Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Šéf VW verí v dohodu s americkými úradmi

Americké ministerstvo spravodlivosti súdnou cestou vymáha od VW pokutu vo výške 46 miliárd USD (42,25 miliardy eur) za porušenie zákonov o ochrane životného prostredia.
01.03.2016 / TASR

Nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) verí, že dosiahne dohodu s americkými regulačnými úradmi o úprave dieselových áut so zakázaným softvérom, spätnom odkúpení niektorých typov vozidiel a pokutách. Uviedol to generálny riaditeľ spoločnosti Matthias Müller. Informovala o tom agentúra Reuters.

Americké ministerstvo spravodlivosti súdnou cestou vymáha od VW pokutu vo výške 46 miliárd USD (42,25 miliardy eur) za porušenie zákonov o ochrane životného prostredia. Okrem toho sa VW musí dohodnúť s príslušnými úradmi v USA, ako bude ďalej postupovať v prípade dieselových vozidiel s nelegálnym softvérom, ktoré jazdia po amerických cestách.

Americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) vlani v septembri obvinila nemeckú firmu, že do dieselových áut v USA nainštalovala softvér, ktorý jej pri testoch umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. VW neskôr priznal, že po svete jazdí okolo 11 miliónov áut s takýmto softvérom. V USA sa podľa najnovších údajov škandál "dieselgate" týka zhruba 600 000 vozidiel.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Müller v pondelok (29.2.) na recepcii v predvečer autosalónu v Ženeve na otázky novinárov uviedol, že VW intenzívne spolupracuje s americkými úradmi na konečnom riešení problému. A dodal, že rokovania oboch strán sa obnovia vo štvrtok 3. marca.

A v pondelkovom rozhovore pre televíziu Reuters TV zase povedal, že si nemyslí, že americké úrady budú na VW príliš tvrdé, aj keď podnikli veľmi rázne kroky proti automobilke.

Vyhlásil tiež, že interné vyšetrovanie okolností, ktoré viedli ku škandálu s emisiami, napreduje a VW prijme "správne rozhodnutia" na základe výsledkov, ktoré plánuje zverejniť v druhej polovici apríla. Na záver rozhovoru vyjadril presvedčenie, že najväčšej európskej automobilke sa podarí znova si získať dôveru klientov.

Pripomenul tiež, že nemecký koncern už spustil množstvo programov pre klientov na celom svete, ktorými otriasol emisný škandál. Automobilka so sídlom vo Wolfsburgu minulý týždeň oznámila, že zvýši výrobu elektromobilov, sústredí sa na nové technológie a digitalizáciu a bude "masívne podporovať" vývoj technológií potrebných pre autonómne vozidlá.

(TASR)


Najnovšie články
Babráci za volantom: Sekerou alebo pálkou

Výrobca Marussia bol v minulosti veľmi ambiciózny. Okrem originálneho ruského superšportu mala značka produkovať aj crossover. Pozrite si prototypy, ktoré sú...

Poklady z ruského lesa: Prototypy Marussia

KLEBETY TÝŽDŇA Alpine A120 má debutovať v Ženeve, nástupca triedy CLS príde v roku 2018 a modely Volvo S90/V90 Polestar môžu mať až šesťsto koní.

Elektrické Maserati a drsný Peugeot 308

Vedenie koncernu oznámilo svoje rozhodnutie o kontrole záchranných pásov v piatok. Ide o modely Ford Fusion a Lincoln MKZ vyrobené v rokoch 2013 až 2016.

Ford bude kontrolovať záchranné pásy

Ford dostal rovnošatu, modifikovaný bodykit i špecifické disky kolies. Jeho dynamické parametre sú postačujúce na chytenie väčšiny cestných pirátov

Policajný Mustang apeluje na bezpečnosť

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 4. decembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Crossover nesmie chýbať v ponuke žiadnej veľkej automobilky. Nám sa do rúk dostal Peugeot 2008, a to hneď s dvomi motorizáciami. Ktorá je lepšia?

Test Peugeot 2008: Súboj benzínu a nafty
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×