Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Alfa Romeo Giulia: Definitívne na štarte

ZO ŽENEVY
Nová Giulia sa v Ženeve konečne predstavila v celej svojej kráse. Emotívne ladený sedan, postavený z jedinečných materiálov, prichádza nabitý najmodernejšou technikou.
18 33 príspevkov 06.03.2016 / Tomáš Neuschl

Alfa Romeo servírovala premiéru nového typu Giulia nanajvýš decentne. Doslova ako ostré korenie. Najskôr sa vlani v júni nakrátko ukázal špičkový model Quadrifoglio Verde, ktorý sa potom na jeseň vo Frankfurte ako jediný predstavil aj verejnosti. Zo základnej verzie spadol závoj až nakoniec, teraz, po vyše polroku v Ženeve.

Alfa Romeo Giulia 18 fotografií v galérii Alfa Romeo Giulia

Tvary karosérie už pochopiteľne neboli žiadnym tajomstvom ani pred odhalením. Giulia je elegantná kráska bez akýchkoľvek dizajnových výstrelkov, akoby uhladenými líniami pozývajúca ďalej, k jedinečnej technike, ktorú skrýva. Veď podľa aktuálneho firemného sloganu má byť práve jej mechanika zárukou emócií.

Nová Alfa prichádza na trh v troch modelových líniách: základnej Giulia, prostrednej Super a vrcholnej Quadrifoglio. Tie slabšie sa od najostrejšej verzie na pohľad líšia len minimálne. Nemajú výduchy na kapote a blatníkoch, ani spoiler na veku kufra a difúzor pod zadným nárazníkom. Tam pôvodne ústila štvorica koncoviek výfuku, ktoré sa zredukovali na dve. Menšie sú pochopiteľne aj disky kolies.

Alfa Romeo Giulia 18 fotografií v galérii Alfa Romeo Giulia

Podobné je to aj v interiéri, kde sa na prvý pohľad zmenili sedadlá, škrupinové ostali výsadou modelu QV. Aj tie nové však svojim tvarom ponúkajú spoľahlivú oporu vo všetkých smeroch a vodič si na nich ľahko nájde správnu pozíciu. Pomáha mu v tom aj v dostatočnom rozsahu nastaviteľný multifunkčný volant.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Prístrojový panel stavia na tradíciách, vyjadrených dvojicou kruhových prístrojov vo výrazných tubusoch, ktorých tvar evokuje superkupé Alfa Romeo Montreal z prelomu 60-tych a 70-tych rokov. Dopĺňa ich dvojica displejov, jeden priamo pred volantom, podľa výbavy veľký 3,5, alebo 7 palcov a druhý v strede palubnej dosky.

Alfa Romeo Giulia 18 fotografií v galérii Alfa Romeo Giulia

V Ženeve fabrika zverejnila aj údaje o ďalších motoroch, ktoré doplnia už známy V6 s výkonom 375 kW (510 k). Prvým z nich je prepĺňaný zážihový dvojliter, dosahujúci výkon 147 kW (200 k) a krútiaci moment 330 Nm. Spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou, no neskôr by mal byť k dispozícii aj so šesťstupňovým manuálom a v ďalších výkonových verziách so špičkou až 220 kW (300 k).

Druhým agregátom, ktorý bude k dispozícii hneď od debutu, je vznetový štvorvalec s objemom 2,2 litra, vyrobený v záujme čo najnižšej hmotnosti kompletne z hliníkovej zliatiny. Aktuálne je dostupný s výkonom 110, alebo 132 kW (150, resp. 180 k) a v kombinácii s osemstupňovým automatom, prípadne šesťstupňovým manuálom.

Alfa Romeo Giulia 18 fotografií v galérii Alfa Romeo Giulia

Jedinečným znakom nového sedanu je rozsiahle použitie nekonvenčných materiálov ako sú uhlíkové, či hliníkové kompozity, iné vystužené plasty a samozrejme zliatiny hliníka a horčíka. Giulia má vďaka tomu, podobne ako jej predchodcovia, opäť najtuhšiu karosériu v segmente, napriek tomu je ale aj jedna z najľahších. Model so vznetovým motorom napríklad váži len 1 374 kg a špičkový Quadrifoglio 1 524 kg. Všetky pritom majú hmotnosť rozloženú na nápravy v pomere 50/50.

Nová Alfa je pochopiteľne vybavená všetkými dnes známymi asistenčnými systémami od aktívneho tempomatu až po výstrahu upozorňujúcu na riziko zrážky, kombinovanú s autonómnymi brzdami. Samozrejmosťou je tiež upozornenie na opustenie jazdného pruhu, či monitorovanie slepého uhla spätných zrkadiel. Za zvláštnu zmienku stojí i unikátny elektrohydraulický brzdový systém, s ktorým model Quadrifoglio dokáže zastaviť z rýchlosti 100 km/h na dráhe dlhej len 32 metrov.

Nová Alfa Romeo Giulia príde na trh vzápätí po ženevskej premiére. V Európe si ju bude možné objednať už od 15. apríla.


Najnovšie články
Ford to opäť rozbalil v továrni Craiova

Revolučná technológia mení reflektory na moderné projektory, ktoré dokážu popri dokonalom ožiarení okolia aj vytvárať rôzne obrazce.

Mercedes-Benz vyvíja digitálne svetlá

Turbodiesel talianskeho sedanu má po zásahoch do elektroniky maximum 162 kW (220 k), jeho krútiaci moment stúpol až na 530 Nm.

BR-Performance posilňuje naftovú Giuliu

Štvordverovému bestselleru chce dať japonský výrobca svojský dizajn, zatiaľ ho naznačil záberom na zadné svetlo.

Toyota Camry bude výrazne emotívnejšia

Automatizované systémy vo vozidlách síce majú slúžiť na zvýšenie bezpečnosti posádky, no nepochopenie ich činnosti zo strany predajcov aj vodičov môže viesť...

Automatizovaná jazda vyvoláva chaos

Mladá Boleslav si pripomína historický typ Trekka, ktorý začala montovať takmer presne pred polstoročím na Novom Zélande.

SUV Škoda, o ktorom ste nikdy nepočuli

Spomaľovacie prahy sú často považované za prostriedok pre bezpečné spomalenie vozidla. To je pravda, no platíme za to cenu, ktorá nie je príliš známa: vysoká...

Retardéry vraj ochraňujú naše životy: Je to omyl!
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×