Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Toyota GT86 absolvovala facelift

Modifikácie kompaktného japonského kupé sa týkali dizajnu, interiéru, podvozka a v americkom variante aj motorizácie.
2 12 príspevkov 19.03.2016 / Marek Pokrývka

Na jeseň oslávila Toyota GT86 svoje štvrté narodeniny, pričom počas tohto času neprešla prakticky žiadnymi zmenami. Na facelift bol teda najvyšší čas. Zábavná mašinka ho absolvovala oficiálne v týchto dňoch, pričom automobilka jej omladenú verziu predvedie o niekoľko dní na autosalóne v New Yorku. Pre tamojšie publikum pôjde formálne o úplnú novinku. Tento model bol totiž donedávna predávaný ako Scion FR-S, no túto značku čaká čoskoro koniec.

Toyota predvedie omladenú verziu GT86 v New Yorku 2 fotografie v galérii Toyota predvedie omladenú verziu GT86 v New Yorku

Kompaktné kupé dostalo do vienka svetlá s výraznejšie členenou diódovou grafikou, odlišné disky kolies a nový predný nárazník. Ten má uprostred veľkú „papuľu“ a po stranách otvory prekryté tromi priečkami. Japonci vymenili aj detail v predných blatníkoch, ktorý teraz viac pripomína pokrvného príbuzného menom Subaru BRZ. Predstavený kus sa k nemu hlási aj modrou farbou.

Popri dizajne sa japonský gigant venoval aj kabíne. Žiadne fotografie interiéru inovovanej GT86 nám Toyota zatiaľ neukázala, hovorí však o celoplošnom zlepšení kvality. Väčšie slovo mala vo vnútri automobilu dostať alcantara. Facelift sa klasicky dotkol ponuky materiálov a vybavenia, okrem toho prináša do kupé aj mierne odlišný multifunkčný volant.

Modifikácie motora sa týkajú iba amerického variantu 2 fotografie v galérii Modifikácie motora sa týkajú iba amerického variantu

Automobilka neobišla ani techniku. Zásahy sa týkali podvozka, kde ladením prešli pružiny i tlmiče. Úpravy by mali priniesť väčšiu agilnosť a zároveň jednoduchšiu kontrolu vozidla. Atmosférický dvojliter pod kapotou síce nezostal na ocot, no modifikácie sa týkajú iba motorizácie amerického variantu. Tá prichádza s výkonom zvýšeným o zanedbateľných päť koní na 151 kW (205 k) a krútiacim momentom 212 Nm. Okrem toho dostala Toyota v USA aj upravenú šesťstupňovú prevodovku. Európsky model bude podľa všetkého pokračovať bez takýchto zmien.


Najnovšie články
Predaj Daimleru v Číne výrazne stúpol

Off-roadové schopnosti kopřivnických strojov sú opradené legendami. O tento status sa zaslúžil aj typ T-813 s označením “Kolos”, ktorý armáde slúžil pred...

Tatra T-813: Terénny kolos za pár drobných

Insignia Grand Sport bude mať premiéru v Ženeve. Liftback má dynamickejšie línie než predchodca, využíva novú architektúru a schudol až 175 kilogramov.

Opel predstavil svoju novú vlajkovú loď

Fiasko po finančných problémoch sa nekoná, predstavitelia spoločnosti opäť ohlásili predstavenie sériovky a zverejnili detailnú fotku predných partií.

Faraday Future potvrdil premiéru na CES

Klasické verzie SUV majú oproti variantu QV kolesá s podstatne menším priemerom, menej členité nárazníky a dvojicu výfukových koncoviek.

Základné Stelvio na reálnych záberoch

Mnohí vodiči akoby trpeli komplexmi z policajtov a za každým pomaly idúcim policajným autom brzdia. Nie je to potrebné. Ak idete podľa predpisov, pokojne ich...

Častá chyba vodičov: Brzdenie pred policajtmi

Nemecký automobilový koncern BMW dostal v Austrálii pokutu za to, že dal úvery na autá ľuďom, ktorí si ich nemohli dovoliť.

BMW dostalo v Austrálii pokutu 50 mil. eur
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×