Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

BMW M760Li maskuje svoju rýchlosť

ZO ŽENEVY
Bavori sa vybrali cestou nenápadnej dynamiky. Špičková verzia naživo nevyzerá tak, že v šprinte dokáže zhltnúť model M3.
12 10 príspevkov 01.03.2016 / Marek Pokrývka

Jednou z premiér tohtoročného ženevského autosalóna sa stalo BMW M760Li xDrive. Táto športovo ladená dvanásťvalcová verzia limuzíny dostala pohonnú jednotku, ktorá bola doteraz vyhradená modelom dcérskej značky Rolls-Royce. V stánku bavorskej automobilky sme si ju prezreli naživo. Špičkový variant mníchovskej vlajkovej lode v stánku nijako extra nevyčnieval, nebyť prominentnej pozície a netradičného lakovania matnou sivou farbou.

BMW odhalilo na ženevskom autosalóne model M760Li 12 fotografií v galérii BMW odhalilo na ženevskom autosalóne model M760Li

Toto vozidlo úspešne maskuje svoju rýchlosť. Prehnane nepôsobia dvadsaťpalcové disky ani ozdobné prvky z lešteného kovu použité na viacerých miestach karosérie. Skutočné svaly tohto modelu naznačujú iba modré strmene brzdového systému s veľkými kotúčmi, spojler na veku batožinového priestoru či výfukové koncovky. Tieto prvky si však všimne iba pozorné oko. Laika skôr upozornia identifikačné štítky, napríklad symbol V12 na C-stĺpikoch.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Logo prezrádzajúce konfiguráciu pohonnej jednotky nájdeme aj v interiéri. Ten poskytuje všetok komfort, ktorý by ste od vlajkovej lode Mníchova očakávali. Žiadne anatomické sedadlá či čalúnenie alcantarou sa nekoná. Priestranná kabína obsahuje pohodlné kreslá a je potiahnutá kvalitnou kožou. Športovú náturu prezrádza iba volant či pedále s logom divízie M GmbH. Niečo však napovie aj prístrojový panel, na ktorom je označenie modelu a rýchlomer ciachovaný do 330 km/h.

Interiér poskytuje všetok komfort, ktorý by ste očakávali 12 fotografií v galérii Interiér poskytuje všetok komfort, ktorý by ste očakávali

Po otvorení kapoty privíta oči návštevníka kryt ovenčený nápismi BMW a M Performance. Ani tento decentný plast neprezrádza, že sa pod ním ukrýva 6,6-litrový zdvihový objem, dvanásť valcov a dvojica turbodúchadiel. Veľký motor dosahuje maximálny výkon 448 kW (610 k) schopný zrýchliť vyše dvojtonové auto na stovku za 3,7 sekundy*. Vyzerá BMW M760Li naživo tak, že by dokázal v šprinte zhltnúť model M3 na raňajky? To ani náhodou.

Bavori sa v tomto prípade vybrali cestou nenápadnej dynamiky, ktorú však určite neprehliadnete pri kúpe. Cena určite nebude nízka. Presnú čiastku sme sa síce zatiaľ nedozvedeli, ale očakávať možno sumu blížiacu sa k 150-tisícovej hranici. Samozrejme, v základnom vybavení.

*Počas autosalóna BMW korigovalo pôvodné údaje.


Najnovšie články
Bleskové asfaltovanie v Moskve

Sedan sa od konvenčne poháňaných exemplárov takmer nelíši. Jeho nabitie má trvať deväť hodín, normovaný dojazd dosiahne 150 km.

Lada Vesta prichádza ako elektromobil

Z odľahčenej verzie s osemvalcovým agregátom Max Wedge vznikla len malá séria. Tento exemplár najazdil za polstoročie minimum kilometrov.

Nový domov si hľadá šprintér Dodge 330

Model pokrstený po medveďovi posunie značku opäť vyššie. Zoznámili sme sa s ním osobne a dozvedeli sa niekoľko doteraz nepublikovaných detailov.

Sedeli sme v novom SUV Škoda Kodiaq

Malý hatchback zameraný na juhoamerické trhy dostal terénny štýl, ktorého súčasťou bolo zväčšenie svetlej výšky o tri centimetre.

Chevrolet Onix Activ: Módny diktát

Toyota včera oznámila, že predaj jej áut dosiahol za 1. polrok tohto roka 4,99 milióna. Volkswagen v stredu (27.7.) oznámil, že za prvých šesť mesiacov roka...

VW prekonal v 1. polroku predajmi Toyotu

Nový model Berus má mať veľkoobjemový osemvalec i elektrifikovanú verziu. Žiaden lov na titul Bugatti sa tentokrát nekoná.

Značka Keating sa opäť hlási o slovo
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×