Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Šéf najväčšej ruskej automobilky končí

Bo Andersson sa od začiatku roka 2014 pokúšal sanovať v kríze sa nachádzajúcu automobilku. Avtovaz vlani zaznamenal stratu 74 miliárd RUB (940 miliónov eur).
08.03.2016 / TASR

Švédsky šéf najväčšej ruskej automobilky Avtovaz Bo Andersson (60) musí po dvoch rokoch odísť. Nový predseda predstavenstva bude vymenovaný 15. marca, uviedla dnes agentúra Tass s odolaním sa na hlavného akcionára Renault-Nissan. Informovala o tom agentúra DPA.

Andersson sa od začiatku roka 2014 pokúšal sanovať v kríze sa nachádzajúcu automobilku. Prepustil tretinu zamestnancov, zreorganizoval produkciu a predstavil nové modely značky Lada.

Podľa mediálnych správ považovala ruská štátna technologická firma Rostec, ktorá je akcionárom v Avtovaze, prepúšťanie za príliš rozsiahle. Andersson zároveň príliš draho nakúpil zahraničné dielce, uviedol šéf Rostecu Sergej Čemesov.

Ďalší akcionár Renault-Nissan zasa považoval stratu automobilky za príliš vysokú. Avtovaz vlani zaznamenal stratu 74 miliárd RUB (940 miliónov eur).

Vlani sa predaj nových áut na ruskom trhu prepadol o 36 %. Dôvodom bola ekonomická kríza. Andersson pred svojím pôsobením v Avtovaze od roku 2009 sanoval aj ruského výrobcu nákladných áut GAZ. Avotvaz so sídlom v Togliatti kontroluje aliancia Rostec Auto, v ktorej má väčšinu Renault-Nissan.

(TASR)


Najnovšie články
Ford to opäť rozbalil v továrni Craiova

Revolučná technológia mení reflektory na moderné projektory, ktoré dokážu popri dokonalom ožiarení okolia aj vytvárať rôzne obrazce.

Mercedes-Benz vyvíja digitálne svetlá

Turbodiesel talianskeho sedanu má po zásahoch do elektroniky maximum 162 kW (220 k), jeho krútiaci moment stúpol až na 530 Nm.

BR-Performance posilňuje naftovú Giuliu

Štvordverovému bestselleru chce dať japonský výrobca svojský dizajn, zatiaľ ho naznačil záberom na zadné svetlo.

Toyota Camry bude výrazne emotívnejšia

Automatizované systémy vo vozidlách síce majú slúžiť na zvýšenie bezpečnosti posádky, no nepochopenie ich činnosti zo strany predajcov aj vodičov môže viesť...

Automatizovaná jazda vyvoláva chaos

Mladá Boleslav si pripomína historický typ Trekka, ktorý začala montovať takmer presne pred polstoročím na Novom Zélande.

SUV Škoda, o ktorom ste nikdy nepočuli

Spomaľovacie prahy sú často považované za prostriedok pre bezpečné spomalenie vozidla. To je pravda, no platíme za to cenu, ktorá nie je príliš známa: vysoká...

Retardéry vraj ochraňujú naše životy: Je to omyl!
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×