Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Subaru Impreza má modulárnu techniku

Japonský výrobca priniesol do New Yorku sériovú verziu hatchbacku i sedanu. Do sveta uvádza architektúru Subaru Global Platform.
29 2 príspevky 28.03.2016 / Marek Pokrývka

V ostatnom čase sme si pri značke Subaru zvykli, že jej produkčné modely sa slušne vzďaľujú od sľubov vopred daných konceptmi. Impreza v tomto smere nie je výnimkou. Jej vzhľad automobilka počas jesene naznačila štúdiou hatchbacku i sedanu, v týchto dňoch priniesla do New Yorku sériovú verziu kompaktu s oboma karosárskymi vyhotoveniami.

Subaru Impreza sedan piatej generácie v New Yorku 29 fotografií v galérii Subaru Impreza sedan piatej generácie v New Yorku

Piata generácia Subaru vyzerá vo finále podstatne konzervatívnejšie než avizovali prototypy, neprehliadnuteľná agresivita sa z jeho dizajnu vytratila. Hlavnú úlohu v tom zohralo niekoľko prvkov. Namiesto zamračených diód sú tu väčšie konvenčné svetlomety, zmenšili sa blatníky i kolesá a nárazníky dostali umiernenejšie tvary. Oproti predchodcovi však Impreza napriek tomu pôsobí o niečo štíhlejšie a dynamickejšie. To možno povedať o oboch verziách karosérie.

Najdôležitejšie je, že tento model má pod plechmi modulárnu techniku. Do sveta uvádza architektúru Subaru Global Platform. Tú by v budúcnosti mali využívať takmer všetky modely japonského výrobcu, čo hovorí o širokých možnostiach prispôsobenia sa rôznym koncepciám vozidiel. Využíva prednú nápravu typu McPherson a nezávislé lichobežníkové zavesenie vzadu.

Subaru Impreza piatej generácie 29 fotografií v galérii Subaru Impreza piatej generácie

V porovnaní s predchodcom je auto dlhšie, širšie a nižšie. Strecha klesla o zanedbateľné milimetre. Všetky vykonané zmeny však prispeli k tomu, že sa znížil koeficient aerodynamického odporu. Moderná konštrukcia má zásluhu vo zvýšení torznej tuhosti až o 70%.

Interiér je síce kompletne nový, ale drží sa riešení charakteristických pre túto značku. Štandardom je tu multimediálny systém s 6,5-palcovým displejom. Vo vybavení sa objavila vylepšená verzia bezpečnostnej technológie EyeSight, okrem nej dostalo Subaru aj adaptívny tempomat, automatické diaľkové svetlá, bezkľúčový vstup či sústavu reproduktorov Harman Kardon.

Subaru Impreza piatej generácie 29 fotografií v galérii Subaru Impreza piatej generácie

Na americkom trhu bude Impreza naďalej ponúkaná s plochým atmosférickým dvojlitrom, ktorý prešiel viacerými zmenami. Boxer po nich dosahuje maximálny výkon 112 kW (152 k). Inžinieri sa pri generačnom striedaní stráží dotkli aj prevodovky CVT, ktorá má sedem prednastavených stupňov pre manuálny režim. Samozrejme, v Európe uvidíme pri jesennom spustení predaja turbodiesel i manuál.


Najnovšie články
Babráci za volantom: Sekerou alebo pálkou

Výrobca Marussia bol v minulosti veľmi ambiciózny. Okrem originálneho ruského superšportu mala značka produkovať aj crossover. Pozrite si prototypy, ktoré sú...

Poklady z ruského lesa: Prototypy Marussia

KLEBETY TÝŽDŇA Alpine A120 má debutovať v Ženeve, nástupca triedy CLS príde v roku 2018 a modely Volvo S90/V90 Polestar môžu mať až šesťsto koní.

Elektrické Maserati a drsný Peugeot 308

Vedenie koncernu oznámilo svoje rozhodnutie o kontrole záchranných pásov v piatok. Ide o modely Ford Fusion a Lincoln MKZ vyrobené v rokoch 2013 až 2016.

Ford bude kontrolovať záchranné pásy

Ford dostal rovnošatu, modifikovaný bodykit i špecifické disky kolies. Jeho dynamické parametre sú postačujúce na chytenie väčšiny cestných pirátov

Policajný Mustang apeluje na bezpečnosť

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 4. decembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Crossover nesmie chýbať v ponuke žiadnej veľkej automobilky. Nám sa do rúk dostal Peugeot 2008, a to hneď s dvomi motorizáciami. Ktorá je lepšia?

Test Peugeot 2008: Súboj benzínu a nafty
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×