Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

BMW M760Li maskuje svoju rýchlosť

ZO ŽENEVY
Bavori sa vybrali cestou nenápadnej dynamiky. Špičková verzia naživo nevyzerá tak, že v šprinte dokáže zhltnúť model M3.
12 10 príspevkov 01.03.2016 / Marek Pokrývka

Jednou z premiér tohtoročného ženevského autosalóna sa stalo BMW M760Li xDrive. Táto športovo ladená dvanásťvalcová verzia limuzíny dostala pohonnú jednotku, ktorá bola doteraz vyhradená modelom dcérskej značky Rolls-Royce. V stánku bavorskej automobilky sme si ju prezreli naživo. Špičkový variant mníchovskej vlajkovej lode v stánku nijako extra nevyčnieval, nebyť prominentnej pozície a netradičného lakovania matnou sivou farbou.

BMW odhalilo na ženevskom autosalóne model M760Li 12 fotografií v galérii BMW odhalilo na ženevskom autosalóne model M760Li

Toto vozidlo úspešne maskuje svoju rýchlosť. Prehnane nepôsobia dvadsaťpalcové disky ani ozdobné prvky z lešteného kovu použité na viacerých miestach karosérie. Skutočné svaly tohto modelu naznačujú iba modré strmene brzdového systému s veľkými kotúčmi, spojler na veku batožinového priestoru či výfukové koncovky. Tieto prvky si však všimne iba pozorné oko. Laika skôr upozornia identifikačné štítky, napríklad symbol V12 na C-stĺpikoch.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Logo prezrádzajúce konfiguráciu pohonnej jednotky nájdeme aj v interiéri. Ten poskytuje všetok komfort, ktorý by ste od vlajkovej lode Mníchova očakávali. Žiadne anatomické sedadlá či čalúnenie alcantarou sa nekoná. Priestranná kabína obsahuje pohodlné kreslá a je potiahnutá kvalitnou kožou. Športovú náturu prezrádza iba volant či pedále s logom divízie M GmbH. Niečo však napovie aj prístrojový panel, na ktorom je označenie modelu a rýchlomer ciachovaný do 330 km/h.

Interiér poskytuje všetok komfort, ktorý by ste očakávali 12 fotografií v galérii Interiér poskytuje všetok komfort, ktorý by ste očakávali

Po otvorení kapoty privíta oči návštevníka kryt ovenčený nápismi BMW a M Performance. Ani tento decentný plast neprezrádza, že sa pod ním ukrýva 6,6-litrový zdvihový objem, dvanásť valcov a dvojica turbodúchadiel. Veľký motor dosahuje maximálny výkon 448 kW (610 k) schopný zrýchliť vyše dvojtonové auto na stovku za 3,7 sekundy*. Vyzerá BMW M760Li naživo tak, že by dokázal v šprinte zhltnúť model M3 na raňajky? To ani náhodou.

Bavori sa v tomto prípade vybrali cestou nenápadnej dynamiky, ktorú však určite neprehliadnete pri kúpe. Cena určite nebude nízka. Presnú čiastku sme sa síce zatiaľ nedozvedeli, ale očakávať možno sumu blížiacu sa k 150-tisícovej hranici. Samozrejme, v základnom vybavení.

*Počas autosalóna BMW korigovalo pôvodné údaje.


Najnovšie články
Hyundai avizuje športový koncept RN30

Prototyp VBB-3 s výkonom asi tritisíc koní šiel na soľnom jazere maximálnou rýchlosťou 576 km/h, finálny výsledok sa však počíta priemerom z dvoch jázd.

Venturi prekonalo elektrický rekord

Starostlivý majiteľ na svojej Škode 100 najazdil len 17 000 kilometrov a potom ju zamkol v garáži. Po 35 rokoch uzrela svetlo sveta a žiari ako nová.

Skvost skrytý v garáži: Škoda 100 z roku 1970

Úsek D3 Svrčinovec – Skalité sa stavia v polovičnom profile, v dĺžke 11 265 metrov.

Dostavba úseku D3 má polročný sklz

Citroën C5 je na pohľad pomerne nenápadné auto, v útrobách však skrýva unikátne hydropneumatické pruženie, vďaka čomu sa mu komfortom len ťažko čosi vyrovná...

Jazdený Citroën C5: To najpohodlnejšie čo sa dá

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 24. septembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

S kompresorovým balíkom HPE800 šprintuje luxusné SUV na stovku za asi päť sekúnd a vydáva úctyhodný rachot.

Hennessey: Rýchly obor Escalade
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×