Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Morgan EV3 Concept: Supermoderný veterán

ZO ŽENEVY
Výrobca „starých“ športových automobilov - anglický Morgan, myslí na budúcnosť. Jeho najnovší koncept nepoháňa žiaden vidlicový dvojvalec ako doteraz – je to elektrická trojkolka!
18 3 príspevky 07.03.2016 / Michal Bednár

Na prvý pohľad vyzerá archaicky a skutočne, prvé vozidlo značky Morgan s nulovými emisiami našlo dizajnérsku inšpiráciu v trojkolesových modeloch z 30-tych a 40-tych rokov minulého storočia.

Morgan EV3 Concept 18 fotografií v galérii Morgan EV3 Concept

Pod kapotou je však všetko nové - moderný elektrický pohon ukrývajú rovnako pokrokové, ľahké a pevné karbónové panely. Zvyšok karosérie je vytvorený z hliníka. Výsledkom je nízka hmotnosť iba pol tony, vďaka čomu sa na pomerne nízky výkon 62 koní môžeme pozerať ako na dostatočný. Veď hodnota zrýchlenia z 0 na 100 km/h za deväť sekúnd určite nie je najhoršia.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Pri takomto druhu vozidla však ide skôr o labužnícku jazdu po okresných cestách s dostatkom času na kochanie sa okolitou prírodou. Tomu zodpovedá aj najvyššia rýchlosť 145 km/h. V interiéri oceňujeme použitie tradičných materiálov a kolískových prepínačov, ktoré vhodne dopĺňajú moderný digitálny displej.

Morgan EV3 Concept 18 fotografií v galérii Morgan EV3 Concept

Zaujímavosťou je dielektrický Ashwoodov motor chladený olejom. Lítiové batérie s kapacitou 20 kWh, ktoré potrebujú na plné dobitie osem hodín, dokážu poskytnúť dostatok „šťavy“ až pre 241 kilometrov ekologickej jazdy. Rozmery elektrickej trojkolky sú nasledovné: dĺžka 3 225 mm, šírka 1 720 mm a výška rovný jeden meter. Cena zatiaľ ešte nebola zverejnená, rovnako ako začiatok predaja. Vzhľadom k povestnej nespoľahlivosti predošlých benzínových trojkoliek od značky Morgan však vnímame použitie bezúdržbového elektromotora ako správny krok...


Najnovšie články
Honda S2000 s osemvalcovým srdcom

Nekompromisný roadster pekne pritvrdil. Namiesto 695 kilogramov váži iba 640 kg a pod kapotou má objemnejší 2,3-litrový agregát.

Mexický VUHL 05 v ostrejšej verzii

Druhá generácia päťdverového liftbacku dizajnom nadväzuje na predchodcu, no prichádza s množstvom zmien. Vo všetkých verziách ohuruje dynamikou.

Nová Panamera: Najrýchlejší diesel sveta

Zamestnanci firiem Škoda a Kofola dali hlavy dokopy a predstavili svetu unikátnu Fabiu. Z nej bude vyrobených len 99 kusov.

Fabia Kofola prichádza s chladničkou

Dotknuté vozidlá sú vpredu vybavené záclonovými airbagmi, ktorých vyvíjače tlaku pozostávajú z dvoch komôr. V niektorých vyvíjačoch mohla vzniknúť trhlina.

Toyota zvoláva globálne 1,43 milióna áut

Vnútorný priestor odvážne štylizovaného vozidla automobilka okorenila asymetrickou palubnou doskou, výrazným displejom a farebnou obrubou.

Toyota C-HR ukázala svoj interiér

Nové japonské kupé má poriadne ostré tvary vyvolávajúce dojem dynamiky. V skutočnosti to nie je žiaden športovec, ale pohodlné dvojdverové GT.

Test Lexus RC200t: Klame telom
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×