Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test VW Sharan 2.0 TDI: Vykopaná vojnová sekera

Volkswagen Sharan zaznamenáva generačnú výmenu po dlhých pätnástich rokoch. Či sa čakanie vyplatilo, sme zisťovali pri redakčnom teste verzie s naftovým dvojlitrom TDI.
48 14.03.2011 / Ladislav Malák

Kapitola clanku

Nové generácie automobilov dnes prichádzajú v priemere po šiestich až siedmich rokoch, v závislosti od segmentu. Sharan, spolu so španielskym koncernovým dvojčaťom Seat Alhambra, teda presluhoval o celú jednu generáciu.

Volkswagen Sharan 2.0 TDI 48 fotografií v galérii Volkswagen Sharan 2.0 TDI

Ich tretí súrodenec Ford Galaxy už dávno doslúžil a nahradil ho nástupca. Očakávania od nového Sharana teda boli oprávnene veľké.

Konkurenti: Z domu i zahraničia

Ford bol s niekdajším modelom Galaxy súčasťou technicky zhodnej trojice Sharan/Alhambra/Galaxy. Kým VW a Seat vymenili svoje generácie veľkého MPV až teraz, európsky Ford s centrálou v Nemecku už dávno vsádza v tomto segmente na úplne nové Galaxy. Okrem tohto „domáceho“ súpera vyzerá zaujímavo aj tabuľkové porovnanie nového Sharana s aktuálnou generáciou jedného zo samotných zakladateľov tohto segmentu: francúzskej klasiky Renault Espace vo verzii Grand Espace.

Na porovnanie motorizácií sme vybrali výkonovo identické slabšie naftové verzie Volkswagenu a Fordu, obe s automatickou prevodovkou. Tú má Renault k dispozícii iba pri silnejšej verzii motora dCi. Údaje v tabuľke pre slabší variant teda platia pre manuálnu prevodovku. Najmä pri pohľade do batožinového priestoru je jasné, kde Francúzi najviac vyťažili z toho, že majú Espace k dispozícii v dvoch dĺžkových verziách.

Parametre VW Sharan 2.0 TDI DSG Ford Galaxy 2.0 TDCi MPS6 Renault Grand Espace 2.0 dCi
Rozmery (DxŠxV) 4854x1904x1740 mm 4819x1884x1709 mm 4861x1860x1746
Pohotovostná hmotnosť 1728 kg 1656 kg 1805 kg
Batožinový priestor* 300-2297 l 308-2325 l 456-3050 l
Výkon 103 kW / 140 k 103 kW / 140 k 110 kW / 150 k
Krútiaci moment 320 Nm 320 Nm 340 Nm
Max. rýchlosť 191 km/h 190 km/h 194 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,9 s 11,1 s 10,6 s
Kombinovaná spotreba 5,7 l/100 km 6,0 l/100 km 6,5 l/100 lm
Cena od 33 920 € od 34 170 € od 30 590 €

 

Medzigeneračný nárast dĺžky o desať centimetrov pri autách tejto dĺžky nie je vôbec nezvyčajný. Volkswagen však po dvojnásobnom natiahnutí intervalu modelovej výmeny prišiel aj s dvojnásobkom dĺžkového prídavku: nový Sharan je oproti predchodcovi dlhší až o 22 centimetrov. O tom, že pri náraste tohto rozmeru išlo vyslovene o praktický prínos, nás veľmi rýchlo presvedčil pohľad do interiéru.

Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4854 mm
Šírka
1904 mm
Výška
1740 mm
Rázvor náprav
2919 mm
Pohotovostná hmotnosť
1728 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1803 kg
Užitočná hmotnosť
642 kg
Celková hmotnosť
2370 kg
Objem batožinového priestoru
300/885/2297 l
Objem palivovej nádrže
70 l

Sedem samozrejmých

Zadné posuvné dvere sa za príplatok ovládajú elektricky 48 fotografií v galérii Zadné posuvné dvere sa za príplatok ovládajú elektricky Pri automobile typu MPV, resp. van, sa pri celkovej dĺžke vyše 4,8 metra logicky počíta s troma radmi sedadiel. Nový Sharan ich samozrejme ponúka. A očakáva sa aj rovnocenný komfort. Ani v tomto smere nás testovaná novinka nesklamala. Aj sedadlá tretieho radu sú prakticky rovnako široké, vysoké a profilované ako tie v druhom.

Jedna vec je samotný komfort sedadiel, druhá je však prístup k nim. Nový Sharan v tejto oblasti hodnotíme veľmi vysoko. Vďaka posuvným zadným bočným dverám na oboch stranách sa na druhý rad sedadiel trafíte aj po slepiačky. A vďaka ich jednoduchému odklopeniu je pomerne ľahký aj prístup na tretí rad.

BANNER300

Ovládanie elektrických zadných posuvných dverí je na B-stĺpikoch, prednej stredovej konzole a v kľúči 48 fotografií v galérii Ovládanie elektrických zadných posuvných dverí je na B-stĺpikoch, prednej stredovej konzole a v kľúči Otváranie posuvných dverí je v štandarde manuálne. Za príplatok 633 eur je možné dokúpiť elektrické posúvanie dverí, ktoré bolo integrované aj v našom testovacom Sharane. Zvonku ho ovládate jemným potiahnutím kľučiek alebo diaľkovým ovládačom v kľúči. Zvnútra otvoríte elektrické dvere stlačením tlačidiel na B-stĺpikoch, prípadne na stredovej konzole vpredu pod ovládaním klimatizácie.

Systém funguje spoľahlivo a aj dostatočne rýchlo. Akurát poistky proti privretiu sú nastavené veľmi citlivo, takže kým sú dvere v pohybe, nesmiete sa ich dotýkať, inak zastanú v polohe, kde práve sú.

Sedadlá tretieho radu sme už pochválili za komfort a dobrý prístup. Veľmi dôležitá je však aj otázka ich plnohodnotnosti z hľadiska výšky sediacich osôb. Tu sme predsa len objavili isté obmedzenie.

Riziko kontaktu hlavy s vnútorným obložením strechy sa prejaví už pri postave s výškou okolo 175 cm. S kolenami rovnako vysokého jedinca je to už o trochu lepšie: stačí, ak si pasažieri druhého radu posunú sedadlá z najzadnejšej polohy približne o 2-3 centimetre dopredu.

Päť či sedem? Za príplatok šesť

Nami testované vozidlo malo v druhom rade nie štandardné tri, ale iba dve sedadlá. Prínos tejto konfigurácie pre komfort cestovania na druhom rade sedadiel, hlavne pre ramenatejších pasažierov so širšími lakťami, je ozaj značný.

V druhom rade sú za príplatok k dispozícii namiesto troch štandardných dve komfortné sedadlá 48 fotografií v galérii V druhom rade sú za príplatok k dispozícii namiesto troch štandardných dve komfortné sedadlá Pokiaľ ide o lakte, slabinou mnohých vozidiel s posuvnými zadnými dverami je absencia lakťových opierok v nich. Nový Sharan na tento neduh našťastie netrpí. Navyše, ako sme už spomenuli, v testovanom šesťmiestnom modeli istili situáciu aj samostatné lakťové opierky priamo na každom z dvoch sedadiel druhého radu.

Sedadlá sú teda v poriadku, prístup na ne a priestor na nich takisto. Ďalšia vec, ktorá sa pri modernom vane očakáva úplne automaticky, je variabilita. Ani v tomto prípade nenecháva nový Sharan veľa nesplnených želaní.

S výnimkou vodičovho sedadla je možné všetky ostatné sklopiť do podlahy. Pri kúpe tohto auta teda nemusíte počítať s miestom v garáži alebo pivničnej kobke, do ktorej odložíte vymontované sedadlá, keď potrebujete využiť celý vnútorný objem. Sklápanie je systémovo jednoduché a nenáročné na silu: zvládne ho aj fyzicky slabší jedinec.

Kvantita aj kvalita pre batožinu

Dojem z veľkorysosti vnútorného priestoru potvrdzujú aj číselné miery. Ešte aj za tretím radom sedadiel ostáva 300 litrov pre batožinu. Keď si vystačíte s dvoma radmi sedadiel, k dispozícii máte kráľovských 885 litrov. Teda o polovicu viac, než pri najpriestrannejších rodinných kombíkoch, alebo dvojnásobok v porovnaní s priestorovo najveľkorysejšími kompaktnými hatchbackmi.

Batožinový priestor za druhým radom sedadiel 48 fotografií v galérii Batožinový priestor za druhým radom sedadiel

Maximálny objem pre sedemmiestnu verziu je udávaný hodnotou 2297 litrov. Už tá stojí za uznanie. Nie je to však úplné maximum. To sa pri päťmiestnej verzii vyšplhá až na 2430 litrov. Obe tieto čísla už smelo môžu atakovať prepravné kapacity niektorých vyslovene pracovne, pragmaticky a úžitkovo orientovaných automobilov, respektíve ich „osobných“ verzií. Malé porovnanie nájdete v samostatnom texte s tabuľkou.

Nie je objem ako objem

Mnohí záujemcovia, ktorí kladú na prvé miesto vnútorný priestor, siahajú automaticky po automobiloch úžitkového typu a ich odvodeninách. Takým je napríklad aj Volkswagen Caddy. Ako však ukazuje tabuľkové porovnanie s testovaným Sharanom, v niektorých parametroch ho toto klasické MPV dokonca prevýši. Príčinou sú iné proporcie, ktoré daný objem vytvárajú. Sharan má väčší základný objem za tretím aj druhým radom sedadiel pod batožinovým krytom, pretože je dlhší. Caddy naopak víťazí celkovým objemom po strechu, vďaka väčšej výške.

Ak však neplánujete využívať vnútorný objem až po strechu, z porovnania lepšie vychádza Sharan. Caddy totiž nad krytom batožinového priestoru preváža zbytočne veľa „vzduchu“. Nie je samozrejme prekvapením, že porovnanie s predĺženou verziou Caddy MAXI už vychádza jednoznačne v jej prospech. Voči nej sa Sharan môže presadiť najmä komfortom, na ktorý skrátka nemá ani tá „najosobnejšia“ verzia úžitkového automobilu.

Objem / Model VW Sharan VW Caddy VW Caddy Maxi
za tretím radom, po kryt 300 l 190 l 530 l
za druhým radom, po kryt 885 l 750 l 1350 l
za prvým radom, po strechu 2297 l 2852 l 3700 l

 

Batožinový priestor nového Sharana nie je iba veľký, ale aj veľmi dobre prístupný. Šírka ani výška vstupného otvoru nepredstavuje žiadne obmedzenie. Nakladacia hrana je príkladne nízka. Čerešničkou na torte v oblasti prístupu do batožinového priestoru môže byť elektrické otváranie jeho dverí za príplatok 662 eur.

Elektrické ovládanie veka batožinového priestoru 48 fotografií v galérii Elektrické ovládanie veka batožinového priestoru

Dno batožinového priestoru je v prípade sklopenia zadného radu sedadiel do podlahy rovné. Keď používate všetky tri rady sedadiel, za tým posledným ostane približne 15 cm hlboké korýtko. Ak nebudete ľutovať príplatok vo výške 269 eur, dostanete do batožinového priestoru praktický systém Cargo management so sieťou a vodiacimi koľajnicami s napínacím pásom.

Batožinový priestor za tretím radom sedadiel 48 fotografií v galérii Batožinový priestor za tretím radom sedadiel

Pojednanie o interiéri automobilu typu MPV nesmie obísť odkladacie priestory. Nový Sharan ani v tomto smere nesklamal: napočítali sme zhruba tri desiatky priehradiek, schránok, priečinkov, otvorených aj uzavretých. Zvlášť chválime veľké priehradky vo dverách, s možnosťou uložiť veľké poldruhalitrové fľaše. A sympatické sú aj držiaky na nápoje pre pasažierov všetkých troch radov sedadiel.

Dobrá pozícia za volantom

Zamerajme sa teraz zo všetkých sedadiel na to najdôležitejšie - vodičove. V priestrannom interiéri by nemali hroziť žiadne obmedzenia ohľadom rozsahu jeho nastavovania. A v novom Sharane ani nehrozia. Ani vodiči výrazne nekonfekčných postáv sa nemusia obávať, že by si nenašli bezpečnú, pohodlnú a ergonomicky vhodnú pozíciu za volantom.

Predné sedadlá 48 fotografií v galérii Predné sedadlá Ergonómia vo všeobecnosti je na veľmi dobrej úrovni. Nenašli sme žiaden prvok, ktorý by nás vyslovene vyrušil, alebo ktorý by sa nedal nájsť ľahko, rýchlo a intuitívne. Malým nedostatkom je iba umiestnenie tlačidiel asistenčných služieb pri vnútornom spätnom zrkadle. Kým si na ne navyknete, podarí sa vám ich občas trafiť pri pokuse o zapnutie hneď vedľa umiestnených čítacích interiérových svetiel.

Z perspektívy vodiča musíme smerovať istú výčitku výhľadu z vozidla. Vyvýšená pozícia sedenia je síce výhodná a dáva vám vo všeobecnosti veľmi dobrý prehľad o dianí okolo auta. Nie však tesne pred ním: najmä predné stĺpiky svojou robustnosťou zakryjú aj to, čo by nemali. Okienko vložené do pätky stĺpika pomôže vodičovi iba na pravej strane a aj to len čiastočne. Predstavuje to isté komplikácie pri tesnom manévrovaní na parkovisku. Tento problém sa tiež dá vyriešiť príplatkovými ultrazvukovými prednými parkovacími senzormi.

Naopak ako veľmi dobrý hodnotíme výhľad vodiča do strán vďaka veľkým bočným presklenným plochám. To isté platí aj pre prehľad o situácii za vozidlom. O ten sa postarajú veľké plochy spätných zrkadiel. Ich kryty sú navyše optimálne aerodynamicky tvarované, takže počas jazdy nerušia hlukom turbulentného vírenia vzduchu.

Prekvapivo komfortný podvozok

Nový Volkswagen Sharan sa v prípade prednej nápravy spolieha na overenú konštrukciu typu McPherson so spodnými priečnymi ramenami a pružiacimi vzperami. Vzadu je použitá síce viacprvková náprava, podarilo sa ju však vyriešiť priestorovo úsporne, a tak nezvyšuje neadekvátne podlahu vozidla.

Táto základná konfigurácia je naladená na pomery vozidla nemeckej značky prekvapivo komfortne. Vo Wolfsburgu si našťastie uvedomili, že toto nie je auto pre cieľovú skupinu samozvaných pouličných pretekárov. Napriek tomu nový Sharan veľmi bezpečne a sebaisto drží stopu. Dokonca aj v hrboľatých zákrutách pri úplne nezaťaženom vozidle.

Jazdné výkony
Max. rýchlosť
191 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
10,9 s

Veľmi príjemný je pocit stability, ktorý prináša dlhý rázvor. Na rýchlych diaľničných rovinkách a v tiahlych zákrutách vozidlo sedí ako prikované. Pri náhlych zmenách smeru jazdy sa síce trochu ponakláňa, nie je to však nič prekvapivo nebezpečné. To isté platí aj pre citlivosť na bočný vietor: nevystraší ani menej skúseného vodiča a dá sa s bezpečnou rezervou zvládnuť.

Riadenie je na pomery veľkého MPV pomerne strmé: medzi dorazmi otočíte volant iba približne dva a tri štvrte krát. Nemá to však žiaden nepriaznivý vplyv na stabilitu vo vysokých rýchlostiach. K nej prispieva aj veľmi dobre nastavený pracovný algoritmus posilňovača riadenia s účinkom klesajúcim so stúpajúcou rýchlosťou.

Najmä rozumná motorizácia

Motor je úspornejší aj vďaka technológiám Blue Motion 48 fotografií v galérii Motor je úspornejší aj vďaka technológiám Blue Motion Pod kapotou nami testovaného Sharana pracovala slabšia z dvoch verzií naftového dvojlitra. Diesel je v jednopriestorovej karosérii trochu problém dobre odhlučniť, čoho dôkazom bola aj predošlá generácia tohto modelu.

Doba sa však zmenila. Namiesto akusticky drsného systému vstrekovania čerpadlo-dýza má novinka už kultivovanejší common-rail. Volkswagen ešte musí trochu dobiehať náskok najlepších konkurentov s väčšími skúsenosťami s týmto typom vstrekovania nafty. Nový Sharan sa mu napriek tomu podarilo po stránke odfiltrovania hluku a vibrácií motora naladiť minimálne na úroveň dobrého priemeru.

Po stránke ťahu nečakajte, že vám bude výkon 103 kW (140 k) a krútiaci moment 320 Nm stačiť na riskantné predbiehacie manévre na poslednú chvíľu. Na bežnú dynamickú jazdu však tieto parametre rozhodne stačia, aj vozidlu s pohotovostnou hmotnosťou 1,8 tony. A dokonca aj keď ho naložíte povolenými 642 kilogramami, nebudete ani zďaleka prekážkou cestnej premávky.

Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1968 cm3
Max. výkon
103 kW/140 k
pri otáčkach
4200/min
Max. krútiaci moment
320 Nm
pri otáčkach
1750-2500/min
Palivo
nafta
Pohon
predná náprava
Prevodovka
6-stupňová robotizovaná (DSG)

Spokojnosť vyslovujeme aj s efektivitou prenosu sily motora. V testovanom vozidle bol spriahnutý so šesťstupňovou verziou robotizovaného dvojspojkového automatu DSG. V automatickom režime radenia má elektronický manažment prevodovky tendencie trochu motor podtáčať. Má to dobrý vplyv na spotrebu, citlivejším jedincom však môže trochu prekážať mierny prenos dunenia do karosérie. Vyriešite to aktiváciou športového režimu automatického radenia, ktorý podrží vyššie otáčky. Alebo siahnite po manuálnom radení, pákou aj tlačidlami pod volantom.

Prekvapivo dobrá sa ukázala byť trakcia. Napriek pohonu iba predných kolies nemala sila motora problém dostať sa efektívne na cestu aj na namrznutej a zasneženej vozovke. V tomto smere vyslovujeme vysokú mieru spokojnosti aj s naladením protipreklzovej kontroly, ktorá umožní pretáčanie hnacích kolies presne v miere, potrebnej na rozbeh a účinné zrýchlenie, bez prehnane zbytočného škrtenia motora.

Silnejšie alebo slabšie TDI?

Pre nový VW Sharan sú k dispozícii dve verzie naftového štvorvalca 2.0 TDI. Ako vidno z tabuľky, rozdiel vo výkonoch prináša slušný nárast jazdných parametrov, pritom však iba mierne zvýšenú spotrebu. Rozdiel v cene vyše 1500 eur teda investujete do dynamickejšej jazdy, bez neadekvátneho zaťaženia rozpočtu na palivo. Obe verzie v tabuľke sú uvedené s prevodovkou DSG.

Parametre VW Sharan 2.0 TDI 103 kW VW Sharan 2.0 TDI 125 kW
Pohotovostná hmotnosť 1728 kg 1748 kg
Výkon 103 kW / 140 k 125 kW / 170 k
Krútiaci moment 320 Nm 350 Nm
Max. rýchlosť 191 km/h 210 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,9 s 9,8 s
Kombinovaná spotreba 5,7 l/100 km 5,9 l/100 km
Cena od 33 920 € od 35 510 €

 

Reálne nízka spotreba

Reálna spotreba počas testu v meste 48 fotografií v galérii Reálna spotreba počas testu v meste Priznáme sa, že na papieri avizovaná kombinovaná spotreba na úrovni 5,7 l/100 km sa nám s ohľadom na veľkosť a hmotnosť vozidla spočiatku zdala trochu nereálna. O to príjemnejšie bolo zistenie, že sa tomuto údaju skutočne dá priblížiť. Nami dosiahnutý testovací priemer vyšší o 0,7 l/100 km bol hlavne výsledkom náročnejších klimatických podmienok a nie nesplniteľného sľubu výrobcu.

Ako sa na kvalitný úsporný turbodiesel patrí, ani tento motor nejavil prehnanú citlivosť na zmenu jazdného štýlu. Keď sme napríklad v meste jazdili predpisovo, nebol problém dostať sa na papierovú sedemlitrovú hranicu. A až po celodennej ťažkej nohe na plyne stúpol približne o liter. Pri mimomestských jazdách sa pozitívne prejavilo celkovo dobré sprevodovanie a pomerne dlhá šestka, z hľadiska spotreby výhodná pri diaľničných jazdách.

Spotreba
Mesto - normovaná
6,9 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,0 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,7 l/100 km
Mesto - počas testu
7,6 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,0 l/100 km
Priemer testu
6,4 l/100 km

Okrem kvalitného a technicky moderného základu samotného pohonného reťazca prispeli k priaznivej spotrebe a nízkym emisiám aj technológie balíka Blue Motion. Počas jazdy asi najvýraznejšie pocítite efekt systému Auto Start Stop. Jeho kombinácia s automatickou alebo automaticky radiacou prevodovkou ešte stále nie je celkom bežná. Sharan teda v tomto smere patrí k priekopníkom.

Emisie
Emisie CO2 kombinované
149 g/km
Emisná norma
Euro 5

(Na želanie) obsažná výbava

Nový Sharan nie je úplne typickým nositeľom maximálneho a kompletného balíka toho najnovšieho a najmodernejšieho, čo má Volkswagen k dispozícii v komunikačnej a zábavnej technológii. K palubnej elektronike sa nestavia propagačne a marketingovo, ale prakticky a pragmaticky. Má všetko to, čo by mohla jeho cieľová skupina potrebovať. Aj keď pozor, za mnohé prvky treba nemálo priplácať.

Cena s DPH
Základná cena modelu
od 27 100 €
Základná cena verzie
od 33 920 €
Cena testovaného exemplára
41 925 €

V nami testovanom vozidle sme napríklad našli zásuvku AUX-IN, ktorá býva štandardom pri mnohých podstatne menších a lacnejších autách. Tu sa však nachádza na zozname príplatkových doplnkov v spoločnom balíku s rádiom, dotykovým displejom, MP-3 kompatibilným CD-meničom a ôsmimi reproduktormi za 461 eur.

Prípojky AUX-IN aj MEDIA-IN sa nachádzajú v prednej stredovej lakťovej opierke 48 fotografií v galérii Prípojky AUX-IN aj MEDIA-IN sa nachádzajú v prednej stredovej lakťovej opierke A ak by ste chceli aj USB-prípojku s pekným marketingovým názvom MEDIA-IN, zaplatíte ďalších 149 eur. Za 546 eur môžete dostať Bluetooth balík, ktorého súčasťou je aj hlasové ovládanie či Bluetooth Audio.

V bohatej ponuke príplatkovej výbavy nájdete okrem iného napríklad bixenónové zákrutové svetlá, parkovací asistent, či cúvaciu kameru. Trochu nás ale prekvapilo, že sme tu nenašli adaptívny tempomat, varovný systém opustenia jazdného pruhu ani systém sledovania pozornosti vodiča, ktoré môže mať napríklad nový Passat.

Aby sme ale boli spravodliví, tak nemôžeme necitovať aj pomerne obsažný zoznam prvkov sériovej výbavy. Nami testovaná verzia Highline napríklad obsahuje trojzónovú automatickú klimatizáciu, elektronickú parkovaciu brzdu s funkciou Auto Hold, ESP, predné hmlovky s funkciou odbočovacích svetiel, elektricky ovládané a automaticky stmievajúce sa spätné zrkadlá, elektrické okná, tempomat a mnoho ďalšieho.

Trochu sme sa počas testu pozastavili nad praktickým významom efektných príplatkových sedadiel s Alcantarou v strede a kožou na bokoch. Vyhrievané sú totiž iba vpredu a aj tam trvá dosť dlho, kým sa zohrejú aj kožené okraje. A to je v studených zimných mesiacoch trochu nepríjemná mrzutosť.

Konkurenti, zobuďte sa

Niet pochýb o tom, že nový Volkswagen Sharan vykopal svojím príchodom vojnovú sekeru. Celkovými kvalitami rozhodne má na to, aby prebudil zo spánku tých konkurentov, ktorých uspal extrémne dlhým intervalom svojej generačnej výmeny.

Ani tí súperi, ktorí nespali na vavrínoch a vymenili dve generácie kým Sharan jednu, však nemajú zďaleka vyhraté. Volkswagenu sa totiž podarilo preskočiť dva časové schody naraz a priniesol produkt, ktorý je v danom segmente rozhodne jedným z najatraktívnejších artiklov.

Kapitola clanku

 

VW Sharan 2.0 TDI 48 fotografií v galérii VW Sharan 2.0 TDI

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1968 cm3
Max. výkon
103 kW/140 k
pri otáčkach
4200/min
Max. krútiaci moment
320 Nm
pri otáčkach
1750-2500/min
Palivo
nafta
Pohon
predná náprava
Prevodovka
6-stupňová robotizovaná (DSG)
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4854 mm
Šírka
1904 mm
Výška
1740 mm
Rázvor náprav
2919 mm
Pohotovostná hmotnosť
1728 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1803 kg
Užitočná hmotnosť
642 kg
Celková hmotnosť
2370 kg
Objem batožinového priestoru
300/885/2297 l
Objem palivovej nádrže
70 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
191 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
10,9 s
Spotreba
Mesto - normovaná
6,9 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,0 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,7 l/100 km
Mesto - počas testu
7,6 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,0 l/100 km
Priemer testu
6,4 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
149 g/km
Emisná norma
Euro 5
Cena s DPH
Základná cena modelu
od 27 100 €
Základná cena verzie
od 33 920 €
Cena testovaného exemplára
41 925 €

BANNER300


Najnovšie články
Volkswagen I.D.: Elektromobil, ktorý jazdí sám

Kórejský hatchback má množstvo enormne veľkých aerodynamických komponentov, dvojliter s výkonom 279 kW (380 k) a pohon oboch náprav.

Hyundai N Concept RN30: Rýdzi pretekár

Mercedes-Benz sa v Paríži chváli elektrickým SUV-kupé. Dizajnovo vyzerá výborne, my sme sa však dostali aj do interiéru.

Mercedes Generation EQ: Elektrizujúca dynamika

Koncept športovo-úžitkového Bavora kladie dôraz na štýlový dizajn a vzhľadom na svoje exteriérové rozmery má netradične svalnaté tvary.

BMW X2: Dravé SUV pripomína Evoque

Tretia generácia guľatučkého hatchbacku sa inšpirovala svojim väčším súrodencom. Na výber má byť s piatimi motormi.

Nový Citroën C3: Malý kaktus z Trnavy

Automobilové koncerny vo svete znižujú investície do nových fabrík a ich modernizácie, namiesto toho smerujú peniaze do vývoja nových technológií, napríklad,...

Automobilky stopli investície do fabrík

Škoda vypustí svojho „medveďa“ do terénu začiatkom budúceho roka. Na parížskom autosalóne sa však konečne sprístupnili podstatné informácie – napríklad to,...

Škoda Kodiaq: Poznáme základnú cenu a výbavu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×