Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Prius Prime tankuje elektrinu a benzín

Plug-in hybrid dostal kompletne odlišný dizajn, displej s 11,6-palcovým priemerom a známy štvorvalec 1.8 VVT-i.
20 24.03.2016 / Marek Pokrývka

Aktuálna generácia typu Prius bola ďalšou obeťou internetového úniku, jej podobu odhalilo niekoľko záberov zhruba dva mesiace pred premiérou. Popri klasickej verzii hybridu sa vtedy na obrázkoch objavil aj odlišne tvarovaný kúsok. Zákulisné zdroje pripisovali jeho línie verzii PHEV, čo sa v týchto dňoch potvrdilo na pôde autosalóna v New Yorku. Novinka však nesie prívlastok Prime.

20 fotografií v galérii

Ako sme už mohli vidieť vlani v lete, plug-in hybrid dostal kompletne odlišný dizajn. Na zachovanom skelete sa objavila nová predná i zadná časť. V tvári vozidla upútajú LED svetlomety doplnené ďalšími diódami v nárazníku. Rovnakej technológii sú verné extravagantne štylizované koncové svetlá, ktoré sa ťahajú cez celú šírku japonského liftbacku.

20 fotografií v galérii

Napriek výrazne prepracovanej karosérii je interiér modelu Prius Prime prakticky zhodný s klasickým vyhotovením, až na dve výnimky. Prvou je displej palubného systému. Ten má až 11,6-palcový priemer a vertikálnu orientáciu, čím pripomína modely značky Tesla. Ďalším rozdielom je batožinový priestor. Ten je skromnejší, keďže pod podlahou sa nachádza väčší akumulátor.

20 fotografií v galérii

Plug-in hybrid využíva ako zdroj energie batériu typu Li-ion s kapacitou 8,8 kWh, ktorá v čisto elektrickej prevádzke vystačí na dojazd 35 km pri maximálnej rýchlosti 135 km/h. Zmiešaný režim znamená priemernú spotrebu iba 1,4 l/100 km. Pod kapotou je známy atmosférický štvorvalec 1.8 VVT-i, Prius Prime teda tankuje elektrinu a benzín. Ďalšie technické údaje zatiaľ Toyota nezverejnila. Pravdepodobne si ich necháva na uvedenie do predaja, ktoré je naplánované na jeseň.


Najnovšie články
Honda S2000 s osemvalcovým srdcom

Nekompromisný roadster pekne pritvrdil. Namiesto 695 kilogramov váži iba 640 kg a pod kapotou má objemnejší 2,3-litrový agregát.

Mexický VUHL 05 v ostrejšej verzii

Druhá generácia päťdverového liftbacku dizajnom nadväzuje na predchodcu, no prichádza s množstvom zmien. Vo všetkých verziách ohuruje dynamikou.

Nová Panamera: Najrýchlejší diesel sveta

Zamestnanci firiem Škoda a Kofola dali hlavy dokopy a predstavili svetu unikátnu Fabiu. Z nej bude vyrobených len 99 kusov.

Fabia Kofola prichádza s chladničkou

Dotknuté vozidlá sú vpredu vybavené záclonovými airbagmi, ktorých vyvíjače tlaku pozostávajú z dvoch komôr. V niektorých vyvíjačoch mohla vzniknúť trhlina.

Toyota zvoláva globálne 1,43 milióna áut

Vnútorný priestor odvážne štylizovaného vozidla automobilka okorenila asymetrickou palubnou doskou, výrazným displejom a farebnou obrubou.

Toyota C-HR ukázala svoj interiér

Nové japonské kupé má poriadne ostré tvary vyvolávajúce dojem dynamiky. V skutočnosti to nie je žiaden športovec, ale pohodlné dvojdverové GT.

Test Lexus RC200t: Klame telom
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×