Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Sedeli sme v prvom SUV od Maserati: Klobúk dole

VIDEO
ZO ŽENEVY
Iba 24 hodín po odštartovaní výroby svojho prvého SUV vo fabrike Mirafiori v Turíne predstavil taliansky výrobca luxusných športových kupé a limuzín Maserati model Levante na ženevskom autosalóne. AUTO BILD v ňom už sedel.
26 16 príspevkov 03.03.2016 / Michal Bednár

Ako sme už písali Levante, ktoré dostalo meno podľa stredozemného vetra, je pilierom stratégie značky Maserati nárastu predaja v budúcich rokoch, špeciálne v Číne a Severnej Amerike. Mená úhlavných konkurentov tohto SUV s dĺžkou 4,90 metra sú viac ako dobre známe - Porsche Cayenne, BMW X5 a X6, Jaguar F-Pace a Mercedes-Benz GLE.

Maserati Levenate S 26 fotografií v galérii Maserati Levenate S

Nové veľké Maserati využíva ako základ ďalej vyvinutú platformu modelov Quattroporte a Ghibli, s ktorými má spoločné aj pohonné jednotky, vrátane benzínového motora V6 s objemom 3,0 litra a dvojitým prepĺňaním (350 k alebo 430 k), ako aj naftového agregátu V6 s rovnakým objemom (275 k). Všetky motory sa budú skombinovať s inteligentným pohonom všetkých štyroch kolies „Q4“, ktorý dokáže rozdeľovať výkon a krútiaci moment medzi nápravami, ako aj s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, s integrovaným systémom štart/stop.

Pozrite si prvé SUV talianskej automobilky Maserati:

Čím nás oslovil dizajn nového talianskeho SUV? Dominantná maska chladiča s veľkým trojzubcom zostala zachovaná, v porovnaní s bežnými SUV je až nečakane vykrojená. Zaujímavé sú aj tenučké predné svetlomety s LED denným svietením, ktoré sa končia až v prednej maske. Nechýbajú ani tri tradičné odvetrávacie otvory v predných blatníkoch. Pri pohľade zboku nás zaujala dlhá predná kapota a krátky zadok novinky. Interiér je špičkovo spracovaný, dominuje koža so zvýrazneným prešívaním, jednoducho s ničím nezadá s najprémiovejšími konkurentmi v triede.

Maserati Levenate S 26 fotografií v galérii Maserati Levenate S

Základný model s výkonom 350 koní pokorí stovku za 6,0 sekundy a vytiahne maximálne 251 km/h, s priemernou spotrebou 10,7 l/100 km. Najrýchlejší model s výkonom 430 koní s názvom Levante S „dá“ stovku za 5,2 sekundy, jeho maximálka je 264 km/h a priemerná spotreba 10,9 l/100 km.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Najviac úsporný bude, celkom pochopiteľne, naftový motor s výkonom 275 koní. Ten zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a jeho najvyššia rýchlosť dosiahne hodnotu 230 km/h. Hodnota priemernej spotreby je podľa údajov výrobcu 7,2 l/100 km.

Maserati Levenate S 26 fotografií v galérii Maserati Levenate S

Talianske SUV má pneumatický podvozok s dvojitými priečnymi trojuholníkovými ramenami vpredu, viacprvkovým zavesením kolies vzadu a elektronicky riadenými tlmičmi. Na výber tak bude mať vodič päť jazdných režimov, plus jeden pre parkovaciu pozíciu. Podľa Maserati sa môže Levante pochváliť perfektným rozdelením hmotnosti v pomere 50:50.

Maserati Levenate S 26 fotografií v galérii Maserati Levenate S

Vo výbave samozrejme nebude chýbať celý rad asistenčných bezpečnostných prvkov, vrátane adaptívneho tempomatu, varovaním pred nehodou, automatického brzdného systému a sústavy kamier prospešných pri parkovaní. Pre tých, ktorí budú chcieť mať svoje Levante špeciálne vyšperkované, Maserati ponúka rozšírené balíky výbavy Luxury a Sport. Základná cena sa bude pohybovať okolo sumy 65 000 eur. Maserati chce zo svojho prvého SUV ročne predávať 10 000 kusov.


Najnovšie články
Symfónia dvanásťvalcových superšportov

Nevšedný model sa od štandardných kúskov odlišoval na prvý pohľad. Okrem novej tváre mal červený interiér a pod kapotou 5,6-litrový osemvalec.

Mercedes si pripomenul špeciálne Géčko

Technický manažér Audi Stefan Knirsch s okamžitou platnosťou zložil funkciu a opúšťa automobilku.

Dieselgate: Knirsch okamžite opúšťa Audi

Možno kúpiť auto a neprerobiť? V niektorých prípadoch áno a vôbec nemusí ísť len o exkluzívne modely. Prinášame vám niekoľko osvedčených tipov na jazdené autá,...

Jazdené autá, na ktorých nemôžete prerobiť

Elektrický päťdverový hatchback trochu pripomína Up!, no má futuristické tvary, konštrukciu bez B-stĺpika a posuvné zadné dvere.

Nový elektromobil VW na náčrtoch

Koncept s prívlastkom X-Perience príde do Paríža. Od štandardného modelu sa odlišuje len v detailoch ako sú nárazníky, kolesá a svetlá výška.

Seat Ateca s drsnejším vzhľadom

Audi, BMW a Mercedes chcú v rámci spoločného projektu umožniť výmenu dát medzi vozidlami. Informácie sa budú týkať najmä premávky a budú sa zdieľať anonymne.

Autá si budú vymieňať dáta
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×