Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Subaru XV Concept: Ešte silnejší charakter

ZO ŽENEVY
Subaru už intenzívne pracuje na nástupcovi aktuálneho crossoveru XV. V Ženeve predstavená štúdia ukázala, ako by mohol vyzerať.
5 1 príspevok 14.03.2016 / Tomáš Neuschl

Aktuálna generácia Subaru XV tento rok na jeseň oslávi päťročnicu od svojho príchodu na trh a len nedávno dostala facelift, fabrickí inžinieri už ale pochopiteľne intenzívne pracujú na jej nástupcovi. Ako by mohol vyzerať, naznačuje v Ženeve predstavený koncept s rovnomenným názvom.

Pri pohľade spredu prezrádzajú príslušnosť k značke typické jastrabie oči 5 fotografií v galérii Pri pohľade spredu prezrádzajú príslušnosť k značke typické jastrabie oči

Crossover XV bol pôvodne len modelom v rámci radu Impreza, no súčasnú generáciu už automobilka povýšila na samostatný typ. Vlastný charakter dával zreteľne najavo, hoci bol so základom stále spriaznený vizuálne i technicky. Porovnanie aktuálneho konceptu so štúdiou hatchbacku Impreza, predstavenou koncom minulého roku v Tokyu potvrdzuje, že v nastúpenom trende budú Japonci pokračovať.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Karoséria tvarovaná v nastupujúcom značkovom štýle nazvanom Dynamix X Solid dostala úplne nový bledomodrý lak nazvaný Glacier Khaki Silica, kontrastujúci s ochrannými nástavcami matnej antracitovej farby vôkol celého auta. Robustný dojem dotvárajú 19-palcové kolesá, obuté do pneumatík rozmeru 245/50. Výrazným doplnkom sú i disky s oranžovo-lešteným povrchom, použitým aj na ďalších dieloch, čo dáva autu oveľa veselší výraz.

Aktuálne Subaru XV na obrazovke, verzus koncept nasledovníka naživo 5 fotografií v galérii Aktuálne Subaru XV na obrazovke, verzus koncept nasledovníka naživo

Koncept XV má pôdorysné rozmery 4 520 a 1 920 mm, do výšky meria 1 570 mm. V porovnaní so súčasným sériovým typom je teda o asi 80 mm dlhší, necelých 100 mm širší a približne 50 mm nižší. Zmenil sa aj rázvor náprav, narástol zhruba o 30 mm na súčasných 2 670 mm. Jeho základom je úplne nová platforma, na bohatšie informácie je však automobilka skúpa. I tak si však môžeme byť istí, že má pod prednou kapotou plochý štvorvalec, ktorého výkon smeruje na všetky kolesá.

Koncept to na prvý pohľad už nemá do sériovej výroby príliš ďaleko, dovtedy sa však ešte určite zmení aspoň niekoľko detailov, ako napríklad chýbajúce kľučky dverí. Zatmavené okná okrem toho prezrádzajú, že množstvo práce majú ešte pred sebou aj interiéroví dizajnéri. Sériové Subaru XV nasledujúcej generácie by sa malo dostať na trh koncom budúceho roku.


Najnovšie články
Babráci za volantom: Sekerou alebo pálkou

Výrobca Marussia bol v minulosti veľmi ambiciózny. Okrem originálneho ruského superšportu mala značka produkovať aj crossover. Pozrite si prototypy, ktoré sú...

Poklady z ruského lesa: Prototypy Marussia

KLEBETY TÝŽDŇA Alpine A120 má debutovať v Ženeve, nástupca triedy CLS príde v roku 2018 a modely Volvo S90/V90 Polestar môžu mať až šesťsto koní.

Elektrické Maserati a drsný Peugeot 308

Vedenie koncernu oznámilo svoje rozhodnutie o kontrole záchranných pásov v piatok. Ide o modely Ford Fusion a Lincoln MKZ vyrobené v rokoch 2013 až 2016.

Ford bude kontrolovať záchranné pásy

Ford dostal rovnošatu, modifikovaný bodykit i špecifické disky kolies. Jeho dynamické parametre sú postačujúce na chytenie väčšiny cestných pirátov

Policajný Mustang apeluje na bezpečnosť

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 4. decembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Crossover nesmie chýbať v ponuke žiadnej veľkej automobilky. Nám sa do rúk dostal Peugeot 2008, a to hneď s dvomi motorizáciami. Ktorá je lepšia?

Test Peugeot 2008: Súboj benzínu a nafty
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×