Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Borgward: Dvakrát na tému SUV

ZO ŽENEVY
Duo prototypov má identický technický i dizajnový základ. Odlišná je však karoséria i pohon kategórie plug-in hybrid.
6 1 príspevok 07.03.2016 / Marek Pokrývka

Počas minulého roka oficiálne ožil Borgward. Kedysi známa nemecká značka sa na mapu automobilového sveta vrátila vďaka čínskym investorom, ktorí sa rozhodli nenadviazať na historické dedičstvo. Ako prvú lastovičku modernej éry pripravili typ BX7. Ten spadá do segmentu SUV a firma chce rovnakým smerom evidentne pokračovať. Na rovnakú tému postavila aj ďalšie dve autá.

Borgward prezentoval na ženevskom autosalóne duo BX5 a BX6 TS 6 fotografií v galérii Borgward prezentoval na ženevskom autosalóne duo BX5 a BX6 TS

Na ženevskom autosalóne prezentoval znovuzrodený výrobca duo BX5 a BX6 TS, pričom má ísť o predsériové prototypy. Ich technický i dizajnový základ je identický. Odlišná je však karoséria: päťka má konvenčné línie, kým šestka sa svojimi tvarmi vybrala smerom k trendovým SUV-kupé.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Hierarchia je teda rovnaká ako pri BMW X5/X6. Vozidlá s logom Borgward sú však oproti Bavorom menšie: stoja na rázvore 2 685 mm, pričom model BX5 má pôdorys 4 483 x 1 876 mm a na výšku meria 1 677 milimetrov. Jeho brat je o nejaký kúsok dlhší a nižší.

Predsériový prototypy dvojice SUV stoja na rázvore 2 685 milimetrov 6 fotografií v galérii Predsériový prototypy dvojice SUV stoja na rázvore 2 685 milimetrov

Okrem tvaru karosérie nájdeme na predstavených automobiloch aj ďalšie odlišnosti, ako napríklad dizajn kolies, výplň masky chladiča či tvar nárazníkov. Vďaka nim pôsobí typ BX6 TS podstatne dynamickejšie. Jeho zameranie podčiarkuje pohon kategórie plug-in hybrid, posielajúci na všetky štyri kolesá výkon 310 kW (422 k). Borgward BX5 využíva podobný systém. Naladený je však podstatne umiernenejšie, disponuje maximom na úrovni 190 kW (258 k).

Šestka sa tvarmi karosérie vybrala smerom k trendovým SUV-kupé 6 fotografií v galérii Šestka sa tvarmi karosérie vybrala smerom k trendovým SUV-kupé

Keďže ide len o prototypy, interiér nám zatiaľ nemecká spoločnosť neukázala. Na obrázky zobrazujúcich vnútorný priestor dvojice SUV však pravdepodobne nebudeme čakať dlho. Finálne verzie oboch vozidiel sa majú na svete objaviť v horizonte jedného roka, pričom ich primárnym cieľom bude Čína. Neskôr však údajne prídu aj na starý kontinent.


Najnovšie články
Ford to opäť rozbalil v továrni Craiova

Revolučná technológia mení reflektory na moderné projektory, ktoré dokážu popri dokonalom ožiarení okolia aj vytvárať rôzne obrazce.

Mercedes-Benz vyvíja digitálne svetlá

Turbodiesel talianskeho sedanu má po zásahoch do elektroniky maximum 162 kW (220 k), jeho krútiaci moment stúpol až na 530 Nm.

BR-Performance posilňuje naftovú Giuliu

Štvordverovému bestselleru chce dať japonský výrobca svojský dizajn, zatiaľ ho naznačil záberom na zadné svetlo.

Toyota Camry bude výrazne emotívnejšia

Automatizované systémy vo vozidlách síce majú slúžiť na zvýšenie bezpečnosti posádky, no nepochopenie ich činnosti zo strany predajcov aj vodičov môže viesť...

Automatizovaná jazda vyvoláva chaos

Mladá Boleslav si pripomína historický typ Trekka, ktorý začala montovať takmer presne pred polstoročím na Novom Zélande.

SUV Škoda, o ktorom ste nikdy nepočuli

Spomaľovacie prahy sú často považované za prostriedok pre bezpečné spomalenie vozidla. To je pravda, no platíme za to cenu, ktorá nie je príliš známa: vysoká...

Retardéry vraj ochraňujú naše životy: Je to omyl!
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×