Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Porsche 911 R: Cieľom je číra radosť z jazdy

ZO ŽENEVY
Silná atmosféra, manuál a zadné kolesá. Tak by sa dal v skratke zhrnúť nový držiteľ titulu najčistejšieho zástupcu deväťstojedenástky.
15 22 príspevkov 02.03.2016 / Marek Pokrývka

Modelový rad ikonického Porsche 911 sa v ostatných rokoch nafúkol na obrovské množstvo vyhotovení. Za najlepšie z nich bola zväčša považovaná rýdza verzia GT3, táto pozícia sa však v súčasnej generácii otriasla vinou absencie ručne radenej prevodovky. Na scénu preto prichádza 911 R. Ide o zušľachtenú verziu, ktorej hlavným cieľom je číra radosť z jazdy.

Porsche 911 R je postavené na základe gé-té-trojky 15 fotografií v galérii Porsche 911 R je postavené na základe gé-té-trojky

O príprave tohto variantu sa hovorilo už dlhšie, na internete sa dokonca vďaka úniku objavila jeho oficiálna dizajnová skica. Počas ženevského autosalóna Zuffenhausen publikované informácie viac-menej potvrdil. Porsche 911 R je postavené na základe gé-té-trojky, od ktorej sa navonok odlišuje najmä chýbajúcim prítlačným krídlom. Na jeho miesto nastúpila špecifická kapota.

V ostatných oblastiach si kupé ponechalo pôvodný bodykit, má rovnaký predný nárazník s integrovaným spojlerom či centrálne umiestnenú dvojicu výfukových koncoviek. Identické sú aj disky kolies. Špecifikom predstavenej verzie sú farebné pásy na karosérii a retro grafika na boku. Interiér sa vracia do minulosti vďaka čalúneniu karbónových sedadiel. Tými pripomína model GT3 RS.

Interiér sa vracia do minulosti vďaka čalúneniu sedadiel 15 fotografií v galérii Interiér sa vracia do minulosti vďaka čalúneniu sedadiel

Odkaz na najostrejšiu atmosférickú deväťstojedenástku nie je náhodný, novinka totiž využíva rovnakú techniku. Má teda štvorlitrový plochý šesťvalec s výkonom 368 kW (500 k) a krútiacim momentom 460 Nm. Namiesto pôvodnej dvojspojky však boxer pracuje s poctivým manuálom. To všetko pri hmotnosti zníženej o ďalšieho pol metráka na krásny výsledok 1 370 kilogramov, vďaka čomu je 911 R najľahším vyhotovením aktuálnej generácie športovej ikony.

Kombinácia obmedzenej porcie kíl a piatich stoviek koní znamená, že toto Porsche akceleruje na stovku už v priebehu 3,8 sekundy a dosiahne najvyššie tempo 323 km/h. Nový variant je teda poriadne rýchly. Silný šesťvalec dopĺňa príslušná technika, napríklad mechanický samosvorný diferenciál či gigantické brzdy s karbónovo-keramickými kotúčmi. Riadenie zadných kolies je zachované.

Porsche 911 R má hmotnosť 1 370 kg a výkon 368 kW 15 fotografií v galérii Porsche 911 R má hmotnosť 1 370 kg a výkon 368 kW

Silná atmosféra, manuál a zadné kolesá. Tak by sa dal v skratke zhrnúť nový držiteľ titulu najčistejšieho zástupcu deväťstojedenástky, ktorý však nebude pre všetkých. Jeho výrobu chce Porsche limitovať. V pláne je séria 991 exemplárov, za ktoré zaplatia budúci majitelia slušnú kôpku peňazí. Na domácom nemeckom trhu je cena stanovená na 189 544 eur.


Najnovšie články
Dopravné policajné hliadky na dnes

So štýlovým doplnkom môže byť aj pekné auto ešte krajšie. Toto príslušenstvo ale nie je ani pekné, ani štýlové, i tak ho ale podaktorí vodiči milujú.

Kuriózne autodoplnky: Na čo tie veci vlastne sú?

Dacia je u nás obľúbená najmä vďaka hodnote, ktorú ponúka za priaznivé ceny. Záujem o ne je aj na trhu s jazdenými autami, tam však často prekvapia až...

Jazdená Dacia: Ktorá z nich sa oplatí najviac?

J.D. Power vypracúva štúdiu kvality nových vozidiel už 30 rokov a tento ročník zaznamenal prekvapenie. Prvýkrát za 27 rokov totiž zvíťazila neprémiová značka,...

Kia zabodovala, preskočila prémiové značky

Syn jednej zo zákazníčok pumpy sa hral v aute so zapaľovačom priamo počas tankovania. Nebezpečný požiar sa podarilo dostať pod kontrolu.

Chlapec takmer zapálil čerpaciu stanicu

Na oslavu svojho výročia pripravil americký tuner tmavé kupé s poriadnymi svalmi. Vyšľachtený žrebec zhltne stovku za zhruba tri sekundy.

Hennessey Mustang HPE800: Čierny rytier

Najmladší člen rodiny Super Series má prepracované tvary, komponenty pripravené pre motoršport a vypitvaný interiér.

McLaren 570S sa chystá na okruhy
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×