Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

DS E-Tense je športový elektromobil

Dramaticky vyzerajúce kupé s výkonom rovných 300 kW (408 k) zvládne šprint na stovku za 4,5 sekundy a zrýchľovať prestane pri 250 km/h.
8 2 príspevky 28.02.2016 / Marek Pokrývka

Prémiovo ladená dcéra automobilky Citroën už v slušnom predstihu oznámila, čo od nej môžeme na ženevskom autosalóne očakávať. Ukáže tam modifikovaný typ DS3 zbavený loga materskej spoločnosti. Táto divízia si však pre výstavu pripravila aj prekvapenie, ktorým sa stane zaujímavý koncept E-Tense. Je to športový elektromobil s výrazným vzhľadom.

8 fotografií v galérii

Toto vozidlo nadväzuje na štúdiu DS Divine, no má výrazne upravené proporcie. Kupé je totiž ešte kratšie, širšie a nižšie. Pri pôdoryse 4,12 x 2,08 metra má výšku iba 129 centimetrov. V týchto mantineloch vykúzlili dizajnéri skutočne dramaticky vyzerajúce kupé disponujúce množstvom ostrých kriviek. Zaujímavo pôsobí chýbajúce zadné okno, diódové lemovanie vstupov v prednom nárazníku i riešenie blatníkov. Netradičná je tiež pochrómovaná „chrbtica“ na kapote a streche.

E-Tense stojí na dvadsaťpalcových kolesách s obutím Michelin Pilot Super Sport, ktoré sú upevnené na nezávislé zavesenie s dvojitými lichobežníkovými ramenami. Základom vozidla je karbónový monokok. V jeho podlahe je integrovaná batéria, vďaka ktorej je ťažisko položené nízko.

8 fotografií v galérii

Interiér prototypu nie je o nič menej uletený než jeho zovňajšok. Ako z iného sveta pôsobí najmä palubná doska tvorená z veľkej časti hranatou organicky pôsobiacou štruktúrou. Na nej je umiestnený 10-palcový palubný displej. Druhá obrazovka je pred vodičom, kde ju dopĺňa volant s výrazne odsadenou obručou. Ostré línie nájdeme na dverách či stredovom tuneli. Automobilka uvádza, že skompletizovanie výstredného interiéru trvalo jej pracovníkom celých 800 hodín.

Kým predchádzajúci koncept DS Divine poháňal konvenčný spaľovací agregát, E-Tense sa spolieha výhradne na elektrinu. Vozidlo má veľmi slušné parametre. Francúzi hovoria o výkone rovných 300 kW (408 k) a krútiacom momente 560 Nm. Vďaka týmto hodnotám zvládne kupé šprint na stovku za 4,5 sekundy a zrýchľovať prestane pri tempe 250 km/h.

8 fotografií v galérii

Pohonnému reťazcu poskytuje energiu akumulátor s bližšie nešpecifikovanou kapacitou, ktorý by mal v kombinovanom režime vystačiť na dojazd 310 kilometrov. V prípade rýdzo mestskej prevádzky by to mohlo byť ešte o päťdesiatku viac. Batéria je pravdepodobne dosť veľká, čo sa podpísalo pod pohotovostnú hmotnosť 1,8 tony. Na takéto malé auto je to riadna porcia. S produkčnou verziou športového elektromobilu sa však neráta, preto nás kilá navyše nemusia trápiť.


Najnovšie články
Babráci za volantom opäť brázdia cesty

Japonec disponuje po modernizácii odlišným predným nárazníkom či svetlometmi, po technickej stránke ide v stopách svojho príbuzného.

Subaru BRZ prešlo malou plastikou

Hovorca VW označil tieto informácie za špekulácie, ku ktorým sa koncern odmieta vyjadriť. Podľa jeho slov sa však elektromobilita stala jednou z priorít.

VW zvažuje výstavbu továrne na batérie

V máji absolvovalo odhalenie BMW 750d, štúdia Aston Martin Vanquish Zagato i Renault Grand Scénic.

Nové SUV Peugeot a koncepty Volvo

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 29. mája 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Superšport 918 Spyder je vlajkovou loďou značky Porsche a tak by si zaslúžil byť na okruhu najrýchlejší. Pred niekoľkými dňami sa však musel skloniť pred...

Rekordné Porsche: Najrýchlejšie zo všetkých

Prezident španielskej automobilky na globálnej konferencii prezradil, že typ Ateca nezostane v portfóliu dlho osamotený.

Seat chystá na budúci rok menšie SUV
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×