Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Apollo predviedlo dva superšporty

ZO ŽENEVY
Nemecká firma priniesla do Ženevy oživený originál i úplnú novinku. Tá dostala svieži dizajn a osemvalec s výkonom rovných tisíc koní.
17 04.03.2016 / Marek Pokrývka

Príbeh značky Apollo Automobil, ktorá nadväzuje na skrachovaného výrobcu Gumpert, sa na pôde ženevského autosalóna dočkal prekvapujúceho rozuzlenia. Namiesto jedného superšportu tu predviedla rovno dva. Nemecká firma totiž priniesla do Ženevy oživený originál známy z výroby pod pôvodným vedením, no jeho debut zatienila úplná novinka Arrow.

Superšport Apollo Arrow vznikol na zelenej lúke 17 fotografií v galérii Superšport Apollo Arrow vznikol na zelenej lúke

Tento automobil vznikol na zelenej lúke, so staršími produktmi spoločnosti nemá z dizajnového hľadiska nič spoločné. Zhodný je len základný recept. Teda dvojmiestna kabína, motor uprostred a pohon zadných kolies. Tvorcovia ho okorenili sviežim dizajnom poriadnou dávkou agresivity, pričom nezabudli na prúdenie vzduchu. Výsledok vyzerá skutočne exoticky. Nezaprie veľký dôraz na aerodynamickú funkčnosť, ale oproti produktom Gumpert pôsobí omnoho modernejšie.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Arrow má karbónovú karosériu a ľahkú konštrukciu, vďaka ktorej váži iba 1 300 kilogramov. Do interiéru skrývajúcemu sa za krídlovými dverami nás Apollo nepustilo. Prezradilo však, že novinka dostala osemvalec s výkonom rovných tisíc koní. Pôvod tejto techniky firma nešpecifikovala. Vzhľadom na objem 3 993 cm3 je však jasné, že opäť siahla po technike Audi.

Prepĺňaný štvorlitrový osemvalec má výkon 735 kW 17 fotografií v galérii Prepĺňaný štvorlitrový osemvalec má výkon 735 kW

Podľa oficiálnych údajov dosahuje dvakrát prepĺňaný štvorliter maximálny 735 kW (1 000 k) a krútiaci moment 1 000 Nm. Druhé číslo je pravdepodobne na túto úroveň obmedzené elektronikou. Motor je spriahnutý so sedemstupňovou sekvenčnou prevodovkou a samosvorným diferenciálom typu Torsen, čo už poznáme zo starších zástupcov značky. Arrow zvláda tradičnú disciplínu 0-100 km/h v priebehu 2,9 sekundy a mal by sa dostať na tempo 360 km/h.

Znovuzrodený model Gumpert sa po novom volá Apollo N, pričom vychádza z pôvodnej verzie Enraged. Od nej sa okrem mena navonok odlišuje prakticky iba konštrukciou prítlačného krídla. Inak je takmer všetko po starom, čo platí aj pre 4,2-litrový biturbo osemvalec Audi s maximálnym výkonom 515 kW (700 k) a krútiacim momentom 880 Nm.

Apollo N je oživený originál vo verzii Enraged 17 fotografií v galérii Apollo N je oživený originál vo verzii Enraged

Kupé s hmotnosťou iba 1 200 kilogramov šprintuje podľa oficiálnych údajov na stovku v priebehu troch sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 360 km/h. Napriek hendikepu 300 koní je teda prakticky rovnako rýchle ako jeho mladší súrodenec. Vozidlo síce spĺňa štandardy FIA, ale bez problémov ho možno používať aj na bežných cestách. Ceny sme sa nedozvedeli.


Najnovšie články
Babráci za volantom opäť narobili riadny rozruch

Crashtesty sú dôležitou súčasťou dnešného imidžu automobiliek. Dá sa im však veriť? Zdá sa, že výrobcovia sa postupom času prispôsobili stereotypným skúškam...

Takto nás klamú v oblasti bezpečnosti

Hovorca uviedol, že podiel hybridných a elektrických vozidiel Audi musí výrazne stúpnuť, aby spoločnosť splnila klimatické ciele

Audi chce predávať státisíce elektromobilov

Na počesť legendy predstavilo Lamborghini špeciálnu limitovanú edíciu modelu Aventador. Vyrobených bude len 50 kusov.

Lamborghini si pripomína model Miura

Nedávno debutoval špeciálny Aston Martin, Peugeot 3008 GT a tiež omladená verzia bestselleru Renault Clio.

Koncepty z budúcnosti a skice SUV Škoda

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 25. júna 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

So štýlovým doplnkom môže byť aj pekné auto ešte krajšie. Toto príslušenstvo ale nie je ani pekné, ani štýlové, i tak ho ale podaktorí vodiči milujú.

Kuriózne autodoplnky: Na čo tie veci vlastne sú?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×