Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Subaru Impreza má modulárnu techniku

Japonský výrobca priniesol do New Yorku sériovú verziu hatchbacku i sedanu. Do sveta uvádza architektúru Subaru Global Platform.
29 2 príspevky 28.03.2016 / Marek Pokrývka

V ostatnom čase sme si pri značke Subaru zvykli, že jej produkčné modely sa slušne vzďaľujú od sľubov vopred daných konceptmi. Impreza v tomto smere nie je výnimkou. Jej vzhľad automobilka počas jesene naznačila štúdiou hatchbacku i sedanu, v týchto dňoch priniesla do New Yorku sériovú verziu kompaktu s oboma karosárskymi vyhotoveniami.

29 fotografií v galérii

Piata generácia Subaru vyzerá vo finále podstatne konzervatívnejšie než avizovali prototypy, neprehliadnuteľná agresivita sa z jeho dizajnu vytratila. Hlavnú úlohu v tom zohralo niekoľko prvkov. Namiesto zamračených diód sú tu väčšie konvenčné svetlomety, zmenšili sa blatníky i kolesá a nárazníky dostali umiernenejšie tvary. Oproti predchodcovi však Impreza napriek tomu pôsobí o niečo štíhlejšie a dynamickejšie. To možno povedať o oboch verziách karosérie.

Najdôležitejšie je, že tento model má pod plechmi modulárnu techniku. Do sveta uvádza architektúru Subaru Global Platform. Tú by v budúcnosti mali využívať takmer všetky modely japonského výrobcu, čo hovorí o širokých možnostiach prispôsobenia sa rôznym koncepciám vozidiel. Využíva prednú nápravu typu McPherson a nezávislé lichobežníkové zavesenie vzadu.

29 fotografií v galérii

V porovnaní s predchodcom je auto dlhšie, širšie a nižšie. Strecha klesla o zanedbateľné milimetre. Všetky vykonané zmeny však prispeli k tomu, že sa znížil koeficient aerodynamického odporu. Moderná konštrukcia má zásluhu vo zvýšení torznej tuhosti až o 70%.

Interiér je síce kompletne nový, ale drží sa riešení charakteristických pre túto značku. Štandardom je tu multimediálny systém s 6,5-palcovým displejom. Vo vybavení sa objavila vylepšená verzia bezpečnostnej technológie EyeSight, okrem nej dostalo Subaru aj adaptívny tempomat, automatické diaľkové svetlá, bezkľúčový vstup či sústavu reproduktorov Harman Kardon.

29 fotografií v galérii

Na americkom trhu bude Impreza naďalej ponúkaná s plochým atmosférickým dvojlitrom, ktorý prešiel viacerými zmenami. Boxer po nich dosahuje maximálny výkon 112 kW (152 k). Inžinieri sa pri generačnom striedaní stráží dotkli aj prevodovky CVT, ktorá má sedem prednastavených stupňov pre manuálny režim. Samozrejme, v Európe uvidíme pri jesennom spustení predaja turbodiesel i manuál.


Najnovšie články
Turbo-Lambo na rýchlostnej súťaži

Nové SUV francúzskej značky ukazuje, ako budú v blízkej budúcnosti vyzerať prístrojové panely moderných vozidiel. Klasické budíky končia, v Peugeote 3008 sa...

Peugeot 3008: Prinesie krásny prístrojový panel

Zelené talianske kupé prešlo renováciou kozmetického charakteru. Dôvodom je špičková starostlivosť troch doterajších majiteľov.

Ďalší klenot z Maranella vydražia

Československé Porsche znovu ožíva. Bohužiaľ, len ako koncept zo študentskej dielne bez šance na sériovú produkciu.

Škoda Atero: Dvojdverový Rapid je späť

Pre všetkých automobilových nadšencov a športových fanúšikov si AUTO BILD pripravil skvelý darček!

Júnový magazín AUTO BILD so slovenskou vlajkou na auto

Podľa SMMT automobilky v Británii vyrobili v apríli tohto roka 149 334 vozidiel, o 16,4 % viac ako v rovnakom mesiaci vlani.

Produkcia áut v Británii v apríli vzrástla

Japonci ukázali automobil vykukujúci spod plachty, dráma okolo jeho predstavenia však nemá veľké opodstatnenie.

Nissan NV300 nahradí typ Primastar
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×