Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Šéf VW verí v dohodu s americkými úradmi

Americké ministerstvo spravodlivosti súdnou cestou vymáha od VW pokutu vo výške 46 miliárd USD (42,25 miliardy eur) za porušenie zákonov o ochrane životného prostredia.
01.03.2016 / TASR

Nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) verí, že dosiahne dohodu s americkými regulačnými úradmi o úprave dieselových áut so zakázaným softvérom, spätnom odkúpení niektorých typov vozidiel a pokutách. Uviedol to generálny riaditeľ spoločnosti Matthias Müller. Informovala o tom agentúra Reuters.

Americké ministerstvo spravodlivosti súdnou cestou vymáha od VW pokutu vo výške 46 miliárd USD (42,25 miliardy eur) za porušenie zákonov o ochrane životného prostredia. Okrem toho sa VW musí dohodnúť s príslušnými úradmi v USA, ako bude ďalej postupovať v prípade dieselových vozidiel s nelegálnym softvérom, ktoré jazdia po amerických cestách.

Americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) vlani v septembri obvinila nemeckú firmu, že do dieselových áut v USA nainštalovala softvér, ktorý jej pri testoch umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. VW neskôr priznal, že po svete jazdí okolo 11 miliónov áut s takýmto softvérom. V USA sa podľa najnovších údajov škandál "dieselgate" týka zhruba 600 000 vozidiel.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Müller v pondelok (29.2.) na recepcii v predvečer autosalónu v Ženeve na otázky novinárov uviedol, že VW intenzívne spolupracuje s americkými úradmi na konečnom riešení problému. A dodal, že rokovania oboch strán sa obnovia vo štvrtok 3. marca.

A v pondelkovom rozhovore pre televíziu Reuters TV zase povedal, že si nemyslí, že americké úrady budú na VW príliš tvrdé, aj keď podnikli veľmi rázne kroky proti automobilke.

Vyhlásil tiež, že interné vyšetrovanie okolností, ktoré viedli ku škandálu s emisiami, napreduje a VW prijme "správne rozhodnutia" na základe výsledkov, ktoré plánuje zverejniť v druhej polovici apríla. Na záver rozhovoru vyjadril presvedčenie, že najväčšej európskej automobilke sa podarí znova si získať dôveru klientov.

Pripomenul tiež, že nemecký koncern už spustil množstvo programov pre klientov na celom svete, ktorými otriasol emisný škandál. Automobilka so sídlom vo Wolfsburgu minulý týždeň oznámila, že zvýši výrobu elektromobilov, sústredí sa na nové technológie a digitalizáciu a bude "masívne podporovať" vývoj technológií potrebných pre autonómne vozidlá.

(TASR)


Najnovšie články
Renault v Paríži otvoril exkluzívny TreZor

Po ôsmich rokoch od uvedenia prvej generácie prichádza druhá. Je väčšia, ľahšia a lepšie vybavená. Ako však pôsobí naživo?

Audi Q5: Druhá generácia poriadne schudla

Do Paríža prišli z krajiny vychádzajúceho slnka hneď tri rôzne verzie kompaktu, najväčšie haló vyvolal športový prototyp.

Honda prekvapila: Civic Type R i sedan!

Obrovské sedemmiestne SUV dokáže vďaka dvakrát prepĺňanému osemvalec zrýchliť z nuly na 100 km/h za 4,2 sekundy a dosiahnuť tristovku.

Brabus 850 XL: Svaly pre veľkého medveďa

Sedemmiestne francúzske SUV nemá plnohodnotný tretí rad sedadiel, na kratšie trasy však možno vytvoriť kompromisné usporiadanie.

Peugeot 5008: Rodinné gény zostali

Prioritou pre českú Škodu sú juhokórejský a iránsky trh, rozhodnutie o expanzii do USA padne najskôr o rok.

Škoda expanduje do Iránu

Niektorí motoristi sú svojim automobilkám natoľko oddaní, že si radi kúpia takmer akýkoľvek predmet s ich logom. Zväčša sú to drobnosti, no ponuka značkových...

Prehľad 10 najdrahších značkových doplnkov
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×