Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Koncern GM kúpi Cruise Automation

Manažér GM Mark Reuss bez uvedenia podrobností považuje akvizíciu za jedinečnú technologickú výhodu.
14.03.2016 / TASR

Automobilový koncern General Motors (GM) chce akvizíciou spoločnosti Cruise Automation, ktorá vznikla v roku 2013, urýchliť vývoj autonómnych vozidiel. Firma spočiatku ponúkala montážne sady, pomocou ktorých bolo možné bežné autá zmeniť na autonómne. Informovala o tom agentúra DPA.

Prvá verzia montážnej sady so strešnými senzormi za 10 000 USD (9 017,13 eura) bola spočiatku určená pre modely Audi. Firma následne upravila podnikateľský zámer a upla sa výlučne na vývoj technológií pre autonómnu jazdu.

Manažér GM Mark Reuss bez uvedenia podrobností považuje akvizíciu za jedinečnú technologickú výhodu. Podľa jeho informácií koncern mieni zachovať sídlo Cruise v San Franciscu.

Automobilky práve v súčasnosti súťažia v oblasti vývoja autonómnych vozidiel. Odborníci počítajú s tým, že tieto autá by sa mohli na cestách objavovať už v roku 2020.

(TASR)


Najnovšie články
V ktorých autách sa deti odvezú najpohodlnejšie?

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na piatok 26. augusta 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Naftový stroj s prezývkou Železný rytier využíva dvojspojkovú prevodovku a dosahuje výkon 2 400 koní.

Volvo má najrýchlejší ťahač na svete

Nový taliansky sedan láka na príťažlivý dizajn, hodnotný interiér i špičkové jazdné vlastnosti. Zvládne konkurovať zavedenej nemeckej prémii?

Test Alfa Romeo Giulia: Nálož emócií

Pozrieť si najnovšie autá a pritom ušetriť? Exkluzívne, ako jediný motoristický časopis na Slovensku, vám AUTO BILD daruje vstupenku na autosalón v Nitre...

Vstupenka na autosalón v Nitre len v AUTO BILDE

Existuje domnienka, že najlepšie zarábajú najväčšie firmy. Nie vždy to však platí. Rebríček automobiliek zoradených podľa zárobku na jednom vozidle má...

Koľko na vás výrobca zarobí pri kúpe auta?

Spor s firmami ES Automobilguss a Car Trim spôsobil, že tie prestali dodávať a VW musel v niektorých svojich závodoch pre chýbajúce poťahy na sedadlá...

Produkcia VW sa vracia do normálu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×