Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

McLaren 570GT je auto na každý deň

Gétéčko vychádza z pôvodného kupé, v skutočnosti má však vlastnú verziu karosérie. Nad kabínou vytvára presklenú kupolu.
14 2 príspevky 26.02.2016 / Marek Pokrývka

Praktická stránka hrá v segmente superšportov zväčša podradnú rolu a počas vývoja sa prispôsobuje všetkým ostatným požiadavkám. No nájdu sa aj výnimky. Čerstvým príkladom je McLaren 570GT, ktorého vznik bol hnaný práve využiteľnosťou. Podľa výrobcu je je to auto na každý deň. Ide o tretieho člena rodiny Sport Series, ktorú po úvodnom type 570S doplnil slabší variant 540C.

McLaren 570GT má prepracované línie nad motorom 14 fotografií v galérii McLaren 570GT má prepracované línie nad motorom

Ako už napovedá označenie, gétéčko vychádza z pôvodného kupé. Navonok sa od neho takmer neodlišuje. V skutočnosti však má vlastnú verziu karosérie, ktorá má prepracované línie priestoru nad motorom. Namiesto takmer horizontálnej karbónovej kapoty susediacej so zvislým zadným oknom sa tu objavilo elegantne klesajúce sklo a menší kryt pohonnej jednotky.

Strecha je štandardne panoramatická, čo vytvára nad kabínou takmer kompletnú presklenú kupolu. Jej zadná časť sa vyklápa dozadu. Nad osemvalcovým agregátom vytvoril McLaren kožou potiahnutú policu, ktorá by mala pojať 220 litrov nákladu. Ide teda o sekundárny batožinový priestor. Interiér je vo všeobecnosti luxusnejšie čalúnený a bohatšie vybavený.

Pod zadným sklom je sekundárny batožinový priestor 14 fotografií v galérii Pod zadným sklom je sekundárny batožinový priestor

Medzi úpravy sľubujúce zlepšenú každodennú použiteľnosť modelu 570GT možno zaradiť aj krídlové dvere. Otvárajú sa do väčšieho uhla a navyše disponujú technológiou automatického dovierania. Podvozok má mäkšiu charakteristiku, ladením prešlo aj riadenie.

Ďalšou drobnosťou je tichší výfuk, ktorý je jedinou zmenou na 3,8-litrovom biturbo osemvalci. Ten má zachovaný výkon 419 kW (570 k) a krútiaci moment 600 Nm. Pre vyššiu hmotnosť však novinka šprintuje na stovku dlhšie než McLaren 570S, trvá jej to 3,4 sekundy. Maximálna rýchlosť superšportu zostala na úrovni 328 km/h. Prví zákazníci ju budú môcť dosiahnuť koncom roka, na domácom trhu ich to bude stáť minimálne 154-tisíc libier (asi 195-tisíc eur).


Najnovšie články
Hamann štylizuje otvorený Evoque

Lepšie sme sa zoznámili so službami, ktoré automobilka poskytuje svojim zákazníkom. Popritom sme si vyskúšali model Duster s prepĺňaným motorom.

Dacia na ceste za asistenciou i školením

Na príprave nitrianskeho priemyselného parku, ktorého jadrom bude autozávod JLR, pracuje aj medzinárodná stavebná spoločnosť Strabag. Priamo v závode by malo...

Jaguar Land Rover zostáva na Slovensku

Cocoon je predkrmom k druhej generácii elektrického hatchbacku, ktorá má mať ešte väčšiu batériu a konkurovať chystanému bestselleru Tesla.

Nissan Leaf: Prototyp s dojazdom 236 km

Psychológia farieb nie je exaktná veda, no o vlastníkovi auta môže niečo napovedať. Samozrejme za predpokladu, že si lak svojho nového vozidla vybral podľa...

Čo o vás hovorí farba vášho automobilu?

Nepozorný mladík spôsobil nehodu s niekoľkými účastníkmi, po kolízii sa však zdvihol zo zeme a odišiel.

Jazdec na skútri v zápche zrazil chodca

Šestnásťvalcová beštia mala mať podľa originálnych návrhov neštandardnú prednú časť a kamery namiesto spätných zrkadiel.

Bugatti Chiron mohlo vyzerať aj takto
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×