Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Alfa Romeo Giulia: Definitívne na štarte

ZO ŽENEVY
Nová Giulia sa v Ženeve konečne predstavila v celej svojej kráse. Emotívne ladený sedan, postavený z jedinečných materiálov, prichádza nabitý najmodernejšou technikou.
18 33 príspevkov 06.03.2016 / Tomáš Neuschl

Alfa Romeo servírovala premiéru nového typu Giulia nanajvýš decentne. Doslova ako ostré korenie. Najskôr sa vlani v júni nakrátko ukázal špičkový model Quadrifoglio Verde, ktorý sa potom na jeseň vo Frankfurte ako jediný predstavil aj verejnosti. Zo základnej verzie spadol závoj až nakoniec, teraz, po vyše polroku v Ženeve.

Alfa Romeo Giulia 18 fotografií v galérii Alfa Romeo Giulia

Tvary karosérie už pochopiteľne neboli žiadnym tajomstvom ani pred odhalením. Giulia je elegantná kráska bez akýchkoľvek dizajnových výstrelkov, akoby uhladenými líniami pozývajúca ďalej, k jedinečnej technike, ktorú skrýva. Veď podľa aktuálneho firemného sloganu má byť práve jej mechanika zárukou emócií.

Nová Alfa prichádza na trh v troch modelových líniách: základnej Giulia, prostrednej Super a vrcholnej Quadrifoglio. Tie slabšie sa od najostrejšej verzie na pohľad líšia len minimálne. Nemajú výduchy na kapote a blatníkoch, ani spoiler na veku kufra a difúzor pod zadným nárazníkom. Tam pôvodne ústila štvorica koncoviek výfuku, ktoré sa zredukovali na dve. Menšie sú pochopiteľne aj disky kolies.

Alfa Romeo Giulia 18 fotografií v galérii Alfa Romeo Giulia

Podobné je to aj v interiéri, kde sa na prvý pohľad zmenili sedadlá, škrupinové ostali výsadou modelu QV. Aj tie nové však svojim tvarom ponúkajú spoľahlivú oporu vo všetkých smeroch a vodič si na nich ľahko nájde správnu pozíciu. Pomáha mu v tom aj v dostatočnom rozsahu nastaviteľný multifunkčný volant.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Prístrojový panel stavia na tradíciách, vyjadrených dvojicou kruhových prístrojov vo výrazných tubusoch, ktorých tvar evokuje superkupé Alfa Romeo Montreal z prelomu 60-tych a 70-tych rokov. Dopĺňa ich dvojica displejov, jeden priamo pred volantom, podľa výbavy veľký 3,5, alebo 7 palcov a druhý v strede palubnej dosky.

Alfa Romeo Giulia 18 fotografií v galérii Alfa Romeo Giulia

V Ženeve fabrika zverejnila aj údaje o ďalších motoroch, ktoré doplnia už známy V6 s výkonom 375 kW (510 k). Prvým z nich je prepĺňaný zážihový dvojliter, dosahujúci výkon 147 kW (200 k) a krútiaci moment 330 Nm. Spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou, no neskôr by mal byť k dispozícii aj so šesťstupňovým manuálom a v ďalších výkonových verziách so špičkou až 220 kW (300 k).

Druhým agregátom, ktorý bude k dispozícii hneď od debutu, je vznetový štvorvalec s objemom 2,2 litra, vyrobený v záujme čo najnižšej hmotnosti kompletne z hliníkovej zliatiny. Aktuálne je dostupný s výkonom 110, alebo 132 kW (150, resp. 180 k) a v kombinácii s osemstupňovým automatom, prípadne šesťstupňovým manuálom.

Alfa Romeo Giulia 18 fotografií v galérii Alfa Romeo Giulia

Jedinečným znakom nového sedanu je rozsiahle použitie nekonvenčných materiálov ako sú uhlíkové, či hliníkové kompozity, iné vystužené plasty a samozrejme zliatiny hliníka a horčíka. Giulia má vďaka tomu, podobne ako jej predchodcovia, opäť najtuhšiu karosériu v segmente, napriek tomu je ale aj jedna z najľahších. Model so vznetovým motorom napríklad váži len 1 374 kg a špičkový Quadrifoglio 1 524 kg. Všetky pritom majú hmotnosť rozloženú na nápravy v pomere 50/50.

Nová Alfa je pochopiteľne vybavená všetkými dnes známymi asistenčnými systémami od aktívneho tempomatu až po výstrahu upozorňujúcu na riziko zrážky, kombinovanú s autonómnymi brzdami. Samozrejmosťou je tiež upozornenie na opustenie jazdného pruhu, či monitorovanie slepého uhla spätných zrkadiel. Za zvláštnu zmienku stojí i unikátny elektrohydraulický brzdový systém, s ktorým model Quadrifoglio dokáže zastaviť z rýchlosti 100 km/h na dráhe dlhej len 32 metrov.

Nová Alfa Romeo Giulia príde na trh vzápätí po ženevskej premiére. V Európe si ju bude možné objednať už od 15. apríla.


Najnovšie články
Porsche Panamera: Evolúcia prebehla úspešne

Nissan rokuje s britskou vládou o prípadnej kompenzácii za odchod Británie z EÚ ešte predtým, ako rozhodne o investícii do výroby novej generácie Qashqaia

Nissan chce od Británie kompenzáciu

Elektrické kupé má karosériu z uhlíkových vlákien, atraktívny dizajn a pohon z vychádzajúci z techniky monopostu Formula E.

Renault v Paríži otvoril exkluzívny TreZor

Po ôsmich rokoch od uvedenia prvej generácie prichádza druhá. Je väčšia, ľahšia a lepšie vybavená. Ako však pôsobí naživo?

Audi Q5: Druhá generácia poriadne schudla

Do Paríža prišli z krajiny vychádzajúceho slnka hneď tri rôzne verzie kompaktu, najväčšie haló vyvolal športový prototyp.

Honda prekvapila: Civic Type R i sedan!

Obrovské sedemmiestne SUV dokáže vďaka dvakrát prepĺňanému osemvalec zrýchliť z nuly na 100 km/h za 4,2 sekundy a dosiahnuť tristovku.

Brabus 850 XL: Svaly pre veľkého medveďa

Sedemmiestne francúzske SUV nemá plnohodnotný tretí rad sedadiel, na kratšie trasy však možno vytvoriť kompromisné usporiadanie.

Peugeot 5008: Rodinné gény zostali
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×