Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Audi SQ7 TDI má elektrický kompresor

VIDEO
Ingolstadt ukázal najsilnejšie naftové SUV na trhu, ktoré dostalo osemvalcový motor s doteraz nepoužívanou technológiou.
25 19 príspevkov 04.03.2016 / Marek Pokrývka

Oči motoristického sveta sú v súčasnosti stále uprené na Ženevu. Audi na pôde tamojšieho výstaviska Palexpo predstavilo malé SUV s označením Q2, krátko na to však predstavilo ďalšiu novinku z tejto rodiny. Plachtu virtuálne stiahlo z výkonného modelu SQ7 TDI. Premiérou tohto auta mimo ženevského podujatia výrobca prekvapil, no inak o žiadnom šoku hovoriť nemožno.

Audi SQ7 TDI dosahuje výkon 320 kW (435 k) 25 fotografií v galérii Audi SQ7 TDI dosahuje výkon 320 kW (435 k)

Dizajn vozidla má klasické rysy. Od štandardnej verzie Q7 sa odlišuje športovejšími nárazníkmi, upraveným predným grilom, tmavým pozadím svetlometov či náznakom difúzora doplneným štvoricou hranatých výfukových koncoviek. Samozrejmosťou sú odlišné disky kolies. Tie sú štandardne dvadsaťpalcové, za príplatok však môžu mať priemer až 22 palcov. Medzi charakteristické prvky športovej rodiny Audi možno zaradiť modrý lak i strieborné spätné zrkadlá.

Kabína luxusného SUV sa takmer nezmenila. Jedinou väčšou úpravou je volant, ktorý dostal odlišne tvarovanú obruč so sploštenou spodnou časťou. Tú zdobí logo modelu spolu s panelom pri voliči prevodovky. V interiéri okrem toho nájdeme karbónové obklady, kovové pedále a ozdobné čalúnenie sedadiel. Z hľadiska komfortného vybavenia ponúka vozidlo maximum.

Kabína tohto modelu sa takmer nezmenila 25 fotografií v galérii Kabína tohto modelu sa takmer nezmenila

To najdôležitejšie sa skrýva pod kapotou. Audi SQ7 TDI dostalo osemvalcový vznetový motor s doteraz nepoužívanou technológiou, má totiž elektrický kompresor. Jeho budúcu aplikáciu naznačili štyri kruhy už v roku 2014 konceptom RS5 TDI. Prepĺňanie označené skratkou EPC má výkon 7 kW a energiu čerpá z vlastnej 48-voltovej batérie uložene pod podlahou batožinového priestoru. Jeho úlohou je obmedziť turbodieru dvoch veľkých slimákov tlačiacich vzduch do agregátu.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Ako vlani v lete prezradili uniknuté dokumenty, tento diesel dosahuje 320 kW (435 k). Ingolstadt teda ukázal najsilnejšie naftové SUV na trhu. Ešte úctyhodnejší než výkon je krútiaci moment s mamuťou špičkou 900 Nm. Tá je vďaka elektrickému kompresoru dostupná už od neuveriteľných 1 000 otáčok a klesať začne až pri pracovnom tempe 3 250 ot./min.

Naftový osemvalec poháňa všetky kolesá SUV 25 fotografií v galérii Naftový osemvalec poháňa všetky kolesá SUV

Tento agregát síce nedosahuje úroveň monštra V12 TDI použitého v predchodcovi, no osemvalcové Audi je napriek tomu rýchlejšie. Svoju úlohu v tom zohral modifikovaný osemstupňový automat i pohon všetkých kolies. Model SQ7 TDI dáva stovku v priebehu 4,8 sekundy, pričom maximálne dosiahne rýchlosť 250 km/h. Tá je elektronicky obmedzená Automobilka hovorí o priemernej spotrebe iba 7,4 litra na 100 kilometrov a emisiách oxidu uhličitého na úrovni 194 g/km.

Športovo ladená verzia veľkého SUV prichádza s modifikovaným vzduchovým pružením, aktívnym obmedzením nakláňania karosérie i riadením oboch náprav. Na želanie ponúka aj karbónovo-keramické brzdy. Priplatiť si bude možné aj za viacero iných prvkov vybavenia, ktoré ďalej zvýšia štandardnú cenu. Pre nemeckých zákazníkov je stanovená na 89 900 eur.


Najnovšie články
Rýchle zohriatie motora: Ako sa to robí správne?

Štát od 11. novembra podporuje kúpu elektromobilov a hybridov sumou od 3 000 do 5 000 eur. Za necelý mesiac o dotáciu požiadalo 32 záujemcov o kúpu...

Dotáciu využilo 32 záujemcov o elektromobil

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na štvrtok 8. decembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Na podujatí v USA sa stretlo množstvo vozidiel, nechýbali ani okruhové monštrá. Minimálne jeden vodič svoj dvanásťvalcový hybrid nešetril.

Ferrari FXX K naplno na trati v Daytone

Nová verzia kupé prevzala techniku z príbuzného sedanu, kombinovať ju bude výhradne s automatom a atmosférickým šesťvalcom.

Dodge Challenger: Pohon 4x4 oficiálne

PRVÁ JAZDA Nová verzia prémiového kombi zo Stuttgartu je schopnejšia, než sa podľa papiera zdá. Priemerná svetlá výška v jej prípade nie je problémom.

Mercedes E All-Terrain: Zdanie klame

Peking vlani podporil predaj áut daňovými úľavami, z čoho profitujú viaceré automobilky. Jednou z nich je aj Daimler, ktorého predaj vzrástol o viac než...

Predaj Daimleru v Číne výrazne stúpol
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×