Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Audi SQ7 TDI má elektrický kompresor

VIDEO
Ingolstadt ukázal najsilnejšie naftové SUV na trhu, ktoré dostalo osemvalcový motor s doteraz nepoužívanou technológiou.
25 19 príspevkov 04.03.2016 / Marek Pokrývka

Oči motoristického sveta sú v súčasnosti stále uprené na Ženevu. Audi na pôde tamojšieho výstaviska Palexpo predstavilo malé SUV s označením Q2, krátko na to však predstavilo ďalšiu novinku z tejto rodiny. Plachtu virtuálne stiahlo z výkonného modelu SQ7 TDI. Premiérou tohto auta mimo ženevského podujatia výrobca prekvapil, no inak o žiadnom šoku hovoriť nemožno.

Audi SQ7 TDI dosahuje výkon 320 kW (435 k) 25 fotografií v galérii Audi SQ7 TDI dosahuje výkon 320 kW (435 k)

Dizajn vozidla má klasické rysy. Od štandardnej verzie Q7 sa odlišuje športovejšími nárazníkmi, upraveným predným grilom, tmavým pozadím svetlometov či náznakom difúzora doplneným štvoricou hranatých výfukových koncoviek. Samozrejmosťou sú odlišné disky kolies. Tie sú štandardne dvadsaťpalcové, za príplatok však môžu mať priemer až 22 palcov. Medzi charakteristické prvky športovej rodiny Audi možno zaradiť modrý lak i strieborné spätné zrkadlá.

Kabína luxusného SUV sa takmer nezmenila. Jedinou väčšou úpravou je volant, ktorý dostal odlišne tvarovanú obruč so sploštenou spodnou časťou. Tú zdobí logo modelu spolu s panelom pri voliči prevodovky. V interiéri okrem toho nájdeme karbónové obklady, kovové pedále a ozdobné čalúnenie sedadiel. Z hľadiska komfortného vybavenia ponúka vozidlo maximum.

Kabína tohto modelu sa takmer nezmenila 25 fotografií v galérii Kabína tohto modelu sa takmer nezmenila

To najdôležitejšie sa skrýva pod kapotou. Audi SQ7 TDI dostalo osemvalcový vznetový motor s doteraz nepoužívanou technológiou, má totiž elektrický kompresor. Jeho budúcu aplikáciu naznačili štyri kruhy už v roku 2014 konceptom RS5 TDI. Prepĺňanie označené skratkou EPC má výkon 7 kW a energiu čerpá z vlastnej 48-voltovej batérie uložene pod podlahou batožinového priestoru. Jeho úlohou je obmedziť turbodieru dvoch veľkých slimákov tlačiacich vzduch do agregátu.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Ako vlani v lete prezradili uniknuté dokumenty, tento diesel dosahuje 320 kW (435 k). Ingolstadt teda ukázal najsilnejšie naftové SUV na trhu. Ešte úctyhodnejší než výkon je krútiaci moment s mamuťou špičkou 900 Nm. Tá je vďaka elektrickému kompresoru dostupná už od neuveriteľných 1 000 otáčok a klesať začne až pri pracovnom tempe 3 250 ot./min.

Naftový osemvalec poháňa všetky kolesá SUV 25 fotografií v galérii Naftový osemvalec poháňa všetky kolesá SUV

Tento agregát síce nedosahuje úroveň monštra V12 TDI použitého v predchodcovi, no osemvalcové Audi je napriek tomu rýchlejšie. Svoju úlohu v tom zohral modifikovaný osemstupňový automat i pohon všetkých kolies. Model SQ7 TDI dáva stovku v priebehu 4,8 sekundy, pričom maximálne dosiahne rýchlosť 250 km/h. Tá je elektronicky obmedzená Automobilka hovorí o priemernej spotrebe iba 7,4 litra na 100 kilometrov a emisiách oxidu uhličitého na úrovni 194 g/km.

Športovo ladená verzia veľkého SUV prichádza s modifikovaným vzduchovým pružením, aktívnym obmedzením nakláňania karosérie i riadením oboch náprav. Na želanie ponúka aj karbónovo-keramické brzdy. Priplatiť si bude možné aj za viacero iných prvkov vybavenia, ktoré ďalej zvýšia štandardnú cenu. Pre nemeckých zákazníkov je stanovená na 89 900 eur.


Najnovšie články
Lada XCode: Ruské SUV pre modernú éru

Automat s tromi spojkami si dal japonský výrobca patentovať. Kedy ho uvidíme v sériových modeloch ešte nie je jasné.

Honda pripravuje 11-stupňovú prevodovku

Zo zadnej časti pretekárskeho automobilu sa počas jazdy začalo dymiť, následne z nej vyšľahli obrovské plamene.

Lamborghini začalo horieť na okruhu

Malé Rio absolvuje svoju výstavnú premiéru už čoskoro na autosalóne v Paríži. Prvé náčrty však odhaľujú jeho vzhľad už dnes.

Kia Rio: Priamy konkurent Fabie v novej generácii

BYD Daimler predstavuje novú verziu elektromobilu. Tvorcovia uvádzajú, že je ideálny pre ľudí cestujúcich denne 50 až 80 kilometrov za prácou.

Denza 400 EV: Nabíjanie raz za týždeň

Komixové štúdio Marvel v spolupráci so spoločnosťou Harley-Davidson oslavuje výročie vzniku postavy Captain America. Treba podotknúť, že štýlovo.

Na takýchto motorkách môžu jazdiť len Avengers

Americký koncern Delphi prináša do partnerstva okrem iného algoritmy pre riadenie autonómneho vozidla, izraelský Mobileye zas procesory na spracovávanie dát...

Delphi a Mobileye: Spoločný autonómny systém
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×