Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Volkswagen Phideon je čínsky Phaeton

ZO ŽENEVY
Nová limuzína stojí na platforme MLB a prichádza s jedinou šesťvalcovou motorizáciou. Jej predaj sa má začať v treťom kvartáli roka.
9 3 príspevky 03.03.2016 / Marek Pokrývka

Vlajková loď materskej značky skupiny Volkswagen oslávila v Ženeve už 14. výročie od predstavenia. Napriek poriadne vysokému veku automobilka stále nepristúpila ku generačnej výmene, aj keď o nástupcovi sa už dlhý čas v zákulisí rozpráva. Namiesto neho pripravil nemecký výrobca na štrnáste narodeniny čosi iné: alternatívnu limuzínu Phideon pre Čínu. O nej na ženevskom výstavisku iba informoval, ale naživo ju tam neukázal.

Phideon je z hľadiska dizajnu pomerne konzervatívny 9 fotografií v galérii Phideon je z hľadiska dizajnu pomerne konzervatívny

Tento luxusne koncipovaný sedan stojí na platforme MLB, ktorú poznáme z viacerých automobilov koncernu. Pre VW však ide o prvotinu. Na vyše trojmetrovom rázvore postavil Wolfsburg karosériu s dĺžkou 505 centimetrov, šírkou 187 cm a výškou 148 centimetrov.

Z hľadiska dizajnu je novinka pomerne konzervatívna. So svojimi príbuznými síce reálne nezdieľa žiadne konkrétne exteriérové dielce, no v jeho tvaroch možno vidieť Phaeton, menší Passat i SUV Tiguan. Charakteristický štylistický jazyk vyznáva množstvo hrán doplnených zaujímavými drobnosťami. Netradične sú riešené napríklad dvojdielne koncové svetlá. Tie využívajú diódovú technológiou, rovnako ako hlavné svetlomety v prednej časti automobilu.

Netradične riešené sú napríklad koncové svetlá sedanu 9 fotografií v galérii Netradične riešené sú napríklad koncové svetlá sedanu

Do interiéru novej limuzíny Volkswagen naše oči nepustil. Hovorí však o bohatom vybavení, ktoré má obsahovať mäkké dovieranie dverí, masážne funkcie sedadiel, head-up displej či nočné videnie. Na palube sa má nachádzať aj moderný multimediálny systém. Vozidlo by malo pasažierom ponúkať vysokú úroveň komfortu, o čo sa postará štandardné pneumatické pruženie.

Čínsky Phaeton zatiaľ prichádza s jedinou motorizáciou. Pod jeho kapotou sa objavil prepĺňaný benzínový šesťvalec s objemom tri litre, ktorý ponúka výkon 221 kW (300 k) a krútiaci moment 440 Nm. Pohonná jednotka silu štandardne prenáša na všetky štyri kolesá. Neskôr však má paletu doplniť aj dvojlitrový štvorvalec spojený výhradne s prednou nápravou, v pláne je aj plug-in hybrid. Predaj modelu Phideon sa má začať v treťom kvartáli tohto roka.

 


Najnovšie články
Prehľad 10 najdrahších značkových doplnkov

Elektrické koncepty dominujú. Takmer každá automobilka deklaruje, že v najbližších rokoch predstaví revolučné vozidlo. Toto pre nás plánuje Volkswagen!

Volkswagen I.D.: Elektromobil, ktorý jazdí sám

Kórejský hatchback má množstvo enormne veľkých aerodynamických komponentov, dvojliter s výkonom 279 kW (380 k) a pohon oboch náprav.

Hyundai N Concept RN30: Rýdzi pretekár

Mercedes-Benz sa v Paríži chváli elektrickým SUV-kupé. Dizajnovo vyzerá výborne, my sme sa však dostali aj do interiéru.

Mercedes Generation EQ: Elektrizujúca dynamika

Koncept športovo-úžitkového Bavora kladie dôraz na štýlový dizajn a vzhľadom na svoje exteriérové rozmery má netradične svalnaté tvary.

BMW X2: Dravé SUV pripomína Evoque

Tretia generácia guľatučkého hatchbacku sa inšpirovala svojim väčším súrodencom. Na výber má byť s piatimi motormi.

Nový Citroën C3: Malý kaktus z Trnavy

Automobilové koncerny vo svete znižujú investície do nových fabrík a ich modernizácie, namiesto toho smerujú peniaze do vývoja nových technológií, napríklad,...

Automobilky stopli investície do fabrík
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×