Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mazda prekvapuje modelom MX-5 RF

Z otvoreného japonského šibala sa stalo vozidlo koncepčne pripomínajúce najslávnejšieho nositeľa označenia targa, špecifické Porsche 911.
20 5 príspevkov 23.03.2016 / Marek Pokrývka

Štvrtá generácia najpredávanejšieho roadsteru na svete absolvovala debut v klasickej forme s plátennou strechou, no už pred premiérou aktuálneho modelu MX-5 sa hovorilo o sekundárnom variante. Aj predchodca bol totiž alternatívne ponúkaný so skladacím plechom. Mazda klebety potvrdila premiérou v predvečer newyorského autosalóna a my sme boli pri tom.

Mazda MX-5 RF v predvečer newyorského autosalóna 20 fotografií v galérii Mazda MX-5 RF v predvečer newyorského autosalóna

Druhé vyhotovenie karosérie tohto vozidla prekvapuje, nejde totiž v stopách svojho priameho predchodcu. Za jeho označením RF sa skrýva skratka Retractable Fastback. Hirošima tak pokrstila model s vizuálne pevnými zadnými stĺpikmi a odnímateľným vrchom plechovej strechy. Možno ho teda označiť za targu. Z otvoreného japonského šibala sa stalo vozidlo koncepčne pripomínajúce najslávnejšieho nositeľa tohto označenia, špecifické Porsche 911 Targa.

Retractable Fastback má odnímateľný vrch plechovej strechy 20 fotografií v galérii Retractable Fastback má odnímateľný vrch plechovej strechy

Ikonické nemecké vozidlo evokuje MX-5 RF aj systémom ukladania centrálneho strešného dielca, pri manipulácii s ním sa totiž nadvihne veľká časť zadku. Z tohto dôvodu je to pri jazde možné len do rýchlosti 10 km/h. Jedným smerom trvá pohyb 12 sekúnd, pričom na výsuvných ramenách sú stĺpiky i plech nadväzujúci na veko batožinového priestoru. Doň mechanizmus nijako nezasahuje. Retractable Fastback tak ponúka rovnakých 130 litrov ako klasický roadster.

MX-5 RF pripomína mechanizmom skladania Porsche 911 20 fotografií v galérii MX-5 RF pripomína mechanizmom skladania Porsche 911

Odhliadnuc od strechy zostala technika bez zmien. Mazda bude v Európe druhý karosársky variant MX-5 predávať so známymi benzínovými štvorvalcami, výber pozostáva  1,5-litrového agregátu a dvojlitra. Ako sa zmenila hmotnosť auta sme sa nedozvedeli. Presnejšie čísla pravdepodobne automobilka prezradí pri príchode na trh, ktorý sa má odohrať v druhej polovici roka.


Najnovšie články
Ford to opäť rozbalil v továrni Craiova

Revolučná technológia mení reflektory na moderné projektory, ktoré dokážu popri dokonalom ožiarení okolia aj vytvárať rôzne obrazce.

Mercedes-Benz vyvíja digitálne svetlá

Turbodiesel talianskeho sedanu má po zásahoch do elektroniky maximum 162 kW (220 k), jeho krútiaci moment stúpol až na 530 Nm.

BR-Performance posilňuje naftovú Giuliu

Štvordverovému bestselleru chce dať japonský výrobca svojský dizajn, zatiaľ ho naznačil záberom na zadné svetlo.

Toyota Camry bude výrazne emotívnejšia

Automatizované systémy vo vozidlách síce majú slúžiť na zvýšenie bezpečnosti posádky, no nepochopenie ich činnosti zo strany predajcov aj vodičov môže viesť...

Automatizovaná jazda vyvoláva chaos

Mladá Boleslav si pripomína historický typ Trekka, ktorý začala montovať takmer presne pred polstoročím na Novom Zélande.

SUV Škoda, o ktorom ste nikdy nepočuli

Spomaľovacie prahy sú často považované za prostriedok pre bezpečné spomalenie vozidla. To je pravda, no platíme za to cenu, ktorá nie je príliš známa: vysoká...

Retardéry vraj ochraňujú naše životy: Je to omyl!
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×