Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Príplatková výbava: Vráti sa vám pri predaji auta?

Pri kúpe nového auta mnohí motoristi vyberajú celý rad príplatkového vybavenia. Otázka však znie, či sa dodatočná výbava, ktorá väčšinou vôbec nie je lacná, pri ďalšom predaji auta aspoň sčasti vráti. Naše zistenia vôbec nie sú príjemné.
9 91 príspevkov 30.03.2016 / Redakcia AUTO BILD

Nákupná horúčka pri objednávaní nového vozidla môže poriadne udrieť do peňaženku. V prípade prehnaných nárokov sa môže cena auta kvôli príplatkovej výbave zvýšiť aj o viac než 50 percent. Lusknutím prstov sa zo základnej ceny 30 000 eur môže razom stať 45 000, a to iba pre drahé hliníkové disky, kožu v interiéri či supermodernú navigáciu.

V galérii a v tejto infografike nájdete prehľad, ako sa vám jednotlivé prvky príplatkovej výbavy pri predaji auta vrátia 9 fotografií v galérii V galérii a v tejto infografike nájdete prehľad, ako sa vám jednotlivé prvky príplatkovej výbavy pri predaji auta vrátia

Otázka za milión však znie: oplatia sa tieto vysoké výdavky pri opätovnom predaji auta? Redakcia AUTO BILD sa rozhodla zistiť realitu. Na svojej stránke, kde sa predávajú ojazdené vozidlá, redaktori porovnávali ceny dobre vybavených áut voči tým sparťanskejším. A všetko na záver prepočítali pomocou špeciálneho programu, ktorý porovnal jednotlivé varianty.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Výsledok asi majiteľov, ktorí sa do príplatkovej výbavy rozhodli zainvestovať, príliš nepoteší. Kým celé ojazdené vozidlo stráca po štyroch rokoch 45 až 65 percent, dodatočná výbava takmer dvojnásobok. Napríklad, kožené poťahy prišli takmer o 85 percent hodnoty a drahá navigácia vymazala z peňaženky zhruba 80 percent. Najlepší výsledok – len s 20-percentnou stratou - dosiahla automatická prevodovka.

Kožené poťahy sú jedným z príplatkových prvkov, ktorých cena sa vám pri predaji auta  nikdy nevráti 9 fotografií v galérii Kožené poťahy sú jedným z príplatkových prvkov, ktorých cena sa vám pri predaji auta nikdy nevráti

Z uvedeného vyplýva, že drahá extra výbava sa pri opätovnom predaji len zriedka vypláca. No ani opačné garde nie je ideálne. V závislosti od triedy nesmie byť auto príliš strohé. Limuzíny vyššej triedy bez zabudovanej navigácie či automatickej klimatizácie sú takmer nepredajné. Ak si chcete niečo priplatiť, rozhodne odporúčame objednávať len takú výbavu, ktorú naozaj chcete a potrebujete. Do imidžoviek sa skrátka investovať neoplatí, pretože pri predaji takmer vôbec nezavážia.


Najnovšie články
Predaj Daimleru v Číne výrazne stúpol

Off-roadové schopnosti kopřivnických strojov sú opradené legendami. O tento status sa zaslúžil aj typ T-813 s označením “Kolos”, ktorý armáde slúžil pred...

Tatra T-813: Terénny kolos za pár drobných

Insignia Grand Sport bude mať premiéru v Ženeve. Liftback má dynamickejšie línie než predchodca, využíva novú architektúru a schudol až 175 kilogramov.

Opel predstavil svoju novú vlajkovú loď

Fiasko po finančných problémoch sa nekoná, predstavitelia spoločnosti opäť ohlásili predstavenie sériovky a zverejnili detailnú fotku predných partií.

Faraday Future potvrdil premiéru na CES

Klasické verzie SUV majú oproti variantu QV kolesá s podstatne menším priemerom, menej členité nárazníky a dvojicu výfukových koncoviek.

Základné Stelvio na reálnych záberoch

Mnohí vodiči akoby trpeli komplexmi z policajtov a za každým pomaly idúcim policajným autom brzdia. Nie je to potrebné. Ak idete podľa predpisov, pokojne ich...

Častá chyba vodičov: Brzdenie pred policajtmi

Nemecký automobilový koncern BMW dostal v Austrálii pokutu za to, že dal úvery na autá ľuďom, ktorí si ich nemohli dovoliť.

BMW dostalo v Austrálii pokutu 50 mil. eur
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×