Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Jaguar škriabe všetkými štyrmi

INZERCIA
Pohon všetkých štyroch kolies už dávno nie je doménou terénnych áut, či dnes tak moderných crossoverov alebo SUV.
13 15.03.2016 / inzercia

Pohony AWD (All Wheel Drive) sú obľúbené aj v luxusných limuzínach aj v športových kupé. A veľmi dobre si to uvedomujú aj v Jaguari. Preto ponúkajú modely s pohonom všetkých štyroch kolies vo všetkých segmentoch.

Aj s dieselom

Aktuálne, s uvedením nového modelu XF, Jaguar rozšíril ponuku verzií s pohonom všetkých štyroch kolies. Popri pôvodnom zážihovom preplňovanom trojlitrovom motore si teraz môžete dopriať pohon všetkých štyroch kolies v modelovom rade XF aj s dvojlitrovým dieselovým motorom Ingenius. Za bežných okolností elektronika smeruje všetku hnaciu silu na zadné kolesá. V porovnaní s vozidlami, ktoré majú permanentný pohon všetkých štyroch kolies si tak Jaguar zachováva jazdné vlastnosti áut so zadným náhonom. Vodič necíti v riadení žiadne nepriaznivé vplyvy a zároveň sa tak redukujú parazitné straty v hnacom reťazci.

Jaguar 13 fotografií v galérii Jaguar

Prediktívna štvorkolka

V prípade potreby však riadiaca jednotka presunie adekvátnu časť hnacej sily dopredu. O tom kedy a aká časť hnacej sily sa má presunúť dopredu rozhoduje jednotka IDD (Intelligent Driveline Dynamics), ktorú vyvinul a nakalibroval Jaguar vo vlastnej réžii. To je unikátny prístup, pretože si automobilky pohon 4x4 zvyčajne objednávajú u subdodávateľov. Jaguar však nechcel nechať nič na náhodu a chcel, aby jeho systém predstavoval vrchol v triede. Jednotka IDD na základe množstva signálov (uhlové zrýchlenie karosérie okolo zvislej osi, priečna a pozdĺžna akcelerácia, uhol natočenia volantu atď.) kontinuálne odhaduje úroveň priľnavosti medzi pneumatikami a povrchom vozovky a tiež to ako sa aktuálne dostupná priľnavosť využíva na styčných plochách jednotlivých kolies s vozovkou.

Jaguar 13 fotografií v galérii Jaguar

Systém pracuje prediktívne. To znamená, že na situácie reaguje prakticky skôr, než k nim dôjde. Ak napríklad IDD predpovedá, že sa kolesá zadnej nápravy blížia ku svojim trakčným limitom, bleskurýchlo presunie adekvátnu časť hnacej sily dopredu. V priebehu iba 165 milisekúnd sa tak XF dokáže pretransformovať z „čistej“ zadnokolky na plnohodnotnú štvorkolku. Hnaciu silu dopredu však riadiaca jednotka dokáže presunúť aj za účelom zmiernenia tendencie k pretáčavému šmyku pri rýchlom prejazde zákruty.

Jaguar 13 fotografií v galérii Jaguar

IDD je totiž prepojený aj s elektronickým stabilizačným systémom (DSC), systémom presúvania krútiaceho momentu (Torque Vectoring) a tiež so systémom Jaguar Drive Control. Podobne ako v modeli F-Type, kde bol tento systém použitý prvýkrát, aj tu je jednotka IDD integrovaná do rozvodovej skrine s viaclamelovou spojkou. Rovnaký systém využíva aj nový model XE a podobný aj model XJ.

Ďalšie informácie: www.jaguar.sk/build-price-overview

 


Najnovšie články
Babráci za volantom: Po dovolenkách v plnej sile

Kto by to kedysi povedal, že Trabant môže byť auto, pri ktorom budú dievčatá zhadzovať oblečenie. No časy sa menia a niekdajší úsmevný model je dnes objektom...

Neuveriteľné: Trabant v sexi kalendári

To najlepšie čo Mercedes-Maybach zvládne. Obrnený S600 Pullman Guard stojí viac než milión eur, čo za to ponúkne?

Pullman S600 Guard: Odolá aj výbuchu bomby

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 25. septembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Štúdia by mala vychádzať z hatchbacku i30. Očakávať pri nej môžeme nielen radikálne tvary, ale tiež silný turbomotor.

Hyundai avizuje športový koncept RN30

Prototyp VBB-3 s výkonom asi tritisíc koní šiel na soľnom jazere maximálnou rýchlosťou 576 km/h, finálny výsledok sa však počíta priemerom z dvoch jázd.

Venturi prekonalo elektrický rekord

Starostlivý majiteľ na svojej Škode 100 najazdil len 17 000 kilometrov a potom ju zamkol v garáži. Po 35 rokoch uzrela svetlo sveta a žiari ako nová.

Skvost skrytý v garáži: Škoda 100 z roku 1970
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×