Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Jazdené BMW 5 Touring: Do roboty aj pre rodinu

BMW radu 5 Touring sa hodí k úspešnému manažérovi aj ku starostlivému otcovi rodiny. Poriadny záujem je preto o jazdené, cenovo výhodnejšie exempláre. Pozrite sa, čo pri ich kúpe hrozí.
15 59 príspevkov 19.03.2016 / Redakcia AUTO BILD

Vyššia stredná trieda, to sú hlavne veľké sedany, modelov kombi je snáď menej než prstov na ruke. Jedným z nich je i BMW radu 5 Touring. Autá v tejto kategórii sú typickými bežcami na dlhé trate, asi pri žiadnych iných nemožno čakať viac najazdených kilometrov. Preto neprekvapuje, že si ho až 90 percent zákazníkov kupuje so vznetovým motorom, zväčša štvorvalcovým. To by sa ešte pred niekoľkými rokmi nemohlo stať.

BMW 5 Touring 15 fotografií v galérii BMW 5 Touring

Aktuálna generácia BMW radu 5, označená interným fabrickým kódom F10, debutovala v roku 2009. Konštrukčne bola vo veľkej miere spriaznená s vtedajším radom 7 (F01), s ktorým dokonca zdieľala spoločnú platformu. Vyspelá konštrukcia sa odrazila aj na veľmi dobrom hodnotení bezpečnosti, keď v roku 2010 dostala od Euro NCAP maximálnych päť hviezdičiek.

Kombi Touring (označené F11), ktoré nás dnes zaujíma v prvom rade, prišlo na trh pár mesiacov po sedane. V porovnaní s ním ponúkalo hlavne väčší základný objem kufra, 560 namiesto 520 l, ktorý bolo navyše možné po sklopení zadných sedadiel zvýšiť až na 1 670 litrov. Treťou karosárskou verziou tohto typu bol model Gran Turismo (F07), v podstate kombi, s profilom strechy klesajúcim vzad v štýle kupé.

BMW 5 Touring 520d (F11, výroba 2010 – )
Motor
radový vznetový štvorvalec/vpredu pozdĺž
Ventily/vačkové hriadele
4 na valec/2
Zdvihový objem
1 995 cm³
Maximálny výkon
135 kW (184 k) pri 4 000 ot./min.
Maximálny krútiaci moment
380 Nm pri 1 900 ot./min.
Maximálna rýchlosť
220 km/h
Zrýchlenie 0–100 km/h
8,3 s
Prevodovka/poháňané kolesá
automatická osemstupňová/zadné
Rázvor náprav
2 968 mm
Rozmery d/š/v
4 907/1 860/1 462 mm
Objem batožinového priestoru
560 – 1 670 l
Objem palivovej nádrže
70 l
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť
1 710/650 kg

„Päťka“ debutovala s dvomi trojlitrovými šesťvalcami, starším atmosferickým, dostupným v troch úrovniach výkonu pre modely 523i, 528i a 530i, a novším prepĺňaným TwinPower Turbo pre model 535i. Vrcholom bol motor V8 TwinTurbo v modeli 550i. Už na jeseň 2011 sa však paleta obohatila o dvojlitrový štvorvalec TwinTurbo, ktorý v slabšej verzii poháňal nový základ 520i a v silnejšom prevedení nahradil šesťvalec v modeli 528i.

BMW 5 Touring 15 fotografií v galérii BMW 5 Touring

Pri vznetových motoroch fabrika spočiatku dávala na výber z dvojlitrového štvorvalca pre 520d a šesťvalca s objemom tri litre, ktorý poháňal modely 525d, 530d a 535d. Dvojliter 520d bol navyše okrem štandardnej verzie na výber aj v špeciálnom úspornom prevedení EfficientDynamics Edition.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Zážihové štvorvalce a šesťvalce a takisto vznetové motory so štyrmi valcami bežne spolupracovali so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Zážihový osemvalec a väčšina vznetových motorov bola kombinovaná s osemstupňovým automatom, ktorý bol pri slabších motoroch dostupný na želanie. Rovnaká automatická prevodovka bola štandardom pri verziách s pohonom všetkých kolies xDrive.

BMW 5 Touring 15 fotografií v galérii BMW 5 Touring

V lete 2013 prešiel rad 5 medzigeneračným omladením, no vizuálne zmeny sú minimálne. Asi najvýraznejšie sú smerovky v spätných zrkadlách, preštylizovaný bol i predný nárazník a nová je aj čosi nižšia maska. V ponuke zároveň pribudli adaptívne LED svetlomety a drobné úpravy sa dotkli aj koncových svetiel. Modernizovaný bol i palubný systém iDrive, ktorému pribudlo dotykové ovládanie.

Zároveň s faceliftom konštruktéri omladili techniku, na podvozku preladili tlmiče aj pružiny, optimalizovali riadenie a do výbavy pridali zopár nových asistenčných systémov. Po starom to neostalo ani pod kapotou. Model 550i dostal motor V8 z M5 so zníženým výkonom a pribudol tiež nový základ so vznetovým motorom, 518d so štvorvalcovým dvojlitrom.

BMW 5 Touring 15 fotografií v galérii BMW 5 Touring

Kombi radu 5 býva vo väčšine prípadov firemné auto, v ktorom vodič trávi množstvo svojho času. V každej z verzií ho poteší dynamikou, jazdnými vlastnosťami aj komfortom, ku ktorému môže významne prispieť aj automatická prevodovka, pracujúca so štyrmi módmi. Nečudo, že ňou býva vybavených podstatne viac exemplárov než manuálom. Zaujímavosťou je do takej miery odhlučnený motor, až sa mnohí šoféri sťažujú na aerodynamický hluk.

K dobrému pocitu z auta prispieva aj prehľadne riešený kokpit s intuitívnym ovládaním systému iDrive. Fanúšikovia značky pri ňom ocenili, že široká stredná konzola je opäť natočená k vodičovi, čím sa odstránil nedostatok, ktorý ich pri predchádzajúcej generácii trápil v mimoriadnej miere.

Testovaný exemplár

Počas testu sme preverili model 520d Touring, vyrobený v roku 2011. Jeho prvým majiteľom bola firma, ktorá ho po štyroch rokoch, pri kúpe nového auta, dala k predajcovi na protiúčet. Strieborné kombi má podľa tachometra najazdených 173 000 kilometrov a pýtajú zaň 18 980 eur.

Auto pôsobí na pohľad celkom zachovalo a udržiavane, no je zrejmé, že ho príliš nešetrili. Naznačuje to hlavne predná časť, viditeľne otlčená od nárazov kamienkov. Potešil nás aj stav interiéru, kde sa ani sedadlo vodiča vôbec nezdalo byť nejaké vysedené, pri skúšobnej jazde sa navyše odnikiaľ neozývali nejaké nepríjemné pazvuky.

Typické problémy

V roku 2013 preverila redakcia AUTO BILD vo vytrvalostnom teste na 100 000 kilometrov model 528i Touring. Skončil v ňom bez jedinej chyby, za čo dostal známku 1+. V dobrom svetle sa toto BMW javí aj podľa štatistík TÜV. V rade 5 dokonca nehrozia ani problémy s rozvodovou reťazou, ktoré ťažia rad 3 a typy X1 a X3, keďže fabrika tu už od počiatku použila kvalitnejší materiál.

BMW 5 Touring 15 fotografií v galérii BMW 5 Touring

Výraznejšie sťažnosti zákazníkov smerovali len k netesnému kondenzátoru klimatizácie. Automobilka však tento nedostatok odstránila v rámci záruky a pri niektorých exemplároch dokonca aj po nej.

Nech však auto, o ktoré máte záujem vyzerá akokoľvek zachovalo, pri kúpe odporúčame čo najdôkladnejšie preveriť jeho históriu. Podľa prieskumov je totiž BMW radu 5 lukratívnym biznisom pre podvodníkov, keďže na trhu je množstvo exemplárov s priam astronomickým počtom najazdených kilometrov. S ohľadom na kvalitné materiály ale stočenie tachometra vôbec nemusí byť viditeľné.

Od kamienkov poškodená predná časť

Od kamienkov otlčená predná časť je typickým ukazovateľom automobilov, ktoré majú najazdené množstvo kilometrov. Zasiahnuté diely vtedy často vyzerajú ako po pieskovaní. Poškodenie však nie je len optickou vadou, ide až do materiálu, čo pri plechu spôsobuje koróziu a pri plaste často jeho predčasnú degradáciu. Nepríjemné to je hlavne na svetlometoch, ktoré už po čase nebude možné vyleštiť.

BMW 5 Touring 15 fotografií v galérii BMW 5 Touring

Poškodené prahové lišty

Vizuálnou chybou, ktorá síce nemá vplyv na funkčnosť, no aj tak väčšine majiteľov vadí, bývajú aj poškodené prahové lišty, z ktorých sa časom odlupujú lesklé plastové časti. Pomocou je tu jedine výmena za nové.

BMW 5 Touring 15 fotografií v galérii BMW 5 Touring

Nekvalitný koberec v kufri

Aj kvalita koberca v batožinovom priestore by mohla byť lepšia. Lacný filc sa rýchlo opotrebúva a aj na relatívne novom aute čoskoro pôsobí nevzhľadne. Typické šetrenie na nesprávnom mieste, ktoré si „Päťka“ vôbec nezaslúži.

BMW 5 Touring 15 fotografií v galérii BMW 5 Touring

Oplatí sa?

Klasický dizajn, prestíž, každodenná praktickosť a špičková kvalita – Touring generácie F11 má všetko, čo možno od ojazdeného auta chcieť. To všetko však má svoju cenu, za menej ako 20-tisíc eur možno nájsť len exempláre staršie než 5 rokov, s nízkou úrovňou výbavy a vysokým počtom najazdených kilometrov. Oveľa lepšia situácia je od približne 25-tisíc eur. Za túto sumu už možno kúpiť auto v naozaj dobrom stave, ktoré ešte zvládne poriadne vzdialenosti.

BMW 520d Touring (F11, kód motora N47 D20 C), r.v. 2011
Orientačné ceny náhradných dielov*
Olejový filter
15,50
Vzduchový filter
52,00
Palivový filter
36,00
Kabínový filter
76,00
Kladky drážkovaného remeňa príslušenstva
130,00
Dvojhmotový zotrvačník
750,00
Spojka
440,00
Chladič chladiacej kvapaliny
470,00
Čerpadlo chladiacej kvapaliny
92,00
Ložisko predného kolesa
190,00
Ložisko zadného kolesa
83,00
Predný brzdový kotúč
207,00
Zadný brzdový kotúč
160,00
Predné brzdové obloženie (sada)
110,00
Zadné brzdové obloženie
101,00
Predný tlmič pruženia
205,00
Zadný tlmič pruženia
182,00
*bez nákladov na servisné práce

Najnovšie články
Vstupenka na autosalón v Nitre len v AUTO BILDE

Existuje domnienka, že najlepšie zarábajú najväčšie firmy. Nie vždy to však platí. Rebríček automobiliek zoradených podľa zárobku na jednom vozidle má...

Koľko na vás výrobca zarobí pri kúpe auta?

Spor s firmami ES Automobilguss a Car Trim spôsobil, že tie prestali dodávať a VW musel v niektorých svojich závodoch pre chýbajúce poťahy na sedadlá...

Produkcia VW sa vracia do normálu

Replika pretekárskeho modelu Lister-Jaguar mala byť pôvodne hlavným tátošom filmového Teja Parkera, producenti však plány zmenili.

Na predaj je roadster z Rýchlo a zbesilo

Patentové obrázky publikované holandskou stránkou ukazujú sériovú podobu druhej generácie štvordverového kupé i ťažiskový produkt po modernizácii.

Odhalenie: Volkswagen CC a omladený Golf

Z nového konceptu má byť o dva roky sériový model. Predávať sa bude podľa všetkého aj mimo domáceho trhu, o cene sa zatiaľ nehovorí.

Lada XCode: Ruské SUV pre modernú éru

Automat s tromi spojkami si dal japonský výrobca patentovať. Kedy ho uvidíme v sériových modeloch ešte nie je jasné.

Honda pripravuje 11-stupňovú prevodovku
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×