Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Nový Renault Scénic útočí dizajnom

ZO ŽENEVY
Kompaktné francúzske MPV šokovalo štandardnými dvadsaťpalcovými ráfikmi s unikátnymi pneumatikami.
41 4 príspevky 02.03.2016 / Marek Pokrývka

Krátko pred otvorením brán ženevského autosalóna sme sa dozvedeli, že Renault na ňom popri type Mégane vo verzii kombi predvedie aj štvrtú generáciu typu Scénic. Vtedy zverejnil iba zopár záberov predných partií. Odhalenie na výstavisku Palexpo prinieslo množstvo ďalších fotografií a tiež technické informácie. S francúzskym MPV sme sa po debute zoznámili naživo.

Renault Scénic tretej generácie na ženevskom autosalóne 41 fotografií v galérii Renault Scénic tretej generácie na ženevskom autosalóne

Dvadsaťpalcové kolesá sú štandardom

Už prvé obrázky tohto vozidla naznačili, že pri jeho návrhu kládla automobilka značný dôraz na exteriérový vzhľad. Naša obhliadka to potvrdila. Nový Scénic útočí na srdcia potenciálnych zákazníkov dizajnom, ktorý čiastočne kopíruje koncept R-Space spred piatich rokov. Na vozidle nájdeme množstvo charakteristických štylistických prvkov známych z iných členov rodiny. Ich zladením vzniklo jedno z najlepšie vyzerajúcich áut rodinne orientovaného segmentu.

Atraktivitu vystavených exemplárov v Ženeve zdôrazňovala výrazná dvojfarebná kombinácia a použitie neprehliadnuteľných diskov kolies. Tie mali priemer až 20 palcov, čo je na kompaktné MPV skutočne extrémna veľkosť. Do celkového dizajnu Francúza však dvadsiatky bez problémov zapadli. Nehovoríme pritom o žiadnej príplatkovej voľbe, dvadsaťpalcové ráfiky sú štandardom a obúvajú pneumatiky s unikátnymi mierami 195/55 R20! Renault touto informáciou mnohých šokoval.

Ráfiky obúvajú pneumatiky s unikátnymi mierami 195/55 R20 41 fotografií v galérii Ráfiky obúvajú pneumatiky s unikátnymi mierami 195/55 R20

V porovnaní s predchodcom je štvrtá generácia tohto typu vo všetkých smeroch väčšia, skrátený je iba zadný previs. Novinka má pôdorys 4 406 x 1865 milimetrov a výšku 1 653 mm. Vozidlo stojí na rázvore s dĺžkou 2 734 milimetrov, ešte zaujímavejším číslom je však svetlá výška. Tá má hodnotu 170 mm. Na bežné MPV je to veľa, Scénic si teda podobne ako Espace zaslúži označenie crossover.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Lakťovú opierku možno posúvať

Na väčšieho súrodenca sme si spomenuli aj pri nastúpení do vnútra. Palubná doska je síce prispôsobená proporciám vozidla, ale svojou architektúrou kopíruje drahšieho zástupcu portfólia Renault. Prakticky identické sú sedadlá i stredová konzola. Na svojom mieste je digitálny prístrojový panel, vertikálne orientovaná obrazovka multimediálneho systému i viacero ovládacích prvkov. Vybavenie obsahuje viacero rovnakých komfortných prvkov. Nechýba volič jazdných režimov Multi Sense, head-up displej či audio značky Bose.

Netradične je vyriešená lakťová opierka, ktorú možno posúvať na koľajničkách až k zadným sedadlám. V jej vnútri nájdeme veľkú schránku. Do interiéru sa francúzskej automobilke podarilo skryť odkladacie priestory so spoločným objemom až 63 litrov, kufor je štandardne 572-litrový.

Palubná doska architektúrou kopíruje väčšieho súrodenca 41 fotografií v galérii Palubná doska architektúrou kopíruje väčšieho súrodenca

V porovnaní s typom Espace je novinka zvonku podstatne menšia, ale vo vnútri to až tak necítiť. Interiér pôsobí pomerne vzdušne. V prípade áut predvádzaných na autosalóne to umocnila presklená strecha, no svoju úlohu v tom zohral aj slušný objem kabíny. Človek s konfekčnou výškou sa bez problémov pohodlne usadí v oboch radoch sedadiel.

Dôraz kládol na naftové motorizácie

Kompaktné MPV stojí na rovnakej architektúre ako Mégane, množstvo styčných bodov v ponuke pohonných jednotiek preto nie je prekvapením. Renault tu evidentne kládol dôraz na naftové motorizácie. Priaznivci benzínu si budú môcť vyberať iba medzi 1,2-litrovými prepĺňanými agregátmi TCe 115 a TCe 130, opačnú stranu palety tvorí až šesť rôznych možností.

Turbodiesel dCi 110 možno doplniť systémom Hybrid Assist 41 fotografií v galérii Turbodiesel dCi 110 možno doplniť systémom Hybrid Assist

Overený turbodiesel so zdvihovým objemom 1,6 litra chce výrobca ponúkať v naladení na 70 kW (95 k), 81 kW (110 k), 96 kW (130 k) a 118 kW (160 k). Najsilnejší naftový motor je štandardne kombinovaný so šesťstupňovou dvojspojkou, pri verzii dCi 110 sa dá objednať prevodovka EDC so siedmimi stupňami. Tento motor však možno doplniť aj systémom Hybrid Assist.

O funkčnosti tohto pohonu Renault neprezradil veľa, spomína však zlepšenie akcelerácie a zníženie spotreby. Jeho centrom má byť špeciálna batéria fungujúca pri napätí 48 voltov. Tá spolupracuje so systémom rekuperácie brzdnej energie a malým elektromotorom. Bližšie technické informácie týkajúce sa tohto modelu sme sa nedozvedeli. Pravdepodobne sa ich dozvieme s blížiacim sa spustením predaja, ktoré by sa malo odohrať v zime.


Najnovšie články
Honda S2000 s osemvalcovým srdcom

Nekompromisný roadster pekne pritvrdil. Namiesto 695 kilogramov váži iba 640 kg a pod kapotou má objemnejší 2,3-litrový agregát.

Mexický VUHL 05 v ostrejšej verzii

Druhá generácia päťdverového liftbacku dizajnom nadväzuje na predchodcu, no prichádza s množstvom zmien. Vo všetkých verziách ohuruje dynamikou.

Nová Panamera: Najrýchlejší diesel sveta

Zamestnanci firiem Škoda a Kofola dali hlavy dokopy a predstavili svetu unikátnu Fabiu. Z nej bude vyrobených len 99 kusov.

Fabia Kofola prichádza s chladničkou

Dotknuté vozidlá sú vpredu vybavené záclonovými airbagmi, ktorých vyvíjače tlaku pozostávajú z dvoch komôr. V niektorých vyvíjačoch mohla vzniknúť trhlina.

Toyota zvoláva globálne 1,43 milióna áut

Vnútorný priestor odvážne štylizovaného vozidla automobilka okorenila asymetrickou palubnou doskou, výrazným displejom a farebnou obrubou.

Toyota C-HR ukázala svoj interiér

Nové japonské kupé má poriadne ostré tvary vyvolávajúce dojem dynamiky. V skutočnosti to nie je žiaden športovec, ale pohodlné dvojdverové GT.

Test Lexus RC200t: Klame telom
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×