Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

DS E-Tense je športový elektromobil

Dramaticky vyzerajúce kupé s výkonom rovných 300 kW (408 k) zvládne šprint na stovku za 4,5 sekundy a zrýchľovať prestane pri 250 km/h.
8 2 príspevky 28.02.2016 / Marek Pokrývka

Prémiovo ladená dcéra automobilky Citroën už v slušnom predstihu oznámila, čo od nej môžeme na ženevskom autosalóne očakávať. Ukáže tam modifikovaný typ DS3 zbavený loga materskej spoločnosti. Táto divízia si však pre výstavu pripravila aj prekvapenie, ktorým sa stane zaujímavý koncept E-Tense. Je to športový elektromobil s výrazným vzhľadom.

8 fotografií v galérii

Toto vozidlo nadväzuje na štúdiu DS Divine, no má výrazne upravené proporcie. Kupé je totiž ešte kratšie, širšie a nižšie. Pri pôdoryse 4,12 x 2,08 metra má výšku iba 129 centimetrov. V týchto mantineloch vykúzlili dizajnéri skutočne dramaticky vyzerajúce kupé disponujúce množstvom ostrých kriviek. Zaujímavo pôsobí chýbajúce zadné okno, diódové lemovanie vstupov v prednom nárazníku i riešenie blatníkov. Netradičná je tiež pochrómovaná „chrbtica“ na kapote a streche.

E-Tense stojí na dvadsaťpalcových kolesách s obutím Michelin Pilot Super Sport, ktoré sú upevnené na nezávislé zavesenie s dvojitými lichobežníkovými ramenami. Základom vozidla je karbónový monokok. V jeho podlahe je integrovaná batéria, vďaka ktorej je ťažisko položené nízko.

8 fotografií v galérii

Interiér prototypu nie je o nič menej uletený než jeho zovňajšok. Ako z iného sveta pôsobí najmä palubná doska tvorená z veľkej časti hranatou organicky pôsobiacou štruktúrou. Na nej je umiestnený 10-palcový palubný displej. Druhá obrazovka je pred vodičom, kde ju dopĺňa volant s výrazne odsadenou obručou. Ostré línie nájdeme na dverách či stredovom tuneli. Automobilka uvádza, že skompletizovanie výstredného interiéru trvalo jej pracovníkom celých 800 hodín.

Kým predchádzajúci koncept DS Divine poháňal konvenčný spaľovací agregát, E-Tense sa spolieha výhradne na elektrinu. Vozidlo má veľmi slušné parametre. Francúzi hovoria o výkone rovných 300 kW (408 k) a krútiacom momente 560 Nm. Vďaka týmto hodnotám zvládne kupé šprint na stovku za 4,5 sekundy a zrýchľovať prestane pri tempe 250 km/h.

8 fotografií v galérii

Pohonnému reťazcu poskytuje energiu akumulátor s bližšie nešpecifikovanou kapacitou, ktorý by mal v kombinovanom režime vystačiť na dojazd 310 kilometrov. V prípade rýdzo mestskej prevádzky by to mohlo byť ešte o päťdesiatku viac. Batéria je pravdepodobne dosť veľká, čo sa podpísalo pod pohotovostnú hmotnosť 1,8 tony. Na takéto malé auto je to riadna porcia. S produkčnou verziou športového elektromobilu sa však neráta, preto nás kilá navyše nemusia trápiť.


Najnovšie články
Takto nás klamú v oblasti bezpečnosti

Hovorca uviedol, že podiel hybridných a elektrických vozidiel Audi musí výrazne stúpnuť, aby spoločnosť splnila klimatické ciele

Audi chce predávať státisíce elektromobilov

Na počesť legendy predstavilo Lamborghini špeciálnu limitovanú edíciu modelu Aventador. Vyrobených bude len 50 kusov.

Lamborghini si pripomína model Miura

Nedávno debutoval špeciálny Aston Martin, Peugeot 3008 GT a tiež omladená verzia bestselleru Renault Clio.

Koncepty z budúcnosti a skice SUV Škoda

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 25. júna 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

So štýlovým doplnkom môže byť aj pekné auto ešte krajšie. Toto príslušenstvo ale nie je ani pekné, ani štýlové, i tak ho ale podaktorí vodiči milujú.

Kuriózne autodoplnky: Na čo tie veci vlastne sú?

Dacia je u nás obľúbená najmä vďaka hodnote, ktorú ponúka za priaznivé ceny. Záujem o ne je aj na trhu s jazdenými autami, tam však často prekvapia až...

Jazdená Dacia: Ktorá z nich sa oplatí najviac?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×