Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Auto ktorej značky vám bude slúžiť najdlhšie?

Štatistiky hodnotiace, ako dlho vydržia autá v prevádzke nebývajú veľmi časté. Tento prieskum prináša pre mnohých prekvapivé výsledky: najazdiť pol milióna kilometrov nemusí byť pre niektoré značky vôbec problém.
1 58 príspevkov 23.03.2016 / Redakcia AUTO BILD

Zvoliť správny čas na predaj ojazdeného auta nie je až tak jednoduché. Niektorí sa ho zvyknú zbaviť čo najskôr po ukončení záruky, iní ho menia za nové, keď príde na trh omladené prevedenie, či nasledujúca generácia. Aj potom však ešte stále môže slúžiť, až kým sa ďalšiemu vlastníkovi oplatí investovať do jeho prevádzky. Ako dlho to býva, ukazuje zaujímavý prieskum z Holandska, udávajúci, pri akom počte najazdených kilometrov zvyknú majitelia svoje auto definitívne vyradiť z prevádzky.

zdroj: AUTO BILD

Štatistika je vyhodnotená podľa značiek, v rámci nich však už nerozlišuje jednotlivé typy, ale iba rozdiel medzi zážihovými a vznetovými motormi. Na výpovedi štúdie to ale nič nemení. Ak má nejaká firma v portfóliu problémový modelový rad, platí, že čím je rozšírenejší, tým viac zaváži na celkovom priemere. Takisto nebol ohraničený ani vek, resp. roky výroby sledovaných automobilov. S ohľadom na najazdené kilometre je však zrejmé, že údaje pochádzajú z relatívne dlhšieho časového úseku.

Poradie pritom pôsobí celkom konzistentne, keďže rôzne značky, ktoré štandardne zdieľajú množstvo mechanických komponentov, dosiahli veľmi podobné výsledky.

Automobily so zážihovým motorom

Pohľad na rebríček automobilov so zážihovými motormi nie je žiadnym prekvapením, zaujme snáď len markantný rozdiel, s akým sa od svojich nasledovníkov odlišuje prvé Volvo. Aj ďalšie dve značky, Saab a Mercedes sú pritom preslávení bežci na dlhé trate. Potešujúco ale vyzerá aj zvyšok poľa, pretože vozidlá každej z hodnotených firiem dokážu počas svojej životnosti v priemere najazdiť viac než 300 000 kilometrov, aj posledný Opel sa tohto čísla vzdialený zanedbateľne.

Por.
Značka
Priemerný počet najazdených kilometrov pri vyradení z premávky
1
Volvo
404 244
2
Saab
368 095
3
Mercedes-Benz
346 036
4
Chevrolet
339 584
5
Chrysler
338 218
6
Mitsubishi
335 147
7
Audi
332 958
8
BMW
330 560
9
Jaguar
327 827
10
Citroën
323 229
11
Alfa Romeo
321 386
12
Renault
314 683
13
Subaru
311 653
14
Hyundai
311 562
15
Volkswagen
311 524
16
Peugeot
308 551
17
Seat
308 379
18
Ford
308 172
19
Mazda
308 053
20
Honda
305 019
21
Nissan
304 967
22
Opel
298 946

Automobily so vznetovým motorom

Rebríček automobilov so vznetovým motorom je zreteľne kratší než predchádzajúci. V Holandsku sa jazdí na naftu menej, práve táto krajina je známa tým, že ako lacnejšiu alternatívu hojne využíva LPG.

Na prvý pohľad je evidentné, že vozidlá poháňané vznetovým motorom dokážu slúžiť o poznanie dlhšie než so zážihovým. Nie je to však žiadne prekvapenie, pohonná jednotka má na celkovú životnosť automobilu podstatný vplyv a vznetové agregáty, štandardne pracujúce pri nižších otáčkach sa tradične opotrebúvajú pomalšie. Vďaka svojej hospodárnosti sú navyše častejšie prevádzkované na dlhších tratiach.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Štatistiku opäť vedie Volvo a zasa s výrazným, tentoraz ešte väčším náskokom než pri autách so zážihovými motormi. Ich priemer, takmer tri štvrte milióna najazdených kilometrov je úctyhodný. Mimoriadne slušnú životnosť a odstup od ostatných konkurentov však ponúka aj druhý Mercedes, no hanbu si nespravili ani ostatné firmy. Veď každá, ktorá sa do prieskumu dostala, vyrába vozidlá, ktoré počas svojej životnosti v priemere najazdia skoro pol milióna kilometrov.

Por.
Značka
Priemerný počet najazdených kilometrov pri vyradení z premávky
1
Volvo
681 671
2
Mercedes-Benz
561 600
3
Renault
476 198
4
Audi
476 125
5
BMW
472 716
6
Toyota
466 477
7
Ford
451 062
8
Volkswagen
450 348
9
Peugeot
449 651
10
Alfa Romeo
449 422
11
Citroën
443 101
12
Seat
442 427
13
Opel
438 902
14
Mitsubishi
437 455

Hoci prezentovaná štúdia neuvádza výsledky pre jednotlivé typy, či dokonca modely osve, jej výsledky sú zaujímavé. Potenciálnemu záujemcovi o kúpu vozidla, či už nového alebo ojazdeného, totiž môže poskytnúť obraz o značke, ktorá ho zastrešuje.

Príjemný je taktiež pohľad na kilometrové výkony všetkých značiek, ktoré sa prieskumu zúčastnili. V tejto súvislosti však treba zdôrazniť, že na životnosť automobilu má významný vplyv spôsob jeho prevádzky, do čoho nevyhnutne patrí aj kvalita jeho servisu. A na tej takmer isto Holanďania nešetria. Inak by tieto čísla až tak dobre nevyzerali.

Čo si o uvedených najazdených kilometroch myslíte vy? Máte rovnaké skúsenosti, alebo ste s vašim autom akejkoľvek značky zažili niečo úplne iné? Napíšte nám svoje skúsenosti.


Najnovšie články
Babráci za volantom: Po dovolenkách v plnej sile

Kto by to kedysi povedal, že Trabant môže byť auto, pri ktorom budú dievčatá zhadzovať oblečenie. No časy sa menia a niekdajší úsmevný model je dnes objektom...

Neuveriteľné: Trabant v sexi kalendári

To najlepšie čo Mercedes-Maybach zvládne. Obrnený S600 Pullman Guard stojí viac než milión eur, čo za to ponúkne?

Pullman S600 Guard: Odolá aj výbuchu bomby

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 25. septembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Štúdia by mala vychádzať z hatchbacku i30. Očakávať pri nej môžeme nielen radikálne tvary, ale tiež silný turbomotor.

Hyundai avizuje športový koncept RN30

Prototyp VBB-3 s výkonom asi tritisíc koní šiel na soľnom jazere maximálnou rýchlosťou 576 km/h, finálny výsledok sa však počíta priemerom z dvoch jázd.

Venturi prekonalo elektrický rekord

Starostlivý majiteľ na svojej Škode 100 najazdil len 17 000 kilometrov a potom ju zamkol v garáži. Po 35 rokoch uzrela svetlo sveta a žiari ako nová.

Skvost skrytý v garáži: Škoda 100 z roku 1970
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×