Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Opel Astra ST prináša naftové biturbo

PRVÁ JAZDA Počas medzinárodnej prezentácie sme sa zoznámili s novým kombi i dvakrát prepĺňaným naftovým motorom.
28 9 príspevkov 23.03.2016 / Marek Pokrývka

Opel sa s piatou generáciou typu Astra pochlapil, krátko po svojom uvedení začal tento kompakt zbierať vavríny na mnohých frontoch. Tou najcennejšou trofejou zo všetkých je titul Auto roka 2016 v Európe. Krátko po jeho zisku sme jeho držiteľa podrobili redakčnému testu a zistili sme, že v jeho prípade nemožno oprávnenosť tejto prestížnej ceny spochybňovať.

Opel Astra Sports Tourer má elegantný dizajn 28 fotografií v galérii Opel Astra Sports Tourer má elegantný dizajn

Oceneniami ovenčený hatchback však nezostáva jedináčikom, ešte na jeseň Rüsselsheim predstavil aj jeho praktickejší variant Sports Tourer. Teraz sa kombi pomaly dostáva na cesty. My sme si ho mali možnosť naostro vyskúšať počas medzinárodnej prezentácie, v rámci ktorej sme sa zároveň zoznámili s čerstvým prírastkom v palete pohonných jednotiek.

Po sklopení operadiel až 1 630 litrov

Astra číslo päť mnohých oslovila dynamickým dizajnom, v čom chce predĺžený variant zameraný na rodiny pokračovať. Žiadna pojazdná truhla sa preto nekoná. Dizajnéri siahli pri návrhu vozidla po elegantne riešenom D-stĺpiku rozdelenom pochrómovanou lištou, čo trochu pripomína drobca menom Adam. Z hľadiska rozmerov neprináša vozidlo prekvapenia. Zachovalo si takmer všetky rozmery hatchbacku, výrazne sa odlišuje iba dĺžkou 4 702 milimetrov.

Štandardne ponúka kufor 540 litrov objemu 28 fotografií v galérii Štandardne ponúka kufor 540 litrov objemu

Ako je to už zvykom, interiér zostal vo veľkej miere nezmenený. Na zadných miestach je vďaka odlišnému tvaru strechy o štipku viac miesta nad hlavou, no nie je to nič zásadné. Z extra centimetrov tejto karosérie čerpal predovšetkým batožinový priestor. Kombi ponúka štandardne slušných 540 litrov objemu, po sklopení operadiel zadných sedadiel do roviny je to až 1 630 litrov. Výhodou je pravidelný tvar kufra i nízko položená nakladacia hrana.

Samozrejme, hmotnosť tohto vozidla šla v porovnaní s hatchbackom smerom nahor. Rozdiel nie je dramatický, hovoríme len o pár desiatkach kilogramov. Odlišné rozloženie masy však spoza volantu trochu cítiť, pri prvej jazde sa nám zdala vlečená zadná náprava s Wattovým priamovodom o niečo stabilnejšia. Jej jednoduchý charakter sa vôbec neprejavoval. Pripísať to však čiastočne možno aj kvalitným povrchom, v podmienkach slovenského asfaltu môže byť verdikt iný.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Silný, kultivovaný a veľmi úsporný

Spolu s objemnejším variantom dostal kompakt ďalšiu pohonnú jednotku: Astra ST prináša naftové biturbo. Opel do tohto vozidla nasťahoval 1,6-litrový vznetový štvorvalec s dvomi turbodúchadlami, ktorý pochádza z novej generácie motorov. Jeho úlohou je nahradiť starší dvojliter. Agregát dosahuje najvyšší výkon 118 kW (160 k) a krútiaci moment 350 Nm.

Výrobca spája tento motor výhradne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies, teda aspoň zatiaľ. Práve túto kombináciu sme mali k dispozícii počas našej prvej jazdy. Dvakrát prepĺňaný diesel nám predviedol, že je dosť silný a pokojne zastúpi rolu staršieho objemnejšieho agregátu. Mohutne ťahá už od nízkych otáčok. Vďaka sekvenčnej práci turbodúchadiel sa však nevzdáva ani blízko obmedzovača, s preraďovaním si preto netreba robiť veľké starosti.

Nový motor zastúpi rolu staršieho dvojlitra 28 fotografií v galérii Nový motor zastúpi rolu staršieho dvojlitra

Štvorvalec nám zároveň predviedol, že pracuje skutočne kultivovane. Svoj vznetový charakter ukazuje akurát na voľnobehu. Automobilka okrem toho sľubuje, že napriek relatívne vysokému výkonu je tento motor aj veľmi úsporný. Nie sú to iba prázdne slová. Počas prvej jazdy pracovalo naftové biturbo na diaľnici za zhruba päť litrov a ani svižná dynamická previerka horskými serpentínami nezdvihla apetít vysoko nad šesť.

Importér si pýta príplatok 1 000 eur

Vznetový motor prispel k dobrému úvodnému dojmu z modelu Astra Sports Tourer. Ten má všetky predpoklady na to, aby podporil sľubný štart predaja piatej generácie. Nové kombi má elegantný dizajn, priestrannejší interiér a batožinový priestor so slušným objemom. Okrem toho nám počas prvej jazdy prišla jeho jednoduchá zadná náprava o trochu stabilnejšia.

Rüsselsheim už na kombi prijíma objednávky 28 fotografií v galérii Rüsselsheim už na kombi prijíma objednávky

Na rodinne orientovaný kompakt nebudú musieť potenciálni záujemcovia dlho čakať. Rüsselsheim už naň prijíma objednávky, čo platí aj pre slovenský trh. Tuzemský importér značky si zaň pýta príplatok rovných 1 000 eur. Cenník dvojice karosárskych variantov je okrem toho vo všetkých bodoch identický, keďže vznetový motor s výkonom 118 kW (160 k) dostal aj hatchback.


Najnovšie články
Lamborghini ako hospodárske vozidlo

PRVÁ JAZDA Modelový rad Q sa rozrástol o ďalšieho súrodenca. S modelom Q2 sme absolvovali krátke zoznámenie, pri ktorom nás prekvapili jazdné vlastnosti.

Audi Q2: Stačí novinke litrový motor?

Replika ikonického kupé má netradičný lak, modernú techniku v interiéri a pod kapotou osemvalec s výkonom 770 konských síl.

Blurple GT500CR: Fialový svalovec

Filmový producenti mohli o takomto aute doteraz len snívať. Londýnsky stroj Blackbird na seba vezme akúkoľvek podobu, od SUV po mestské miniauto.

Unikát: Automobilový chameleón z Londýna

Produkcia áut vzrástla v júni medziročne o 10,4 % na 158 641 áut. To znamená nepretržitý rast už 11. mesiac po sebe a najvyššiu úroveň v mesiaci jún od roku...

Výroba áut v Británii na 18-ročnom maxime

České vozidlo má reflektory s upravenou architektúrou, automatickú klimatizáciu a lepší multimediálny systém z Fabie.

Drobná retuš pre najmenšiu Škodu

Každá návšteva autoservisu pre väčšinu motoristov znamená neplánovaný a nie práve malý výdavok. Nie však vinou servisu, ale stratégie, ktorá namiesto...

Koľko prerábate na oprave vášho auta?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×