Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Fiat Tipo ako dostupný hatchback a kombi

ZO ŽENEVY
Fiat má konečne novinku v nižšej strednej triede a jeje cena by mala byť priaznivá. Tipo prichádza ako tradičný sedan, priestrannejšie kombi, aj praktický päťdverový hatchback.
20 16 príspevkov 02.03.2016 / Tomáš Neuschl

Fiat patrí k výrobcom, ktorí mávali v nižšej strednej triede vždy pomerne silné zastúpenie, ostatné roky však tomu príliš nenasvedčovali. Ich zatiaľ posledný reprezentant v tomto segmente, hatchback Bravo bol počas celej svojej životnosti k dispozícii len v jedinej karosárskej verzii a postupom času mu už stále viac dochádzal dych. Teraz však Taliani opäť nastupujú a zdá sa, že vo veľkom štýle. Prichádza totiž Tipo a to hneď v troch karosárskych verziách, hoci základný sedan už medzi absolútne novinky predsa len radiť nemožno.

Fiat Tipo 20 fotografií v galérii Fiat Tipo

Najmladší Turínčan si svoje meno požičal od predchodcu z konca 80-tych a začiatku 90-tych rokov, ktorý dokonca získal titul Auto roku 1989, napriek tomu však nie je jeho jednoznačným nástupcom. Radí sa skôr k cenovo výhodným automobilom tohto segmentu ako je napríklad Škoda Rapid, Peugeot 301, či Citroen C-Elysse. Na rozdiel od nich však bude k dispozícii ako tradičný sedan, priestrannejšie kombi, aj praktický päťdverový hatchback.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Tipo dáva svoje smerovanie najavo už tvarom karosérie. Jej linkám síce nechýba ladnosť a elegancia, v detailoch je však zrejmé, že sa výrobca ani náhodou nemienil púšťať do výrobne a hlavne cenovo náročných riešení, ktoré zákazníkov o tento typ vozidiel predsa len až tak nelákajú. Zreteľné to je napríklad pri pohľade na veľké plochy karosérie, ktorým chýbajú nejaké opticky odľahčujúce prvky ako sú prelisy, či iné zložitejšie krivky.

Fiat Tipo 20 fotografií v galérii Fiat Tipo

Racionálne riešenia sú zrejmé aj pri pohľade do interiéru, v žiadnom prípade sa však nešetrilo na prvkoch, ktoré sú dôležité z pohľadu funkčnosti a úžitkových vlastností. Je napríklad potrebné pochváliť anatomické tvarovanie sedadiel, ponúkajúcich už v základnej verzii skutočne pohodlný posed a prekvapivo aj veľmi dobrú bočnú oporu. Takisto na nás pozitívne zapôsobil textilný materiál, ktorým sú čalúnené, o koženej verzii ani nehovoriac.

Príjemne pôsobí aj vzdušný kokpit, v ktorom nechýba ani dostatok odkladacích priestorov. V poriadku je aj ergonómia so všetkými dôležitými ovládacími prvkami umiestnenými tam, kde ich vodič intuitívne očakáva. Niekoľko z nich možno nájsť na multifunkčnom volante, poruke je aj elektrické ovládanie zrkadiel a predných okien. Množstvo ďalších funkcií, najmä tých, ktoré sa týkajú multimédií možno nájsť na dotykovej obrazovke umiestnenej v strede palubnej dosky. Trošku archaicky pôsobí len panel klimatizácie s dvojicou otočných voličov.

Fiat Tipo 20 fotografií v galérii Fiat Tipo

Fiat sa chváli, že Tipo má najväčší priestor pre nohy a pre ramená vo svojej triede a po usadení sa dovnútra tomu nie je dôvod neveriť. V druhom rade sedadiel si bude mat kam zložiť kolená aj 1,9 metra vysoký pasažier, dokonca aj vtedy, ak bude za volantom sedieť rovnako urastený vodič. Pri sedane je ale problémom priestor na hlavu, kde takto vysoká osoba už musí sedieť s vytočeným krkom. V hatchbacku sa však už môže pohodlne vystrieť a do kombi si môže bez obáv sadnúť dozadu aj basketbalista.

Jedným z veľmi dôležitých parametrov automobilov tohto segmentu a zamerania je objem kufra. Do hatchbacku možno uložiť až 420 litrov batožiny, kombi ponúka až 520 litrov. V oboch prípadoch je samozrejme možné jeho zväčšenie sklopením sedadiel zadného radu, delených štandardne v pomere 40/60. Kombi zároveň dovoľuje uložiť podlahu do dvoch úrovní, nižšej pre väčšiu hĺbku a vyššej, pri ktorej sa dosiahne rovné dno batožinového priestoru aj pri sklopených operadlách. A keď sme už pri rozmeroch, hatchback je dlhý 4 370, široký 1 790 a vysoký 1 500 mm, kombi je o 200 mm dlhšie.

Fiat Tipo 20 fotografií v galérii Fiat Tipo

Fiat pripravil pre Tipo tri zážihové motory, atmosferické s objemom 1,4 a 1,6 litra a výkonom 70, resp. 88 kW (95, resp. 110) a prepĺňaný, dosahujúci z objemu 1,4 litra výkon 88 kW (120 k). Vznetovou alternatívou k nim je dvojica štvorvalcov, z ktorých menší má objem 1,3 litra a výkon 70 kW (95 k) a väčší, s výkonom 88 kW (120 k) objem 1,6 litra. Ceny novinky sú zatiaľ neznáme, predaj hatchbacku a sedanu je už aktuálny, na kombi si bude potrebné počkať ešte pol roka.


Najnovšie články
Ford Mustang: Kabrio roztrhané na kusy

Šestka z Hirošimy prichádza s mnohými novinkami. Na prvý pohľad to tak síce nevyzerá, Japonci ale poriadne zapracovali na technologickej výbave a znateľne...

Inovovaná Mazda6: Ďalší krok k dokonalosti

Polčasová modernizácia priniesla kozmetickú retuš, modernejší multimediálny systém a v prípade crossoveru aj silný turbomotor.

Kia omladzuje typy Carens a Soul

Od sitkomov k najúspešnejšej motoristickej relácii. Tak sa dá v krátkosti zhrnúť pôsobenie Matta LeBlanca. Najnovšie si v Top Geare výrazne polepšil, jeho plat...

Top Gear: LeBlanc teraz zarába štvornásobok

Svoje prvé veľké SUV chce Škoda využiť na otvorenie nových trhov. Okrem USA by to mohla byť aj Južná Kórea.

Škoda mieri do Južnej Kórey

Ford uvádza na starom kontinente praktickejšiu verziu malého hot-hatchu, ktorá sa v zámorských obchodoch dala kúpiť už dlhší čas.

Fiesta ST: Päť dverí aj pre Európu

Podľa agentúry Reuters protest viedol k výpadku 114 000 vozidiel v celkovej hodnote 2,5 bilióna wonov (2,02 miliardy eur). Ide tak o najväčšiu stratu vyvolanú...

Hyundai zažil po 12 rokoch celonárodný štrajk
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×