Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Rimac prekvapil pretekárskou verziou

ZO ŽENEVY
Okruhovo ladené elektrické kupé Concept_S má maximálny výkon vyše jeden megawatt a má byť schopné vyvinúť priečne zrýchlenie 1.7 g.
17 3 príspevky 11.03.2016 / Marek Pokrývka

Krátko pred otvorením brán ženevského výstaviska Palexpo ukázala malá chorvátska firma Rimac Automobili sériovú verziu elektromobilu Concept_One. Tá vo veľkej miere kopíruje päť rokov starý koncept. Mate Rimac však na autosalóne prekvapil pretekárskou verziou tohto vozidla, ktorá dostala označenie Concept_S a ešte väčšie akumulátorové svaly.

Rimac Concept_S naživo na ženevskom autosalóne 17 fotografií v galérii Rimac Concept_S naživo na ženevskom autosalóne

Toto okruhovo ladené kupé sa od svojho súrodenca líši na prvý pohľad, za čo môže drsný bodykit. Vyrobený je prevažne z uhlíkových vlákien. Na veľký predný spojler nadväzujú nadstavce prahov, vzadu sa objavilo obrovské prítlačné krídlo. Upravené sú okrem toho aj svetlá či nárazníky.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Elektrické vozidlo stojí na špecifických diskoch kolies s obutím Pirelli P Zero Trofeo. Odľahčený interiér obsahuje dve škrupinové sedadlá, jeho povrchy pokrýva alcantara a karbón.

Okruhové elektrické kupé má odľahčený interiér 17 fotografií v galérii Okruhové elektrické kupé má odľahčený interiér

Pretekársku novinku poháňa upravený systém známy z východiskového elektromobilu, ktorý prešiel ladením. Concept_S má maximálny výkon vyše jeden megawatt. Presné parametre pohonu R-AWTV_S sú až 1 018 kW (1 384 k) a 1 800 Nm. Chorvátsky zázrak vďaka tomu zrýchli na stovku za 2,5 sekundy a v priebehu 13,1 s by mal letieť trojnásobným tempom. Maximálka je 365 km/h.

Concept_S zrýchli na stovku v priebehu 2,5 sekundy 17 fotografií v galérii Concept_S zrýchli na stovku v priebehu 2,5 sekundy

Rimac Automobili okrem týchto čísel uvádza, že okruhový model má byť schopný vyvinúť priečne zrýchlenie 1.7 g a z rýchlosti 100 km/h zabrzdí na dráhe 31,5 metra. Vozidlo vážiace 1 800 kilogramov je vybavené batériou s kapacitou 82 kWh. Otázkou zostáva, aká bude jej výdrž pri plnohodnotnom nasadení. Ešte dôležitejšie je však čosi iné. Chorvátska firma totiž neprezradila, či zostane Concept_S jedináčikom, alebo z neho vznikne viac exemplárov skutočne smerujúcich na pretekárske trate. V prvom prípade by totiž polemika okolo dojazdu bola zbytočná...


Najnovšie články
Honda S2000 s osemvalcovým srdcom

Nekompromisný roadster pekne pritvrdil. Namiesto 695 kilogramov váži iba 640 kg a pod kapotou má objemnejší 2,3-litrový agregát.

Mexický VUHL 05 v ostrejšej verzii

Druhá generácia päťdverového liftbacku dizajnom nadväzuje na predchodcu, no prichádza s množstvom zmien. Vo všetkých verziách ohuruje dynamikou.

Nová Panamera: Najrýchlejší diesel sveta

Zamestnanci firiem Škoda a Kofola dali hlavy dokopy a predstavili svetu unikátnu Fabiu. Z nej bude vyrobených len 99 kusov.

Fabia Kofola prichádza s chladničkou

Dotknuté vozidlá sú vpredu vybavené záclonovými airbagmi, ktorých vyvíjače tlaku pozostávajú z dvoch komôr. V niektorých vyvíjačoch mohla vzniknúť trhlina.

Toyota zvoláva globálne 1,43 milióna áut

Vnútorný priestor odvážne štylizovaného vozidla automobilka okorenila asymetrickou palubnou doskou, výrazným displejom a farebnou obrubou.

Toyota C-HR ukázala svoj interiér

Nové japonské kupé má poriadne ostré tvary vyvolávajúce dojem dynamiky. V skutočnosti to nie je žiaden športovec, ale pohodlné dvojdverové GT.

Test Lexus RC200t: Klame telom
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×