Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Hyundai Ioniq: Tri v jednom

ZO ŽENEVY
Automobilka Hyundai sa chce spolu so sesterskou značkou Kia stať svetovým lídrom na poli ekologických automobilov. Ich prvým krokom je ženevská novinka, umožňujúca voľbu jedného z troch typov pohonu.
7 2 príspevky 12.03.2016 / Redakcia AUTO BILD

Najvýznamnejšou premiérou značky Hyundai na ženevskom autosalóne bol typ Ioniq, prvý automobil na svete, ponúkajúci možnosť voľby pohonu z troch rôznych alternatív: hybridu, plug-in hybridu a elektromobilu. Priamo v expozícii sa predstavila prvá a tretia spomenutá verzia. Všetky sa však líšia najmä technikou, ich vizuálne rozdiely sú naozaj minimálne.

Hyundai Ioniq na ženevskom autosalóne 7 fotografií v galérii Hyundai Ioniq na ženevskom autosalóne

Kórejská novinka prichádza do segmentu, kam sa hlási stále väčší počet výrobcov, no jej najväčším súperom bude isto Toyota Prius, zatiaľ najznámejší hybrid. Okamžite je ale zrejmé, že je v porovnaní s ním tvarovaná podstatne triezvejšie. Príslušnosť ku značke je však viditeľná na prvý pohľad, za čo vďačí prednej šesťuholníkovej mriežke v rovnakom štýle ako má nový Genesis G90.

Tvary karosérie sú dominantne zamerané na čo najlepšiu aerodynamiku. Jej základom je plynulý profil po celej dĺžke karosérie, významnú rolu však zohrávajú aj detaily ako sú napríklad pohyblivé klapky v oblasti prednej mriežky, ktoré usmerňujú prúdenie vzduchu okolo auta. Výsledkom je veľmi dobrá hodnota súčiniteľa odporu vzduchu 0,24, čím sa Ioniq radí k najlepším na trhu.

Hyundai Ioniq na ženevskom autosalóne 7 fotografií v galérii Hyundai Ioniq na ženevskom autosalóne

Ioniq stojí na novej platforme, spoločnej pre všetky tri deriváty. Pri jej vývoji bolo hlavnými cieľom umiestniť do nej lítium-ionové akumulátory dostatočnej kapacity a samozrejme tiež osadiť konštrukčne aj rozmerovo odlišné pohonné agregáty. Usporiadanie pritom muselo zabezpečiť aj dosiahnutie čo najnižšieho ťažiska, pretože konštruktéri nechceli robiť ústupky v jazdnej dynamike.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Interiér hatchbacku pôsobí svojimi tvarmi nanajvýš súčasne a vpredu je aj dostatočne priestranný, vzadu sa však budú musieť urastenejší cestujúci trošku uskromniť. Materiály, zväčša plasty, pôsobia na dotyk príjemne, niektoré z nich sú pritom vyrobené ako recyklát, čím zvýrazňujú ekologický aspekt novinky. Z rovnakého dôvodu možno v kabíne vidieť aj niekoľko modrých detailov, korešpondujúcich s podobnými motívmi zvonku.

Hyundai Ioniq na ženevskom autosalóne 7 fotografií v galérii Hyundai Ioniq na ženevskom autosalóne

Hybridná verzia kombinuje atmosferický zážihový motor objemu 1,6 litra, dosahujúci 77 kW (105 k) s elektromotorom, ktorý do systému dodáva ďalších 32 kW (44 k). Výkon každého agregátu však vrcholí pri iných otáčkach, takže spoločná špička je 104 kW (141 k). Výsledný krútiaci moment dosahuje 265 Nm a na kolesá prúdi cez šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovku. Konštruktéri sa pre ňu rozhodli vďaka dynamike, ktorú s ňou auto dosahuje, pretože v tejto oblasti nemienia robiť kompromisy.

Ioniq s hybridným pohonom a takisto elektrická verzia by mali prísť do predaja ešte v tejto polovici roku, dovtedy sa pravdepodobne dozvieme aj ich bližšie technické údaje. Plug-in hybrid ich bude nasledovať s odstupom niekoľkých mesiacov.


Najnovšie články
Porsche zhodilo Smart do kanála

Emisná aféra bude stáť Volkswagen len v USA prinajmenšom 13,28 miliardy eur. Za tieto peniaze sa postará aj o chybné autá klientov. Súd už rozhodol, čo s nimi...

Dieselgate má riešenie: Mnohých nepoteší

Nový pick-up je produktom internej spolupráce v rámci koncernu, čo je jasné pri pohľade na skelet. Montovať sa doň bude agregát 2.3 dCi.

Renault Alaskan: Navara po francúzsky

Pod rast sa výrazne podpísal vysoký dopyt na domácom trhu aj v zahraničí. Výroba vozidiel pre domáci trh vzrástla v máji o 22,7 % a pre zahraničné trhy o 27,3...

Produkcia áut v Británii v máji vzrástla

Z Wolfsburgu prichádza nová edícia obľúbeného SUV Touareg. Má výrazné lakovanie a luxusný interiér, v ktorom sa nešetrilo drahými materiálmi.

Touareg Executive: Ako francúzske víno

Sedan sa od štandardnej verzie líši na prvý pohľad, za čo môže v prvom rade lak. Neoficiálne sa hovorí o použití výkonnejšieho naladenia 1,8-litrového benzínu.

Lada ukázala model Vesta Sport

VAŠA TÉMA Ak sa rozhodnete cestovať na dovolenku autom, rozhodne nepodceňujte rozdiely v zákone o premávke. Na cestu sa dôkladne pripravte.

Na čo si musíte dávať pozor v Chorvátsku?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×