Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Porsche 911 R: Cieľom je číra radosť z jazdy

ZO ŽENEVY
Silná atmosféra, manuál a zadné kolesá. Tak by sa dal v skratke zhrnúť nový držiteľ titulu najčistejšieho zástupcu deväťstojedenástky.
15 22 príspevkov 02.03.2016 / Marek Pokrývka

Modelový rad ikonického Porsche 911 sa v ostatných rokoch nafúkol na obrovské množstvo vyhotovení. Za najlepšie z nich bola zväčša považovaná rýdza verzia GT3, táto pozícia sa však v súčasnej generácii otriasla vinou absencie ručne radenej prevodovky. Na scénu preto prichádza 911 R. Ide o zušľachtenú verziu, ktorej hlavným cieľom je číra radosť z jazdy.

Porsche 911 R je postavené na základe gé-té-trojky 15 fotografií v galérii Porsche 911 R je postavené na základe gé-té-trojky

O príprave tohto variantu sa hovorilo už dlhšie, na internete sa dokonca vďaka úniku objavila jeho oficiálna dizajnová skica. Počas ženevského autosalóna Zuffenhausen publikované informácie viac-menej potvrdil. Porsche 911 R je postavené na základe gé-té-trojky, od ktorej sa navonok odlišuje najmä chýbajúcim prítlačným krídlom. Na jeho miesto nastúpila špecifická kapota.

V ostatných oblastiach si kupé ponechalo pôvodný bodykit, má rovnaký predný nárazník s integrovaným spojlerom či centrálne umiestnenú dvojicu výfukových koncoviek. Identické sú aj disky kolies. Špecifikom predstavenej verzie sú farebné pásy na karosérii a retro grafika na boku. Interiér sa vracia do minulosti vďaka čalúneniu karbónových sedadiel. Tými pripomína model GT3 RS.

Interiér sa vracia do minulosti vďaka čalúneniu sedadiel 15 fotografií v galérii Interiér sa vracia do minulosti vďaka čalúneniu sedadiel

Odkaz na najostrejšiu atmosférickú deväťstojedenástku nie je náhodný, novinka totiž využíva rovnakú techniku. Má teda štvorlitrový plochý šesťvalec s výkonom 368 kW (500 k) a krútiacim momentom 460 Nm. Namiesto pôvodnej dvojspojky však boxer pracuje s poctivým manuálom. To všetko pri hmotnosti zníženej o ďalšieho pol metráka na krásny výsledok 1 370 kilogramov, vďaka čomu je 911 R najľahším vyhotovením aktuálnej generácie športovej ikony.

Kombinácia obmedzenej porcie kíl a piatich stoviek koní znamená, že toto Porsche akceleruje na stovku už v priebehu 3,8 sekundy a dosiahne najvyššie tempo 323 km/h. Nový variant je teda poriadne rýchly. Silný šesťvalec dopĺňa príslušná technika, napríklad mechanický samosvorný diferenciál či gigantické brzdy s karbónovo-keramickými kotúčmi. Riadenie zadných kolies je zachované.

Porsche 911 R má hmotnosť 1 370 kg a výkon 368 kW 15 fotografií v galérii Porsche 911 R má hmotnosť 1 370 kg a výkon 368 kW

Silná atmosféra, manuál a zadné kolesá. Tak by sa dal v skratke zhrnúť nový držiteľ titulu najčistejšieho zástupcu deväťstojedenástky, ktorý však nebude pre všetkých. Jeho výrobu chce Porsche limitovať. V pláne je séria 991 exemplárov, za ktoré zaplatia budúci majitelia slušnú kôpku peňazí. Na domácom nemeckom trhu je cena stanovená na 189 544 eur.


Najnovšie články
Jazdec na skútri v zápche zrazil chodca

Šestnásťvalcová beštia mala mať podľa originálnych návrhov neštandardnú prednú časť a kamery namiesto spätných zrkadiel.

Bugatti Chiron mohlo vyzerať aj takto

V dnešných dňoch sa značka Tatra zameriava skôr na nákladné automobily. V minulosti však produkovala aj skvosty ako Tatra 600 Tatraplan.

Československý veterán Tatra 600 v dražbe

Japonský sedan sa zmení takmer na nepoznanie. Pod kompletne prepracovanou karosériou sa skrýva známa technika.

Mitsubishi Lancer čaká veľký facelift

Koncern pôvodne zamýšľal investovať okolo 1 miliardy USD s cieľom zvýšiť svoj podiel na indickom trhu do roku 2020 na 3,6 %. Ako sa však ukázalo, na tomto trhu...

Koncern GM zastavil investíciu v Indii

Jeden malý kamienok dokáže motoristom pripraviť nejeden problém. Presne v momente, keď poškodí čelné sklo ich automobilu.

Poškodené čelné sklo: Čo znamená v praxi?

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na utorok 26. júla 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×