Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Toyota Corolla: Hlas rozumu

Japonský kompaktný sedan je najpredávanejším autom histórie. Zlacnenú jedenástu generáciu sme si vyskúšali so zážihovým motorom.
33 29 príspevkov 29.02.2016 / Marek Pokrývka

Dobré predajné čísla jednotlivých áut majú rôzne dôvody. Niektoré sú populárne vďaka svojmu dizajnu, iné lákajú na praktickú stránku a niektoré sa jednoducho vezú na módnej vlne. Snáď najväčšiu skupinu však tvoria autá s dobrým pomerom cena/výkon. Tým nemyslíme parametre motora, ale celkové vlastnosti v pomere k finančnej náročnosti. Sem určite patrí Toyota Corolla.

Toyota Corolla jedenástej generácie v benzínovej verzii 33 fotografií v galérii Toyota Corolla jedenástej generácie v benzínovej verzii

Tento japonský model je najpredávanejším modelom histórie, čo hovorí samo za seba. Doteraz sa z neho predalo vyše 40 miliónov kusov. V súčasnosti je na svete už jedenásta generácia vozidla, ktorá sa do predaja dostala pred dvomi rokmi. Medzičasom prešla okrem iného úpravou cien smerom nadol. Preto sme sa k nej vrátili a podrobili ju testu v benzínovej verzii.

Sedan s konzervatívnou tvárou

Corolla je sedan nižšej strednej triedy, ktorý má mnoho spoločného s typom Auris. Ten je v našich končinách výrazne populárnejší. Vlani sa síce objavili indície hovoriace o omladení štvordverového typu v štýle úspešnejšieho brata, no aspoň zatiaľ k nemu nedošlo. Kompakt preto pokračuje s pomerne konzervatívnou tvárou, ktorá sa nesnaží vyčnievať z davu.

K omladeniu japonského sedanu aspoň zatiaľ nedošlo 33 fotografií v galérii K omladeniu japonského sedanu aspoň zatiaľ nedošlo

Ani interiér neohúri štylistickými finesami, pričom v ňom opäť výrazne cítiť príbuznosť s Aurisom predávaným ako hatchback/kombi. Vyznačuje sa však niektorými kontrastmi. Na jednej strane má moderne pôsobiacu palubovku s dotykovým displejom, no nájdu sa tu aj digitálky zo starej školy či predpotopné ovládanie palubného počítača na prístrojovom paneli.

Dôležité však je, že okrem pár drobností niet tomuto vozidlu ergonomicky veľmi čo vyčítať. Problémom nie je ani priestrannosť. V segmente síce nájdeme aj o niečo vzdušnejších zástupcov, ale štyria pasažieri nájdu v tejto Toyote miesta dostatok. Batožinový priestor má objem 452 litrov. Na dnešné pomery je to už slabšia hodnota, no mala by vystačiť aj rodinným nárokom.

Priestrannosť kompaktného typu Corolla nie je problémom 33 fotografií v galérii Priestrannosť kompaktného typu Corolla nie je problémom

Tichý a kultivovaný štvorvalec

Kým príbuzný Auris nedávno privítal pod kapotou svoj prvý benzínový turbomotor, Corolla sa pri zážihových agregátoch naďalej spolieha na rokmi overené atmosféry. Na výber sú dva štvorvalce. My sme mali k dispozícii silnejší variant so zdvihovým objemom 1,6 litra a prívlastkom Valvematic. Ten dosahuje maximálny výkon 97 kW (132 k) a krútiaci moment 160 Nm.

Benzínová pohonná jednotka si síce k menu pripísala plnenie emisnej normy Euro 6, ale v skutočnosti neprešla žiadnymi zásadnými úpravami. Dynamika zostala na akceptovateľnej úrovni. Stovku zvládne Corolla za rovných desať sekúnd a dvojnásobná rýchlosť je jej konečnou stanicou. Pre takéto úlohy však treba motor vytáčať do vysokého tempa, v ktorom sa ozve celkom príjemným hlasom. Inak však zostáva veľmi tichý a kultivovaný.

Atmosférický motor treba pre dynamické úlohy vytáčať 33 fotografií v galérii Atmosférický motor treba pre dynamické úlohy vytáčať

Z hľadiska spotreby niet atmosférickému motoru čo vyčítať. Papierové čísla síce nevyzerajú vábivo, no na rozdiel od laboratórnych cifier mnohých turbomotorov sú reálne. Nie je ich pritom problém podliezť. Nám sa tentokrát v meste podarilo oficiálnu osmičku skresať o celých sedem decilitrov. Na vidiecku spotrebu sme sa však nedostali, okresné cesty sme zvládli za 5,7 litra, a diaľničnou previerkou sme si potvrdili v minulosti nameraný údaj 6,6 l/100 km.

Podvozok sedanu je naladený smerom ku komfortu. Nesklame ani pri svižnejších zmenách smeru, ale nejaké jazdné zážitky a veľké emócie od neho nemožno očakávať. Vzhľadom na jednoduchú konštrukciu však ponúka slušnú úroveň pohodlia a pruženie dobre filtruje nerovnosti.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Dobré vybavenie už v štandarde

Po znížení cien štartuje Toyota Corolla v našich končinách na čiastke 15 290 eur. Túto sumu na Slovensku nesie základná verzia 1,33 Dual VVT-i s vybavením Active, nami skúšaný 1,6-litrový variant je však len o sedem stovák drahší. Preto odporúčame uprednostniť objemnejší štvorvalec.

Vybavenie vozidla obsahovalo aj parkovaciu kameru 33 fotografií v galérii Vybavenie vozidla obsahovalo aj parkovaciu kameru

Testované vozidlo sa od tejto štartovacej priečky neodrazilo veľmi vysoko, dobré vybavenie totiž ponúka už v štandarde. Ďalej ho zveľadil akciový balík Trend+ za 600 eur doplnený systémom Toyota Touch 2, metalízou či alarmom. Číslo na konci účtu tak len tesne preliezlo hranicu 18-tisíc eur. Vybavenie pritom obsahovalo vyhrievanie sedadiel, navigáciu aj parkovaciu kameru.

Veľké emócie nemožno očakávať

Vzhľadom na ponúkanú protihodnotu možno povedať, že Toyota Corolla nevyjde draho. Zlacnenie pritom zvýšilo atraktivitu tohto typu. Štvordverový kompakt s 1,6-litrovým benzínom sa ani pri slušnej porcii výbavy nemusí báť prekročenia dvadsaťtisícovej hranice. Ponúka však slušný vnútorný priestor, tichú pohonnú jednotku a komfortné pruženie.

Toyota Corolla nevyjde vzhľadom na protihodnotu draho 33 fotografií v galérii Toyota Corolla nevyjde vzhľadom na protihodnotu draho

Sedan pokračuje s pomerne konzervatívnym dizajnom a ani interiér sa nevyznačuje nejakými štylistickými výstrelkami. Veľké emócie pritom nemožno očakávať ani od jeho motora či podvozku. Corolla je jednoducho auto kupované po racionálnom zohľadnení plusov a mínusov. V dobe rôznych SUV-kupé ide o hlas rozumu, ktorý si však stále dokáže nájsť svoju klientelu.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 598 cm3
Max. výkon
97 kW/132 k
pri otáčkach
6 400/min
Max. krútiaci moment
160 Nm
pri otáčkach
4 400/min
Palivo
benzín
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 620 mm
Šírka
1 775 mm
Výška
1 465 mm
Rázvor náprav
2 700 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 205 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 280 kg
Užitočná hmotnosť
565 kg
Celková hmotnosť
1 770 kg
Objem batožinového priestoru
452 l
Objem palivovej nádrže
50 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
200 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
10,0 s
Spotreba
Mesto - normovaná
8,0 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,9 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,0 l/100 km
Mesto - počas testu
7,3 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,6 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,7 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
139 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 15 290 €
Základná cena verzie
od 15 990 €
Cena testovaného exemplára
18 081 €

Najnovšie články
Ceny pohonných hmôt by mali stagnovať

Stačí trošku nepozornosti, pohotová kamera a hneď je človek hviezdou internetu, či už chce, alebo nechce. Presne tak, ako vodiči v nasledujúcich príbehoch.

Babráci za volantom sa opäť nevmestili do kože

Nezávislý grafik vytvoril dve vizualizácie terénne štylizovaného kombi, ktoré má mať premiéru na parížskom autosalóne.

Ako môže vyzerať Mercedes E All-Terrain

Vedenie FCA uviedlo, že ide o modely strednej triedy Chrysler 200, dodávky Ram, Jeep Renegade a Cherokee, vyrobené v rokoch 2014 a 2015.

Fiat Chrysler zvolá do servisov 410-tisíc áut

Bentayga dostane športovejší bodykit, disky s priemerom 23 palcov či ladený výfukový systém. Zvýšenie výkonu sa zatiaľ nekoná.

Startech si brúsi zuby na SUV Bentley

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 24. júla 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Veľké americké kupé pôsobia nielen svalnatým, ale i robustným a bezpečným dojmom. Bariérové testy však odhalili ich vážne slabiny pri ochrane posádky.

Prekvapenie z crashtestu legendárnych kupé
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×