Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Techrules: Čínsky elektrický zázrak

ZO ŽENEVY
Spoločnosť z Pekingu ukázala dve verzie elektromobilu, ktorému sa podarilo zaujať adaptáciou zriedkavej technológie i parametrami.
13 4 príspevky 05.03.2016 / Marek Pokrývka

Najľudnatejšia krajina na svete tvorí zásadné odbytisko pre mnoho západných automobiliek, opačným smerom to však veľmi nefunguje. Očakávaný úspech sa nedostavil ani pri ambicióznej značke Qoros. Na tohtoročnom ženevskom autosalóne sa prezentovala neznáma čínska firma Techrules, ktorá vyvolala slušný rozruch. Mohli za to koncepty superšportov AT96 a GT96.

Koncept elektromobilu Techrules AT96 na ženevskom autosalóne 13 fotografií v galérii Koncept elektromobilu Techrules AT96 na ženevskom autosalóne

Naživo sme si obzreli najmä prvého menovaného, ktorý nás zaujal na prvý pohľad. Dostal totiž vyslovene pretekárske tvary. Elektromobil s krídlovými dverami má viacero spojlerov, zadný difúzor a obrovské prítlačné krídlo. Jeho súťažnému zameraniu zodpovedá aj sparťanský interiér s jediným škrupinovým sedadlom z karbónu. Odhliadnuc od výrazných aerodynamických prvkov pôsobí kupé celkom futuristicky, pričom na oboch koncoch využíva diódy. Príbuzný menom GT96 je očistený od okruhovej bižutérie, predstavuje víziu bežného cestného modelu.

Oba automobily nesú prívlastok TREV, ktorý je skratkou Turbine-Recharging Electric Vehicle. Ide teda o elektrické vozidlo s turbínou slúžiacou na dobíjanie, podobne ako pôvodný Jaguar C-X75. Písmená v označení čínskej dvojice hovoria o dvoch rôznych palivách: AT znamená Aviation Turbine, GT zase značí Gas Turbine. V prvom prípade môže byť pohonnou hmotnou kerozín, nafta či benzín, alternatíva používa zemný plyn alebo bioplyn. Technika je okrem toho identická.

Šesť elektromotorov vyvíja spoločne maximálny výkon až 757 kW 13 fotografií v galérii Šesť elektromotorov vyvíja spoločne maximálny výkon až 757 kW

Produktu Techrules sa podarilo zaujať nielen adaptáciou tejto zriedkavo používanej technológie, ale najmä parametrami. Tie sú priam šokujúce. Turbíny totiž dobíjajú zhodný systém pozostávajúci zo šiestich elektromotorov (dva vpredu, štyri vzadu) a hybridnej lítiovo-horčíkovej batérie. Tá má relatívne skromnú kapacitu 20 kWh. Pohonné jednotky však skromné ani náhodou nie sú podľa papierových tvrdení vyvíjajú spoločne maximálny výkon až 757 kW (1 030 k).

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Spoločnosť z Pekingu uvádza, že elektromobil je v oboch verziách schopný zrýchliť na stovku iba za 2,5 sekundy. Ručička na jeho rýchlomere sa oprie nanajvýš o cifru 350 km/h. Ešte úžasnejšie však pôsobí dojazd, oficiálne údaje hovoria o neskutočných 2 000 kilometroch. V kombinovanom cykle by pritom čínsky zázrak mal spotrebovať iba 0,18 l/100 km. Výsledok sa opiera o európske meranie, ktoré sa začína s plne nabitou batériou. Tá sa dokáže za 40 minút dostať na 80% kapacity.

Techrules vraj v budúcnosti chce nejaký superšport vyrábať 13 fotografií v galérii Techrules vraj v budúcnosti chce nejaký superšport vyrábať

Čísla prezentované neznámou firmou z Pekingu pôsobia skutočne ohromne, overiť ich relevantnosť však nemáme šancu. Presvedčiť o nich verejnosť nemajú v pláne ani predstavitelia Techrules. Elektromobil vo verziách AT96 a GT96 mal totiž slúžiť len ako demonštrácia možností čínskej firmy, aj keď nejaký superšport vraj v budúcnosti chce vyrábať. Väčší doraz však kladie na plánované modely s potenciálom masového predaja.


Najnovšie články
Kia omladzuje typy Carens a Soul

Od sitkomov k najúspešnejšej motoristickej relácii. Tak sa dá v krátkosti zhrnúť pôsobenie Matta LeBlanca. Najnovšie si v Top Geare výrazne polepšil, jeho plat...

Top Gear: LeBlanc teraz zarába štvornásobok

Svoje prvé veľké SUV chce Škoda využiť na otvorenie nových trhov. Okrem USA by to mohla byť aj Južná Kórea.

Škoda mieri do Južnej Kórey

Ford uvádza na starom kontinente praktickejšiu verziu malého hot-hatchu, ktorá sa v zámorských obchodoch dala kúpiť už dlhší čas.

Fiesta ST: Päť dverí aj pre Európu

Podľa agentúry Reuters protest viedol k výpadku 114 000 vozidiel v celkovej hodnote 2,5 bilióna wonov (2,02 miliardy eur). Ide tak o najväčšiu stratu vyvolanú...

Hyundai zažil po 12 rokoch celonárodný štrajk

Parížsky autosalón sa radí k tým najväčším. Svoje dvere novinárom otvorí už v priebehu tohto týždňa a bude sa na čo pozerať. My na ňom nebudeme chýbať!

Paríž: Zoznámte sa s 15 hviezdami autosalóna

V prvom tohtoročnom teste 13 zimných pneumatík rozmeru 225/45 R17 H sa ukázalo, že najdrahšie pneumatiky nemusia byť najlepšie. Okrem toho najväčšie mínusy...

Prvý test zimných pneu: Dva plášte majú slabiny
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×