Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Porsche 911 R: Cieľom je číra radosť z jazdy

ZO ŽENEVY
Silná atmosféra, manuál a zadné kolesá. Tak by sa dal v skratke zhrnúť nový držiteľ titulu najčistejšieho zástupcu deväťstojedenástky.
15 22 príspevkov 02.03.2016 / Marek Pokrývka

Modelový rad ikonického Porsche 911 sa v ostatných rokoch nafúkol na obrovské množstvo vyhotovení. Za najlepšie z nich bola zväčša považovaná rýdza verzia GT3, táto pozícia sa však v súčasnej generácii otriasla vinou absencie ručne radenej prevodovky. Na scénu preto prichádza 911 R. Ide o zušľachtenú verziu, ktorej hlavným cieľom je číra radosť z jazdy.

Porsche 911 R je postavené na základe gé-té-trojky 15 fotografií v galérii Porsche 911 R je postavené na základe gé-té-trojky

O príprave tohto variantu sa hovorilo už dlhšie, na internete sa dokonca vďaka úniku objavila jeho oficiálna dizajnová skica. Počas ženevského autosalóna Zuffenhausen publikované informácie viac-menej potvrdil. Porsche 911 R je postavené na základe gé-té-trojky, od ktorej sa navonok odlišuje najmä chýbajúcim prítlačným krídlom. Na jeho miesto nastúpila špecifická kapota.

V ostatných oblastiach si kupé ponechalo pôvodný bodykit, má rovnaký predný nárazník s integrovaným spojlerom či centrálne umiestnenú dvojicu výfukových koncoviek. Identické sú aj disky kolies. Špecifikom predstavenej verzie sú farebné pásy na karosérii a retro grafika na boku. Interiér sa vracia do minulosti vďaka čalúneniu karbónových sedadiel. Tými pripomína model GT3 RS.

Interiér sa vracia do minulosti vďaka čalúneniu sedadiel 15 fotografií v galérii Interiér sa vracia do minulosti vďaka čalúneniu sedadiel

Odkaz na najostrejšiu atmosférickú deväťstojedenástku nie je náhodný, novinka totiž využíva rovnakú techniku. Má teda štvorlitrový plochý šesťvalec s výkonom 368 kW (500 k) a krútiacim momentom 460 Nm. Namiesto pôvodnej dvojspojky však boxer pracuje s poctivým manuálom. To všetko pri hmotnosti zníženej o ďalšieho pol metráka na krásny výsledok 1 370 kilogramov, vďaka čomu je 911 R najľahším vyhotovením aktuálnej generácie športovej ikony.

Kombinácia obmedzenej porcie kíl a piatich stoviek koní znamená, že toto Porsche akceleruje na stovku už v priebehu 3,8 sekundy a dosiahne najvyššie tempo 323 km/h. Nový variant je teda poriadne rýchly. Silný šesťvalec dopĺňa príslušná technika, napríklad mechanický samosvorný diferenciál či gigantické brzdy s karbónovo-keramickými kotúčmi. Riadenie zadných kolies je zachované.

Porsche 911 R má hmotnosť 1 370 kg a výkon 368 kW 15 fotografií v galérii Porsche 911 R má hmotnosť 1 370 kg a výkon 368 kW

Silná atmosféra, manuál a zadné kolesá. Tak by sa dal v skratke zhrnúť nový držiteľ titulu najčistejšieho zástupcu deväťstojedenástky, ktorý však nebude pre všetkých. Jeho výrobu chce Porsche limitovať. V pláne je séria 991 exemplárov, za ktoré zaplatia budúci majitelia slušnú kôpku peňazí. Na domácom nemeckom trhu je cena stanovená na 189 544 eur.


Najnovšie články
Ktorí motoristi by kúpili autonómne auto?

Výtvory šikovných grafikov neraz dráždia fantáziu motoristických nadšencov. Tentokrát počítačom jedného z nich prešla štúdia Vision Mercedes-Maybach 6.

Pozeráme sa na predzvesť nového Mercedesu CLS?

Bývalý šéf dozornej rady Ferdinand Piëch hovoril s Martinom Winterkornom o zvýšených emisiách na ženevskom autosalóne, čiže polroka predtým, ako sa škandál...

Dieselgate: Piëch prelomil mlčanie

Ropa v júli stúpala a tento vývoj sa už začal prejavovať na cenách palív v Rotterdame aj u nás. Predchádzajúce dva týždne kolísala okolo 50 dolárov za barel...

Tankovanie zdražie: Benzín aj nafta idú hore

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na pondelok 29. augusta 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Stačí trošku nepozornosti, pohotová kamera a hneď je človek hviezdou internetu, či už chce, alebo nechce. Presne tak, ako vodiči v nasledujúcich príbehoch.

Babráci za volantom mali opäť skvelú žatvu

Dizajnové štúdio zverejnilo obrázky športiaku s interným označením C120, ktoré má rovnaký základný tvar ako štúdia s parížskym rodokmeňom.

Takto mal vyzerať nový Caterham
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×