Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Omladené BMW radu 1: Ohrozený druh

Zmodernizovaný bavorský kompakt má svoje dni v súčasnej podobe zrátané, jeho nástupca prejde na predný pohon. Má to viacero dôvodov.
24 18 príspevkov 08.03.2016 / Marek Pokrývka

V priebehu minulého roka ste na našej stránke mohli pri viacerých príležitostiach vidieť sivé BMW radu 1, ktoré patrilo k omladenej druhej generácii tohto typu. S týmto Bavorom sme sa už rozlúčili, teraz sme stručne zrekapitulovali postrehy nazbierané počas viac než 10-tisíc kilometrov.

S omladeným bavorským hatchbackom sme navštívili viacero múzeí 24 fotografií v galérii S omladeným bavorským hatchbackom sme navštívili viacero múzeí

S týmto vozidlom sme fungovali v rôznych režimoch, nevyhli sa mu ani dlhé trasy. Za jeho volantom sme navštívili viacero múzeí v Nemecku. Okrem domáceho BMW nás mníchovský kompakt dopravil aj do centrály štyroch kruhov, expozície značky Porschenakoniec aj Mercedes. Popri tom sme na ňom absolvovali viacero rôznych testovacích jázd.

Slušný turbodiesel a tuhý podvozok

Počas našich ciest sme mali možnosť dobre preveriť technickú stránku vozidla. Zmodernizovaný hatchback sme skúšali vo verzii 118d xDrive, teda so vznetovým dvojlitrom prenášajúcim výkon 110 kW (150 k) na všetky kolesá. V našom prípade cez manuálnu prevodovku.

Vznetový dvojliter poskytuje mníchovskému kompaktu slušnú dynamiku 24 fotografií v galérii Vznetový dvojliter poskytuje mníchovskému kompaktu slušnú dynamiku

Tomuto motoru niet veľmi čo vytknúť, bavorskej jednotke poskytuje turbodiesel slušnú dynamiku. Pri bežnej jazde navyše veľmi neotravuje. V plnom nasadení je síce hlučnejší a jeho spotreba vie vyskočiť aj na osem litrov, no inak kultivovanosťou nesklame. Dokáže byť pritom celkom úsporný. Na diaľnici i v meste sa zmestí pod číslo šesť, mimo mesta apetít klesá k štyrom.

Omladená jednotka má tuhé nastavenie podvozka, ktorý neposkytuje ani na 16-palcových diskoch nejaký prehnaný komfort. Stavaný je skôr na kvalitné povrchy. Na druhej strane dokáže BMW ponúknuť výborné jazdné vlastnosti, na suchu sa prejavuje veľmi neutrálne. Driftovacia mašina to však v tejto verzii nie je. Na svedomí to má nielen priemerne výkonný motor, ale aj pohon všetkých kolies. Ten upravuje správanie automobilu smerom k bezpečnej nedotáčavosti.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Z praktického hľadiska nie je hviezdou

Samozrejme, absolvovanie mnohých krátkych i dlhých trás za volantom hatchbacku nám dalo dostatok priestoru aj na zhodnotenie praktických aspektov. Z tohto hľadiska má Bavor rezervy. Pre špecifickú koncepciu a kabínu posunutú smerom vzad neprekypuje vnútorným priestorom.

Obmedzená je kapacita pre zadných pasažierov i kufor, v týchto smeroch je BMW len sivým priemerom. Mnoho konkurentov ponúka vzdušnejšie prostredie. Rovnako je to v prípade odkladacích priestorov, hatchback nejako veľa miest na odloženie drobností neponúka. Druhou stránkou mince je ergonómia. Tu sme nenašli žiaden väčší dôvod na kritiku, práve naopak. Vozidlo je na špičkovej úrovni. Pre mníchovské produkty je to už tradičný rys, takže nejde o prekvapenie.

Kapacita je obmedzená, ergonómia BMW je však na špičkovej úrovni 24 fotografií v galérii Kapacita je obmedzená, ergonómia BMW je však na špičkovej úrovni

Z praktického hľadiska teda nie je tento päťdverový automobil nijakou hviezdou, z čoho možno viniť v prvom rade pohon zadnej nápravy. Vidieť to na porovnaní s alternatívou z rovnakej stajne. Active Tourer z radu 2 dokáže v tomto smere ponúknuť jednoznačne viac.

Potenciál auta ocení máloktorý zákazník

Spomínané nedostatky patria k príčinám, prečo má BMW radu 1 svoje dni v súčasnej podobe zrátané. Zmodernizovaný bavorský kompakt má byť posledným modelom tejto koncepcie. Je verejným tajomstvom, že jeho priamy nástupca prejde na predný pohon. Rovnako ako to nedávno urobil typ X1. Má to aj viacero ďalších dôvodov, ako sú výrobné náklady či jazdné vlastnosti.

Je verejným tajomstvom, že nástupca jednotky prejde na predný pohon 24 fotografií v galérii Je verejným tajomstvom, že nástupca jednotky prejde na predný pohon

Správaním sa na ceste patrí jednotka na elitu segmentu, ale má to háčik. Len máloktorý zákazník to ocení. Modelov schopných využiť danosti podvozku a pohonu spoliehajúceho sa najmä na zadné kolesá je menšina. Omnoho častejšie než štítok M135i vidíte na cestách verzie 116d či 118d xDrive, ako bol aj nami skúšaný exemplár. Potenciál auta teda vyjde často navnivoč. Klientela si skôr uvedomuje obmedzenia, ktoré takáto konfigurácia pohonu prináša.

Kompaktný mníchovský hatchback teda má svoje kvality, no pod tlakom okolností sa z neho stal ohrozený druh. Záujemcovia o päťdverák schopný jazdiť dverami napred by sa mali so svojimi objednávkami poponáhľať. Všetko nasvedčuje tomu, že podobný model tak skoro neuvidíme...


Najnovšie články
Kvíz: Futbalové superhviezdy a ich autá

Automobilový priemysel, ktorého podiel na maďarskom priemysle dosahuje 31 %, zamestnáva v súčasnosti 157 000 ľudí, o 13 % viac než koncom minulého roka,...

Daimler postaví v Maďarsku ďalší závod

Rusi použili uhlíkové vlákna na nárazníkoch, rozšírených blatníkoch či difúzore nemeckého SUV. Osemvalec vedia vyladiť na 527 k (716 k).

TopCar Inferno aj z klasického GLE

Britský roadster má klasické tvary z uhlíkových kompozitov, moderné technológie a veľký atmosférický osemvalec od BMW.

Bristol Bullet: Zmes retra a moderny

Nový Opel Astra sa už spoľahlivo udomácnil na trhu. Jeho predchodca ale stále vyzerá k svetu a ojazdené exempláre sú navyše dostupné za priaznivejšie ceny...

Jazdený Opel Astra J: Lepší než predchodca

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 30. júla 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Počas jedného dňa položili pracovné stroje na rušnej ulici asi 8 000 ton zmesi na ploche vyše 32-tisíc metrov štvorcových.

Bleskové asfaltovanie v Moskve
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×