Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

McLaren 570GT je auto na každý deň

Gétéčko vychádza z pôvodného kupé, v skutočnosti má však vlastnú verziu karosérie. Nad kabínou vytvára presklenú kupolu.
14 2 príspevky 26.02.2016 / Marek Pokrývka

Praktická stránka hrá v segmente superšportov zväčša podradnú rolu a počas vývoja sa prispôsobuje všetkým ostatným požiadavkám. No nájdu sa aj výnimky. Čerstvým príkladom je McLaren 570GT, ktorého vznik bol hnaný práve využiteľnosťou. Podľa výrobcu je je to auto na každý deň. Ide o tretieho člena rodiny Sport Series, ktorú po úvodnom type 570S doplnil slabší variant 540C.

McLaren 570GT má prepracované línie nad motorom 14 fotografií v galérii McLaren 570GT má prepracované línie nad motorom

Ako už napovedá označenie, gétéčko vychádza z pôvodného kupé. Navonok sa od neho takmer neodlišuje. V skutočnosti však má vlastnú verziu karosérie, ktorá má prepracované línie priestoru nad motorom. Namiesto takmer horizontálnej karbónovej kapoty susediacej so zvislým zadným oknom sa tu objavilo elegantne klesajúce sklo a menší kryt pohonnej jednotky.

Strecha je štandardne panoramatická, čo vytvára nad kabínou takmer kompletnú presklenú kupolu. Jej zadná časť sa vyklápa dozadu. Nad osemvalcovým agregátom vytvoril McLaren kožou potiahnutú policu, ktorá by mala pojať 220 litrov nákladu. Ide teda o sekundárny batožinový priestor. Interiér je vo všeobecnosti luxusnejšie čalúnený a bohatšie vybavený.

Pod zadným sklom je sekundárny batožinový priestor 14 fotografií v galérii Pod zadným sklom je sekundárny batožinový priestor

Medzi úpravy sľubujúce zlepšenú každodennú použiteľnosť modelu 570GT možno zaradiť aj krídlové dvere. Otvárajú sa do väčšieho uhla a navyše disponujú technológiou automatického dovierania. Podvozok má mäkšiu charakteristiku, ladením prešlo aj riadenie.

Ďalšou drobnosťou je tichší výfuk, ktorý je jedinou zmenou na 3,8-litrovom biturbo osemvalci. Ten má zachovaný výkon 419 kW (570 k) a krútiaci moment 600 Nm. Pre vyššiu hmotnosť však novinka šprintuje na stovku dlhšie než McLaren 570S, trvá jej to 3,4 sekundy. Maximálna rýchlosť superšportu zostala na úrovni 328 km/h. Prví zákazníci ju budú môcť dosiahnuť koncom roka, na domácom trhu ich to bude stáť minimálne 154-tisíc libier (asi 195-tisíc eur).


Najnovšie články
Ford to opäť rozbalil v továrni Craiova

Revolučná technológia mení reflektory na moderné projektory, ktoré dokážu popri dokonalom ožiarení okolia aj vytvárať rôzne obrazce.

Mercedes-Benz vyvíja digitálne svetlá

Turbodiesel talianskeho sedanu má po zásahoch do elektroniky maximum 162 kW (220 k), jeho krútiaci moment stúpol až na 530 Nm.

BR-Performance posilňuje naftovú Giuliu

Štvordverovému bestselleru chce dať japonský výrobca svojský dizajn, zatiaľ ho naznačil záberom na zadné svetlo.

Toyota Camry bude výrazne emotívnejšia

Automatizované systémy vo vozidlách síce majú slúžiť na zvýšenie bezpečnosti posádky, no nepochopenie ich činnosti zo strany predajcov aj vodičov môže viesť...

Automatizovaná jazda vyvoláva chaos

Mladá Boleslav si pripomína historický typ Trekka, ktorý začala montovať takmer presne pred polstoročím na Novom Zélande.

SUV Škoda, o ktorom ste nikdy nepočuli

Spomaľovacie prahy sú často považované za prostriedok pre bezpečné spomalenie vozidla. To je pravda, no platíme za to cenu, ktorá nie je príliš známa: vysoká...

Retardéry vraj ochraňujú naše životy: Je to omyl!
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×