Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Omladené BMW radu 1: Ohrozený druh

Zmodernizovaný bavorský kompakt má svoje dni v súčasnej podobe zrátané, jeho nástupca prejde na predný pohon. Má to viacero dôvodov.
24 18 príspevkov 08.03.2016 / Marek Pokrývka

V priebehu minulého roka ste na našej stránke mohli pri viacerých príležitostiach vidieť sivé BMW radu 1, ktoré patrilo k omladenej druhej generácii tohto typu. S týmto Bavorom sme sa už rozlúčili, teraz sme stručne zrekapitulovali postrehy nazbierané počas viac než 10-tisíc kilometrov.

S omladeným bavorským hatchbackom sme navštívili viacero múzeí 24 fotografií v galérii S omladeným bavorským hatchbackom sme navštívili viacero múzeí

S týmto vozidlom sme fungovali v rôznych režimoch, nevyhli sa mu ani dlhé trasy. Za jeho volantom sme navštívili viacero múzeí v Nemecku. Okrem domáceho BMW nás mníchovský kompakt dopravil aj do centrály štyroch kruhov, expozície značky Porschenakoniec aj Mercedes. Popri tom sme na ňom absolvovali viacero rôznych testovacích jázd.

Slušný turbodiesel a tuhý podvozok

Počas našich ciest sme mali možnosť dobre preveriť technickú stránku vozidla. Zmodernizovaný hatchback sme skúšali vo verzii 118d xDrive, teda so vznetovým dvojlitrom prenášajúcim výkon 110 kW (150 k) na všetky kolesá. V našom prípade cez manuálnu prevodovku.

Vznetový dvojliter poskytuje mníchovskému kompaktu slušnú dynamiku 24 fotografií v galérii Vznetový dvojliter poskytuje mníchovskému kompaktu slušnú dynamiku

Tomuto motoru niet veľmi čo vytknúť, bavorskej jednotke poskytuje turbodiesel slušnú dynamiku. Pri bežnej jazde navyše veľmi neotravuje. V plnom nasadení je síce hlučnejší a jeho spotreba vie vyskočiť aj na osem litrov, no inak kultivovanosťou nesklame. Dokáže byť pritom celkom úsporný. Na diaľnici i v meste sa zmestí pod číslo šesť, mimo mesta apetít klesá k štyrom.

Omladená jednotka má tuhé nastavenie podvozka, ktorý neposkytuje ani na 16-palcových diskoch nejaký prehnaný komfort. Stavaný je skôr na kvalitné povrchy. Na druhej strane dokáže BMW ponúknuť výborné jazdné vlastnosti, na suchu sa prejavuje veľmi neutrálne. Driftovacia mašina to však v tejto verzii nie je. Na svedomí to má nielen priemerne výkonný motor, ale aj pohon všetkých kolies. Ten upravuje správanie automobilu smerom k bezpečnej nedotáčavosti.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Z praktického hľadiska nie je hviezdou

Samozrejme, absolvovanie mnohých krátkych i dlhých trás za volantom hatchbacku nám dalo dostatok priestoru aj na zhodnotenie praktických aspektov. Z tohto hľadiska má Bavor rezervy. Pre špecifickú koncepciu a kabínu posunutú smerom vzad neprekypuje vnútorným priestorom.

Obmedzená je kapacita pre zadných pasažierov i kufor, v týchto smeroch je BMW len sivým priemerom. Mnoho konkurentov ponúka vzdušnejšie prostredie. Rovnako je to v prípade odkladacích priestorov, hatchback nejako veľa miest na odloženie drobností neponúka. Druhou stránkou mince je ergonómia. Tu sme nenašli žiaden väčší dôvod na kritiku, práve naopak. Vozidlo je na špičkovej úrovni. Pre mníchovské produkty je to už tradičný rys, takže nejde o prekvapenie.

Kapacita je obmedzená, ergonómia BMW je však na špičkovej úrovni 24 fotografií v galérii Kapacita je obmedzená, ergonómia BMW je však na špičkovej úrovni

Z praktického hľadiska teda nie je tento päťdverový automobil nijakou hviezdou, z čoho možno viniť v prvom rade pohon zadnej nápravy. Vidieť to na porovnaní s alternatívou z rovnakej stajne. Active Tourer z radu 2 dokáže v tomto smere ponúknuť jednoznačne viac.

Potenciál auta ocení máloktorý zákazník

Spomínané nedostatky patria k príčinám, prečo má BMW radu 1 svoje dni v súčasnej podobe zrátané. Zmodernizovaný bavorský kompakt má byť posledným modelom tejto koncepcie. Je verejným tajomstvom, že jeho priamy nástupca prejde na predný pohon. Rovnako ako to nedávno urobil typ X1. Má to aj viacero ďalších dôvodov, ako sú výrobné náklady či jazdné vlastnosti.

Je verejným tajomstvom, že nástupca jednotky prejde na predný pohon 24 fotografií v galérii Je verejným tajomstvom, že nástupca jednotky prejde na predný pohon

Správaním sa na ceste patrí jednotka na elitu segmentu, ale má to háčik. Len máloktorý zákazník to ocení. Modelov schopných využiť danosti podvozku a pohonu spoliehajúceho sa najmä na zadné kolesá je menšina. Omnoho častejšie než štítok M135i vidíte na cestách verzie 116d či 118d xDrive, ako bol aj nami skúšaný exemplár. Potenciál auta teda vyjde často navnivoč. Klientela si skôr uvedomuje obmedzenia, ktoré takáto konfigurácia pohonu prináša.

Kompaktný mníchovský hatchback teda má svoje kvality, no pod tlakom okolností sa z neho stal ohrozený druh. Záujemcovia o päťdverák schopný jazdiť dverami napred by sa mali so svojimi objednávkami poponáhľať. Všetko nasvedčuje tomu, že podobný model tak skoro neuvidíme...


Najnovšie články
Cesta na dovolenku: Kde sú najvyššie pokuty?

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na utorok 28. júna 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Chlapec bez vodičského preukazu sa snažil Porsche Cayenne dostať do garáže, pričom spôsobil rozsiahle škody.

Tínedžer zničil mamino luxusné SUV

Pretekársky model má za sebou iba 109 kilometrov. Pod jeho vysokú cenu sa podpísala špičková dynamika i výborný stav.

Na predaj je exkluzívne Porsche 924 GTR

Špičková verzia kupé dostala jedovatý zelený lak, drsný bodykit, riadenie zadnej osi a maximálny výkon 430 kW (585 k).

Mercedes-AMG GT R: Nemecká beštia

Podľa komisárky pre vnútorný trh nie je čestné, ak sa VW ukrýva za právne kľučky. "Nie je mojou úlohou radiť Volkswagenu. No správať sa k spotrebiteľom...

Brusel vyzýva VW k odškodneniu spotrebiteľov v Európe

Otvorený model GT12 je exkluzívnym produktom divízie Q, ktorý sa nebude sériovo vyrábať. Jediný kus vznikol na konkrétnu objednávku.

Aston odhalil svoj najsilnejší roadster
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×