Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Bugatti Chiron pri premiére 3x prekvapilo

VIDEO
ZO ŽENEVY
Sériový model je očistený od okruhovej bižutérie Vision Gran Turismo. Zverejnením detailov automobilka hneď trikrát prekvapila.
40 46 príspevkov 01.03.2016 / Marek Pokrývka

Už dlhší čas bolo jasné, že medzi najvýznamnejšie debuty tohtoročného ženevského autosalóna sa zaradí Bugatti Chiron. Francúzska automobilka patriaca pod koncern Volkswagen oznámila jeho debut začiatkom decembra. Neoficiálne sa však o nej hovorí podstatne dlhšie, pričom na povrch vyplávali mnohé informácie. Výrobca ich teraz uviedol na pravú mieru. Zverejnením finálnych detailov prekvapil nie raz, ale hneď trikrát.

Bugatti Chiron sa zaradilo medzi najvýznamnejšie debuty Ženevy 40 fotografií v galérii Bugatti Chiron sa zaradilo medzi najvýznamnejšie debuty Ženevy

Dlhšie, širšie, vyššie i ťažšie než Veyron

Dizajn za žiaden šok označiť nemožno. Samotný výrobca ho totiž počas vlaňajšieho frankfurtského autosalóna naznačil konceptom Vision Gran Turismo, ktorý sa vyznačoval pretekárskym kabátom. Sériový model je prakticky iba očistený od tejto okruhovej bižutérie.

Svojimi základnými tvarmi novinka kopíruje typ Veyron, má však mierne upravené proporcie. Medzi najvýraznejšie prvky patrí oblúk nasávacích otvorov za dverami. Prehliadnuť však nemožno ani svetlomety zložené z diódových štvorcov či jednoliaty pás koncových svetiel. Zozadu upúta aj „chrbtica“ nad motorom, zdvojená výfuková koncovka a aktívne krídlo.

Chiron základnými tvarmi kopíruje Veyron, no má upravené proporcie 40 fotografií v galérii Chiron základnými tvarmi kopíruje Veyron, no má upravené proporcie

V porovnaní s predchodcom je Bugatti Chiron dlhšie (+82 mm) a širšie (+40 mm), ale netradične aj vyššie. Strecha stúpla o 53 milimetrov. Ešte väčším prekvapením je však výrazný nárast hmotnosti, ktorý odporuje dlhšie kolujúcim zákulisným správam o odľahčovaní. Superšport je nakoniec ťažší až o 155 kilogramov. Hranicu dvoch ton teraz podlieza iba o päť kíl.

Nafukovanie karosérie umožnilo v kupé vytvoriť priestrannejší interiér. Dizajnovo opäť ide v stopách Veyronu, má však štíhlejšiu centrálnu konzolu zakončenú oblúkom evokujúcim vonkajšie tvary, odlišný volant a prepracovanú ergonómiu. Vnútorný priestor pozostáva z luxusných materiálov: kože, karbónu a kovu. Čerešničkou na torte je rýchlomer ciachovaný do 500 km/h.

Luxusný interiér superšportu je priestrannejší než v predchodcovi 40 fotografií v galérii Luxusný interiér superšportu je priestrannejší než v predchodcovi

Výkon 1 500 koní zastaví obmedzovač

Zdvihnuté obočia spôsobil okrem hmotnosti aj pohon. Dlho sa totiž hovorilo o tom, že novinka pridá k osemlitrovému motoru W16 elektrickú asistenciu, pričom túto informáciu mal potvrdiť aj šéf materského koncernu. Hybrid bol teda braný ako hotová vec. Šestnásťvalec však nakoniec kope ďalej sám za seba, aj keď vyladený je na šťavnatejšie parametre. Ponúka najvyšší výkon 1 103 kW (1 500 k) a krútiaci moment 1 600 Nm dostupný v rozmedzí dva až šesťtisíc otáčok.

Osemlitrový šestnásťvalec v Bugatti kope ďalej sám za seba 40 fotografií v galérii Osemlitrový šestnásťvalec v Bugatti kope ďalej sám za seba

Bugatti teda zostalo verné svojej technike, čo platí aj o ďalších komponentoch pohonného reťazca. Ozrutný motor je spriahnutý so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Tá prešla viacerými zmenami, aby zvládla mamutiu silu tohto motora. Do posilňovne musel chodiť aj systém rozdeľujúci krútiaci moment medzi všetky štyri kolesá.

Ďalším menším šokom bola udávaná maximálna rýchlosť. Všetky indície totiž hovorili o tom, že Chiron prevezme trón a stane sa najrýchlejším sériovo vyrábaným automobilom na svete. Jeho rozbeh však obmedzovač zastaví pri 420 km/h. To stačí na prekonanie pôvodného Bugatti Veyron, ale verziu Super Sport to podlieza o viac než desať kilometrov.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Na stovku za menej než 2,5 sekundy

Z hľadiska maximálky teda novinka zatiaľ nebude siahať na titul. Je však prakticky jasné, že výrobca neskôr uvedie verziu bez obmedzovača, ktorá má byť podľa zákulisných zdrojov schopná pokoriť až 463 km/h. Navyše, v akcelerácii sa francúzskemu superšportu vyrovná málokto.

Chiron zrýchli na stovku za menej než 2,5 sekundy a o štyri ďalšie má letieť dvojnásobným tempom. Pokorenie hranice 300 km/h by mu malo trvať asi 13,6 sekundy. Vzhľadom na dynamiku a hmotnosť kupé nie je prekvapením, že ho výrobca obdaril gigantickými brzdami. Tie predné majú karbónovo-keramické kotúče s priemerom 420 milimetrov a osempiestikové strmene. Vozidlo využíva adaptívny podvozok s piatimi úrovňami nastavenia.

Šestnásťvalcovú novinku si v Ženeve zvedavo obzeral aj Jean Todt 40 fotografií v galérii Šestnásťvalcovú novinku si v Ženeve zvedavo obzeral aj Jean Todt

Bugatti by malo vyrobiť 500 exemplárov modelu Chiron, pričom na viac než 150 už dostalo záväzné objednávky. Predaj sa teda rozbehol sľubne. Nezabránila v tom ani astronomická cena šestnásťvalcového monštra, ktorá je stanovená na 2,4 milióna eur. Zákazníci schopní vysoliť tieto peniaze za svoju hračku budú musieť čakať do októbra. Jedným z nich sa možno stane aj prezident asociácie FIA Jean Todt, ktorý si novinku v Ženeve zvedavo obzeral.


Najnovšie články
Mercedes-Benz chystá elektrické SUV

Skratky EČV ako napríklad BL, KE či ZA sú notoricky známe. Čo sa však skrýva pod označením TR? Trúfnite si preveriť svoje vedomosti o slovenských okresov...

Kvíz: Rozlúštite skratky okresov na EČV? II.

Vodič červeného kabrioletu to poriadne prehnal s rýchlosťou, po kolízii so stĺpom skončili časti svalnatého modelu rozhádzané po okolí.

Ford Mustang: Kabrio roztrhané na kusy

Šestka z Hirošimy prichádza s mnohými novinkami. Na prvý pohľad to tak síce nevyzerá, Japonci ale poriadne zapracovali na technologickej výbave a znateľne...

Inovovaná Mazda6: Ďalší krok k dokonalosti

Polčasová modernizácia priniesla kozmetickú retuš, modernejší multimediálny systém a v prípade crossoveru aj silný turbomotor.

Kia omladzuje typy Carens a Soul

Od sitkomov k najúspešnejšej motoristickej relácii. Tak sa dá v krátkosti zhrnúť pôsobenie Matta LeBlanca. Najnovšie si v Top Geare výrazne polepšil, jeho plat...

Top Gear: LeBlanc teraz zarába štvornásobok

Svoje prvé veľké SUV chce Škoda využiť na otvorenie nových trhov. Okrem USA by to mohla byť aj Južná Kórea.

Škoda mieri do Južnej Kórey
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×