Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Prius Prime tankuje elektrinu a benzín

Plug-in hybrid dostal kompletne odlišný dizajn, displej s 11,6-palcovým priemerom a známy štvorvalec 1.8 VVT-i.
20 24.03.2016 / Marek Pokrývka

Aktuálna generácia typu Prius bola ďalšou obeťou internetového úniku, jej podobu odhalilo niekoľko záberov zhruba dva mesiace pred premiérou. Popri klasickej verzii hybridu sa vtedy na obrázkoch objavil aj odlišne tvarovaný kúsok. Zákulisné zdroje pripisovali jeho línie verzii PHEV, čo sa v týchto dňoch potvrdilo na pôde autosalóna v New Yorku. Novinka však nesie prívlastok Prime.

Toyota Prius Prime na pôde autosalóna v New Yorku 20 fotografií v galérii Toyota Prius Prime na pôde autosalóna v New Yorku

Ako sme už mohli vidieť vlani v lete, plug-in hybrid dostal kompletne odlišný dizajn. Na zachovanom skelete sa objavila nová predná i zadná časť. V tvári vozidla upútajú LED svetlomety doplnené ďalšími diódami v nárazníku. Rovnakej technológii sú verné extravagantne štylizované koncové svetlá, ktoré sa ťahajú cez celú šírku japonského liftbacku.

Pod podlahou batožinového priestoru je väčšia batéria 20 fotografií v galérii Pod podlahou batožinového priestoru je väčšia batéria

Napriek výrazne prepracovanej karosérii je interiér modelu Prius Prime prakticky zhodný s klasickým vyhotovením, až na dve výnimky. Prvou je displej palubného systému. Ten má až 11,6-palcový priemer a vertikálnu orientáciu, čím pripomína modely značky Tesla. Ďalším rozdielom je batožinový priestor. Ten je skromnejší, keďže pod podlahou sa nachádza väčší akumulátor.

Displej palubného systému má vertikálnu orientáciu 20 fotografií v galérii Displej palubného systému má vertikálnu orientáciu

Plug-in hybrid využíva ako zdroj energie batériu typu Li-ion s kapacitou 8,8 kWh, ktorá v čisto elektrickej prevádzke vystačí na dojazd 35 km pri maximálnej rýchlosti 135 km/h. Zmiešaný režim znamená priemernú spotrebu iba 1,4 l/100 km. Pod kapotou je známy atmosférický štvorvalec 1.8 VVT-i, Prius Prime teda tankuje elektrinu a benzín. Ďalšie technické údaje zatiaľ Toyota nezverejnila. Pravdepodobne si ich necháva na uvedenie do predaja, ktoré je naplánované na jeseň.


Najnovšie články
Ford to opäť rozbalil v továrni Craiova

Revolučná technológia mení reflektory na moderné projektory, ktoré dokážu popri dokonalom ožiarení okolia aj vytvárať rôzne obrazce.

Mercedes-Benz vyvíja digitálne svetlá

Turbodiesel talianskeho sedanu má po zásahoch do elektroniky maximum 162 kW (220 k), jeho krútiaci moment stúpol až na 530 Nm.

BR-Performance posilňuje naftovú Giuliu

Štvordverovému bestselleru chce dať japonský výrobca svojský dizajn, zatiaľ ho naznačil záberom na zadné svetlo.

Toyota Camry bude výrazne emotívnejšia

Automatizované systémy vo vozidlách síce majú slúžiť na zvýšenie bezpečnosti posádky, no nepochopenie ich činnosti zo strany predajcov aj vodičov môže viesť...

Automatizovaná jazda vyvoláva chaos

Mladá Boleslav si pripomína historický typ Trekka, ktorý začala montovať takmer presne pred polstoročím na Novom Zélande.

SUV Škoda, o ktorom ste nikdy nepočuli

Spomaľovacie prahy sú často považované za prostriedok pre bezpečné spomalenie vozidla. To je pravda, no platíme za to cenu, ktorá nie je príliš známa: vysoká...

Retardéry vraj ochraňujú naše životy: Je to omyl!
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×