Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Corvette Grand Sport vyzerá naozaj drsne

ZO ŽENEVY
Chevrolet dal novej verzii športovej ikony vzhľad pripomínajúci model Z06 a atmosférický osemvalec s výkonom 338 kW (460 k).
18 13 príspevkov 04.03.2016 / Marek Pokrývka

Siedma generácia typu Corvette nesúca prívlastok Stingray je na svete vyše tri roky, jej špičková verzia s označením Z06 viac než dva. V týchto dňoch spadla plachta z variantu vypĺňajúceho medzeru medzi nimi. Chevrolet totiž v Ženeve predstavil model Grand Sport, ktorému dal vzhľad vo veľkej miere pripomínajúci brutalitu menom Z06.

Chevrolet predstavil v Ženeve model Corvette Grand Sport 18 fotografií v galérii Chevrolet predstavil v Ženeve model Corvette Grand Sport

Nová verzia športovej ikony má identické tvary ako vlajková loď, ktoré možno rovnako zušľachtiť príplatkovým balíkom Z07. Ten obsahuje množstvo karbónových dielcov. Predný spojler, nadstavce blatníkov, veľká odtrhová hrana, všetko je na svojom mieste. Corvette Grand Sport vďaka tomu vyzerá naozaj drsne. Od špičky sa odlišuje iba diskami kolies a označeniami.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Špecifikom charakteristickým pre tento variant sú pásy nad prednými blatníkmi, ktoré v prípade Collector Edition nesú výraznú modrú farbu Tension Blue. Tá kontrastuje so sivou metalízou doplnenou čiernymi prvkami. Modrá si našla cestu aj do interiéru, tento výrazný odtieň dostalo čalúnenie sedadiel i časti palubnej dosky. Kabína je inak viac-menej štandardná.

V prípade Collector Edition nesie čalúnenie výraznú modrú farbu 18 fotografií v galérii V prípade Collector Edition nesie čalúnenie výraznú modrú farbu

Dizajn je však jedna vec, technická stránka druhá. Napriek ostrému výzoru sa tu žiaden kompresor nekoná. Americký výrobca dal novinke atmosférický 6,2-litrový osemvalec s výkonom 338 kW (460 k). V porovnaní s klasikou má teda Grand Sport iba dvadsať extra koní.

Okrem mierneho posilnenia motora však novinka má aj ostrejšie naladený podvozok s magneticky ovládanými tlmičmi, ktorý prípade balíka Z07 dopĺňajú karbónovo-keramické brzdy či pneumatiky Michelin Sport Cup 2. Na dynamike vozidla sa to výrazne prejavilo. Testovaciu trať Milford totiž dokáže tento Chevrolet zvládnuť iba o sekundu pomalšie než verzia Corvette ZR1 z predchádzajúcej generácie, ktorá mala o celých 180 konských síl viac.


Najnovšie články
Babráci za volantom: Sekerou alebo pálkou

Výrobca Marussia bol v minulosti veľmi ambiciózny. Okrem originálneho ruského superšportu mala značka produkovať aj crossover. Pozrite si prototypy, ktoré sú...

Poklady z ruského lesa: Prototypy Marussia

KLEBETY TÝŽDŇA Alpine A120 má debutovať v Ženeve, nástupca triedy CLS príde v roku 2018 a modely Volvo S90/V90 Polestar môžu mať až šesťsto koní.

Elektrické Maserati a drsný Peugeot 308

Vedenie koncernu oznámilo svoje rozhodnutie o kontrole záchranných pásov v piatok. Ide o modely Ford Fusion a Lincoln MKZ vyrobené v rokoch 2013 až 2016.

Ford bude kontrolovať záchranné pásy

Ford dostal rovnošatu, modifikovaný bodykit i špecifické disky kolies. Jeho dynamické parametre sú postačujúce na chytenie väčšiny cestných pirátov

Policajný Mustang apeluje na bezpečnosť

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 4. decembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Crossover nesmie chýbať v ponuke žiadnej veľkej automobilky. Nám sa do rúk dostal Peugeot 2008, a to hneď s dvomi motorizáciami. Ktorá je lepšia?

Test Peugeot 2008: Súboj benzínu a nafty
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×