Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Šéf najväčšej ruskej automobilky končí

Bo Andersson sa od začiatku roka 2014 pokúšal sanovať v kríze sa nachádzajúcu automobilku. Avtovaz vlani zaznamenal stratu 74 miliárd RUB (940 miliónov eur).
08.03.2016 / TASR

Švédsky šéf najväčšej ruskej automobilky Avtovaz Bo Andersson (60) musí po dvoch rokoch odísť. Nový predseda predstavenstva bude vymenovaný 15. marca, uviedla dnes agentúra Tass s odolaním sa na hlavného akcionára Renault-Nissan. Informovala o tom agentúra DPA.

Andersson sa od začiatku roka 2014 pokúšal sanovať v kríze sa nachádzajúcu automobilku. Prepustil tretinu zamestnancov, zreorganizoval produkciu a predstavil nové modely značky Lada.

Podľa mediálnych správ považovala ruská štátna technologická firma Rostec, ktorá je akcionárom v Avtovaze, prepúšťanie za príliš rozsiahle. Andersson zároveň príliš draho nakúpil zahraničné dielce, uviedol šéf Rostecu Sergej Čemesov.

Ďalší akcionár Renault-Nissan zasa považoval stratu automobilky za príliš vysokú. Avtovaz vlani zaznamenal stratu 74 miliárd RUB (940 miliónov eur).

Vlani sa predaj nových áut na ruskom trhu prepadol o 36 %. Dôvodom bola ekonomická kríza. Andersson pred svojím pôsobením v Avtovaze od roku 2009 sanoval aj ruského výrobcu nákladných áut GAZ. Avotvaz so sídlom v Togliatti kontroluje aliancia Rostec Auto, v ktorej má väčšinu Renault-Nissan.

(TASR)


Najnovšie články
Jazdený VW Golf VI TDI: Nič nové pod slnkom

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 2. júla 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Mestský drobec nemal proti luxusnému SUV žiadnu šancu, po náraze putoval okamžite pod hladinu vody.

Porsche zhodilo Smart do kanála

Emisná aféra bude stáť Volkswagen len v USA prinajmenšom 13,28 miliardy eur. Za tieto peniaze sa postará aj o chybné autá klientov. Súd už rozhodol, čo s nimi...

Dieselgate má riešenie: Mnohých nepoteší

Nový pick-up je produktom internej spolupráce v rámci koncernu, čo je jasné pri pohľade na skelet. Montovať sa doň bude agregát 2.3 dCi.

Renault Alaskan: Navara po francúzsky

Pod rast sa výrazne podpísal vysoký dopyt na domácom trhu aj v zahraničí. Výroba vozidiel pre domáci trh vzrástla v máji o 22,7 % a pre zahraničné trhy o 27,3...

Produkcia áut v Británii v máji vzrástla

Z Wolfsburgu prichádza nová edícia obľúbeného SUV Touareg. Má výrazné lakovanie a luxusný interiér, v ktorom sa nešetrilo drahými materiálmi.

Touareg Executive: Ako francúzske víno
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×