Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford žmýka z Fiesty ST až 215 koní

ZO ŽENEVY
Ostrý hatchback dostal vyladený turbomotor, modifikovaný podvozok i upravené riadenie. Šprint zvláda 0-100 km/h v priebehu 6,5 sekundy.
22 02.03.2016 / Marek Pokrývka

Koncom februára sa na internete začalo šuškať o tom, že Ford pripravuje modifikovanú verziu modelu Fiesta ST so zvýšeným výkonom. Hovorilo sa o označení ST Plus. Klebety o takomto vozidle sa síce na ženevskom autosalóne potvrdili, ale dostalo odlišný názov: ST200.

Ford Fiesta ST200 dosahuje dočasne až 158 kW (215 k) 22 fotografií v galérii Ford Fiesta ST200 dosahuje dočasne až 158 kW (215 k)

Ako napovedá označenie, pod kapotou novinky sa nachádzajú dve stovky plnokrvníkov. Prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra dosahuje po vyladení parametre 147 kW (200 k) a 290 Nm. Dočasne však tieto čísla dokáže ešte zlepšiť. Prostredníctvom krátkodobého zvýšenia plniaceho tlaku Ford žmýka z Fiesty ST až 215 koní (158 kW) a 320 Nm. Turbomotor je stále spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, no tá má kratší finálny prevod.

Šestsťupňový manuál má kratší finálny prevod 22 fotografií v galérii Šestsťupňový manuál má kratší finálny prevod

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Vykonané úpravy sa premietli do zlepšenia dynamických hodnôt. Fiesta ST200 zvláda šprint 0-100 km/h v priebehu 6,5 sekundy a akcelerovať prestane pri cifre 230 km/h, ale tým sa prípad neuzatvára. Ostrý hatchback totiž dostal modifikovaný podvozok znížený o 15 milimetrov, upravené riadenie a väčšie zadné brzdy. Inžinieri sa dotkli aj stabilizačného systému.

Model ST200 možno spoznať vďaka čiernym ráfikom 22 fotografií v galérii Model ST200 možno spoznať vďaka čiernym ráfikom

Navonok možno tento model spoznať vďaka čiernym sedemnásťpalcovým ráfikom, červeným brzdovým strmeňom či označeniu na veku batožinového priestoru. Identifikátorom môže byť aj exkluzívny sivý odtieň laku Storm Grey. Niekoľkým detailom sa nevyhol ani interiér. Koľko si za ne Ford bude pýtať nevieme, predaj dvestovky chce spustiť v júni.


Najnovšie články
Symfónia dvanásťvalcových superšportov

Nevšedný model sa od štandardných kúskov odlišoval na prvý pohľad. Okrem novej tváre mal červený interiér a pod kapotou 5,6-litrový osemvalec.

Mercedes si pripomenul špeciálne Géčko

Technický manažér Audi Stefan Knirsch s okamžitou platnosťou zložil funkciu a opúšťa automobilku.

Dieselgate: Knirsch okamžite opúšťa Audi

Možno kúpiť auto a neprerobiť? V niektorých prípadoch áno a vôbec nemusí ísť len o exkluzívne modely. Prinášame vám niekoľko osvedčených tipov na jazdené autá,...

Jazdené autá, na ktorých nemôžete prerobiť

Elektrický päťdverový hatchback trochu pripomína Up!, no má futuristické tvary, konštrukciu bez B-stĺpika a posuvné zadné dvere.

Nový elektromobil VW na náčrtoch

Koncept s prívlastkom X-Perience príde do Paríža. Od štandardného modelu sa odlišuje len v detailoch ako sú nárazníky, kolesá a svetlá výška.

Seat Ateca s drsnejším vzhľadom

Audi, BMW a Mercedes chcú v rámci spoločného projektu umožniť výmenu dát medzi vozidlami. Informácie sa budú týkať najmä premávky a budú sa zdieľať anonymne.

Autá si budú vymieňať dáta
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×