Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Apollo predviedlo dva superšporty

ZO ŽENEVY
Nemecká firma priniesla do Ženevy oživený originál i úplnú novinku. Tá dostala svieži dizajn a osemvalec s výkonom rovných tisíc koní.
17 04.03.2016 / Marek Pokrývka

Príbeh značky Apollo Automobil, ktorá nadväzuje na skrachovaného výrobcu Gumpert, sa na pôde ženevského autosalóna dočkal prekvapujúceho rozuzlenia. Namiesto jedného superšportu tu predviedla rovno dva. Nemecká firma totiž priniesla do Ženevy oživený originál známy z výroby pod pôvodným vedením, no jeho debut zatienila úplná novinka Arrow.

Superšport Apollo Arrow vznikol na zelenej lúke 17 fotografií v galérii Superšport Apollo Arrow vznikol na zelenej lúke

Tento automobil vznikol na zelenej lúke, so staršími produktmi spoločnosti nemá z dizajnového hľadiska nič spoločné. Zhodný je len základný recept. Teda dvojmiestna kabína, motor uprostred a pohon zadných kolies. Tvorcovia ho okorenili sviežim dizajnom poriadnou dávkou agresivity, pričom nezabudli na prúdenie vzduchu. Výsledok vyzerá skutočne exoticky. Nezaprie veľký dôraz na aerodynamickú funkčnosť, ale oproti produktom Gumpert pôsobí omnoho modernejšie.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Arrow má karbónovú karosériu a ľahkú konštrukciu, vďaka ktorej váži iba 1 300 kilogramov. Do interiéru skrývajúcemu sa za krídlovými dverami nás Apollo nepustilo. Prezradilo však, že novinka dostala osemvalec s výkonom rovných tisíc koní. Pôvod tejto techniky firma nešpecifikovala. Vzhľadom na objem 3 993 cm3 je však jasné, že opäť siahla po technike Audi.

Prepĺňaný štvorlitrový osemvalec má výkon 735 kW 17 fotografií v galérii Prepĺňaný štvorlitrový osemvalec má výkon 735 kW

Podľa oficiálnych údajov dosahuje dvakrát prepĺňaný štvorliter maximálny 735 kW (1 000 k) a krútiaci moment 1 000 Nm. Druhé číslo je pravdepodobne na túto úroveň obmedzené elektronikou. Motor je spriahnutý so sedemstupňovou sekvenčnou prevodovkou a samosvorným diferenciálom typu Torsen, čo už poznáme zo starších zástupcov značky. Arrow zvláda tradičnú disciplínu 0-100 km/h v priebehu 2,9 sekundy a mal by sa dostať na tempo 360 km/h.

Znovuzrodený model Gumpert sa po novom volá Apollo N, pričom vychádza z pôvodnej verzie Enraged. Od nej sa okrem mena navonok odlišuje prakticky iba konštrukciou prítlačného krídla. Inak je takmer všetko po starom, čo platí aj pre 4,2-litrový biturbo osemvalec Audi s maximálnym výkonom 515 kW (700 k) a krútiacim momentom 880 Nm.

Apollo N je oživený originál vo verzii Enraged 17 fotografií v galérii Apollo N je oživený originál vo verzii Enraged

Kupé s hmotnosťou iba 1 200 kilogramov šprintuje podľa oficiálnych údajov na stovku v priebehu troch sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 360 km/h. Napriek hendikepu 300 koní je teda prakticky rovnako rýchle ako jeho mladší súrodenec. Vozidlo síce spĺňa štandardy FIA, ale bez problémov ho možno používať aj na bežných cestách. Ceny sme sa nedozvedeli.


Najnovšie články
Pozrite si najsexi hostesky parížskeho autosalóna

Range Rover Sport I znamenal pre značku zásadný prelom. Aj v menšom balení si zachoval tradičný luxus, navyše priniesol citeľné zlepšenie kvality. Úplne bez...

Jazdený Range Rover Sport: Luxus s muchami

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 1. októbra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Panamera druhej generácie bola veľmi očakávaným autom. Mala totiž posunúť dizajn dosluhujúceho modelu o krok ďalej. Podarilo sa jej odstrániť nedostatky...

Porsche Panamera: Evolúcia prebehla úspešne

Nissan rokuje s britskou vládou o prípadnej kompenzácii za odchod Británie z EÚ ešte predtým, ako rozhodne o investícii do výroby novej generácie Qashqaia

Nissan chce od Británie kompenzáciu

Elektrické kupé má karosériu z uhlíkových vlákien, atraktívny dizajn a pohon z vychádzajúci z techniky monopostu Formula E.

Renault v Paríži otvoril exkluzívny TreZor

Po ôsmich rokoch od uvedenia prvej generácie prichádza druhá. Je väčšia, ľahšia a lepšie vybavená. Ako však pôsobí naživo?

Audi Q5: Druhá generácia poriadne schudla
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×