Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Príplatková výbava: Vráti sa vám pri predaji auta?

Pri kúpe nového auta mnohí motoristi vyberajú celý rad príplatkového vybavenia. Otázka však znie, či sa dodatočná výbava, ktorá väčšinou vôbec nie je lacná, pri ďalšom predaji auta aspoň sčasti vráti. Naše zistenia vôbec nie sú príjemné.
9 91 príspevkov 30.03.2016 / Redakcia AUTO BILD

Nákupná horúčka pri objednávaní nového vozidla môže poriadne udrieť do peňaženku. V prípade prehnaných nárokov sa môže cena auta kvôli príplatkovej výbave zvýšiť aj o viac než 50 percent. Lusknutím prstov sa zo základnej ceny 30 000 eur môže razom stať 45 000, a to iba pre drahé hliníkové disky, kožu v interiéri či supermodernú navigáciu.

V galérii a v tejto infografike nájdete prehľad, ako sa vám jednotlivé prvky príplatkovej výbavy pri predaji auta vrátia 9 fotografií v galérii V galérii a v tejto infografike nájdete prehľad, ako sa vám jednotlivé prvky príplatkovej výbavy pri predaji auta vrátia

Otázka za milión však znie: oplatia sa tieto vysoké výdavky pri opätovnom predaji auta? Redakcia AUTO BILD sa rozhodla zistiť realitu. Na svojej stránke, kde sa predávajú ojazdené vozidlá, redaktori porovnávali ceny dobre vybavených áut voči tým sparťanskejším. A všetko na záver prepočítali pomocou špeciálneho programu, ktorý porovnal jednotlivé varianty.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Výsledok asi majiteľov, ktorí sa do príplatkovej výbavy rozhodli zainvestovať, príliš nepoteší. Kým celé ojazdené vozidlo stráca po štyroch rokoch 45 až 65 percent, dodatočná výbava takmer dvojnásobok. Napríklad, kožené poťahy prišli takmer o 85 percent hodnoty a drahá navigácia vymazala z peňaženky zhruba 80 percent. Najlepší výsledok – len s 20-percentnou stratou - dosiahla automatická prevodovka.

Kožené poťahy sú jedným z príplatkových prvkov, ktorých cena sa vám pri predaji auta  nikdy nevráti 9 fotografií v galérii Kožené poťahy sú jedným z príplatkových prvkov, ktorých cena sa vám pri predaji auta nikdy nevráti

Z uvedeného vyplýva, že drahá extra výbava sa pri opätovnom predaji len zriedka vypláca. No ani opačné garde nie je ideálne. V závislosti od triedy nesmie byť auto príliš strohé. Limuzíny vyššej triedy bez zabudovanej navigácie či automatickej klimatizácie sú takmer nepredajné. Ak si chcete niečo priplatiť, rozhodne odporúčame objednávať len takú výbavu, ktorú naozaj chcete a potrebujete. Do imidžoviek sa skrátka investovať neoplatí, pretože pri predaji takmer vôbec nezavážia.


Najnovšie články
Kvíz: Rozlúštite skratky okresov na EČV? II.

Vodič červeného kabrioletu to poriadne prehnal s rýchlosťou, po kolízii so stĺpom skončili časti svalnatého modelu rozhádzané po okolí.

Ford Mustang: Kabrio roztrhané na kusy

Šestka z Hirošimy prichádza s mnohými novinkami. Na prvý pohľad to tak síce nevyzerá, Japonci ale poriadne zapracovali na technologickej výbave a znateľne...

Inovovaná Mazda6: Ďalší krok k dokonalosti

Polčasová modernizácia priniesla kozmetickú retuš, modernejší multimediálny systém a v prípade crossoveru aj silný turbomotor.

Kia omladzuje typy Carens a Soul

Od sitkomov k najúspešnejšej motoristickej relácii. Tak sa dá v krátkosti zhrnúť pôsobenie Matta LeBlanca. Najnovšie si v Top Geare výrazne polepšil, jeho plat...

Top Gear: LeBlanc teraz zarába štvornásobok

Svoje prvé veľké SUV chce Škoda využiť na otvorenie nových trhov. Okrem USA by to mohla byť aj Južná Kórea.

Škoda mieri do Južnej Kórey

Ford uvádza na starom kontinente praktickejšiu verziu malého hot-hatchu, ktorá sa v zámorských obchodoch dala kúpiť už dlhší čas.

Fiesta ST: Päť dverí aj pre Európu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×