Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Škoda VisionS: Veľké SUV má parádny interiér

VIDEO
ZO ŽENEVY
Nové, veľké, až 7-miestne SUV značky Škoda už stojí na štarte, no na jeho sériové odhalenie si ešte treba chvíľu počkať. Predávať sa začne koncom roka, jeho podobu však výrazným spôsobom približuje ženevská štúdia nazvaná VisionS.
27 81 príspevkov 02.03.2016 / Redakcia AUTO BILD

Škoda už čoskoro rozšíri ponuku svojich SUV o segment vyššie. Sériový typ, nazvaný s najväčšou pravdepodobnosťou Kodiak (prípadne Kodiaq), sa predstaví na jeseň v Paríži a aj keď sú jeho presné tvary zahalené rúškom tajomstva, mnohé napovedá práve predstavená štúdia VisionS, ktorá je tento rok v podstate jedinou ženevskou novinkou automobilky. Na švajčiarskom autosalóne sme si Škodu pozorne prezreli a toto sú naše prvé dojmy.

Škoda VisionS 27 fotografií v galérii Škoda VisionS

Koncept s dĺžkou pôsobí na prvý pohľad pomerne robustne, vďaka uhladeným celkovým líniám však nie je v žiadnom prípade nejako expresívny, ale skôr naopak, nemožno mu uprieť štýl, aj nenútenú eleganciu. Jednotlivé plochy karosérie sú pritom zreteľne oddelené výraznými prechodmi a linkami. Významnú zásluhu na spomenutom svalnatom vzhľade, majú tiež plastové nástavce blatníkov aj prahov, a takisto predná mriežka, tvorená trinástimi zvislými lamelami a ozdobená množstvom kryštálov.

Civilný vzhľad zvýrazňujú tiež veľké disky kolies s nízkoprofilovými pneumatikami, ktoré sa však asi len sotva dostanú do série a viaceré detaily, ako napríklad dvojica koncoviek výfuku. Pri pohľade spredu upúta okrem industriálne ladenej mriežky aj šestica hranatých, výrazne tvarovaných svetlometov, usporiadaných v dvoch radoch s dvojicou reflektorov pod spoločným krycím sklom hore a jedným samostatným po nimi. Práve tvár v takomto štýle by pritom malo dostať nielen chystané sériové SUV, ale postupne tiež každá novinka, ktorá príde na trh pod značkou Škoda.

Škoda VisionS 27 fotografií v galérii Škoda VisionS

Koncept stojí na platforme, ktorú zdieľa s už známymi koncernovými súrodencami VW Tiguan, Audi Q5 a Seat Ateca. To do značnej miery určuje aj jeho rozmery, no Škoda ako výrobca rodinných automobilov využila možnosti modularity základovej konštrukcie a postavila svoje SUV o čosi dlhšie.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Najavo to dáva aj pri pohľade zvonku, keď pohľad chtiac-nechtiac upútajú o čosi dlhšie zadné dvere než býva zvykom. Štúdia meria do dĺžky 4,7 metra, široká je 1,91 a vysoká 1,68 metra. Rázvor dosahuje hodnotu 2,79 metra. Veľká Škoda tak rozmerovo vstupuje medzi SUV ako BMW X3 či Mercedes GLC.

Škoda VisionS 27 fotografií v galérii Škoda VisionS

Dizajnéri popustili uzdu svojej fantázii aj pri návrhu kľučiek. Tie sú takmer neviditeľne zapustené vo dverách, no reagujú na dotyk, po ktorom sa vysunú. To, že VisionS je koncept, je zrejmé aj z návrhu interiéru, ponúkajúcom miesto šestici pasažierov, sediacich v troch radoch. Prvý a prostredný sú pritom osadené samostatnými anatomickými sedadlami a už na pohľad zaručujú dostatok miesta aj urasteným cestujúcim, naopak zadný rad je evidentne určený len na prepravu detí.

Škoda VisionS 27 fotografií v galérii Škoda VisionS

Interiér konceptu je bohato osadený až 16-palcovými displejmi, väčšinou dotykovými a rovnakým spôsobom je vytvorená aj prístrojová doska. Ďalšia rovnako veľká obrazovka je okrem toho umiestnená aj pred spolujazdcom a mnoho ďalších menších možno nájsť prakticky všade, na stredovej konzole vpredu aj vzadu, dokonca i v hlavových opierkach sedadiel v prvých dvoch radoch. Komu by ani to nestačilo, v kľučkách každých dverí je držiak na smartfóny. Samozrejmosťou je ich bezdrôtové dobíjanie a možnosť spárovať ich so systémami a aplikáciami vo vozidle. Otázkou ostáva, koľko s uvedenej výbavy a špičkového spracovania sa prenesie aj do sériového modelu.

Škoda VisionS 27 fotografií v galérii Škoda VisionS

O pohon konceptu sa stará prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom 1,4 litra v spolupráci s dvoma elektromotormi. Spaľovacia jednotka dosahuje výkon 115 kW (156 k) a krútiaci moment 250 Nm. Jeho asistent je integrovaný v šesťstupňovej prevodovke DSG a pridáva ďalších 40 kW (54 k) a 220 Nm. Elektromotor umiestnený na zadnej náprave je silnejší: disponuje špičkovými hodnotami 85 kW (115 k) a 270 Nm. Škoda udáva pre hybridný systém 4x4 kombinovaný výkon 165 kW (225 k).

Škoda VisionS 27 fotografií v galérii Škoda VisionS

SUV zrýchli na stovku v priebehu 7,4 sekundy a malo by dosiahnuť maximálne tempo takmer 200 km/h. Jazdiť vie aj čisto na elektrinu. Batéria sa kapacitou 12,4 kWh stačí na dojazd 50 km celkom bez lokálnych emisií. V zmiešanom režime dokáže VisionS prejsť tisíc kilometrov pri priemernej spotrebe 1,9 l/100 km a emisiách CO2 na úrovni 45 g/km. Uvedené čísla sú síce očarujúce, očakávať však, že sa nimi bude pýšiť aj sériový model, je nereálne. Naopak, stále reálnejšie kontúry nadobúda cena, nemecké média odhadujú základnú sumu za sériový model na 24-tisíc eur.


Najnovšie články
Volkswagen I.D.: Elektromobil, ktorý jazdí sám

Kórejský hatchback má množstvo enormne veľkých aerodynamických komponentov, dvojliter s výkonom 279 kW (380 k) a pohon oboch náprav.

Hyundai N Concept RN30: Rýdzi pretekár

Mercedes-Benz sa v Paríži chváli elektrickým SUV-kupé. Dizajnovo vyzerá výborne, my sme sa však dostali aj do interiéru.

Mercedes Generation EQ: Elektrizujúca dynamika

Koncept športovo-úžitkového Bavora kladie dôraz na štýlový dizajn a vzhľadom na svoje exteriérové rozmery má netradične svalnaté tvary.

BMW X2: Dravé SUV pripomína Evoque

Tretia generácia guľatučkého hatchbacku sa inšpirovala svojim väčším súrodencom. Na výber má byť s piatimi motormi.

Nový Citroën C3: Malý kaktus z Trnavy

Automobilové koncerny vo svete znižujú investície do nových fabrík a ich modernizácie, namiesto toho smerujú peniaze do vývoja nových technológií, napríklad,...

Automobilky stopli investície do fabrík

Škoda vypustí svojho „medveďa“ do terénu začiatkom budúceho roka. Na parížskom autosalóne sa však konečne sprístupnili podstatné informácie – napríklad to,...

Škoda Kodiaq: Poznáme základnú cenu a výbavu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×