Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Rimac prekvapil pretekárskou verziou

ZO ŽENEVY
Okruhovo ladené elektrické kupé Concept_S má maximálny výkon vyše jeden megawatt a má byť schopné vyvinúť priečne zrýchlenie 1.7 g.
17 3 príspevky 11.03.2016 / Marek Pokrývka

Krátko pred otvorením brán ženevského výstaviska Palexpo ukázala malá chorvátska firma Rimac Automobili sériovú verziu elektromobilu Concept_One. Tá vo veľkej miere kopíruje päť rokov starý koncept. Mate Rimac však na autosalóne prekvapil pretekárskou verziou tohto vozidla, ktorá dostala označenie Concept_S a ešte väčšie akumulátorové svaly.

Rimac Concept_S naživo na ženevskom autosalóne 17 fotografií v galérii Rimac Concept_S naživo na ženevskom autosalóne

Toto okruhovo ladené kupé sa od svojho súrodenca líši na prvý pohľad, za čo môže drsný bodykit. Vyrobený je prevažne z uhlíkových vlákien. Na veľký predný spojler nadväzujú nadstavce prahov, vzadu sa objavilo obrovské prítlačné krídlo. Upravené sú okrem toho aj svetlá či nárazníky.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Elektrické vozidlo stojí na špecifických diskoch kolies s obutím Pirelli P Zero Trofeo. Odľahčený interiér obsahuje dve škrupinové sedadlá, jeho povrchy pokrýva alcantara a karbón.

Okruhové elektrické kupé má odľahčený interiér 17 fotografií v galérii Okruhové elektrické kupé má odľahčený interiér

Pretekársku novinku poháňa upravený systém známy z východiskového elektromobilu, ktorý prešiel ladením. Concept_S má maximálny výkon vyše jeden megawatt. Presné parametre pohonu R-AWTV_S sú až 1 018 kW (1 384 k) a 1 800 Nm. Chorvátsky zázrak vďaka tomu zrýchli na stovku za 2,5 sekundy a v priebehu 13,1 s by mal letieť trojnásobným tempom. Maximálka je 365 km/h.

Concept_S zrýchli na stovku v priebehu 2,5 sekundy 17 fotografií v galérii Concept_S zrýchli na stovku v priebehu 2,5 sekundy

Rimac Automobili okrem týchto čísel uvádza, že okruhový model má byť schopný vyvinúť priečne zrýchlenie 1.7 g a z rýchlosti 100 km/h zabrzdí na dráhe 31,5 metra. Vozidlo vážiace 1 800 kilogramov je vybavené batériou s kapacitou 82 kWh. Otázkou zostáva, aká bude jej výdrž pri plnohodnotnom nasadení. Ešte dôležitejšie je však čosi iné. Chorvátska firma totiž neprezradila, či zostane Concept_S jedináčikom, alebo z neho vznikne viac exemplárov skutočne smerujúcich na pretekárske trate. V prvom prípade by totiž polemika okolo dojazdu bola zbytočná...


Najnovšie články
Volkswagen I.D.: Elektromobil, ktorý jazdí sám

Kórejský hatchback má množstvo enormne veľkých aerodynamických komponentov, dvojliter s výkonom 279 kW (380 k) a pohon oboch náprav.

Hyundai N Concept RN30: Rýdzi pretekár

Mercedes-Benz sa v Paríži chváli elektrickým SUV-kupé. Dizajnovo vyzerá výborne, my sme sa však dostali aj do interiéru.

Mercedes Generation EQ: Elektrizujúca dynamika

Koncept športovo-úžitkového Bavora kladie dôraz na štýlový dizajn a vzhľadom na svoje exteriérové rozmery má netradične svalnaté tvary.

BMW X2: Dravé SUV pripomína Evoque

Tretia generácia guľatučkého hatchbacku sa inšpirovala svojim väčším súrodencom. Na výber má byť s piatimi motormi.

Nový Citroën C3: Malý kaktus z Trnavy

Automobilové koncerny vo svete znižujú investície do nových fabrík a ich modernizácie, namiesto toho smerujú peniaze do vývoja nových technológií, napríklad,...

Automobilky stopli investície do fabrík

Škoda vypustí svojho „medveďa“ do terénu začiatkom budúceho roka. Na parížskom autosalóne sa však konečne sprístupnili podstatné informácie – napríklad to,...

Škoda Kodiaq: Poznáme základnú cenu a výbavu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×