Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Fiat Tipo: Prvé dojmy z jazdy a slovenské ceny

Dostupný taliansky sedan bol uvedený na náš trh. Prinášame vám naše prvé dojmy z jazdy s novinkou a tiež prehľad výbav a cien tohto modelu.
21 19 príspevkov 11.03.2016 / Tomáš Neuschl

Fiat Tipo patrí, najmä z pohľadu slovenského motoristu, k najdôležitejším novinkám tohtoročnej automobilovej jari.  Výstavnú premiéru mal na ešte stále aktuálnom ženevskom autosalóne, kde sme sa s ním aj prvý krát naživo zoznámili. Staticky sme preverili všetkých troch členov nastupujúcej rodiny, teda sedan, hatchback aj kombi. Teraz, po niekoľkých dňoch, prichádza rad aj na prvú skúsenosť za volantom, keď sme si počas uvedení talianskej novinky na slovenský  trh vyskúšali prvý spomenutý karosársky variant.

Fiat Tipo 21 fotografií v galérii Fiat Tipo

Najmladší zástupca turínskej značky bude hájiť jej farby v nižšej strednej triede, teda jednom z najobsadenejších európskych segmentov. Mieri pritom do stále populárnejšej skupiny cenovo výhodných automobilov, ako je napríklad Renault Fluence, Peugeot 301, Citroen C-Elyssée či Škoda Rapid. Na cestu k úspechu pritom nevykročil zle, od uvedenia do predaja si ho objednalo už 20 000 zákazníkov.

Sedan s kvalitne spracovaným interiérom

Rôzne karosárske verzie v tejto triede štandardne vznikajú ako deriváty základného modelu, Tipo je však výnimkou. Sedan vznikal na bielom hárku papiera, vďaka čomu pôsobí na pohľad pomerne  elegantne. Priaznivý dojem z jeho tvarov umocňujú aj viaceré detaily, ako napríklad pozdĺžne prelisy na kapote a na streche, ktoré majú nielen estetický, ale evidentne aj funkčný účel: zvýšiť tuhosť týchto dielov.

Fiat Tipo 21 fotografií v galérii Fiat Tipo Novinka však láka nielen dizajnom, ale najmä funkčnosťou. Patrí k nej i skutočne rozmerný interiér, ponúkajúci aj štvorici dospelých urastených pasažierov dostatok miesta vo všetkých smeroch, na nohy i vo výške ramien. Istým obmedzením je len priestor na hlavu pre zadných cestujúcich vyšších ako 1,9 metra. Sedadlá v oboch radoch sú pritom veľmi dobre tvarované a ponúkajú dostatočnú oporu vo všetkých smeroch, aj pri dynamickejšej jazde v zákrutách.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Milo nás prekvapila aj elektricky ovládaná bedrová opierka na sedadle vodiča, výčitku si však zaslúži nastavovanie sklonu jeho operadla, ktorého páčka je umiestnená v tesnej blízkosti B stĺpika, čo citeľne sťažuje manipuláciu s ňou. Rozsah nastavovania sedadla je však dostatočný a vhodnú pozíciu za volantom si nájde aj šofér, ktorého výška výraznejšie prevyšuje priemer. Pomôže mu v tom aj výškovo i pozdĺžne prestaviteľný multifunkčný volant s dobre tvarovaných vencom, ktorý by si však určite zaslúžil lepší materiál.

Fiat Tipo 21 fotografií v galérii Fiat Tipo

Interiér je na pohľad spracovaný kvalitne a robustne, ani pri prejazde výrazných nerovnosti sa z jeho dutín neozývali nejaké nemilé zvuky. Plasty sú príjemné na dotyk a kvalitne pôsobí aj čalúnenie sedadiel. Dostatočné je aj množstvo odkladacích priestorov, a to aj na väčšie fľaše, a potešia aj milé drobnosti, ako napríklad lampička na čítanie nad zadnými sedadlami.

So zážihovým motorom od 11 740 eur

Pri jazde sme si vyskúšali Tipo s dvomi motormi. Prvým bol vznetový štvorvalec Multijet 2 s objemom 1,6 litra a výkonom 88 kW (120 k), spolupracujúci s dobre odstupňovanou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Konštruktéri evidentne popracovali aj na jeho zvukovej izolácii. Hluk od neho je totiž veľmi dobre utlmený a ani pri vyššej rýchlosti nepôsobí rušivo. Priaznivá je aj hladina aerodynamického hluku v kabíne, ktorá pri 130 km/h nebráni rozhovoru bežnou hlasitosťou.

Fiat Tipo 21 fotografií v galérii Fiat Tipo

Druhým agregátom s ktorým sme jazdili bol zážihový štvorvalec s objemom 1,4 litra, dosahujúci maximálny výkon 70 kW (95 k). Aj jemu je partnerom manuál so šiestimi stupňami. Proti odstupňovaniu prevodovky námietky nemáme, isté výčitky by sme však smerovali k akustickému prejavu tohto agregátu, ktorý sa pri ostrejšej akcelerácii prejavuje pomerne surovým zvukom, ktorý je počuteľný viac, než je v dnešnej dobe zvykom. Jeho prejav je drsnejší ako u naftovej jednotky.

Fiat Tipo sa do predajní rozbieha už v týchto dňoch. K dispozícii bude v troch úrovniach výbavy, okrem základnej aj vo vyšších Plus a Lounge. Vo všetkých je pritom štandardom ponuka všetkých dnes bežných bezpečnostných a asistenčných systémov, len v základe, začínajúcom so zážihovým motorom 1,4 litra na sume 11 740 eur, je potrebné si priplatiť za bočné airbagy.

Fiat Tipo 21 fotografií v galérii Fiat Tipo

Lepšia úroveň výbavy Plus je s rovnakým motorom dostupná už od 13 040 eur, priaznivci nafty si musia pripraviť 15 540 eur. Najvyšší stupeň Lounge je so základným motorom k dispozícii od 14 040 eur. Slovenský importér ale pri príležitosti začiatku predaja pripravil zvláštny model Opening Edition, vybavený klimatizáciou a parkovacími senzormi, postavený na 17“ diskoch. Jeho cena je 11 990 eur.


Najnovšie články
Expresné odťahovanie v Turecku

České vozidlo pokrstené po medveďovi pôsobí v mnohých prvkoch povedome, no štandardy značky posunie o úroveň vyššie.

Škoda Kodiaq odhalila svoj interiér

Autosalón v Moskve priniesol veľkú novinku automobilky AvtoVAZ. Pozrite sa ako by koncept XCode mohol vyzerať v športovej aj sériovej verzii!

Takto by mohla vyzerať nabrúsená Lada XCode

SUV dostalo do vienka dva silné motory: benzínový agregát s výkonom 162 kW (220 k) a naftový dosahujúci až 177 kW (240 k).

Špičkové dvojlitre pre VW Tiguan

Aféra koncernu Volkswagen má ďalšie obete, na ktoré sa od začiatku zabúda. Sú nimi obce a mestá v okolí fabrík VW, ktoré sú odkázané na firemné dane. VW však...

Dieselgate: Takto sa aféra dotkne bežných ľudí

Fanúšikovia automobilky Mazda sa dlhodobo dožadujú o nový športový model série RX. Zdá sa, že ich čakanie sa blíži ku koncu. Mazda ukáže RX-9 v roku 2019.

Mazda RX-9: Japonský samuraj potvrdený

Norma Euro 6 priniesla opäť čistejšie exhaláty, ale aj náročnejšiu techniku. Väčšina vznetových motorov sa už nezaobíde bez SCR katalyzátora, vyžadujúceho si...

AdBlue predraží jazdu na naftu: Vieme ako veľmi
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×