriava na komfort.

Oba stupne výbavy majú oproti základnej výbave Pure navyše napríklad xenónové svetlomety s LED denným svietením, 19-palcové kolesá, celokožené čalúnenie interiéru, elektrické ovládanie sedadiel, bluetooth a USB port, audiosystém značky Meridian s desiatimi reproduktormi a výkonom 380 wattov.

Ťažko ho zaradiť

Ako sme si už pomaly zvykli, výrobcovia sa predbiehajú vo vymýšľaní nových kategórií a nový Range Rover je toho príkladom. Automobilka označuje svoj nový model ako cross-coupé a chce ním osloviť nový okruh zákazníkov, ktorí by v minulosti o kúpe auta značky Range Rover vôbec neuvažovali. Napriek tomu si jeho expresívny dizajn zachováva tradičné prvky vozidiel Range Rover.

Range Rover Evoque 24 fotografií v galérii Range Rover Evoque

Pri zamyslení nad konkurenciou Evoque naozaj vyčnieva z radu nielen v rámci značky Range Rover, ale v rámci celého trhu. Cenovo sa pohybuje na úrovni stredných SUV ako BMW X3 či Audi Q5, na dĺžku ale stráca takmer 30 centimetrov. Šírkou naopak oboch výrazne prekonáva. Odlišnosť sa ešte zvýši, ak začne byť reč o počte dverí, pretože Evoque je prvé SUV k dispozícii aj s trojdverovou karosériou.

Evoque a potenciálni konkurenti
Porovnanie Range Rover Evoque SD4 Auto * BMW X3 xDrive20dA Audi Q5 2.0 TDI quattro S-Tronic Mercedes GLK 220 CDI 4Matic
Rozmery (DxŠxV) 4365x1965x1635 mm 4648x1881x1661 mm 4629x1880x1653 mm 4528x1840x1683 mm
Rázvor náprav 2660 mm 2810 mm 2807 mm 2755 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 720 kg 1800 kg 1845 kg 1845 kg
Batožinový priestor 575/1445 l 550/1600 l 540/1560 l 450/1550 l
Prevodovka 6A 8A 7A dvojspojková 7A
Výkon 140 kW / 190 k 135 kW / 184 k 125 kW / 170 k 125 kW / 170 k
Krútiaci moment 420 Nm 380 Nm 350 Nm 400 Nm
Max. rýchlosť 195 km/h 210 km/h 200 km/h 205 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,5 s 8,5 s 9,9 s 8,8 s
Kombinovaná spotreba 6,4 l/100 km 5,6 l/100 km 6,8 l/100 km 6,8 l
Cena Od 42 179 od 42 219 € od 42 110 € od 42 360 €

* Do porovnania sme vybrali kombináciu silnejšieho dieslového motora s automatickou prevodovkou

Dĺžkou sa novému Range Roveru najviac blíži BMW X1, ktoré je ale lacnejšie a svojou konštrukciou stále pripomína skôr vyššie kombi ako SUV. Príbuzný Land Rover Freelander 2 má rovnaký rázvor kolies a pohonné ústrojenstvo, veľký cenový rozdiel ale jasne naznačuje, že nový model Evoque mieri na náročnejších zákazníkov.

Evoque a potenciálni konkurenti
Porovnanie Range Rover Evoque SD4 Auto * BMW X1 xDrive20dA Land Rover Freelander 2.2 SD4 S Volvo XC60 D5 AWD Geartronic Kinetic
Rozmery (DxŠxV) 4365x1965x1635 mm 4454x1798x1545 mm 4500x2005x1740 mm 4627x1891x1713 mm
Rázvor náprav 2660 mm 2760 mm 2660 mm 2774 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 720 kg 1660  kg 1805 kg 1796 kg
Batožinový priestor 575/1445 l 420/1350 l 405/1670 l 495/1450 l
Prevodovka 6A 6A 6A 6A
Výkon 140 kW / 190 k 130 kW / 177 k 140 kW / 190 k 151 kW / 205 k
Krútiaci moment 420 Nm 350 Nm 420 Nm 420 Nm
Max. rýchlosť 195 km/h 213 km/h 190 km/h 205 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,5 s 8,6 s 9,5 s 8,9 s
Kombinovaná spotreba 6,4 l/100 km 6,2 l/100 km 7,0 l/100 km 7,0 l
Cena Od 42 179 od 36 867 € od 34 844 € od 41 830 €

* Do porovnania sme vybrali kombináciu silnejšieho dieslového motora s automatickou prevodovkou

Maximálny luxus

Môže sa zdať od automobilky trúfalé chcieť 50 tisíc eur za auto s dĺžkou hatchbacku nižšej strednej triedy. Presne to ale tvorí kľúčovú súčasť filozofie modelu Evoque. Má poskytovať prvotriednu kvalitu a luxus na úrovni svojich veľkých 2,7-tonových (a oveľa drahších) kolegov, ale bez nevýhod vyplývajúcich z ich enormných rozmerov a hmotnosti.

Range Rover Evoque, interiér 24 fotografií v galérii Range Rover Evoque, interiér

Spomeňme aspoň niektoré prvky výbavy, ktoré nie sú úplne bežné v tejto kategórii automobilov: Najväčšie kolesá majú priemer 20 palcov a obúvajú pneumatiky s rozmermi 245/45. Adaptívne tlmiče MagneRide používajú k zmene viskozity kvapaliny magnetické častice a monitorujú pohyb karosérie tisíc krát za sekundu. Systém piatich kamier poskytuje obraz okolia vozidla v okruhu 360 stupňov na hlavnom dotykovom displeji. Spoľahnúť sa ale môžete aj na parkovací asistent, ktorý zaparkuje auto pozdĺžne za vás.

Range Rover Evoque, interiér 24 fotografií v galérii Range Rover Evoque, interiér

Monitor s uhlopriečkou 20 cm disponuje funkciou Dual View, ktorá umožňuje pozerať spolujazdcovi film, zatiaľ čo vodič sleduje mapu navigačného systému. Za obrazom nezaostáva ani zvuk so 17 reproduktormi a výkonom 825 wattov. Vývoj audio systému má na svedomí značka Meridian, čo je výrobca domácej hi-fi techniky kategórie high-end. Kvalitné obkladové materiály a kožené čalúnenie rôznych farieb neprekvapí, v tomto prípade je však kožou obšitá aj palubná doska.

Range Rover Evoque 24 fotografií v galérii Range Rover Evoque

Nezabudol ani na terén...

Napriek tomu by si mal Evoque zachovať vysokú prejazdnosť terénom v duchu tradície značky Range Rover. Maximálnu možnú trakciu na každom povrchu má zabezpečiť systém Terrain Response, ktorý modifikuje reakcie motora, prevodovky, bŕzd, stabilizačného systému a medzinápravovej spojky Haldex.

Systém ponúka štyri jazdné režimy podľa druhu povrchu: General pre jazdu po ceste a v ľahkom teréne; tráva/štrk/sneh; bahno a koľaje; piesok. Ak je vozidlo vybavené adaptívnymi tlmičmi, pribudne v ponuke piaty režim Dynamic pre športovú jazdu po ceste.

Range Rover Evoque 24 fotografií v galérii Range Rover Evoque

Terénne schopnosti podporujú aj priaznivé rozmery spolu so svetlou výškou 215 mm vpredu, resp. 240 mm pod zadnou nápravou. Nájazdové uhly sú 25 stupňov vpredu a 33 stupňov vzadu. Prejazdový uhol má 22 stupňov a brodivosť dosahuje úroveň 500 milimetrov. Samozrejmosťou sa už stávajú asistenčné systémy pre zjazd a rozjazd do kopca.

Otvára nový segment

Model Range Rover Evoque sa snaží svojou konštrukciou, rozmermi i výbavou otvoriť nový segment automobilov. V súčasnosti na trhu nie je automobil, s ktorým by bolo možné Evoque priamo porovnávať. Modely SUV z ponuky tradičných prémiových výrobcov sú buď väčšie, alebo nedostatočne luxusné.

Základná cena Evoque nad 30 000 eur je riadne vysoká a okruh potenciálnych záujemcov rýchlo preriedi. O to exkluzívnejšie sa ale majiteľ Evoque bude cítiť. V súčasnosti sa dá iba ťažko povedať, či Evoque vytvorí nový segment, ktorý budú okamžite nasledovať ostatní výrobcovia, alebo skončí ako neúspešný projekt. Do výroby sa nový Range Rover Evoque dostane v júli a už v auguste by mali prvé objednané vozidlá doručiť majiteľom.


Najnovšie články
Fiat FCC4: Exot pre Južnú Ameriku

Benzínové špičky modelových radov X5 a X6 sú na svete. Varianty ovenčené písmenom M môžu ašpirovať na titul v triede SUV.

Veľkí svalovci BMW sú späť

Koncept Oroch predstavený v Južnej Amerike prichádza s ložnou plochou pre náklad, no tentoraz ju kombinuje s piatimi dverami.

Duster opäť v role pick-upu

Na výstave v Brazílii debutoval koncept kompaktného SUV, ktorý by mohol pod karosériou skrývať techniku typu Juke.

Nissan predviedol štúdiu Kicks

Náhon na obe nápravy s medzinápravovou spojkou Haldex sa bude dať od januára objednať s klasickou karosériou.

Škoda Octavia: Štvorkolka aj pre liftback

Vozidlo by malo byť v druhej generácii ľahšie a efektívnejšie, vďaka čomu má ponúknuť lepšiu akceleráciu a väčší dojazd.

Chevrolet ukázal techniku nového Voltu

Japonská novinka absolvuje debut v novembri. Dizajnom i technikou má vychádzať z hatchbacku Mazda2.

Mazda potvrdila prípravu typu CX-3
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Nedeľňajšie derby anglickej Premier League v Manchestri bude bez hviezdneho útočníka.

Derby v Manchestri bez veľkej hviezdy, no nastúpi Rooney

Kórejský výrobca oficiálne uviedol dvojicu nových smartfónov, ktoré okrem iného ponúknu kovové telo.

Kovové duo: Samsung Galaxy A3 a A5

Topenie ľadovcov v Arktíde prináša katastrofu. Nová štúdia hovorí o mimoriadne studenej zime.

Čakajte najtuhšiu zimu za 100 rokov!

Patrí k najväčším v Európe. V marci začali s inštaláciou jedinečného ďalekohľadu v observatóriu SAV na Skalnatom plese.

Tatranský ďalekohľad za milión nás chráni pred asteroidmi
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×