Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Jazdený Peugeot 308: Poteší vás, či zarmúti?

Kto hľadá veľký rodinný hatchback za priaznivú cenu, pre toho môže byť ojazdený Peugeot 308 zaujímavá voľba. Pozrite sa ale, čoho sa treba pri tomto aute báť.
14 32 príspevkov 27.02.2016 / Redakcia AUTO BILD

Trojciferné označenie s nulou uprostred patrí už desaťročia automobilom značky Peugeot, číslica tri na začiatku prezrádza zástupcu nižšej strednej triedy. Ten aktuálny, novinka roku 2013 a držiteľ titulu Auto roka má meno 308. Dnes sa ale zameriame na jeho rovnomenného predchodcu, ktorý sa predstavil v roku 2007 a pre niektoré trhy zotrval vo výrobe až do súčasnosti.

Peugeot 308 120 VTi (T7), r.v. 2008 14 fotografií v galérii Peugeot 308 120 VTi (T7), r.v. 2008

Peugeot 308 prvej generácie, ktorý fabrika eviduje pod kódom T7, prišiel na scénu ako nástupca typu 307 a dokonca stojí na jeho modernizovaných základoch. Karoséria ale mierne narástla do dĺžky aj do šírky, vďaka čomu ponúka o čosi viac miesta v interiéri. Bokom neostala ani bezpečnosť, čo dokazuje hodnotenie agentúry Euro NCAP kde získal najvyššie, päťhviezdičkové ocenenie.

Tristoosmička nastúpila ako päťdverový hatchback, na niektorých trhoch bola výnimočne k dispozícii aj jeho trojdverová verzia. Rok po debute základného modelu pribudlo v ponuke aj kombi, označené tradičným prívlastkom SW, vybavené panoramatickou sklenenou strechou a nasledujúcu jar dorazila do showroomov aj otvorená verzia CC s pevnou skladacou strechou. Derivátom základného typu, využívajúcim jeho mechaniku, je aj MPV, či skôr crossover 3008.

Peugeot 308 120 VTi (T7, výroba 2007 – )
Motor radový zážihový štvorvalec/vpredu naprieč
Ventily/vačkové hriadele 4 na valec/2
Zdvihový objem 1 598 cm³
Maximálny výkon 88 kW (120 k) pri 6 000 ot./min.
Maximálny krútiaci moment 160 Nm pri 4 250 ot./min.
Maximálna rýchlosť 195 km/h
Zrýchlenie 0–100 km/h 10,8 s
Prevodovka/poháňané kolesá manuálna päťstupňová/predné
Rázvor náprav 2 610 mm
Rozmery d/š/v 4 276/1 815/1 498 mm
Objem batožinového priestoru 348 – 1 201 l
Objem palivovej nádrže 60 l
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť 1 352/450 kg

Výrobca ponúkal tristoosmičku vybavenú atmosferickými zážihovými štvorvalcami VTi s objemom 1,4 a 1,6 litra. Väčší motor bol dostupný aj v prepĺňanom prevedení označenom THP, sprvu s dvomi úrovňami výkonu, ku ktorým v roku 2008 pribudla ešte tretia, najsilnejšia verzia. Vznetové agregáty HDi s objemom 1,6 a 2,0 litra boli štandardne vybavené filtrom pevných častíc a pri každom z nich bola možnosť výberu dvoch výkonových stupňov, slabší dvojliter však dlho v ponuke neostal.

Peugeot 308 120 VTi (T7), r.v. 2008 14 fotografií v galérii Peugeot 308 120 VTi (T7), r.v. 2008

Rok 2009 priniesol pár drobných technických vylepšení, no bez zmien na karosérii. Novinkou bol napríklad posilnený 2.0 HDi plniaci normu Euro 5, alebo ďalšia verzia motora 1.6 THP. Tradičný facelift s omladením vzhľadu a modernizáciou techniky prišiel na rad až v roku 2011. Zmeny sa dotkli najmä prednej časti a ich výsledkom je okrem iného aj ďalšie zníženie súčiniteľa odporu vzduchu z 0,29 na 0,28. Okrem toho v ponuke pribudol model e-HDi so systémom štart-stop.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Peugeot bol známy autami s mäkkými podvozkami, ktoré plavne prekonávali cestné nerovnosti. 308 je však iný, do vienka dostal tuhé pruženie a prišiel aj o poddajné sedadlá, ostalo mu ale riadenie s dosť slabou spätnou väzbou. K jeho pozitívam patrí priestranný interiér a dobrá výbava, kladne treba zhodnotiť aj lepšie spracovanie v porovnaní s predchodcom, no škripot a buchot dielov i tak nebýva zvláštnosťou. Lepšie sú na tom ale exempláre vyrábané po facelifte v roku 2011.

Testovaný exemplár

V našom teste sme preverili Peugeot 308 VTi 120 s karosériou hatchback, vyrobený v roku 2008. Ako prezrádza označenie modelu, vybavený je zážihovým atmosferickým motorom s objemom 1,6 litra a výkonom 88 kW (120 k). Auto podľa počítadla prejdenej vzdialenosti doteraz najazdilo 62 000 kilometrov a majiteľ si ho cení na „baťovských“ 5 990 eur.

Typické problémy

V testovanom aute osadený koncernový štvorvalec nie je práve odporúčania hodný motor, má pomerne tvrdý chod a pri jazde potrebuje otáčky. Čo sa týka jeho spoľahlivosti, podobne ako pri ostatných dostupných zážihových motoroch, aj pri ňom býva problémom nízka životnosť snímačov na vačkovom hriadeli. Potrápiť môže tiež príliš voľná rozvodová reťaz, prejavujúca sa, zvlášť za studena, špecifickým zvukom.

Peugeot 308 120 VTi (T7), r.v. 2008 14 fotografií v galérii Peugeot 308 120 VTi (T7), r.v. 2008

Z ekonomických dôvodov bude isto vyhľadávanou alternatívou aj vznetový motor, hlavne 1.6 HDi. Tento agregát ponúka dostatočný krútiaci moment v širokom pásme otáčok, má kultivovaný chod a pri dostatočne predvídavej jazde si priemerne vystačí so šiestimi litrami nafty na 100 kilometrov. Pri ňom si ale zaslúži pozornosť turbodúchadlo. Problémy mu môže spôsobiť preliačené olejové potrubie, ktorého výsledkom je zlyhanie mazania. Niektoré autá vystriedajú za 150 000 aj tri kusy.

Nesúmerný brzdový účinok

Podľa štatistík TÜV je najväčším problémom typu 308 nesúmerný brzdový účinok a príliš rýchlo sa opotrebúvajúce sa brzdové kotúče. Týka sa to všetkých modelov.

Nesúmerný brzdový účinok 14 fotografií v galérii Nesúmerný brzdový účinok

Voda v kufri

Niektorí majitelia môžu mať skúsenosti aj s vodou v batožinovom priestore. Za ňu býva najčastejšie zodpovedné gumené tesnenie veka, alebo uvoľnené zadné svetlá. Najväčšmi tým zvyknú trpieť modely kombi zo začiatku výroby.

Voda v kufri 14 fotografií v galérii Voda v kufri

Strata oleja

Podľa aktuálnej správy TÜV je bežnou chybou typu 308 aj únik oleja z motora a prevodovky.

Strata oleja 14 fotografií v galérii Strata oleja

Prasknutý obmedzovač chodu dverí

Pokazený obmedzovač chodu dverí je síce detail, aj takáto maličkosť však môže byť zdrojom nepríjemností.

Prasknutý obmedzovač chodu dverí 14 fotografií v galérii Prasknutý obmedzovač chodu dverí

Oplatí sa?

Typ 308 je až na to tuhšie pruženie typický Peugeot, so všetkým, čo k tomu patrí, ponúka množstvo miesta vo vnútri, aj dostatok komfortu za primeranú cenu. Oplatí sa ho však s ohľadom na spomenuté problémy kúpiť? Áno oplatí, ale až po poriadnej prehliadke a výbere. A vhodné je nechať si aj nejakú finančnú rezervu na prípadné opravy.

Peugeot 308 120 VTi (T7, 4A_, 4C_), r.v. 2008
Orientačné ceny náhradných dielov*
Olejový filter
7,20
Vzduchový filter
14,50
Palivový filter
12,70
Kabínový filter
16,20
Rozvodová reťaz (sada)
129,00
Kladky drážkovaného remeňa príslušenstva
120,00
Spojka
314,00
Chladič chladiacej kvapaliny
180,00
Čerpadlo chladiacej kvapaliny
67,00
Ložisko predného kolesa
55,00
Ložisko zadného kolesa
122,00
Predný brzdový kotúč
47,00
Zadný brzdový kotúč
56,00
Predné brzdové obloženie (sada)
97,00
Zadné brzdové obloženie
75,00
Predný tlmič pruženia
77,00
Zadný tlmič pruženia
75,00
*bez nákladov na servisné práce

 


Najnovšie články
Ford to opäť rozbalil v továrni Craiova

Revolučná technológia mení reflektory na moderné projektory, ktoré dokážu popri dokonalom ožiarení okolia aj vytvárať rôzne obrazce.

Mercedes-Benz vyvíja digitálne svetlá

Turbodiesel talianskeho sedanu má po zásahoch do elektroniky maximum 162 kW (220 k), jeho krútiaci moment stúpol až na 530 Nm.

BR-Performance posilňuje naftovú Giuliu

Štvordverovému bestselleru chce dať japonský výrobca svojský dizajn, zatiaľ ho naznačil záberom na zadné svetlo.

Toyota Camry bude výrazne emotívnejšia

Automatizované systémy vo vozidlách síce majú slúžiť na zvýšenie bezpečnosti posádky, no nepochopenie ich činnosti zo strany predajcov aj vodičov môže viesť...

Automatizovaná jazda vyvoláva chaos

Mladá Boleslav si pripomína historický typ Trekka, ktorý začala montovať takmer presne pred polstoročím na Novom Zélande.

SUV Škoda, o ktorom ste nikdy nepočuli

Spomaľovacie prahy sú často považované za prostriedok pre bezpečné spomalenie vozidla. To je pravda, no platíme za to cenu, ktorá nie je príliš známa: vysoká...

Retardéry vraj ochraňujú naše životy: Je to omyl!
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×