Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Subaru XV Concept: Ešte silnejší charakter

ZO ŽENEVY
Subaru už intenzívne pracuje na nástupcovi aktuálneho crossoveru XV. V Ženeve predstavená štúdia ukázala, ako by mohol vyzerať.
5 1 príspevok 14.03.2016 / Tomáš Neuschl

Aktuálna generácia Subaru XV tento rok na jeseň oslávi päťročnicu od svojho príchodu na trh a len nedávno dostala facelift, fabrickí inžinieri už ale pochopiteľne intenzívne pracujú na jej nástupcovi. Ako by mohol vyzerať, naznačuje v Ženeve predstavený koncept s rovnomenným názvom.

Pri pohľade spredu prezrádzajú príslušnosť k značke typické jastrabie oči 5 fotografií v galérii Pri pohľade spredu prezrádzajú príslušnosť k značke typické jastrabie oči

Crossover XV bol pôvodne len modelom v rámci radu Impreza, no súčasnú generáciu už automobilka povýšila na samostatný typ. Vlastný charakter dával zreteľne najavo, hoci bol so základom stále spriaznený vizuálne i technicky. Porovnanie aktuálneho konceptu so štúdiou hatchbacku Impreza, predstavenou koncom minulého roku v Tokyu potvrdzuje, že v nastúpenom trende budú Japonci pokračovať.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Karoséria tvarovaná v nastupujúcom značkovom štýle nazvanom Dynamix X Solid dostala úplne nový bledomodrý lak nazvaný Glacier Khaki Silica, kontrastujúci s ochrannými nástavcami matnej antracitovej farby vôkol celého auta. Robustný dojem dotvárajú 19-palcové kolesá, obuté do pneumatík rozmeru 245/50. Výrazným doplnkom sú i disky s oranžovo-lešteným povrchom, použitým aj na ďalších dieloch, čo dáva autu oveľa veselší výraz.

Aktuálne Subaru XV na obrazovke, verzus koncept nasledovníka naživo 5 fotografií v galérii Aktuálne Subaru XV na obrazovke, verzus koncept nasledovníka naživo

Koncept XV má pôdorysné rozmery 4 520 a 1 920 mm, do výšky meria 1 570 mm. V porovnaní so súčasným sériovým typom je teda o asi 80 mm dlhší, necelých 100 mm širší a približne 50 mm nižší. Zmenil sa aj rázvor náprav, narástol zhruba o 30 mm na súčasných 2 670 mm. Jeho základom je úplne nová platforma, na bohatšie informácie je však automobilka skúpa. I tak si však môžeme byť istí, že má pod prednou kapotou plochý štvorvalec, ktorého výkon smeruje na všetky kolesá.

Koncept to na prvý pohľad už nemá do sériovej výroby príliš ďaleko, dovtedy sa však ešte určite zmení aspoň niekoľko detailov, ako napríklad chýbajúce kľučky dverí. Zatmavené okná okrem toho prezrádzajú, že množstvo práce majú ešte pred sebou aj interiéroví dizajnéri. Sériové Subaru XV nasledujúcej generácie by sa malo dostať na trh koncom budúceho roku.


Najnovšie články
Symfónia dvanásťvalcových superšportov

Nevšedný model sa od štandardných kúskov odlišoval na prvý pohľad. Okrem novej tváre mal červený interiér a pod kapotou 5,6-litrový osemvalec.

Mercedes si pripomenul špeciálne Géčko

Technický manažér Audi Stefan Knirsch s okamžitou platnosťou zložil funkciu a opúšťa automobilku.

Dieselgate: Knirsch okamžite opúšťa Audi

Možno kúpiť auto a neprerobiť? V niektorých prípadoch áno a vôbec nemusí ísť len o exkluzívne modely. Prinášame vám niekoľko osvedčených tipov na jazdené autá,...

Jazdené autá, na ktorých nemôžete prerobiť

Elektrický päťdverový hatchback trochu pripomína Up!, no má futuristické tvary, konštrukciu bez B-stĺpika a posuvné zadné dvere.

Nový elektromobil VW na náčrtoch

Koncept s prívlastkom X-Perience príde do Paríža. Od štandardného modelu sa odlišuje len v detailoch ako sú nárazníky, kolesá a svetlá výška.

Seat Ateca s drsnejším vzhľadom

Audi, BMW a Mercedes chcú v rámci spoločného projektu umožniť výmenu dát medzi vozidlami. Informácie sa budú týkať najmä premávky a budú sa zdieľať anonymne.

Autá si budú vymieňať dáta
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×