Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mazda MX-5 GT: 850 kilogramov vytrvalosti

Tím Jota Sport si upravil Mazdu MX-5 na seriál vytrvalostných pretekov. Cieľom bolo zvýšiť výkon a znížiť hmotnosť pri zachovaní vynikajúcich jazdných vlastností japonského roadstera.
5 24.03.2011 / Marián Balog

Mazda MX-5 GT 5 fotografií v galérii Mazda MX-5 GT Mazda MX-5 GT od Joty bude bojovať v britskom vytrvalostnom šampionáte Britcar MSA proti omnoho silnejším súperom ako napríklad Aston Martin, Porsche, Lotus a BMW. Napriek pomerne skromnému výkonu asi 202 kW (275 k) si tím Jota Sport verí. Silnou zbraňou Mazdy MX-5 GT je nízka hmotnosť, ktorá jej umožňuje excelentne zrýchľovať a dominovať v zákrutách.

Karosérii Mazdy MX-5 GT venovali technici celých 400 hodín práce. Výsledkom je celková hmotnosť vozidla iba 850 kg a 17 krát vyššia pevnosť než vyžadujú predpisy FIA. Mazda MX-5 GT dostala množstvo karbónových komponentov (vrátane dverí), polykarbonátové okná, šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku s radením na volante a ďalšiu povinnú výbavu. V rámci znižovania ťažiska je motor umiestnený o niečo nižšie v porovnaní s bežnými Mazdami MX-5.

Najúspešnejší roadster na svete

Mazda MX-5 bola uvedená v roku 1989 a predstavovala návrat k tradičnej britskej škole, na počudovanie zo strany Japoncov. Verejnosť si ju okamžite obľúbila a doteraz sa pre ňu rozhodlo viac než 900 000 zákazníkov, z toho 10 % vo Veľkej Británii.

Vytrvalostný špeciál vyvinie maximálnu rýchlosť viac než 250 km/h a na rýchlosť 100 km/h s pevným štartom mu stačia približne tri sekundy.

Vytrvalostný šampionát Britcar MSA pozostáva z deviatich pretekov a prvé kolo prebehne 26. marca na okruhu v Silverstone. Za volant sa posadí pretekársky jazdec Mark Ticehurst a redaktor Auto Expressu Owen Mildenhall.

BANNER300

 


Najnovšie články
Porsche Panamera: Evolúcia prebehla úspešne

Nissan rokuje s britskou vládou o prípadnej kompenzácii za odchod Británie z EÚ ešte predtým, ako rozhodne o investícii do výroby novej generácie Qashqaia

Nissan chce od Británie kompenzáciu

Elektrické kupé má karosériu z uhlíkových vlákien, atraktívny dizajn a pohon z vychádzajúci z techniky monopostu Formula E.

Renault v Paríži otvoril exkluzívny TreZor

Po ôsmich rokoch od uvedenia prvej generácie prichádza druhá. Je väčšia, ľahšia a lepšie vybavená. Ako však pôsobí naživo?

Audi Q5: Druhá generácia poriadne schudla

Do Paríža prišli z krajiny vychádzajúceho slnka hneď tri rôzne verzie kompaktu, najväčšie haló vyvolal športový prototyp.

Honda prekvapila: Civic Type R i sedan!

Obrovské sedemmiestne SUV dokáže vďaka dvakrát prepĺňanému osemvalec zrýchliť z nuly na 100 km/h za 4,2 sekundy a dosiahnuť tristovku.

Brabus 850 XL: Svaly pre veľkého medveďa

Sedemmiestne francúzske SUV nemá plnohodnotný tretí rad sedadiel, na kratšie trasy však možno vytvoriť kompromisné usporiadanie.

Peugeot 5008: Rodinné gény zostali
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×