Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Peugeot Traveller a jeho bratia: Pre veľkú rodinu

ZO ŽENEVY
Prezreli sme si nový mikrobus zo spolupráce značiek Peugeot, Citroën a Toyota. Jeho interiér svojou ergonómiou pripomína osobné auto a navyše je mimoriadne variabilný.
19 04.03.2016 / Tomáš Neuschl

Koncern PSA Peugeot-Citroën nedávno rozšíril spoluprácu s firmou Toyota aj na oblasť úžitkových automobilov. Jedným z jej výsledkov je trojica Peugeot Traveller, Citroën Spacetourer a Toyota Proace. V Ženeve, kde mali svetovú premiéru, sme sa na ne pozreli zblízka. Väčšinu času sme pritom strávili vo verzii s levom v znaku, jej súrodenci sa však líšia len minimálne, niekoľkými vonkajšími detailmi a samozrejme logami.

Peugeot Traveller naživo v Ženeve 19 fotografií v galérii Peugeot Traveller naživo v Ženeve

Pri pohľade na karosériu je zrejmé, že sa dizajnéri vybrali konzervatívnou cestou, nemožno im to však v žiadnom prípade vyčítať, v tomto segmente bývajú experimenty skôr na škodu. Vonkajšie tvary tak celkom lahodia oku a navyše je na prvý pohľad zrejmá aj príslušnosť každého jedného auta k značke. Len je samozrejme potrebné zvoliť vhodný uhol pohľadu, teda spredu. Vďaka tvaru masky a svetlometov sa vtedy dajú všetky spoľahlivo zaradiť ku svojej rodine.

Citroën Spacetourer naživo v Ženeve 19 fotografií v galérii Citroën Spacetourer naživo v Ženeve

Tvorcovia charakterizujú novinku ako MPV, čiže ako viacúčelový automobil. Z viacerých možných charakterov má pritom jednoznačne najbližšie k mikrobusu, v žiadnom prípade to nie je len dodávka vybavená väčším množstvom sedadiel. Pri usadení sa na miesto vodiča to je jasné hlavne zo sklonu multifunkčného volantu, či výšky zvislo nastaviteľného a príjemne tvarovaného sedadla s masážnym operadlom, ktoré pripomínajú skôr osobné auto.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

K nemu má bližšie aj tvar a spracovanie palubnej dosky, panel s prístrojmi doplnený head-up displejom, či v strede osadená 7-palcová dotyková obrazovka na ovládanie multimediálneho systému. Bohatá je tiež výbava novinky rôznymi asistenčnými systémami od signalizácie opustenia jazdného pruhu, cez aktívny tempomat až po automatické kolízne brzdenie. Aj im vďačí za päť hviezdičiek, ktorými konzorcium EuroNCAP ešte v závere minulého roku ocenilo jej bezpečnosť.

Citroën Spacetourer naživo v Ženeve 19 fotografií v galérii Citroën Spacetourer naživo v Ženeve

Traveller aj jeho súrodenci sú k dispozícii s tromi hodnotami rázvoru, z čoho vyplýva aj celková dĺžka, meniaca sa od 4,60, cez 4,95, až po maximálnych 5,30 metra. Počet sedadiel pritom môže vo všetkých prípadoch kolísať od 5 až do 9. Úmerne tomu sa mení aj objem batožinového priestoru, ktorý v maximálnej konfigurácii, pri vybratých sedadlách dosahuje až 4 900 litrov. Jeho veko však mohli konštruktéri nechať otvárať predsa len vyššie, pretože 1,9 metra vysoká osoba sa pod ním musí krčiť.

Peugeot Traveller naživo v Ženeve 19 fotografií v galérii Peugeot Traveller naživo v Ženeve

Predstavená verzia sa ukázala v konfigurácii, kde vpredu sedí vodič so spolujazdcom a vzadu v dvoch radoch vždy traja a traja cestujúci. Všetky sedadlá sú samostatné a každé jedno zo zadnej šestice disponuje úchytom Isofix. Veľmi príjemne nás prekvapila tiež manipulácia s nimi, všetky, aj tie v poslednom rade, sa dajú pozdĺžne posúvať, možno sklápať ich operadlo a idú priam až neskutočne jednoducho vybrať, či vložiť späť.

Peugeot Traveller naživo v Ženeve 19 fotografií v galérii Peugeot Traveller naživo v Ženeve

Prístup do predného aj stredného radu je nanajvýš pohodlný, druhé bočné dvere sú dokonca elektricky ovládané a aj pomerne široké. Cestujúci sediaci vzadu isto ocenia aj rozvod čerstvého vzduchu šachtami pod strechou s regulovateľnými výduchmi na úrovni oboch radov. Vystavený model im navyše ponúkal aj dostatok svetla, nielen cez okná, ale aj cez panoramatickú strechu.

Toyota Proace naživo v Ženeve 19 fotografií v galérii Toyota Proace naživo v Ženeve

Pri výbere pohonných jednotiek bude zatiaľ možnosť voľby z dvojice vznetových motorov BlueHDI s objemom 1,6 a 2,0 litra. Oba z nich ponúkajú dve úrovne výkonu, celkový rozsah tak dosahuje 66 až 132 kW (90 až 180 k).


Najnovšie články
Mercedes-AMG potvrdil vývoj hyperšportu

Ku krásnym autám sa hodia atraktívne ženy. Výrobcovia si to uvedomujú a svoje stánky vždy prežiaria prítomnosťou sexi hostesiek. Takéto boli tie v Paríži!

Pozrite si najsexi hostesky parížskeho autosalóna

Range Rover Sport I znamenal pre značku zásadný prelom. Aj v menšom balení si zachoval tradičný luxus, navyše priniesol citeľné zlepšenie kvality. Úplne bez...

Jazdený Range Rover Sport: Luxus s muchami

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 1. októbra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Panamera druhej generácie bola veľmi očakávaným autom. Mala totiž posunúť dizajn dosluhujúceho modelu o krok ďalej. Podarilo sa jej odstrániť nedostatky...

Porsche Panamera: Evolúcia prebehla úspešne

Nissan rokuje s britskou vládou o prípadnej kompenzácii za odchod Británie z EÚ ešte predtým, ako rozhodne o investícii do výroby novej generácie Qashqaia

Nissan chce od Británie kompenzáciu

Elektrické kupé má karosériu z uhlíkových vlákien, atraktívny dizajn a pohon z vychádzajúci z techniky monopostu Formula E.

Renault v Paríži otvoril exkluzívny TreZor
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×