Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Borgward: Dvakrát na tému SUV

ZO ŽENEVY
Duo prototypov má identický technický i dizajnový základ. Odlišná je však karoséria i pohon kategórie plug-in hybrid.
6 1 príspevok 07.03.2016 / Marek Pokrývka

Počas minulého roka oficiálne ožil Borgward. Kedysi známa nemecká značka sa na mapu automobilového sveta vrátila vďaka čínskym investorom, ktorí sa rozhodli nenadviazať na historické dedičstvo. Ako prvú lastovičku modernej éry pripravili typ BX7. Ten spadá do segmentu SUV a firma chce rovnakým smerom evidentne pokračovať. Na rovnakú tému postavila aj ďalšie dve autá.

Borgward prezentoval na ženevskom autosalóne duo BX5 a BX6 TS 6 fotografií v galérii Borgward prezentoval na ženevskom autosalóne duo BX5 a BX6 TS

Na ženevskom autosalóne prezentoval znovuzrodený výrobca duo BX5 a BX6 TS, pričom má ísť o predsériové prototypy. Ich technický i dizajnový základ je identický. Odlišná je však karoséria: päťka má konvenčné línie, kým šestka sa svojimi tvarmi vybrala smerom k trendovým SUV-kupé.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Hierarchia je teda rovnaká ako pri BMW X5/X6. Vozidlá s logom Borgward sú však oproti Bavorom menšie: stoja na rázvore 2 685 mm, pričom model BX5 má pôdorys 4 483 x 1 876 mm a na výšku meria 1 677 milimetrov. Jeho brat je o nejaký kúsok dlhší a nižší.

Predsériový prototypy dvojice SUV stoja na rázvore 2 685 milimetrov 6 fotografií v galérii Predsériový prototypy dvojice SUV stoja na rázvore 2 685 milimetrov

Okrem tvaru karosérie nájdeme na predstavených automobiloch aj ďalšie odlišnosti, ako napríklad dizajn kolies, výplň masky chladiča či tvar nárazníkov. Vďaka nim pôsobí typ BX6 TS podstatne dynamickejšie. Jeho zameranie podčiarkuje pohon kategórie plug-in hybrid, posielajúci na všetky štyri kolesá výkon 310 kW (422 k). Borgward BX5 využíva podobný systém. Naladený je však podstatne umiernenejšie, disponuje maximom na úrovni 190 kW (258 k).

Šestka sa tvarmi karosérie vybrala smerom k trendovým SUV-kupé 6 fotografií v galérii Šestka sa tvarmi karosérie vybrala smerom k trendovým SUV-kupé

Keďže ide len o prototypy, interiér nám zatiaľ nemecká spoločnosť neukázala. Na obrázky zobrazujúcich vnútorný priestor dvojice SUV však pravdepodobne nebudeme čakať dlho. Finálne verzie oboch vozidiel sa majú na svete objaviť v horizonte jedného roka, pričom ich primárnym cieľom bude Čína. Neskôr však údajne prídu aj na starý kontinent.


Najnovšie články
Ako parkovať, aby vám neodtiahli vaše auto?

Dráma menom brexit otriasla finančnými a akciovými trhmi, ropa však klesla len minimálne a palivá dokonca vzrástli. Napriek tomu by mohli maloobchodné ceny...

Palivá budú mierne lacnejšie

Stačí trošku nepozornosti, pohotová kamera a hneď je človek hviezdou internetu, či už chce, alebo nechce. Presne tak, ako vodiči v nasledujúcich príbehoch.

Babráci za volantom opäť narobili riadny rozruch

Crashtesty sú dôležitou súčasťou dnešného imidžu automobiliek. Dá sa im však veriť? Zdá sa, že výrobcovia sa postupom času prispôsobili stereotypným skúškam...

Takto nás klamú v oblasti bezpečnosti

Hovorca uviedol, že podiel hybridných a elektrických vozidiel Audi musí výrazne stúpnuť, aby spoločnosť splnila klimatické ciele

Audi chce predávať státisíce elektromobilov

Na počesť legendy predstavilo Lamborghini špeciálnu limitovanú edíciu modelu Aventador. Vyrobených bude len 50 kusov.

Lamborghini si pripomína model Miura

Nedávno debutoval špeciálny Aston Martin, Peugeot 3008 GT a tiež omladená verzia bestselleru Renault Clio.

Koncepty z budúcnosti a skice SUV Škoda
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×