Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Prius Prime tankuje elektrinu a benzín

Plug-in hybrid dostal kompletne odlišný dizajn, displej s 11,6-palcovým priemerom a známy štvorvalec 1.8 VVT-i.
20 24.03.2016 / Marek Pokrývka

Aktuálna generácia typu Prius bola ďalšou obeťou internetového úniku, jej podobu odhalilo niekoľko záberov zhruba dva mesiace pred premiérou. Popri klasickej verzii hybridu sa vtedy na obrázkoch objavil aj odlišne tvarovaný kúsok. Zákulisné zdroje pripisovali jeho línie verzii PHEV, čo sa v týchto dňoch potvrdilo na pôde autosalóna v New Yorku. Novinka však nesie prívlastok Prime.

Toyota Prius Prime na pôde autosalóna v New Yorku 20 fotografií v galérii Toyota Prius Prime na pôde autosalóna v New Yorku

Ako sme už mohli vidieť vlani v lete, plug-in hybrid dostal kompletne odlišný dizajn. Na zachovanom skelete sa objavila nová predná i zadná časť. V tvári vozidla upútajú LED svetlomety doplnené ďalšími diódami v nárazníku. Rovnakej technológii sú verné extravagantne štylizované koncové svetlá, ktoré sa ťahajú cez celú šírku japonského liftbacku.

Pod podlahou batožinového priestoru je väčšia batéria 20 fotografií v galérii Pod podlahou batožinového priestoru je väčšia batéria

Napriek výrazne prepracovanej karosérii je interiér modelu Prius Prime prakticky zhodný s klasickým vyhotovením, až na dve výnimky. Prvou je displej palubného systému. Ten má až 11,6-palcový priemer a vertikálnu orientáciu, čím pripomína modely značky Tesla. Ďalším rozdielom je batožinový priestor. Ten je skromnejší, keďže pod podlahou sa nachádza väčší akumulátor.

Displej palubného systému má vertikálnu orientáciu 20 fotografií v galérii Displej palubného systému má vertikálnu orientáciu

Plug-in hybrid využíva ako zdroj energie batériu typu Li-ion s kapacitou 8,8 kWh, ktorá v čisto elektrickej prevádzke vystačí na dojazd 35 km pri maximálnej rýchlosti 135 km/h. Zmiešaný režim znamená priemernú spotrebu iba 1,4 l/100 km. Pod kapotou je známy atmosférický štvorvalec 1.8 VVT-i, Prius Prime teda tankuje elektrinu a benzín. Ďalšie technické údaje zatiaľ Toyota nezverejnila. Pravdepodobne si ich necháva na uvedenie do predaja, ktoré je naplánované na jeseň.


Najnovšie články
Babráci za volantom: Po dovolenkách v plnej sile

Kto by to kedysi povedal, že Trabant môže byť auto, pri ktorom budú dievčatá zhadzovať oblečenie. No časy sa menia a niekdajší úsmevný model je dnes objektom...

Neuveriteľné: Trabant v sexi kalendári

To najlepšie čo Mercedes-Maybach zvládne. Obrnený S600 Pullman Guard stojí viac než milión eur, čo za to ponúkne?

Pullman S600 Guard: Odolá aj výbuchu bomby

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 25. septembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Štúdia by mala vychádzať z hatchbacku i30. Očakávať pri nej môžeme nielen radikálne tvary, ale tiež silný turbomotor.

Hyundai avizuje športový koncept RN30

Prototyp VBB-3 s výkonom asi tritisíc koní šiel na soľnom jazere maximálnou rýchlosťou 576 km/h, finálny výsledok sa však počíta priemerom z dvoch jázd.

Venturi prekonalo elektrický rekord

Starostlivý majiteľ na svojej Škode 100 najazdil len 17 000 kilometrov a potom ju zamkol v garáži. Po 35 rokoch uzrela svetlo sveta a žiari ako nová.

Skvost skrytý v garáži: Škoda 100 z roku 1970
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×