Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Jaguar škriabe všetkými štyrmi

INZERCIA
Pohon všetkých štyroch kolies už dávno nie je doménou terénnych áut, či dnes tak moderných crossoverov alebo SUV.
13 15.03.2016 / inzercia

Pohony AWD (All Wheel Drive) sú obľúbené aj v luxusných limuzínach aj v športových kupé. A veľmi dobre si to uvedomujú aj v Jaguari. Preto ponúkajú modely s pohonom všetkých štyroch kolies vo všetkých segmentoch.

Aj s dieselom

Aktuálne, s uvedením nového modelu XF, Jaguar rozšíril ponuku verzií s pohonom všetkých štyroch kolies. Popri pôvodnom zážihovom preplňovanom trojlitrovom motore si teraz môžete dopriať pohon všetkých štyroch kolies v modelovom rade XF aj s dvojlitrovým dieselovým motorom Ingenius. Za bežných okolností elektronika smeruje všetku hnaciu silu na zadné kolesá. V porovnaní s vozidlami, ktoré majú permanentný pohon všetkých štyroch kolies si tak Jaguar zachováva jazdné vlastnosti áut so zadným náhonom. Vodič necíti v riadení žiadne nepriaznivé vplyvy a zároveň sa tak redukujú parazitné straty v hnacom reťazci.

13 fotografií v galérii

Prediktívna štvorkolka

V prípade potreby však riadiaca jednotka presunie adekvátnu časť hnacej sily dopredu. O tom kedy a aká časť hnacej sily sa má presunúť dopredu rozhoduje jednotka IDD (Intelligent Driveline Dynamics), ktorú vyvinul a nakalibroval Jaguar vo vlastnej réžii. To je unikátny prístup, pretože si automobilky pohon 4x4 zvyčajne objednávajú u subdodávateľov. Jaguar však nechcel nechať nič na náhodu a chcel, aby jeho systém predstavoval vrchol v triede. Jednotka IDD na základe množstva signálov (uhlové zrýchlenie karosérie okolo zvislej osi, priečna a pozdĺžna akcelerácia, uhol natočenia volantu atď.) kontinuálne odhaduje úroveň priľnavosti medzi pneumatikami a povrchom vozovky a tiež to ako sa aktuálne dostupná priľnavosť využíva na styčných plochách jednotlivých kolies s vozovkou.

13 fotografií v galérii

Systém pracuje prediktívne. To znamená, že na situácie reaguje prakticky skôr, než k nim dôjde. Ak napríklad IDD predpovedá, že sa kolesá zadnej nápravy blížia ku svojim trakčným limitom, bleskurýchlo presunie adekvátnu časť hnacej sily dopredu. V priebehu iba 165 milisekúnd sa tak XF dokáže pretransformovať z „čistej“ zadnokolky na plnohodnotnú štvorkolku. Hnaciu silu dopredu však riadiaca jednotka dokáže presunúť aj za účelom zmiernenia tendencie k pretáčavému šmyku pri rýchlom prejazde zákruty.

13 fotografií v galérii

IDD je totiž prepojený aj s elektronickým stabilizačným systémom (DSC), systémom presúvania krútiaceho momentu (Torque Vectoring) a tiež so systémom Jaguar Drive Control. Podobne ako v modeli F-Type, kde bol tento systém použitý prvýkrát, aj tu je jednotka IDD integrovaná do rozvodovej skrine s viaclamelovou spojkou. Rovnaký systém využíva aj nový model XE a podobný aj model XJ.

Ďalšie informácie: www.jaguar.sk/build-price-overview

 


Najnovšie články
Tesla viezla spiaceho vodiča

Zvukové výstražné znamenie v aute sa môže používať len v špecifických situáciách, kedy hrozí nebezpečenstvo. Vodiči však mimoriadne často vytrubujú neoprávnene...

Viete, ako sa má správne používať klaksón?

Tuner hovorí o štvrťmíľovom šprinte za 11,5 sekundy a maximálnej rýchlosti 300 km/h. Okrem mechanických úprav sa venoval aj vzhľadu.

BMW X6 M od G-Power má 750 koní

MPV je natiahnuté o zhruba 24 centimetrov, sedem dielikov pripadá aj na rázvor. Riešením koncových svetiel pripomína väčšieho brata Espace.

Renault Grand Scénic má nový zadok

Fotka brožúry z domáceho trhu prezradila chystané dizajnové úpravy kompaktu. Tie sa uberú rovnakým smerom ako pri väčších súrodencoch.

Mazda3: Facelift bude decentný

Práce na razení dvojkilometrového tunela v masíve Čebraťa približne pred rokom zastavili. Svah, kde mal vychádzať, je nestabilný a mohlo by dôjsť k zosuvu pôdy.

D1 pri Ružomberku má byť dostavaná do roku 2020

Taliansky výrobca luxusných športových automobilov má autorizované zastúpenie v Bratislave. Plne funkčná je predajňa i servis.

Na slovenský trh prichádza Maserati
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×